Офіс президента диктував каналу «Дом», як подавати новини — джерела УП

Офіс президента диктував каналу «Дом», як подавати новини — джерела УП

22 Листопада 2021
6418
22 Листопада 2021
10:08

Офіс президента диктував каналу «Дом», як подавати новини — джерела УП

6418
Колишні працівники каналу «Дом» повідомили про цензуру в редакції мовника.
Офіс президента диктував каналу «Дом», як подавати новини — джерела УП
Офіс президента диктував каналу «Дом», як подавати новини — джерела УП

Колишні працівники телеканалу «Дом» повідомили «Українській правді» про цензуру при написанні новин для мовника. Вказівки щодо «правильного оформлення» нібито надходили від Офісу президента.

Видання нагадує, що офіційно каналом, як і всім ДП «Державна платформа іномовлення», керує Юлія Островська, котра раніше працювала директоркою з виробництва у студії «Квартал 95». Перший рік на позиції креативного редактора з нею працював Максим Кречетов, колишній співробітник директорату інформполітики ОП.

Кречетов розробляв та запускав проєкти, зокрема блог «А как там дома?», програми «Официальный разговор», «Код безопасности», який вела заступниця міністра інформполітики в часи п’ятого президента Петра Порошенка Тетяна Попова.

На останній сходинці, між керівництвом і журналістами, випусковими редакторами, знаходилась Ксенія Герасименко – вона відповідала за новини. Як повідомили УП колишні працівники мовника, «робила вона це особливо завзято».

За їхніми словами, саме Герасименко передавала вказівки з написання новин від ОП, сварила працівників за те, що вони «перемогу подали не як перемогу», а потім зачищала ці повідомлення в месенджерах.

Як пише видання, вказівки також надходили від Кречетова. У коментарі УП він підтвердив, що за час роботи на каналі був частим гостем Банкової, але запевняє, що їздив лише за тим, щоб «дізнатися державну позицію з тих чи інших питань».

«Для чого нам порушувати журналістські стандарти? Я би подібним жодного дня не займався. Характер був у мене жахливий, але навіть у найважчих ситуаціях я ніде не підкорявся і тим більше не був джерелом цензури, навіть на ТРК "Україна" у найчорніші дні Революції Гідності», – каже Кречетов УП.

Про відсутність цензури в ефірі каналу «Дом» УП також заявила Тетяна Попова, яка вела програми «На самом деле мир» і «Код безопасности».

Однак колишні працівники стверджують, що частина вказівок з «правильного оформлення» новин була у письмовій формі та мала чіткий характер. Наприклад, фронт треба було називати лише «лінією розмежування», а бойовиків – «незаконними збройними формуваннями». Не можна було використовувати слова «війна», «конфлікт», «ворог». Інша частина вказівок були усними або «і так зрозумілими з позиції Ксенії», тобто керівниці новин.

Працівники мали постійно згадувати в новинах президента Володимира Зеленського, ОП, президентську програму «Велике будівництво», кредити «5-7-9%» та добре відгукуватись про тогочасного очільника Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексія Резнікова.

Читайте також: 

«Кожен раз це був твір на тему "як гарно похвалити президентські програми", і кожен раз було складно вгадати, як саме це треба зробити», – розповіла УП експрацівниця каналу Олена.

«Хтось відкриває трубу – "Дом" їде, хтось відкриває зупинку, як в Росії, – "Дом" їде. Зробили метр дороги по "Великому будівництву" – ми вже дістаємо ці відео з архівів, розказуємо, як по всій країні все розвивається. Фактично це канал – пресслужба Офісу президента», – ділиться з УП ще один експрацівник каналу, Михайло.

За словами Михайла, в жодному випадку канал не згадував Петра Порошенка: «Це була якась ідея фікс, що він дуже погана людина».

Періодом незначного послаблення вимог щодо «кількості Зеленського» в новинах працівники «Дому» називають призначення Олексія Мацуки на посаду шефредактора телеканалу. На початку листопада 2021 року Мацука пішов з каналу.

«Від Мацуки наказу "менше показуйте Зеленського" не було. Єдине, коли ми не хотіли давати 8 хвилин монологу Зеленського, ми просили: "Можна 2?". І він казав, що так», – пригадує Олена.

Керівництво каналу «Дом» спершу погодилось письмово відповісти на запит УП. Але, отримавши запитання, назвало їх «провокаційними» та не знайшло на них часу. Імена колишніх працівників «Дому», з якими говорило видання, змінені на їхнє прохання.

Телеканал «Дом» розпочав роботу у березні 2020 року, він мовить на тимчасово окупованих територіях (ТОТ) для «об'єктивного інформування українців на території Донецької та Луганської областей, АР Крим та м. Севастополя та їхнього повернення до українського порядку денного».

Головна мета каналу задекларована як інформаційне сприяння реінтеграції ТОТ, що включає в себе формування позитивного ставлення до реінтеграції у громадян України та інформаційне сприяння участі в цьому процесі країн-партнерів.

Наразі дивитись «Дом» можна на вільних територіях України через супутник та в інтернеті, він поступово набуває статусу «всеукраїнського російськомовного державного телеканалу».

Скріншот відео: Телеканал ДОМ/YouTube

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
6418
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду