13:58
Вівторок, 21 Березня 2017

Нацрада просить телеканал «Беларусь 24» усунути порушення українського законодавства

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення листом поінформувала директора телеканалу «Беларусь 24» Олександра Мартиненка про виявлені в ефірі телеканалу порушення законодавства України і просить їх усунути.
Нацрада просить телеканал «Беларусь 24» усунути порушення українського законодавства
Нацрада просить телеканал «Беларусь 24» усунути порушення українського законодавства

Про це повідомляє прес-служба Нацради.

Під час моніторингу 14 лютого Нацрада зафіксувала в програмі інформаційно-аналітичного спрямування в рубриці «Акценти» демонстрацію віртуальної карти країн, які є членами регіонального об’єднання Центральноєвропейська ініціатива, до складу якого входить і Україна. На цій карті територія української держави була зображена без Криму.

«Подібна редакційна політика свідчить про підтримку телеканалом агресивних дій Російської Федерації щодо України в частині анексії Автономної Республіки Крим», - вважають у Нацраді. Показ карти України без Криму також є порушенням статті 28 Закону України «Про інформацію», відповідно до якої інформація не може бути використана для закликів до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганди війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини.

Крім того, на думку Нацради, «Беларусь 24» транслює «упереджену інформацію про поточну ситуацію в Україні, не дотримуючись загальноприйнятих журналістських стандартів». Так, 26 лютого в інформаційно-аналітичній програмі «Главный эфир» не був дотриманий баланс поглядів на окремі політичні події в Україні, що призвело до однобокого, на думку українського регулятора, їх висвітлення.

Телеканал «Беларусь 24» наразі рішенням Нацради внесено до Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає Європейській конвенції про транскордонне телебачення і законодавству України. Нацрада просить мовника увідповіднити зміст програм, що транслюються, вимогам частини 2 статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» та частини 1 статті 28 Закону України «Про інформацію». Якщо вимоги українського законодавства буде проігноровано каналом, Нацрада розгляне питання про припинення ретрансляції програми «Беларусь 24» на території України.

Читайте також

Нагадаємо, в березні стало відомо, що Нацрада звернулася до дистриб’ютора телеканалу «TV1000 Русское кино» (юрисдикція Швеції) - компанії Viasat Ukraine - з проханням попередити мовника про необхідність усунення порушень, а саме: припинити показ заборонених в Україні фільмів.

Як писав «Детектор медіа», поки що в Україні дозволеними для ретрансляції в мережах провайдерів залишаться п’ять телеканалів з юрисдикцією Російської Федерації – «Зоопарк» (пізнавальний), «Топшоп ТВ» (телеторгівля), «Теле 9» (інформаційний, культурно-просвітницький), «Охотник и риболов HD» (пізнавальний), «Еврокино» (фільмопоказ).

Однак 23 лютого Нацрада вилучила з переліку російський телеканал «Охотник и рыболов». Це рішення набуде чинності через місяць - 23 березня.

Крім де-юре російських у переліку є ще низка телеканалів, які мають європейську юрисдикцію, але орієнтовані насамперед на російську аудиторію: RTVI (Велика Британія), RTVI – M (Велика Британія), TV XXI (Латвія), «Детский мир» (Велика Британія), «Наше любимое кино» (Німеччина), «Телеклуб» (Велика Британія), Multimania TV (Латвія), Bollywood HD (Ізраїль), серед яких також є «ТВ1000 Русское кино» (Швеція).

При цьому щодо телеканалу «Телеклуб» Нацрада 12 січня ухвалила рішення про тимчасову на три місяці заборону ретрансляції в Україні. Тимчасове обмеження почало діяти з 16 лютого.

Також 12 січня Нацрада вилучила російський телеканал «Дождь» із Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України. Це рішення набрало чинності через місяць - 13 лютого. Однією з причин обмеження ретрансляції «Дождя» в мережах українських провайдерів був систематичний показ каналом карти України без Криму або карти Криму в складі РФ.

У 2016 році Нацрада вилучила з Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України, 50 телеканалів.

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
972
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду