14:00
Середа, 6 Квітня 2016

Кому належать основні інформаційні телеканали: 5-й – без сюрпризів, «112 Україна» – мовчить (ОНОВЛЕНО)

«Детектор медіа» продовжує вивчати структуру власності українських телеканалів, оприлюднену ними відповідно до вимог закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації та реалізації принципів державної політики у сфері телебачення і радіомовлення» на своїх сайтах
Кому належать основні інформаційні телеканали: 5-й – без сюрпризів, «112 Україна» – мовчить (ОНОВЛЕНО)
Кому належать основні інформаційні телеканали: 5-й – без сюрпризів, «112 Україна» – мовчить (ОНОВЛЕНО)

Після інформації щодо власності топ-6 українських телеканалів пропонуємо вашій увазі дані про тих, хто володіє основними інформаційними телеканалами.

5 канал

Згідно оприлюднених на сайті 5 каналу (ПІІ ТОВ «ТРК «НБМ», ПІІ ТОВ «ТРК «Експрес-Інформ») документів, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2015 року є Президент України Петро Порошенко. У структурі власності ПІІ ТОВ «ТРК «Експрес-Інформ» фігурує також власник істотної участі Владислав Лясовський (10%).

Інформацію було оприлюднено з запізненням, 6 квітня, і не всі форми.

Клікніть для збільшення

«112 Україна»

Офіційну інформацію на сайті телеканалу на момент публікації цієї статті оприлюднено не було. Ввечері того ж дня прес-служба каналу «112 Україна» надіслала нам звітність про його структуру власності, підтвердивши, що кінцевим бенефіціарним власником телеканалу станом на 31 грудня 2015 року є його гендиректор Андрій Подщипков. Повну інформацію про структуру власності можно подивитися на сайті телеканалу окремо для кожної юридичної особи, на які канал отримував ліцензії: ТОВ «ТВ-Вибір», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «Новий формат ТВ», ТОВ «Лідер ТВ», ТОВ «Аріадна ТВ», ТОВ «Телерадіокомпанія «112-ТВ». Щоправда, знайти її там самостійно нелегко. 

Клікніть для збільшення

Нагадаємо, у медійних громадських організацій і державного регулятора неодноразово виникали запитання щодо джерел фінансування каналу. У жовтні 2015 року Державна фіскальна служба проводила досудове розслідування в межах кримінального провадження щодо телеканалу «112 Україна». Тоді канал заявляв, що приводом для розслідування стали матеріали Державної служби фінансового моніторингу про внесення коштів у статутні фонди компаній, що входять до групи «112 Україна» (ТОВ «ТВ-Вибір», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «Новий формат ТВ», ТОВ «Лідер ТВ» і ТОВ «Аріадна ТВ»).

Телеканал «24»

Читайте також

Згідно оприлюднених на сайті телеканалу «24» (ПрАТ «Телерадіокомпанія Люкс») документів, його кінцевими бенефіціарними власниками станом на 31 грудня 2015 року є дружина мера Львова Катерина Кот-Садова (76,7838%), гендиректор каналу Роман Андрейко (13,1066%) та його дружина Оксана Андрейко (10,1096%).

Офшорів у структурі власності телеканалу «24» немає. Повну інформацію про структуру власності можно подивитися на сайті телеканалу.

Клікніть для збільшення

ZIK

Згідно оприлюднених на сайті телеканалу ZIK (ТОВ «Телерадіокомпанія «Міст ТБ») документів, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2015 року є громадянин Кіпру Ангелос М. Лоізоу, якому належать 100% телеканалу. Водночас генеральний продюсер каналу ZIK Данило Нікуленко у вересні 2015 року в інтерв'ю «Детектор медіа» заявляв, що одноосібним власником медіахолдингу ZIK є Петро Димінський – співвласник групи компаній «Континіум».

Повну інформацію про структуру власності можно подивитися на сайті телеканалу.

Клікніть для збільшення

«Еспресо»

Згідно оприлюднених на сайті телеканалу «Еспресо» (ТОВ «Голдберрі») документів, його кінцевими бенефіціарними власниками станом на 31 грудня 2015 року є дружина народного депутата Миколи Княжицького («Народний фронт») Лариса Княжицька та народний депутат Вадим Денисенко (БПП). Останній, відповідно до повідомлення від 25 листопада 2014 року, передав свою частку в управління ТОВ «Юридична компанія «Моріс Груп».

Також із документів можна побачити, що Микола Княжицький є власником істотної участі в ТОВ «Редакція газети «Вечірня газета».

Офшорів у структурі власності телеканалу «Еспресо» немає. Повну інформацію про структуру власності можно подивитися на сайті телеканалу.

Клікніть для збільшення

NewsOne

Згідно оприлюднених на сайті телеканалу NewsOne (ТОВ «Новини 24 години») документів, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2015 року є народний депутат від «Опозиційного блоку» Євгеній Мураєв, якому належать 100% телеканалу.

Офшорів у структурі власності телеканалу NewsOne немає. Повну інформацію про структуру власності можно подивитися на сайті телеканалу.

Клікніть для збільшення

«Ера»

Офіційну інформацію на сайті телеканалу не оприлюднено. Проте вона є на сайті «родинної» радіостанції «Радіо Ера» (ТОВ «Телерадіокомпанія «Радіо-Ера»). Згідно оприлюднених на сайті радіостанції документів, її кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2015 року є Антон Сімоненко (90%), власником істотної участі – гендиректор телеканалу «Ера» Ігор Лоташевський (10%). Водночас відкриті джерела пов’язують ці медіакомпанії з народним депутатом Андрієм Деркачем.

З документів видно, що протягом 2015 року відбулися суттєві зміни в структурі власності «Радіо Ера», у результаті яких бенефіціаром радіостанції і став Антон Сімоненко. Повну інформацію про структуру власності можно подивитися на сайті радіостанції.

Клікніть для збільшення

Нагадаємо, раніше «Детектор медіа» повідомив, що свою структуру власності розкрив телеканал «1+1» (ТОВ «Телерадіокомпанія «Студія 1+1»). Згідно з оприлюдненими на сайті телеканалу документами, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2015 року є Ігор Коломойський, власником істотної участі – Ігор Суркіс.

Розкрив інформацію про своїх власників і телеканал «Інтер» (ПрАТ «Телеканал «Інтер»). Його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2015 року є Дмитро Фірташ, власниками істотної участі – Валерій Хорошковський, Сергій Льовочкін та Світлана Плужнікова

Також відомості про своїх власників оприлюднила група StarLight Media, до якої належать канали СТБ (ПрАТ «Міжнародний Медіа Центр-СТБ»), ICTV (ТОВ «Міжнародна комерційна телерадіокомпанія») та Новий канал (ТОВ «Новий канал»). Їхніми кінцевими бенефіціарними власниками станом на 31 грудня 2015 року є Віктор Пінчук та Олена Пінчук, які створили для управління своїми медіаактивами чотири дискретних трасти.

Телеканал «Україна» (ТОВ «Телерадіокомпанія «Україна») також розкрив інформацію про свою структуру власності. Згідно з оприлюдненими на сайті телеканалу документів, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2015 року є Рінат Ахметов. Усі 100% ТОВ «Телерадіокомпанія «Україна» належать через інші дві компанії кіпрській SCM Holdings Limited. Директор ТОВ «Телерадіокомпанія «Україна» Євген Лященко є також директором трьох компаній, зареєстрованих в офшорних зонах.

Відповідно до вимог закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації та реалізації принципів державної політики у сфері телебачення і радіомовлення», до 31 березня цього року всі телерадіокомпанії в Україні зобов’язані опублікувати на своїх веб-сайтах:

– відомості про структуру власності станом на 31 грудня звітного року;

– відомості про зміни у структурі власності, що відбувалися впродовж звітного року;

– відомості про всіх осіб, які володіють або володіли впродовж звітного року прямою або опосередкованою істотною участю, із зазначенням підстав такого володіння (дата укладення відповідних правочинів або настання інших юридичних фактів), включаючи відомості про осіб, які діяли на підставі відповідних доручень, а також відомості про всіх пов’язаних осіб (для кожної з осіб – прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса).

Згідно закону, інформація, «оприлюднена на офіційному веб-сайті та надана Національній раді, дає змогу визначити всіх осіб, які мають пряму та/або опосередковану істотну участь у юридичній особі чи можливість значного або вирішального впливу на управління та/або діяльність юридичної особи, у тому числі відносини контролю між усіма особами в ланцюгу володіння корпоративними правами щодо цієї юридичної особи, а також визначити кінцевого бенефіціарного власника».

Відповідно до вимог закону, телерадіоорганізація не може належати юридичній чи фізичній особі, зареєстрованій в офшорній зоні з переліку Кабміну (наразі туди не входить Кіпр) – але лише напряму. Також вона не може прямо чи опосередковано належати фізичним та юридичним особам з Російської Федерації.

Фото - diyonlinetools.com

Галина Петренко, Катерина Толокольнікова
Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
10471
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop