11:00
Неділя, 28 Липня 2019

Монолог Зеленського, зайнятий Порошенко і вдячний Путін. Моніторинг теленовин 15–20 липня 2019 року

Останній тиждень перед виборами очима теленовинарів. Дотримання стандартів інформаційної журналістики в новинах «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112 Україна» та 5 каналу.
Монолог Зеленського, зайнятий Порошенко і вдячний Путін. Моніторинг теленовин 15–20 липня 2019 року
Монолог Зеленського, зайнятий Порошенко і вдячний Путін. Моніторинг теленовин 15–20 липня 2019 року

Якщо під час президентської кампанії каналам бракувало аналітики про кандидатів, то цього разу таку робили одразу кілька редакцій. Раніше серію інтерв’ю з кандидатами почали на СТБ. Аналізованого тижня естафету підхопили ICTV та «UA: Перший». Протягом тижня вони розповідали про найрейтинговіші партії. ICTV робив це радше в позитивному ключі, без незручних питань, зосередившись на мажоритарниках та їхніх світлих прагненнях. Суспільне розповідало про перші номери списків: із політичною біографією, оцінками експертів про фінансування партій, деталями ведення ними кампаній та щодо симпатій виборців до них.

На «1+1» з’явилися матеріали, що підігравали інтересам Тимошенко і Смешка, чого не було в попередні періоди.

Смешко, Гройсман, кандидати від «Опоблоку» з’являлися у студії каналу «Україна», а Тимошенко навіть двічі.

Канал «Україна» активно використовував маніпуляцію з опитуванням «пересічних громадян», як вони їх називали. У випадкових перехожих питали, хто мав би стати спікером парламенту чи очолити уряд. За дивним збігом, у кожному такому «опитуванні» найбільше вболівали за Ляшка на посаду голови парламенту і за Гройсмана на посаду прем’єр-міністра.

15 липня, понеділок

Напередодні авто Управління держохорони, що супроводжувало президента на Запоріжжі, спричинило ДТП. Службовий автомобіль підрізав автобус із вихованцями дитячого табору. Ця обставина додала події особливого резонансу. Але розбиралися в ситуації й дали новини про реакцію Володимира Зеленського на це лише «1+1», СТБ та «112». У сюжетах також були коментарі директорки дитячого табору, поліції та медиків. На «UA: Першому» обмежилися коротким повідомленням.

Лише на «1+1» повідомляли про затримання підозрюваних за погрози вбивством кандидату від «Слуги народу» у Шепетівці. Сюжет містить коментарі прессектарки кандидата та самого Олексія Жмеренецького, а також працівника місцевого відділу поліції. Жоден інший канал цю тему не висвітлював. Хоча цей сюжет важко назвати таким, що має ознаки замовності. Але те, що про прикрості зі «Слугою народу» говорили саме «Плюси» й лише вони, є симптоматичним. Половина піару «Слуги народу» за тиждень припала на новини «1+1».

На ICTV розповідали про мажоритарників «Слуги народу» в циклі матеріалів про кандидатів із різних політсил. На «UA: Першому» розбиралися в біографії топів зі списку «Батьківщини». На СТБ у продовження серії інтерв’ю з кандидатами вийшла розмова з Петром Порошенком. Йому дорікнули, що у списках не так багато нових облич, але питали переважно про суто людські моменти роботи на високій посаді. Кореспондентка зазначила, що на розмову їй дали лише 20 хвилин. Але й за цей час жодного гострого питання про розслідування щодо Порошенка та наближених до нього осіб, аудит дій попередників, який проводить команда нового президента Зеленського, не пролунало.

Кого піарили в новинах? Найширше був представлений «Опозиційний блок». Євгеній Мураєв розповідав про плани «нової індустріалізації» на СТБ та ICTV, Борис Колесніков обіцяв відновлювати інфраструктуру Донбасу в піар-дайджесті «України». Гендиректор «Запоріжсталі» Ростислав Шурма та мер Запоріжжя Володимир Буряк, які увійшли в першу десятку «Опоблоку», похвалилися будівництвом нової дороги у Запоріжжі.

Олега Ляшка піарили дайджести «України», СТБ та ICTV. Розповідали, як він заступився за фермера в земельному конфлікті і планує захищати землю в парламенті. Також на «Україні» він став лідером симпатій на посаду голови парламенту в нерепрезентативному опитуванні киян.

Запевнення Юлії Тимошенко про чіткий план зниження тарифів і підвищення соцстандартів за перші сто днів нового парламенту ретранслювали ICTV, СТБ та «Україна». На цих же каналах у дайджестах давали заяви лідера «Голосу». На СТБ та ICTV Святослав Вакарчук закликав запровадити кримінальну відповідальність за прямі переговори з країною-агресоркою. На каналі «Україна» скаржився на провокації проти своєї партії. ICTV та СТБ поширили заяви «Євросолідарності» з вимогою люструвати керівника Держбюро розслідувань Романа Трубу. Його звинуватили в підіграванні опонентам партії Порошенка через розслідування, які веде бюро. Зміст розслідування не розкривали. І якщо на ICTV принаймні за кадром дали реакцію ДБР, що вони поза політикою. То на СТБ взагалі цю тему дали однобоко й поза контектом.

На «1+1» розповіли про демонтаж столичного банера, на якому намагалися нелегально використати символіку «Слуги народу». Власник банера запевнив, що лише хотів підтримати Зеленського: «Иными словами, Владимир Александрович, не останавливайтесь». На СТБ розповіли про кандидата-мажоритарника від «Слуги народу» Дмитра Кисилевського, який прагне «чути своїх виборців». Цей матеріал вийшов у рамках серії інтерв’ю з кандидатами. Але інтерв’ю просто дає платформу кандидату для піару. До того ж Кисилевський працював в «Інтерпайпі», що належить власникові СТБ Віктору Пінчуку.

На «Інтері» піарили переважно «Опозиційну платформу — За життя»ОПЗЖ»). Спершу сюжет про програму ста антикризових днів, яку планує втілювати партія після обрання в парламент. Далі заява про нібито незаконність зняття з реєстрації Рената Кузьміна, без балансу та другої точки зору. Далі Віктор Медведчук анонсував черговий обмін полоненими, про офіційні переговори на цю тему не згадували. І ближче до завершення випуску показали, як мажоритарник Антон Яценко відкриває новий парк в Умані. Він йшов самовисуванням, а до попереднього складу Ради увійшов від партії «Відродження».

Політичні рейтинги. На «Інтері» завищили симпатії до «ОПЗЖ» з посиланням на невідомий Фонд інноваційних проектів. За їхніми даними, підтримка партії становила 15 %, тоді як авторитетні соціологічні служби давали 10–13 %. Свіжі дані від Центру Разумкова оприлюднили «1+1» та «UA: Перший».

Піар поза виборами. Канал «Україна» піарив благодійність фонду Ріната Ахметова.

16 липня, вівторок

Набув чинності закон про мову. У Києві та інших містах відбулися акції «Мова об’єднує». Про столичну подію говорили на 5 каналі, «1+1», СТБ та «UA: Першому». Лише на 5каналі також додали включення зі Львова, на якому видно, що під час акції на сцені промотували кандидата від «Євросолідарності» Миколу Княжицького. Він балотувався по львівському округу, був одним з ініціаторів закону про мову, хоча у Раді працював у фракції «Народний фронт». Кореспондентка Марта Шикула наприкінці додала, що очікується також участь Петра Порошенка та Андрія Парубія, які доклалися до запровадження закону. Вони також є кандидатами від «Єросолідарності».

На «112» про вибори майже не говорять. Але цього дня вийшов сюжет про проблему з голосуванням у прифронтовому Чермалику. Йдеться про рішення військо-цивільної адміністрації не відкривати дільницю там через постійні обстріли. Тож людям доведеться їхати голосувати за десятки кілометрів. Сюжет порушує важливу тему, але йому бракує повноти. Наприклад, так і не лунає, якої кількості виборців це стосується. Тож складно оцінити масштаб. Під час президентських виборів дільниця, на якій голосують жителі Чермалика та сусідньої Федорівки, складала трохи більше 1200 виборців. Цій темі канали майже не приділяли уваги. За винятком «ТСН», які зробили про це сюжет напередодні дня голосування.

Кого піарили в новинах? На «Інтері» вийшло чотири сюжети із підтримкою «Опозиційної платформи — За життя». Обіцянки Юрія Бойка підтримати фермерів, Юрія Павленка — підвищити соцстандарти, Віктора Баранського — відстоювати інтереси людей з інвалідністю. Також представники «ОПЗЖ» скаржилися на дискредитацію. Мовляв, опоненти ширять неправдиву інформацію про дружбу двох мажоритарників із Петром Порошенком, що робить їх несправжніми опозиціонерами в очах виборців. Також «Інтер» поширив заяву Сергія Капліна, який балотувався по мажоритарному округу на Полтавщині.

Тимошенко заявила, що підтримує ініціативу офісу Зеленського скликати позачергову сесію Ради (ICTV, СТБ), а також обіцяла знизити ціни на газ (дайджест «України»). Також на «Україні» з Тимошенко говорили у студії: міркували, хто очолить новий уряд, як складеться коаліція в парламенті та політика після виборів.

Про те, як Ляшко захищає фермерів, розказували на ICTV, «Україні» та СТБ. На «Україні» знову через коментарі випадкових перехожих розказували, що, мовляв, Ляшко є найбажанішим політиком на посаді голови парламенту. Також на «Україні» питали про симпатії до прем’єра й більшість відповідей були на користь Володимира Гройсмана. Крім того на «Інтері» та «Україні» Гройсман оголосив, що фільм «Шевченко — перший самурай» отримав державне фінансування. Прем’єр запевняв у подальшій підтримці українського кіно.

Різні канали піарили різних представників «Опоблоку». Це одна з небагатьох партій, яка регулярно показує кілька облич лідерів. Євгеній Мураєв закликав відновити водопостачання до Криму (ICTV), Борис Колесніков — підтримати вітчизняний оборонпром («Україна»), а Олександр Вілкул — скасувати закон про мову (СТБ).

Вакарчук оголосив челендж, щоби привернути увагу до вирубки лісів. Про це йшлося в піар-дайджестах ICTV та СТБ.

Лідер партії «Сила і честь» Ігор Смешко обіцяв посилити законодавчу базу, щоби притягати до відповідальності за корупцію (ICTV) та говорив про зміцнення армії в дайджесті політичних обіцянок на «Україні».

Виринула в піар-дайджестах і «Свобода». На «Україні» та «Інтері» розповіли про акцію націоналістів із вимогою не скасовувати декомунізації. Хто вимагає скасування, які перспективи та яким є бекґраунд теми, в жодному з цих повідомлень не йшлося.

Зеленський оголосив про ініціативу законопроєкту проти рейдерства. Про це паркетно сказали на ICTV, «Україні» та «1+1». На «112» зробили сюжет із коментарями представника підприємства, який скаржився на рейдерство.

Політичні рейтинги. 5 канал, «1+1» та «UA: Перший» озвучили дані КМІС. Хоча йдеться про одне й те саме опитування, але озвучені дані відрізняються. Наприклад, на 5-му сказали, що «Слуга народу» підтримує 36,5 %, а на «1+1» — 50 %. Річ у тім, що 5-й озвучив рейтинги серед усіх респондентів, а на «1+1» — тих виборців, які визначилися і планують голосувати. Тож пропорції відрізняються. Причина може бути простою: 5-й критичний до нового президента, тому взяв найнижчий показник, а «1+1», навпаки, прагнув показати максимально високу підтримку партії Зеленського. Тим часом на «Інтері» знову показали дані «Соціопрогнозу», де «ОПЗЖ» має 15 %.

Піар поза виборами. «Україна» як і щодня, звітувала про благодійність фонду Ахметова. А також поширила заяву лідера «Народного фронту» Арсенія Яценюка про важливість партнерства України зі США.

17 липня, середа

На СТБ в рамках передвиборного циклу вийшло інтерв’ю із представником президента в парламенті й кандидатом від «Слуги народу» Русланом Стефанчуком. На «UA: Першому» розповідали про «Опозиційну платформу — За життя» в циклі матеріалів про топові партії. Як і в попередніх випусках, збалансований інформативний матеріал базується на біографіях політиків та коментарях експертів «Чесно», КВУ та соціологині Ірини Бекешкіної.

Також журналісти Суспільного поцікавилися, чому Зеленський не говорить українською, як того вимагає закон про мову, що вже набув чинності. Він відповів мішаною українсько-російською про те, що відповідає тією мовою, якою до нього звертаються. Навіть англійською.

Кого піарили в новинах? У дайджесті «України» одразу два представники «Опоблоку»: Борис Колесніков про відновлення інфраструктури Донбасу та мер Маріуполя Вадим Бойченко про розвиток портів. Також на СТБ Олександр Вілкул обіцяв, що більше грошей від місцевих підприємств лишатимуться в містах, а не йтимуть у держбюджет.

Тимошенко подала до суду на уряд, бо вважає, що права українців на мінімальну пенсію порушені. Про це передали ICTV, СТБ, «Україна» та «1+1» — без балансу та бекґраунду по темі.

Ляшко обіцяв розширити програму «Доступні ліки» і ще більше здешевити медикаменти («Україна») та закликав абстрактну владу роздати селянам земельні паї (СТБ). А також він був у студії каналу «Україна», обіцяв розібратися в земельному конфлікті на Київщині та змінити земельне законодавство нібито в інтересах селян.

Петро Порошенко мав майже чотирихвилинне включення на «Україні». Він коментував майбутнє засідання Європарламенту, де мали ухвалити резолюцію щодо полонених українських моряків. Коротшу версію коментаря показали на СТБ. Хоча формально експрезидент не є делегатом від України до Європарламенту. «1+1» тим часом повідомили, що Порошенко проігнорував виклик на допит до ДБР. Також додали коментар адвоката Порошенка: «Адвокат заявляв, що його клієнт взагалі не отримував повістки, а крім того, попередній президент, цитую адвоката, істотно зайнятий у передвиборчій діяльності», — озвучила ведуча.

«ОПЗЖ» цього дня піарили кілька каналів. Про те, що Віктор Медведчук окремим депутатам Європарламенту розповідав про своє бачення мирного плану для Донбасу, відзвітували у випусках «112» та «Інтера». Ще три матеріали на «Інтері» стосувалися класичних агітаційних поїздок: на Донеччині Бойко обіцяв встановлення миру, на Одещині Віктор Баранський обіцяв допомагати ліквідаторам на ЧАЕС, а також в Одесі відбувся автопробіг на підтримку партії.

Тим часом у дайджесті каналу «Україна» неназваних представників «ОПЗЖ» звинуватили в тому, що через них ледь не позбавили дітей дитячого майданчика. Йдеться про встановлення агітаційних наметів у Костянтинівці на Донеччині. Мовляв, агітатори поставили їх на самому майданчику та ще й агресивно реагували на зауваження. Але версію «ОПЗЖ» в матеріалі так і не дали.

У дайджесті «України» також показали вчорашній заклик Вакарчука долучатися до акцій із висадки дерев. Сергій Каплін на «Інтері» закликав відмовитися від порожніх обіцянок та займатися питаннями соцполітики.

Знову на «Україні» опитували киян, кого би вони хотіли бачити прем’єром та головою парламенту. В першому випадку чотири з десяти відповідей за Гройсмана, в другому — п’ять із десяти за Ляшка.

«ТСН» анонсували інтерв’ю, чи, точніше, монолог Зеленського за кермом електрокара. Він казав про перші успіхи на посаді, і що «хоче бути серед людей».

На ICTV та «Україні» Володимир Гройсман закликав голосувати відповідально, а поліцію — забезпечити чесні вибори. На СТБ Гройсман анонсував зростання мінімальної зарплати.

Політичні рейтинги. ICTV та СТБ пообіцяли, що партія Гройсмана проходить у парламент за даними Центру соціальних експертиз соціології НАН. Це повідомлення сторінка партії у фейсбуку крутила на рекламі. Це ж опитування без особливого наголосу на партії Гройсмана, але зі вказанням її рейтингу нібито у 5,5 %, також дали на «Україні». На «Інтері» озвучили опитування Центру «Соціальний моніторинг» та Інституту Яременка, де «ОПЗЖ» має порівняно вищий за інші політсили рейтинг.

Піар поза виборами. «Україна» розповідала про благодійність Ахметова. ICTV — про соціальний проект свого власника Віктора Пінчука: проект для молоді «Завтра UA».

18 липня, четвер

Кого піарили в новинах? Найчисельнішою за кількістю матеріалів стала «ОПЗЖ». «Інтер» та «112» знову розповідали про мирний план від Медведчука. Він його презентував напередодні у Страсбурзі на запрошення президента Росії. «Президент Росії подякував Віктору Медведчуку за гуманітарну діяльність», — повідомили на завершення сюжету. «Інтер» звітував про перехід херсонських та сумських депутатів із «Опоблоку» до «Опозиційної платформи — За життя». Крім того, Юрій Бойко під час поїздки на Дніпропетровщину обіцяв дбати про підвищення пенсій та досягнення миру на Донбасі.

Про «Опоблок» найбільше говорили на «Україні»: в дайджесті Борис Колесніков заручився підтримкою промислового форуму на Донеччині, а Євгеній Мураєв запевняв у наявності сильної програми економічних реформ у партії. Крім того, Олександр Вілкул закликав підтримувати розвиток ракетно-космічної галузі на ICTV та СТБ.

Порошенко коментував рішення Європарламенту про вимоги до повернення полонених моряків на ICTV та «Україні». У сюжеті на 5 каналі теж включили невеликий коментар Порошенка як попереднього президента. Але переважну більшість сюжету складають коментарі від європарламентарів та офіційних представників української делегації.

На 5 каналі поширили повідомлення, ніби Петра Порошенка намагаються зняти з виборів. Мовляв, позапартійний кандидат Андрій Хілько побачив, на його думку, порушення в рекламній кампанії партії Порошенка у фейсбуку. Коротко сказали про позицію Хілька та партії, додали, що саме Хілько позивався у другому турі президентських виборів до суду з вимогою зняти Зеленського — нібито за підкуп виборців.

Тимошенко, як і вимагав президент, підтримує ідею проведення позачергової сесії парламенту. Крім того, що Тимошенко догоджає чинному президентові, цей привід у «Батьківщині» використовують і для того, щоби заявити про свої законодавчі ініціативи: «Зниження тарифів, скасування медреформи, обов'язкове медстрахування і підвищення пенсій щонайменше до трьох тисяч гривень — такі питання, на думку Юлії Тимошенко, мала би розглянути Верховна Рада насамперед». Такі меседжі від «Батьківщини» поширили СТБ, ICTV та «Україна». Сюжет про кандидатів-мажоритарників від «Батьківщини» вийшов на ICTV в рамках циклу матеріалів про кандидатів із різних політсил. Але кожен такий матеріал виходить у позитивному ключі й говорить лише про найкращі прогнози від політиків.

Гройсман «зустрівся з учасниками конкурсу культурно-мистецьких проектів “Малі міста — великі враження”». Про це звітували ICTV, «Україна», «Інтер». Також Гройсман у студії каналу «Україна» говорив про реформи децентралізації, освіти й медицини як досягнення уряду під його керівництвом. Ляшко обіцяв знайти спосіб зробити ліки ще доступнішими на ICTV та СТБ, а також закликав запровадити превентивну практику для прокурорів і суддів: «Кожного, хто претендує на посаду судді, прокурора чи поліцейського — на два тижні в тюрму. З такою законодавчою ініціативою виступив Олег Ляшко. На його переконання запропоновані заходи допоможуть здолати корупцію в правоохоронному середовищі». Також у випуску показали чергове опитування киян, де більшість каже, що на чолі Верховної Ради хотіли би бачити Олега Ляшка. І жодних ремарок, що його політсила не долає прохідний бар’єр.

Також на «Україні» поекспериментували з опитуваннями і видали сюжет про те, як обговорюють вибори у сільській глибинці на Полтавщині. «Як думки селян не співпадають — доходить і до сварок. Сусідки Лідія та Ольга встигли посперечатися, доки чекали корів на вигоні», — розповідає кореспондент.

Кандидат від «Слуги народу» у Дніпрі Дмитро Кисилевський скаржився на брудні технології проти нього. Матеріал на ICTV про це не має бекґраунду та відсилок до аналогічних порушень з іншими кандидатами чи політсилами.

«Обережно, можливий підкуп виборців. Представницю “Європейської солідарності” Людмилу Костенко в масовому підкупі виборців звинувачує кандидатка від “Слуги народу” Мар'яна Безугла», — оголосили на «1+1» і проілюстрували коментарем лише однієї сторони — кандидатки від «Слуги народу». Ані спостерігачів, ані поліції. А щодо реакції Костенко сказали, що вона коментувати нібито відмовилася.

За Аграрну партію на «Інтері» агітували співак Олег Винник та Михайло Поплавський. Поплавський казав, що хоче посилити представництво аграріїв у парламенті, оскільки він, Винник та їхні батьки — родом із села.

Зеленський запросив іноземних інвесторів зверненням у фейсбук. Просто ретранслювали це звернення СТБ та «Україна».

Одразу після піар-дайджесту на СТБ вийшло інтерв’ю з Юлією Тимошенко в рамках спецпроекту розмов із кандидатами. Вона розмірковувала про плани домовлятися в «екзотичному» складі парламенту, прем’єрські амбіції, від неї намагалися почути, в чому вона незгодна із Зеленським (бо в заявах вона скоріше потурає йому). Не лунало критичних питань щодо суперечливих заяв Тимошенко: наприклад, про ринок газу чи досягнення миру через партнерів по Будапештському меморандуму

Політичні рейтинги. «Україна» поширила дослідження маловідомої Active Group, де показники «Євросолідарності» та «Голосу» дещо вищі, ніж у дослідженні «Рейтингу», оприлюдненого того ж дня. «Високі шанси потрапити в парламент мають “Сила і честь”, Радикальна партія Олега Ляшка і “Українська стратегія” Гройсмана», — повідомила ведуча. Цю тезу далі підтверджував коментар політтехнолога Вадима Карасьова. На «Інтері» озвучили дані сумнівної організації «BURI-Україна», запевняючи, що рейтинг «ОПЗЖ» зростає і становить аж 18,6 % підтримки, що одразу на понад 5 пунктів перевищує максимальні прогнози поважних соціологічних центрів. СТБ знову обнадіювали Гройсмана: «за даними соцопитування Лабораторії політичної стратегії та аналізу», його партія має всі шанси подолати 5%-й бар’єр (фактичний результат — 9-те місце і 2,4 %).

На 5 каналі озвучили дані двох опитувань від авторитетних служб: Центру Разумкова та групи «Рейтинг». «1+1» зацитували тільки дані «Рейтингу».

Піар поза виборами. На ICTV, СТБ, «Інтері» та «1+1» розповідали про благодійні проекти фонду Віктора Пінчука. На «1+1» у сюжеті про закупівлю нового обладнання в дитячу лікарню повідомили і про благодійний внесок голови Волинської облради, представника партії «Укроп» Ігоря Палиці. На «Україні», як і щодня, звітували про благодійність Ріната Ахметова. На «Інтері» просували інтереси сторони пов’язаної з бізнесом Дмитра Фірташа в господарському конфлікті на підприємстві з виробництва сої на Херсонщині.

19 липня, п’ятниця

Не аналізувався випуск «Інтера», бо виходять підсумкові новини. І з технічних причин до огляду не потрапив випуск 5 каналу.

«Змінити країну за перших сто годин реально — вважає Юлія Тимошенко», — повідомили на ICTV. Аналогічне повідомлення вийшло на СТБ, хоча раніше Тимошенко говорила про програму змін за перші сто днів. Інтерв’ю у студії з нею також вийшло на каналі «Україна»: теж про плани змін за перші 100 годин та імовірності об’єднання в коаліції зі «Слугою народу». Це вже друга гостьова студія на «Україні» з Тимошенко за один тиждень.

Порошенко говорив про неприпустимість досягнення миру шляхом капітуляції (ICTV). Гройсман зібрав своїх прихильників у Мистецькому арсеналі (ICTV, СТБ, «Україна»). Ляшко закликав збільшити видобуток власного газу (ICTV, СТБ) та «повернути справедливість» («Україна») — йдеться передусім про збільшення пенсій і зарплат.

На «Україні» знову опитували киян щодо симпатій до майбутнього прем’єра: більшість говорить про Гройсмана. Підкріпили це опитуванням Edison Research, яке проводилося на замовлення каналу. Наступний матеріал — про зустріч Гройсмана із прихильниками у Мистецькому арсеналі.

Знову опитували й кому пасувало би крісло голови Верховної Ради. Шість із дев’яти відповідей, які показали в матеріалі, були за Ляшка. «Тільки Ляшка. Він і людям помагає. І добрий человек», — каже одна з опитаних жінок.


«Самопоміч» вимагала визнати неконституційним закон про особливий статус Донбасу. Про це повідомили на ICTV. Це перший за тривали час матеріал зі згадкою про «Самопоміч», до того ж маніпулятивний. Невдоволені цим законом представники фракції були від моменту його ухвалення, але оскаржувати взялися буквально напередодні виборів.

Форум промисловців у Кривому Розі підтримав на виборах «Опоблок», а Олександр Вілкул запевняв, що партія має професіоналів для якісних економічних реформ (ICTV, СТБ). На «Україні» Борис Колесніков закликав переглянути умови співпраці з МВФ. І на ICTV вийшла завершальна серія матеріалів про кандидатів-мажоритарників — також про «Опоблок».

На «Україні» вийшов сюжет про Ігоря Смешка, який взяв участь у міжнародній конференції з безпеки в Лондоні. Коротке повідомлення з коментарем Смешка також вийшло на «1+1».

Піар поза виборами. СТБ та ICTV привітали Леоніда Кучму з 25-річчям із моменту першого обрання президентом України. Сюжети улесливі й замовчують негативні епізоди з десятирічного правління другого президента, акцентуючи лише на досягненнях.

Канал «Україна» у двох матеріалах випуску розповідали про соціальні проекти Ахметова: передачу автомобілів швидкої допомоги на Донбас та фінансування його компанією ДТЕК реконструкції міського центру культури в Павлограді на Дніпропетровщині.

20 липня, субота

День тиші. Політичних тем у випусках мінімум. Без політичного піару не змогли обійтися лише на «Інтері». Очікувано, що показували тут тільки представників «ОПЗЖ». Спершу коротке повідомлення про участь у молебні за мир народної депутатки й кандидатки від політсили Наталії Королевської: «…чтобы страна вернулась к нормальным конструктивным отношениям со всеми своими соседями, восстановила экономические отношения». Через кілька матеріалів у випуску — вже повноцінний сюжет про той самий молебень за мир у Києво-Печерські лаврі, але вже з ширшим колом зі списку «ОПЗЖ».

На ICTV сказали коротко про статистику зафіксованих порушень та включеність поліції у протидію порушенням. На «Україні» говорили про доступність виборчих дільниць для людей з інвалідністю. На 5 каналі — про оскарження відмови в реєстрації Онищенка і Шарія. «UA: Перший» розповів про приховану агітацію. На «1+1» йшлося про обмеження для голосування із міркувань безпеки у 12 прифронтових селах Донеччини.

Підсумки

Топові політсили наростили свою присутність у новинах. Найбільше нейтральних згадок стосуються оприлюднення політичних рейтингів, які оновлювалися майже щодня. На «112» практично не говорили про політику, роблячи винятки на «Опозиційну платформу — За життя». Із цієї політсили переважно говорять про Медведчука, з яким і пов’язують формального власника каналу Тараса Козака.

Найбільше матеріалів, схожих на джинсу, зосередилися на каналі «Україна». Тут піарили більшість найпопулярніших політсил за винятком «ОПЗЖ». Стабільним прихистком для партії Бойка і Медведчука став «Інтер». Крім «ОПЗЖ» там давали ефір для піару Гройсману та Капліну. Також тут відкриті для мажоритарника Антона Яценка та Аграрної партії. «1+1» найбільше сприяли піару Зеленського та «Слуги народу». Новинкою стала поява в «ТСН» піару Ігоря Смешка і Юлії Тимошенко.

Аналізувалися новинні випуски «Подробиці» о 20:00 («Інтер»), «ТСН» о 19:30 («1+1»), «Новини Прайм» о 19:00 («112»), «Час новин» о 19:00 (5 канал), «Новини» о 21:00 («UA: Перший»), «Факти» о 18:45 (ICTV), «Сьогодні» о 19:00 («Україна»), «Вікна» о 22:00 (СТБ).

Виготовлення цього моніторингового звіту стало можливим завдяки підтримці американського народу, наданій через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією «Internews». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та «Internews». Моніторинг проведено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа».

Більше про висвітлення виборів читайте в огляді «Детектор виборів».

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
869
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду