Чому не посваряться Василь Васильович та Дмитро Володимирович?

7 Липня 2010
47752

Чому не посваряться Василь Васильович та Дмитро Володимирович?

47752
Василь Костицький може зберегти свою посаду, а заодно – і НЕК, якщо дасть публічну оцінку стосовно висловлювань та діяльності Дмитра Табачника
Чому не посваряться Василь Васильович та Дмитро Володимирович?

Нещодавно ряд діючих українських організацій звернувся до Верховної Ради України з проханням ліквідувати Національну експерту комісію з питань захисту суспільної моралі. Подібні заклики, як відомо, лунають не вперше, тому навряд чи всіх зацікавлених здивує як чергова спроба згорнути діяльність НЕК на законних підставах, так і традиційне ігнорування цієї та інших вимог в купі з демагогією керівника цієї одіозної установи, юриста Василя Костицького, котрий завжди назве біле чорним, обґрунтувавши свою думку.

 

Проте ані керівництво НСЖУ, ані керівники ІнаУ, які є серед тих, хто цього разу вирішив іти єдиним фронтом на НЕК, чомусь не навели єдиного вагомого аргументу на користь того, що Нацкоммор таки треба ліквідувати. Аргумент цей помітний навіть неозброєним оком.

 

Давайте не товктися вже довкола сумнівних «еротико-порнографічних» висновків (вони ж - вироки), до яких зводяться всі суперечки довкола діяльності НЕК. Будемо відштовхуватись від загальних положень, якими керується Нацкоммор у своїй діяльності і які є на головній сторінці офіційного сайту комісії. А саме: основою цієї діяльності є Закон України «Про захист суспільної моралі».

 

Більше того: без малого два роки тому Василь Костицький, даючи інтерв'ю «Детектор медіа», сказав дослівно наступне: «Ми підготували нову редакцію закону «Про захист суспільної моралі». У ньому, по-перше, з'явилися такі терміни, як ксенофобія, антисемітизм, українофобія (виділено мною - А.К.), такі визначення, як «неповага до національних та релігійних святинь». Друге: в чинному законі у ст. 2 «Загальні положення» мало би бути виписано загальні положення, а там фактично заборони. В статтях 5 та 6 ми виписуємо чіткий перелік того, чого не можна показувати по телебаченню і писати в пресі. Наприклад, не можна писати речі, які принижують або ображають націю чи особу за національною ознакою (знову виділено мною -А.К.), принижують особистість. Якщо ми хочемо бути європейською державою, то давайте бути у всьому, не тільки в тому, що все можна, а й у тому, що не можна, те, що заважає іншим».

 

Справді, у згаданому Законі, проект якого розробив Леонід Черновецький, а підписав документ Леонід Кучма в 2003 році, Загальні положення, котрі йдуть пунктом 2, не містять нічого, так би мовити, сексуально стурбованого, на чому зробив собі скандальне ім'я Нацкоммор. Жоден із пунктів цього положення не закликає виявляти продукцію еротичного, сексуального та, прости, Господи, порнографічного характеру. Натомість забороняється пропаганда національної ворожнечі, українофобія і заодно - наркоманія. Між іншим, своїм недавнім оригінальним вчинком не хто інший, як президент України Віктор Янукович несподівано довів, як він особисто виконує саме положення про заборону пропаганди наркоманії, ставши враз непересічним борцем, серед іншого, за суспільну мораль.  

Проте це - поодинокий факт. Натомість член уряду, діючий міністр освіти та науки Дмитро Табачник порушує положення Закону України «Про захист суспільної моралі» регулярно. Причому - в виділених мною вище позиціях, які відповідають поняттям «українофобія», «образа нації чи особи за національною ознакою». Загалом же повністю суперечать завданням НЕК, діяльність якої спрямована, цитата, на «піднесення       культури та духовності українського народу, виховання майбутніх поколінь українців на основі традиційних духовних і культурних цінностей, на засадах народних традицій, українських звичаїв, етичних норм і правил поведінки, що склалася у суспільстві».

 

Свої погляди Табачник висловлював щонайменше протягом останніх десяти років як в усній, так і письмовій формі. Нема смислу вкотре перераховувати всі приклади, що підтверджують українофобію Дмитра Володимировича та його відверту неповагу до громадян тієї національності, яка на території України є титульною. Кому цікаво - наберіть хоча б у «Яндексі» навіть російською мовою слово «антиукраинские», і воно відразу буде автоматично продовжено, утворивши фразу «антиукраинские высказывания табачника». Посилань на жодне інше прізвище там не буде. Кому не хочеться експериментувати, можете переглянути ось цю публікацію на «Детектор медіа», де якщо не повний комплект порушень паном Табачником основних положень Закону «Про захист суспільної моралі», то щонайменше «джентльменський набор».

 

Тут ваш автор прекрасно розуміє, що стає на слизьке: адже висловлювати свої погляди у вільному суспільстві теоретично моє право всякий табачник. Я ось у кожному своєму тексті теж висловлюю свої погляди. Проте і музиканти, і письменники, і художники, і журналісти, які отримали зауваження від НЕК і з якими ця комісія невтомно бореться щонайменше півтора останніх роки, теж висловлювала СВОЇ погляди! Той же Кузьма Скрябін, на якого Нацкоммор пішов хрестовим походом, при всьому моєму неоднозначному ставленні до нього, не співає, як говорили раніше, з чужого голосу.

 

Тим більше, що людина з поглядами Табачника за визначенням не може обіймати ту посаду, яку обіймає він. У жодній з цивілізованих країн, навіть тих, де, за словами Костицького, є аналоги НЕКу. Міністр освіти Франції не скасовує іспити з французької мови, а пересічний француз називає гітлерівців окупантами. Тих же, хто ішов у Опір, називають борцями за визволення Франції від окупантів і патріотами. Тоді як для Табачника кожен борець за звільнення України від окупантів (хоч комуністів, хоч націонал-соціалістів) - чомусь зрадник. Зрадник - чого, якої країни?

 

Ваш автор, наприклад, шкодує, що нема радянської влади. Інакше я вів би свідому антирадянську пропаганду і мене б посадили як зрадника невідомо якої батьківщини.

Скільки б разів Дмитро Володимирович не заявляв, що його особисті погляди жодним чином не визначатимуть його діяльність на посаді головного українського освітянина, практика показує - це зовсім не так. Вже одне бажання писати спільний із Росією підручник з української історії та перекреслити останніх десять років цієї історії підтверджує це. А чого варті нічим не приховане втручання Табачника в визначення результатів проекту «Великі українці»!

 

Гаразд, не любить пан Табачник пана Бандеру. Проте називати його коляборантом та вимагати викладати це як істину в школах нашим дітям означає: Дмитро Володимирович - навіть не за Росію, а за радянську владу. Адже набила оскомину істина: Бандера уклав із гітлерівцями такий самий ситуативний союз проти комуністів, як свого часу Сталін уклав угоду з Гітлером, поділивши Європу. Значить, Сталіну можна, а Бандері - зась? Ось тільки Сталін будував імперію, а Бандера тими засобами, якими міг, боровся зі Сталіним, а заодно - і з Гітлером. І оцінку давати слід цим засобам, визнавши: це була партизанська боротьба. Така сама, яку вели російський дворянин Денис Давидов із французькими окупантами та український комуніст Сидір Ковпак - із німецькими.

Та облишимо ці справді нескінченні суперечки. Повернемося до предмету нашої розмови: Дмитро Володимирович своїми заявами, причому - старанно продуманими, порушує Закон України «Про захист суспільної моралі». А Василь Васильович чомусь ці порушення ігнорує. Хоча мусив би щонайменше дати їм власну публічну оцінку.  

Згоден, не для того український уряд виділяє на НЕК мільйони гривень щороку, аби голова цієї комісії критикував чи бодай робив зауваження члену уряду. Проте, нагадаю, Табачник відзначався подібними поглядами завжди. Так, він, висловлюючи їх усно та письмово, на той час був приватною особою. Але ж і письменник Олесь Уляненко, самовиражаючись у своїх книжках, теж приватна особа! Між тим експертиза книжок Табачника, таких, наприклад, як «Фашизм в Україні», Нацкоммором проведена чомусь не була.

 

Як бачите, тема вдячна, говорити можна довго. Але і Верховній Раді України, до якої надано згадане на початку звернення, і президенту, котрий, як уже зазначалося, довів свою небайдужість до деяких положень згаданого закону, варто було б зробити кілька робочих висновків.

 

  1. Звільнити з посади Василя Костицького як такого, що не виконує своїх прямих обов'язків, не реагуючи на прямі порушення положень Закону України «Про захист суспільної моралі».
  2. Ліквідувати НЕК як орган, котрий, по суті, не виконує своїх функцій, звільнивши, таким чином, певну витратну статтю в бюджеті. Кілька мільйонів, вивільнених від НЕК, можна спрямувати, наприклад, на реформу комунального господарства. Або - на інші бюджетні установи. Дрібничка, але приємно.

 

Василь Васильович може уникнути лихої долі, зберегти свою посаду, а заодно - і НЕК. Для цього лише варто публічно висловити свою позицію та позицію Нацкоммору стосовно висловлювань та діяльності Дмитра Володимировича. Або ж так само публічно заявити: ні, діяльність Табачника не суперечить Закону «Про захист суспільної моралі». І немає нічого антиукраїнського у його намірах скасувати український дубляж фільмів та іспити з української мови в Україні, де українська мова є державною і з чим погоджувався навіть діючий президент.

 

Якщо ж у всьому, що пропагує Табачник, є ознаки образи нації за національною ознакою, цього високопосадовця треба звільнити з посади. Або в кращому випадку суворо попередити про неприпустимість подібних дій та заблокувати всі його ініціативи, котрі суперечать згаданому закону.

 

Тут я навів класичний випадок «виделки»: звільнити треба або Костицького за непрофесіоналізм, ліквідувавши заодно НЕК, або - Табачника за названі вище порушення. В обох випадках буде хоча б незначний натяк на існування справедливості: якщо не людської, то вищої.

 

Проте, як ви, очевидно, зрозуміли, Костицький і Табачник один до одного претензій не мають. Це свідчить про наступне.

 

Нинішня влада поділяє та підтримує діяльність Дмитра Володимировича, нехай вона і суперечить Закону України. Натомість структура, очолювана Василем Васильовичем, котра в особі її керівника ігнорує порушення Закону, потрібна як елемент цензурно-репресивного механізму. Ну, а порушення цього закону - не перше і не останнє порушення законів у нашій країні.

 

Одначе є надія: хоча б заради того, аби частково зняти соціальну та суспільну напругу і хоч трошки потрафити тій частині України, якій діюча влада теж підсвідомо хоче сподобатися, найближчим часом подібні прохання будуть задоволені. При всьому, знову ж таки, неоднозначному ставленні до активістів опозиції, хочеться, аби в своїх прогнозах скорої відставки Табачника вони виявилися праві. Адже або цього рішення, або хоча б ліквідації НЕК вимагають насамперед логіка, прагматизм та професійність. Не забувайте: саме такими якостями наділила себе діюча владна команда.

 

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
, для «Детектор медіа»
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
47752
Читайте також
05.11.2010 10:12
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
39 109
07.10.2010 10:00
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
11 104
15.09.2010 09:45
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
28 688
07.09.2010 14:30
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
34 982
30.08.2010 10:00
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
42 527
09.08.2010 08:07
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
40 510
30.07.2010 10:51
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
41 478
26.07.2010 14:57
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
25 423
21.07.2010 10:52
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
27 073
16.03.2010 12:12
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
28 144
Коментарі
31
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
преображенский
5208 дн. тому
сивил, ты, как писал Достоевский в романе "Подросток", глуп, как палец. хорошо, опустим за скобки тот момент, что те, кого ты называешь шестерками - герои Украины и обратного никто официально не доказал, в Украине, а не в России. у них там все, кто воевал с коммунистами и сталиным - враги народа. но ты своим комментом подтвердил правоту автора: закон про общественную мораль не работает. значит, его надо отменить. что автоматически приведет к упразднению НЭК. или же костицкий должен доказать, что закон работает, осудить ОДНОВРЕМЕННО табачника и тягнибока... и кто дурак в таком случае?
Civil
5210 дн. тому
Нда.. вот эти обвинения в психическом нездоровье - не думаете, что они вас более характеризуют, чем меня? Разумеется, как адекватных и толерантных к другим собеседников : ) По НЕК - я всем нацикам всегда задаю один вопрос "а якщо вас?" Ну, вдруг Янукович не будет настолько демократичен, а, как вы и предлагаете, будет использовать НЕК в политических целях? Например возвеличивание и героизация гитлеровских шестерок серьезно оскорбляет общественную мораль. Значит это отличный повод посадить не только ющенок с тягнибоками но и любого, кто выскажется на эту тему? ИМХО пора сказать спасибо нынешней власти, что она не пользуется вашими советами.
кокотюха
5210 дн. тому
дякую, пане Анінімно-Газетнрий, але ж костицький такий затравлений вигляд має, такий зацькований...
Газетний
5210 дн. тому
Хоч якось я трохи "закинув" Кокотюсі з приводу його нетерпимого ставлення (по-суті "травлі") до Костицького і НЕК, неодноразово виступав на їх захист, на цей раз маю визнати рацію пана Андрія.
кокотюха
5210 дн. тому
сівіл, мабуть, треба втрутитися, бо ви справді не надто здорова людина. спеціально для вас пояснюю: НЕК мусить виконувати свою роботу, і в рамках цієї роботи засудити табачника або бодай висловити своє ставлення до його діяльності. Якщо вона це зробить, то не все так безнадійно, ця структура хоч якось виправдає своє існування. А якщо не зробить - тоді її нафіг ліквідувати. До чого тут політична доцільність? Якщо лікар не лікує, а тільки пише дисертації про те, як можна вибірково лікувати хворих - геть лікаря. Якщ сантехнік не ремонтує мені унітаз, а напився - геть сантехніка. костицький не робить зауважень табачнику - геть костицького і НЕК заодно. В ідеалі звільнити обох, але ідеал - на тому світі, тому почати треба з когось одного. Проте навряд чи я вам усе пояснив.
anders
5211 дн. тому
Civil, прошу прощения за резкость предыдущего поста, я всячески уважаю Ваши ранения в голову, полученные в противоборстве с проамериканской, проевросоюзовской, проНАТОвской(буквы-то эти четыре бесовские какие!) и антиисконнорусской антибулгаковской Галичиной. Желаю Вам как можно скорее воспрянуть силами и двуглавым орлом спасительно воспарить над миром
anders
5211 дн. тому
Civil, прошу прощения за резкость предыдущего поста, я всячески уважаю Ваши ранения в голову, полученные в противоборстве с проамериканской, проевросоюзовской, проНАТОвской(буквы-то эти четыре бесовские какие!) и антиисконнорусской антибулгаковской Галичиной. Желаю Вам как можно скорее воспрянуть силами и двуглавым орлом спасительно воспарить над миром
anders
5211 дн. тому
Civil, я тоже киевлянин, но считаю, что "Великая Отечественная война" - термин пропагандистский. Вообще-то для нормальных людей это давно аксиома. Называть Петлюру пришлой сволочью может только безграмотный мудак, не может украинец в Украине быть пришлым - мысли другие могут только в воспаленном мозгу возникать. Михал Афанасьич вообще-то к таким воспаленным и принадлежал. Херовый он писатель, хоть "Мастер и Маргарита" очень эмоциональное произведение. Только на эмоциях оно и выезжает. Все остальное у него - очень средненькое.
Civil
5211 дн. тому
преображенский: ник у тебя обязывающий . с таким ником иначе как "извольте уважаемый откушать сие..." и говорить-то нельзя : ) А если еще вспомнить, как Михал Афанасьич ненавидел всю эту пришлую (с петлюрой) сволочь... ооо... А автор текста м-к: все статью доказывает, что НЕК не нужна и даже вредна, но в конце добавляет, что если завалят нелюбиомого табачника, тогда пусть остаются. .Т.е. сам доказывает, что думает только о политической целесообразности. Да, кстати, а причем здесь еврей-табачник, он в каком году управлял СССР???
преображенский
5211 дн. тому
не каждый киевлянин говорит по русски. не каждый, кто любит свою страну - галичанин. тебя спросили, гражданин: какой страны ты гражданин? гражданин Киева, моего родного города? так он не страна, не государство. или гражданин мира, как твой любимые еврей табачник? я согласен с украинцем, хотя к автору текста отношусь скептически. но тут оба правы: табачник не любит страну, в которой живет, а значит - нарушает мораль. а вот табачник как раз - еврей, будем спорить?
Civil
5211 дн. тому
українець: я киевлянин в н-ном поколении. В Киеве, знаете-ли по-русски говорят : ) А в вас вижу галичанина - только они из всей Украины считаеют, что Великая Отечественная это не их война. : )
Civil
5211 дн. тому
Что, неужто и Сталин еврей? Во мужики-то удивятся : )))
Spraved
5211 дн. тому
Українець, ти даремно взявся дискутувати з цим Civil. Хіба не "усекаєш" хто то такий? Якщо він вважає, що Йосель Джугашвілі- Сталін - грузин, а Хрущов - українець, то про що може йти мова. Очевидно, цей ЦівілЬ такий же "русскій". В нього, напевно, і Ульянов-Ленін - "русскій" і Брежнєв --"украінец", як це вже доводилося читати у деяких... Хотілося б тільки зауважити, що СССР - то жахливий імперський виплід насильної зміни природнього розвитку історії большевиками. Щодо України, то нічого "комунисты от широты души" її не прирізали, а навпаки відрізали Курську, Бельгородську області, частину Воронезької, Брянської обл. Про Кубань, Ставрополля вже ніби й не згадують. Як думаєте, чому у Гімні ОУН йдеться про Україну "від Карпат по Кавказ"? Були ж колись для цього підстави. Вчитись, читати треба Цівіль, а не займатись провокаціями. Хоч то може й основне, оплачуване заняття. Тоді інша справа...
українець
5211 дн. тому
монстр Сталін переміг монстра Гітлера. могло бути навпаки, але є, як є. в будь якому разі, це на наша війна. наша територія була окупована. і, знову ж таки, могло бути інакше, якби в 1918 році більшовики не нагнули Україну. але всі ці роки опір як їм, так і німцям був. ви так і не сказали, яку країну представляєте - радянський союх чи Росію?
Civil
5211 дн. тому
>грузини визнали, що їх окуповували/ Кто оккупировал? Джугашвили? Или украинец Хрущев? СССР - это Евросоюз, только с неэффективной экономической моделью. И это главная ошибка коммунистов. И отсюда и происходят и раскулачивание и репрессии и голодомор. Но тогда надо вспоминать, что СССР это победа над нацизмом, СССР это индустриализация, благодаря которой больше никогда не было голода, это наконец, независимая Украина, к которой коммунисты от широты души прирезали порядчно чужих территорий.
українець
5211 дн. тому
мене нема за що судити - я патріот своєї країни, в "нешароварному" значенні цього слова. тобто, я патріот України і засуджую комуністів та фашистів, які влаштовували тут, на нашій території, свої окупаційні режими. а ви якої країни патріот? неіснуючого радянського союзу? це - штучне утворення. так, вони було, вно лишиться в історії, як окупація та навіть знищення Польщі з карти віту на 150 років. поляки та грузини визнали, що їх окуповували більшовики.
Civil
5211 дн. тому
Ну так и вас просто не судили (возможно). Поэтому я и не называю вас преступником.
українець
5211 дн. тому
комуністів просто не судили. потрібен процес над комуністами. тоді ви заспокоїтеся?
Civil
5211 дн. тому
Я был в пионерском лагере - ничего, жить можно : ) Это я к тому, что не надо манипуляциями заниматься - и голод был не только в Украине (может республиканскую партия в США запретить поэтому?) и лагеря не только в СССР. А вот Нюренберг - один. и на вопрос кто совершал преступления против человечества он ответил совершенно однозначно.
українець
5211 дн. тому
великий терор теж англійці придумали? і голодлм морили теж вони, ставили заслони з солдат у формі червоної армії? комуністи нищили людей, як знали, нацисти - теж. ключове слово - нищили. де вам краще здохнути - в таборі чи газовій камері?
Civil
5212 дн. тому
так лагеря англичане придумали. К ним претензии есть? А вот газовые камеры, тотальное уничтожение - это ваши друзья, нацисты.
українець
5212 дн. тому
виправдайте радянську владу з її таборами. хочу почути аргументи на її користь. і не від собачника.
Civil
5212 дн. тому
А вот не надо вашим коричневым пытаться замазать всех вокруг. Различие - в том, что кроме вас, нациков никто так не думает.
преображенский
5212 дн. тому
чем форма нациста лучше формы солдата красной армии? один типа освободитель, другой - оккупант? так немці тоже ведь хотели освободить землю от красной чумы, а красные - от коричневой. хотя и то, и то - чума.
Civil
5212 дн. тому
>человек в немецкой форме - нет? в нацистской, батенька, в нацистской форме. Точно не герой - спроси у немцев.
преображенский
5212 дн. тому
А писатель Олесь Гончар служил коммунистам и был лауреатом Сталинской премии. Коммунизм = фашизм. И что, коммунист герой, человек в немецкой форме - нет?
Civil
5212 дн. тому
Жаль, фотку шухевича в нацистской форме не могу здесь приложить. Тот еще "борец" с оккупантами был : )))
Кочи Рыжка
5212 дн. тому
Не посварятся, потому, что они это просто две части одного организма.
Цікавий
5212 дн. тому
Притомна стаття. Дякую. От тільки пасаж про те, що автор жалкує, що його не можуть посадити - зайвий. Сміливо, але до тексту не має відношення.
кокотюха
5212 дн. тому
для дуже розумних: французькі вішисти - це ті, хто співпрацював з профашистським окупаційним урядом. за це треба саджати, правильно. але для України, про яку ви, мабуть, нічого не знаєте, хоча в ній живете, окупаційними були як радянський, так і гітлерівській уряди. всі вони діяли проти України, не в її інтересах. але теми тексту це не стосується.
Civil
5212 дн. тому
Сколько же дураков среди нациков: попробуйте французам рассказать про героев-вишистов. За такое просто посадят и будут правы.
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду