ЦГЗ УМВС у Києві: «Розіграш Нового каналу міг спричинити трагедію» (ОНОВЛЕНО)

7 Лютого 2008
21134
7 Лютого 2008
13:15

ЦГЗ УМВС у Києві: «Розіграш Нового каналу міг спричинити трагедію» (ОНОВЛЕНО)

21134
ЦГЗ УМВС у Києві: «Розіграш Нового каналу міг спричинити трагедію» (ОНОВЛЕНО)

Проти двох працівників Нового каналу порушено кримінальну справу. Про це «Детектор медіа» повідомила народний депутат Олена Бондаренко. За її словами, захищатиме журналістів адвокат Андрій Федур.

 

За версією міліції, дії знімальної групи Нового каналу загрожували здоров’ю та безпеці як працівників банку, так і самих учасників «експерименту». Затримання співробітників Нового каналу «Детектор медіа» прокоментував керівник центру зв'язків із громадськістю УМВС України у місті Києві Володимир Поліщук.

 
«Вчера в 12:10 в милицию пришло сообщение о том, что на одно из отделений «Ощадбанка» совершено нападение. Уже в 12:14 туда приехали наши сотрудники. На месте они опросили двух пожилых женщин, которые на момент нападения находились в банке, и пять человек администрации. По их словами, три молодых человека в масках и оператор, который снимал это на камеру, ворвались в помещение и начали кричать: «Это ограбление! Всем на пол». Они были в черных перчатках. Причем сложили руки, имитируя, что у них есть оружие.   
 
После этого был введен план перехвата, милиция вычислила машину, которая их привезла. Когда они обратились к водителю, то он сказал, что подвозил съемочную группу Нового канала. Тогда мы обратились на канал и попросили их предоставить пленку. Там явно видно, что журналисты перешли дозволенную грань. Слышны крики людей, которые были в отделение. Милиционер, который должен был охранять отделение, в тот момент вышел на две минуты, чтобы попить кофе. Если бы в тот момент он находился на месте, то мог применить по отношению к ним оружие. Тогда этот розыгрыш мог бы закончиться трагически и по отношению к девушке-оператору, и по отношению к хулиганам», - розповів «ТК» пан Поліщук. За його словами, одна з працівників банку – жінка похилого віку – тепер погано почувається і потребує лікування.
 

Особи людей, які інсценували ролі хуліганів, не встановлені. У міліції сподіваються, що журналісти все-таки погодяться назвати їхні імена. За інформацією «ТК», затримані за фактом хуліганства співробітники Нового каналу – випусковий редактор Олег Величко та оператор Аліса Банковська – зараз перебувають у Шевченківському РВВС. За словами Володимира Поліщука, якби вони не Були журналістами, їм загрожувало б затримання за розбійний напад. «Их допрашивают в присутствии адвоката. Думаю, что уже в течение дня их отпустят. Они уже и сами согласились с тем, как журналисты перешли грань», - сказав «ТК» Володимир Поліщук.

 

На думку народного депутата Олени Бондаренко, кримінальну справу слід порушувати не проти журналістів, а проти людей, які брали безпосередню участь у провокації, яку журналісти знімали. «Міліція спрацювала на п'ять і діяла в межах усіх процедур і норм - ніяких претензій до неї немає. Але і в мене, і в адвоката немає розуміння того, чому справу порушено проти двох дівчат, які лише фіксували те, що відбувалося. Напевно, міліція ще працюватиме над цим формулюванням, адже триває розслідування. Самі співробітники телеканалу розуміють, що з морального погляду вони були неправі, погодившись на цю провокацію», - сказала пані Бондаренко.

 

Тим часом, Новий канал вважає, що журналісти виконували суспільно важливу роботу, привертаючи увагу до безпеки банківських відділень. «Журналісти «Репортера» торкнулись серйозної проблеми. За статистикою, лише у 2007 році в Україні зафіксовано 62 випадки нападів на відділення банків. Своїм сюжетом вони намагались привернути увагу громадськості до незахищеності банків, зокрема, Ощадбанку, де зараз акумульовано багато коштів. Вони сподіваються, що такі сюжети матимуть належний ефект», - йдеться у повідомленні прес-служби телеканалу. Канал також наголошує, що українські та іноземні журналісти і раніше проводили подібні розслідування, наводячи приклад програми «За вікнами» (СТБ). «Методи журналістів «Репортера» можна назвати радикальними, але часом, аби пацієнт вижив, йому треба зробити укол у серце», - наголошує прес-служба Нового каналу.

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
21134
Читайте також
11.02.2008 14:43
Андрій Кокотюха
для «Детектор медіа»
45 112
10.02.2008 15:20
Влад Абрамов, Ксения Гришина, Ирина Ковальчук, Ирина Соломко, «Сегодня»
37 965
Коментарі
23
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
гость
6110 дн. тому
Если бы домой к этим журналистам ворвались похожие дибилы и стали орать на их пожилых родственников: Это ограбление, всем лежать! Думаю им это не понравилось бы. Нельзя экспериментировать со здоровьем людей, надо привлекать внимание к проблеммам, но не такой ценой.
rlk
6114 дн. тому
підтримую Серджіо : ))))
Серджіо
6114 дн. тому
Головне не забути нагородити міліціонера.За предотвращєніє трагедії!!!!"Милиционер, который должен был охранять отделение, в тот момент вышел на две минуты, чтобы попить кофе. Если бы в тот момент он находился на месте, то мог применить по отношению к ним оружие. Тогда этот розыгрыш мог бы закончиться трагически ..." І нагородити його - іменною кавоваркою, з річним запасом кави.
Владислав
6114 дн. тому
Лене 17:55. Лен, ну чего ты придираешься к милиционеру, который захотел выпить чашку кофе и отлучился на 2 минуты. Он что, не человек? У него дети не болеют? Зарплата большая? Я, делая криминальные репортажи с сотрудниками милиции провел бок о бок не один год. Это люди, как правило, с повышенным чувством долга перед обществом.Всякое бывает, от случайностей и дурного стечения обстоятельств никто не застрахован. И ты в том числе. IТмй
rlk
6115 дн. тому
це не *сенсаціоналізм*, це абсолютно буденні речі. з власного досвіду знаю, що міліція наша не поспішає на допомогу ні фінансовим установам, ні звичайним людям. якось вночі до мене ломилися в двері, викликала міліцію - ніхто й пальцем не поворухнув. другого разу дві години чекали на слідчо-оперативну-групу, а вона тим часом оглядала два трупи. все зрозуміло - за словами чергового в райвідділку, на весь район працює всього дві групи. але й патрульні приїхали за дві години - чим займалися вони? чекали, поки злочинців і слід зникне? тому дії нового каналу підтримую. так, експеримент був ризикований. але чи не більш ризикованою є ситуація, коли жоден ощадбанк (принаймні, мені не відомі такі відділення) не охороняється? так що всі ці розповіді про каву на дві хвилини й приїзд на місце події за кілька хвилин - байки! отож, це не провокація і не сенсація, це звичайна, на жаль, ситуація
Віктор Коваленко
6115 дн. тому
Для NSAS: nuo@mail.ru
Foreigner
6115 дн. тому
А де відповідальна журналістика? Як іноземцеві, який живе в Україні, мені дуже прикро побачити тут на сайті рівень підтримки на адресу тих кількох журналістів “Нового каналу”, які вчора органіували інцидент у банку і використали пограбування банку, як привід для репортажу. Такий тип репортерства не є журналістикою, це є сенсаціоналізм. Іншими словами, шокуючі речі не є справді вартими репортерства. Українські мас-медіа мусять повністю усвідомлювати, що вони роблять і кажуть. Вони мусять шукати правду і повністю повідомляти її, бути чесними та етичними в журналістиці; надавати слово тим, хто не має можливості висловитися, і постійно давати собі звіт, що вони роблять. Tі журналісти з “Нового каналу”, які організували і брали участь в інциденті в банку, повинні були триматися осторонь будь-яких зв”язків та речей, що можуть завдати шкоди їхній чесності, та довірі до них. На цих двох вищезазначених характеристиках грунтується кодекс поведінки в БУДЬ_ЯКІЙ професії і цих характеристик треба неухильно дотримуватися. Журналісти - більше є шукачами і повідомлювачами важливої для суспільства інформації, ніж організаторами подій заради репортажу в новини. Ті журналісти з “Нового каналу” перетворилися на режисерів кіно, ніж далі виконували справжню журналістську роботу. Я не можу уявити, щоб хтось із великих репортерів світу, як Волтер Кронкайт, Вульф Блітцер і Пітер Дженнінгс, зробили б подібне! Водночас, ми всі могли бачити, як недавно великий Ден Разер знищив 40 років своєї кар”єри через неетичну поведінку. Останнє: українське суспільство повинне отримувати від своїх мас-медіа насправді тільки відповідальну журналістику.
NSAS
6115 дн. тому
Панове, тут має місце системна проблема. На жодному з українських каналів не існує департаментів, або хоча б працівників, які відслідковують, чи відповідає те чи інше (а на практиці - кожне) повідомлення в ефірі нормам єтики, статуту каналу, журналістським стандартам, тощо. Майже на кожному західному такі департаменти є. Працюють у них - ті самі профі, яким довіряють цейц важливий шматок роботи. Вони - останній фортпост, щоб в ефір не потрапила лажа. Віктору Коваленкові - нам потрібно поговорити. як сконтактувати?
Lena
6115 дн. тому
Чесно кажучи цей експеремент (вдалий чи ні - інша справа) показав хто є хто в нашій міліції. пішов попити кави - який збіг. смішно і соромно. І показав деяких журналістів, які спочатку на цьому каналі працювали, потім підняли хвостик і чкурнули додому, а зараз розказують, хто з його колишніх колег професіонал а хто ні.
Стогний.
6115 дн. тому
Бастеру. Вы о чем? Какой "макет"? В материалах переданых в Генпрокуратуру написано- наркотическое вещество. На Телекритике этому инциденту уделялось достаточное внимание. И вопрос не в том кто поступил хуже, а кто лучше. Я убежден что в Украине должно действовать правило ПРЕЦИДЕНТА. Получил колхозник 2 года за то что сбил человека на переходе- эти же 2 года получает сын олигарха. Нет притензий к жрналисту нравящемуся министру за его НЕЗАКОННУЮ журналистскую провокацию- почему она есть к неполитизованым журналистам. И наоборот! Есть уголовное дело по ним- должно быть и по наркоте.
журналист
6115 дн. тому
Самое отвратительное в происшедшем -- это то, что дейтвия таких вот отдельных лиц дискредитируют всех журналистов и социальный статус нашей профессии. Еще вчера слова "выпускающий редактор" или "шеф-редактор новостей" вызывали у людей уважение, а после случившегося будут ассоциироваться с "обществом придурков" Люди будут от журналистов шарахаться, а милиционеры видеть потенциально опасных лиц. И главное -- насколько же нужно не уважать себя, свою профессию, свой канал, чтобы отправить группу снимать "общество придурков" для выпуска новостей!
Владислав
6115 дн. тому
Нельзя было так поступать. Я вообще "ШИЗЕЮ"с того, что отдельные журналисты, даже не нюхавшие азов криминальной хроники позволяют себе вытворять. Зачем лезть не в свой огород, не зная специфики и нюансов того, что они делают. Желание прославиться? Или без особого труда сделать "крутой" материал? Я стопроцентно согласен с Владимиром Полищуком, что по ЖУРНАЛИСТАМ могли вполне правомерно применить табельное оружие. И, милиционера оправдал бы любой суд. Спасла случайность.А вообще, жалко коллег. Если дело не "замнут", чтобы не сСориться со СМИ, отвечать прийдется по Закону. Просто не было рядом руководителя с жизненным опытом, который бы скорее всего отговорил девочек от этой дурной затеи...
Стас
6115 дн. тому
Мені здається, що пан Коваленко та дехто dan rather самі не дружать з головою. Журналістика для того і існує, щоб виявляти пухлини у суспільстві, а вже справа політиків і посадовців ї лікувати ці пухлини. І навряд чи журналісти Плюсів, Інтера і тієї ж телекритики, почувши про розвагу, яку придумало "Товариство придурків", пішли б до міліції з криками "Обережно, там будуть люди в масках!". Перші б з камерами побігли. Хай правоохоронці і керманичі державного банку у себе в оці колоду шукають. "Охоронець вийшов на дві хвилини попити кави". Ага, заходь, бери що хочеш! Те, що журналісти не прорахували до кінця усіх інсинуацій, які не сталися, але на яких наполягають правоохоронці, це означає тільки одне: журналісти не є професіоналами у пограбуванні банків. Зате є професіоналами у створенні ситуації, в якій правоохоронцям - соромно за свою халтурну роботу. Це і є журналістика. А Вам, пане Коваленку, слід подумати про падіння вашого морального рівня. І про свою професійну невідомість:))
Бастер
6115 дн. тому
Правильно задержали. И судить должны. Все верно, в последнее время недоучки-дилетанты от телевидения, позорят профессию, осложняя жизнь нормальным телевизионщикам. Очень хотелось бы, что бы не забыли и экперементы "приклад програми «За вікнами» (СТБ)". А Стогнию - ответ в студию. Провоз макета контрабанды, не ведет к риску для жизни и здоровью окружающих. В контрабандистов не стреляют (обычно). А в людей, проносящих через запретку "бомбу", или грабителей - должны. Разницу чувствуете?
Віктор Коваленко, журналіст
6115 дн. тому
Величко і Павлюк повинні назвати імена тих провокаторів у масках з того "братства", які за їхнього сприяння організували провокацію у банку. Я знову прикро вражений моральним і професійним падінням двох своїх колишніх знайомих - Павлюка і Величка. Знову вражений, бо 4 роки тому я був свідком морального і професійного падіння цих осіб. Ця сьогоднішня історія з ними - це закономірне продовження їхньої особистої неморальності. Це - не журналістика, не інформування суспільства, не телевізійні новини, а провокація. Провокація цих осіб від розпачу. Добре, якби ціє двоє шкодили діями тільки собі. Але вони мають вплив на загальнонаціональні теленовини й через це на думки мільйонів глядачів! Де відповідальність за власні дії? Чому на керівних посадах на телеканалах опиняються такі особи? Більше того, маючи можливість давати вказівки репортерці і телеоператору - ці двоє осіб підставили підлеглих журналістів під кримінал. Яку моральну відповідальність за це понесуть згадані Павлюк і Величко, хоча б перед батьками підлеглих? І міліція, затримавши виконавців і ідеологів цієї провокації, власне діє по закону. І законним буде покарання, в тому числі кримінальне. Залишається побажати, щоб всіх "новоканальців" помилували і відпустили з мінімальним покаранням. І щоб топ-менеджмент "Нового каналу" і умовного телехолдингу Віктора Пінчука подумали над подальшим перебуванням Павлюка і Величка на їхніх нинішніх посадах.
dan rather
6115 дн. тому
Кстати, а почему в материале нет ссылки на сюжет?
ьтл
6115 дн. тому
2 dan rather: а вы сюжет сначала внимательно посмотрите, да?..
dan rather
6115 дн. тому
Такие люди позорят профессию журналиста и создают трудности нормальным, адекватным представителям нашей профессии. Общество потом будет считать, что все журналисты " не дружат с головой", как организаторы этого чудо-материала. Сотрудник ТВ, занимающий руководящую должность, обязан был просчитать возможные последствия происшедшего. А если бы кто-то из сотрудников банка умер от инфаркта? Или если бы кто-то из них решил защищаться от "грабителей" и применил какое-нибудь средство самозащиты? А если бы наряд милиции приехал раньше и открыл огонь на поражение? Человек, подставляющий своих сотрудников, не имеет права быть руководителем, ибо не дорос до уровня осознания своей ответственности.Да и журналистом тоже -- ибо журналист обязан осознавать ответственность за последствия своей деятельности перед обществом.
Стогний
6115 дн. тому
Вопрос в студию: Почему одним журналистам можно проводить незаконные эксперименты (например провозить через 2 границы наркотики и быть задержанными со всей процедурой правоохранительными органами) , а другим - нет? Ответ: да потому что первые громче кричали "Бандитам тюрьмы! и дружат с нужным министром". Или есть еще варианты?
mnk
6115 дн. тому
Милиционер... вышел на две минуты, чтобы попить кофе. Если бы в тот момент происходило бы ограбление, он бы получил премиальный эклер, за экономию боеприпасов...
Таня
6115 дн. тому
милиция к банковской охране может не иметь совершенно никакого отношения, потому что банк решает, кото нанять - подороже или подешевле... чаще - подешевле..
Дуболом
6115 дн. тому
Молодцы-журналисты. "Грань" же давно перешли зажравшиеся менты, неспособные обеспечить нашу безопасность и зажравшиесся банкиры, экономящие на охране, но гребущие с нас по 50% годовых.
Гість
6115 дн. тому
Грані-гранями, а охорона в банках нульова!!!
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду