Власник телеканалів «112», NewsOne і ZIK Тарас Козак володів російською нафтовою компанією — OCCRP

Власник телеканалів «112», NewsOne і ZIK Тарас Козак володів російською нафтовою компанією — OCCRP

11 Січня 2022
1493
11 Січня 2022
20:11

Власник телеканалів «112», NewsOne і ZIK Тарас Козак володів російською нафтовою компанією — OCCRP

1493
«Пурнєфть» продали «дочці» білоруської «Белоруснєфть», нафтовій компанії «Янгпур». Угоду обговорювали Путін і Лукашенко.
Власник телеканалів «112», NewsOne і ZIK Тарас Козак володів російською нафтовою компанією — OCCRP
Власник телеканалів «112», NewsOne і ZIK Тарас Козак володів російською нафтовою компанією — OCCRP

Народний депутат від «Опозиційної платформи — За життя» Тарас Козак через довірених осіб володів російською нафтовидобувною компанією «Пурнєфть». Про це йдеться у розслідуванні Центру з дослідження корупції та організованої злочинності (OCCRP), повідомляє сайт «Слідство.Інфо»

За цією інформацією, бізнес Козака мав непогані обороти. У 2020 році «Пурнєфть» отримала понад 10 мільйонів доларів чистого прибутку. Пізніше Тарас Козак продав її «дочці» білоруської «Белоруснєфть», нефтяній компанії «Янгпур».

«Пурнєфть» має 69 нафтових свердловин у Росії неподалік Полярного кола. Білоруські ЗМІ оцінили угоду із купівлі цієї компанії у 50 мільйонів доларів. Цю угоду особисто обговорювали Володимир Путін та Олександр Лукашенко.

Як ідеться у розслідуванні, за російською компанією стояла фірма Brimipana Trading, зареєстрована на Британських Віргінських островах. Її власник — Олександр Кісель з Угорщини — міг виступати довіреною особою пана Козака.

Завдяки документам Pandora Papers журналісти дізналися, що Козак надав Олександрові Кіселю довіреність на кіпрську фірму Hakail Ltd, що належить депутату. А ще віргінська Brimipana Trading фінансувала кіпрську фірму Soferco Trading Ltd, що належить цивільній дружині Козака Наталії Лавренюк.

Brimipana надала пряме фінансування Soferco за допомогою грошових переказів, а не позик. Це вказує на те, що за Brimpana, а також за Soferco стояла родина Козаків.

Brimipana також заплатила 1 мільйон доларів фірмі Козака Turul Investments у грудні 2018 року, начебто, щоб купити австрійську фірму Onyx Aviation, яку, однак, ліквідували протягом року.

Також журналісти виявили низку інших звʼязків Олександра Кіселя, зокрема й із помічником нардепа Яном Марченком, якого називають «менеджером» бізнес-групи Тараса Козака.

«Ці факти свідчать про те, що Олександр Кісель, очевидно, є довіреною особою Тараса Козака, а отже, Тарас Козак може бути реальним бенефіціаром Brimipana Trading Ltd», — цитують на сайті OCCRP аналітикиню Центру протидії корупції Антоніну Волкотруб.

Тарас Козак не відповів на запит журналістів «Слідство.Інфо» щодо коментаря.

За попередніми матеріалами OCCRP, Наталія Лавренюк володіє часткою у російській компанії «НЗНП Трейд», яка розробляє Гавриківське нафтове родовище у Сибіру. Співвласницею цієї компанії через офшорні фірми була також Оксана Марченко, дружина Віктора Медведчука.

Нагадаємо, впровадження санкцій проти Тараса Козака і телеканалів «групи Медведчука» стало медіаподією року.

Відпровідне рішення РНБО проти депутата на початку лютого 2021 року ввів у дію президент Зеленський. Санкції запровадили на п’ять років і проти компаній-власників ліцензій телеканалів «групи Медведчука».

Серед них три новинні канали — «112 Україна», NewsOne та ZIK. Тарас Козак назвав дії РНБО незаконними, а рішення про санкції — актом цензури.

Журналісти медіахолдингу Тараса Козака заснували ТОВ «Медіахолдинг Новини» і стали власниками каналу Перший незалежний. За годину в ефірі він припинив мовлення на супутнику. Це відключення відбулось уже не через санкції. Коментуючи його, перший заступник голови Нацради Валентин Коваль нагадав, що СБУ попереджала, що запуск Першого незалежного загрожує інформаційній безпеці.

Дев’ять місяців канали Медведчука мовили тільки в інтернеті, а також в ефірі кількох регіональних мовників, які згодом отримали попередження Нацради через незаконну ретрансляцію — каналу «Здоровье» з Одеси, «Академ ТV» та «ТРК «Відікон» із Сум.

Восени нардеп від «ОПЗЖ» Нестор Шуфрич оголосив, що став мажоритарним акціонером ТОВ «Медіахолдинг Новини». Придбаний ним телеканал Ukrlive почав ретранслювати заблокований Перший незалежний.

28 грудня 2021 року РНБО запровадила санкції і проти UkrLive, і проти Першого незалежного, і проти компанії, яка виробляє для них контент, — ТОВ «Медіахолдинг новини».

Фото: сайт «Нефтєхімія»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1493
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду