11:47
Вівторок, 16 Липня 2019

КЖЕ висловила NewsOne і «Гордону» публічний осуд через матеріали на користь «Опозиційної платформи – За життя»

Комісія з журналістської етики (КЖЕ) висловила публічний осуд телеканалу NewsOne (через сюжет від 22 червня про політичну партію «Опозиційна платформа - За життя») та інтернет-виданню «Гордон» (за публікацію від 25 червня 2019 року «Медведчук заявив, що Москва частково зняла санкції з України після перемовин із "Опозиційною платформою – За життя"») .
КЖЕ висловила NewsOne і «Гордону» публічний осуд через матеріали на користь «Опозиційної платформи – За життя»
КЖЕ висловила NewsOne і «Гордону» публічний осуд через матеріали на користь «Опозиційної платформи – За життя»

Про це йдеться в рішеннях комісії від 16 липня.

У рамках Незалежного моніторингу парламентських виборів в Україні, що здійснюється за  підтримки проектів Ради Європи «Підтримка прозорості, інклюзивності та чесності виборчої практики в Україні» та «Зміцнення свободи слова, доступу до інформації та посилення системи Суспільного мовлення в Україні, на розгляд Комісії з журналістської етики було подано скаргу на сюжет №10 випуску новин (18:00) телеканалу NewsOne від 22 червня 2019 року та публікацію інтернет-видання «Гордон»  від 25 червня 2019 року «Медведчук заявив, що Москва частково зняла санкції з України після перемовин із "Опозиційною платформою – За життя"».

Комісія вважає, що в аналізованому сюжеті NewsOne було допущено порушення статей 2 (порушення через служіння інтересам влади/засновника, а не суспільства), 6 (стандарти повноти та об’єктивності інформації), 7 (відокремлення та належне маркування політичної реклами) та 10 (збалансованість представлених точок зору) Кодексу етики українського журналіста.

«Сюжет, що є предметом аналізу стосується втрат України під час Другої світової війни і приурочений до Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни. Ведуча у сюжеті після озвучення тез звернення президента України Володимира Зеленського з приводу Дня скорботи, одразу цитує заяву "Опозиційної платформи – За життя". <…> На відміну від заяви Зеленського, позиція партії супроводжується візуальною демонстрацією відповідного прес-релізу із символікою партії», – йдеться в повідомленні.   

Зазначається, що в сюжеті не представлено жодних інших коментарів або позицій незалежних експертів чи політиків щодо зроблених заяв. У КЖЕ додали, що наступний сюжет також стосується представників «Опозиційної платформи – За життя».

«Озвучена заява політичної сили є критичною щодо президента, однак вона не супроводжується ні конкретними аргументами, ні пропозиціями щодо вирішення проблеми. Натомість, у тексті наголошується на тому, що метою партії є відновлення миру на Донбасі. Таким чином, звернення президента у даному сюжеті є лише формальним інформаційним приводом для озвучення політичних заяв "Опозиційної платформи – За життя"», – наголошується в повідомленні.

Крім того, Комісія з журналістської етики повідомила, що в публікації «Медведчук заявив, що Москва частково зняла санкції з України після перемовин із "Опозиційною платформою – За життя"» інтернет-видання «Гордон» було допущено порушення статей 6 (стандарти повноти та об’єктивності інформації), 7 (відокремлення та належне маркування політичної реклами) та 10 (збалансованість представлених точок зору) Кодексу етики українського журналіста.

«Аналізована публікація містить низку фактичних тверджень, озвучених Віктором Медведчуком. Зокрема, про те, що скасування санкцій було результатом переговорів представників Опозиційної платформи, про те, що 75 % українців підтримують ідею прямих переговорів, а також про можливі результати відновлення перевезень», – зазначається в повідомленні.

У КЖЕ також зауважили, що в публікації слова Віктора Медведчука не доповнені оцінками незалежних експертів, не розкрита й інформація про особливості та методику соціологічного опитування, а також – у бекграунді до новини відсутні будь-які повідомлення щодо позицій інших кандидатів, політиків чи експертів стосовно вказаного рішення, що могло б допомогти аудиторії краще зрозуміти контекст зробленої заяви.

Нагадаємо, рішенням від 11 липня Комісія з журналістської етики (КЖЕ) винесла дружнє попередження телеканалу ICTV (через сюжет від 25 червня 2019 року про політичну партію «Голос») та інтернет-виданню Obozrevatel (за публікацію від 28 червня 2019 року «Свіжа соціологія: "Опозиційний блок" вже проходить в Раду»).

Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1968
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду