Опозиція проти Яценюка

Опозиція проти Яценюка

21 Грудня 2014
7324

Опозиція проти Яценюка

7324
«Інтер» намагається створити ілюзію співпраці «Опозиційного блоку» та команди Порошенка. Порушення стандартів інформаційної журналістики в новинах каналів «Інтер», «1+1», СТБ, ICTV, «Україна», 5-й, та Перший національний 8-13 грудня 2014 року.
Опозиція проти Яценюка
Опозиція проти Яценюка

Програма нового уряду, презентована впродовж тижня, викликала шквал критики з боку «Опозиційного блоку», яка, звісно ж, була особливо старанно озвучена близькими до цієї партії телеканалами. «Інтер» також продовжує боротьбу проти Ігоря Коломойського, не забуваючи також про Миколу Княжицького. На цьому тижні канал побив свій рекорд кількості замовних або підозрілих матеріалів в одному випуску.

8 грудня, понеділок

Головні теми дня – акції протесту у Вінниці, війна на Донбасі та програма уряду, яка невдовзі мала бути презентована.

Теленовинам на цьому тижні відчутно бракувало чіткого розуміння причин і винуватців протистояння, що розгорнулось у Вінниці. Маніфестації вочевидь зовсім не випадково розпочались саме у вотчині глави держави, однак відповідей на запитання, чому це сталося саме так і з якою метою це було організовано, теленовини не дають. Перший національний, наприклад, ані слова не сказав про організаторів і про те, до яких партій належать опоненти. Хоча формально баланс забезпечений – слова було дане обом сторонам. ICTV обмежився коротким і невиразним повідомленням.

Натомість, у «Інтера» є явний фаворит – народний депутат від Радикальної партії Ляшка Сергій Мельничук, який приїхав «рятувати» Вінницю: «Сегодня сюда был вынужден приехать в роли миротворца, легендарный уже комбат «Айдара», теперь уже народный депутат Сергей Мельничук». «Україна» стає на бік голови обласної державної адміністрації, Анатолія Олійника, якого протестувальники вважають у минулому близьким до Партії регіонів:  »: «Чиновник вину за субботние беспорядки, в которых пострадали 20 человек, переводит на председателя областного совета Сергея Свитка». Свиткові «События» слова не дали.

Єдиний канал, у новинах якого було чітко зазначено, що за заворушеннями стоять ВО «Свобода» і «Батьківщина» - «1+1»: «Відставка губернатора Анатолія Олійника майданівці переважно представники партій «Свобода» і «Батьківщини» вимагають уже третій день. Вчора вони зібралися на віче і проголосували за обрання нового голови області. На цій посаді вони хочуть бачити лідера обласного осередку ВО «Свобода» Олексія Фурмана. Його кандидатуру, кажуть будуть пропонувати президенту. Проти такого рішення вже сьогодні вийшло кілька тисяч вінничан. Вони йдуть ходою повз євромайданівців і називають останніх сепаратистами». З-поміж матеріалів на цю тему, що вийшли у понеділок у новинах центральних каналів, сюжет ТСН був найбільш збалансованим та нейтральним.

«Опозиційному блоку», а відтак і «Інтеру», не дають спокою не отримані парламентські комітети. «Ми не хочемо якихось підкилимних домовленостей, - каже нардеп Юрій Бойко. - Хочемо, щоб згідно закону відбувалось призначення і розподіл керівних посад. Тому, що вважаємо, щоб голова комітету, це публічна посада, яка дає можливість захищати наших виборців». Аналогічна заява бойка з’явилась і в новинах СТБ.

Другий тиждень поспіль тривають спроби «Інтера» дискредитувати нардепа від «Народного фронту» Миколу Княжицького. І знов для цього намагаються використати авторитет руху «Чесно». «Движение «Сестно» тем временем заявляет - за этой Радой следить будет с особым пристрастием. И прежде всего за пятью комитетами, где главы - фигуранты антикоррупционных расследований. За Денисовой, Пашинским, Дубневичем, Мартиненко и Палатным. Княжицкий- глава комитета по вопросам духовности - тоже может оказаться в списке. Шестым. За рейдерский захват телеканала «ТВi» в период правления Януковича. Его связи с Сивковичем, ответственным за разгон Евромайдана, за непрозрачность его заграничных счетов и еще много за что, о чем говорили в СМИ». Коментар нового керівника «Чесно» Андрія Круглашова вирвано з контексту, аби видавалося, що йдеться не про депутатів-корупціонерів загалом, а саме про Миколу Княжицького: «Якщо повинні бути додаткові розслідування, і ми тоді готові переглянути. Але це потрібно щоби журналісти взялися більш предметно. «Честно» само не проводить розслідування. Але ми довіряємо тим професійним організаціям журналістським». Хоча немає жодних підстав уважати, що Круглашов говорив не взагалі, а саме про Княжицького.

Далі «Інтер» посилається на неконкретні «розслідування» та використовує авторитет іще однієї людини, відомої в медійних колах – Вікторії Сюмар: «Этих расследований более чем достаточно. Те, кто объявлял Княжицкого врагом прессы, сегодня с ним в одном избирательном списке «Народного фронта». Имеется в виду Виктория Сюмар - глава комитета по свободе слова. И она знает более чем достаточно о том, что из себя представляет господин Княжицкий». Проте до Сюмар по коментар не звернулись, як і до самого Миколи Княжицького. Цей матеріал порушує всі можливі стандарти інформаційної журналістики; до того ж, ці порушення добряче шкодять переконливості, адже справжні розслідування (наприклад, Сергія Лещенка на «УП») містять чимало фактів і документів, які могли би довести головну тезу «Інтера» і без ярликів та оцінкових суджень.

Мішенню ще одного бездоказового «наїзду» «Подробностей» цього дня стала Ганна Онищенко, яка нещодавно була призначена Міністром Кабінету Міністрів. «Попробуйте зарегистрировать что-нибудь крупное в регистрационной службе. Или мелкое, - каже юрист Анатолій Родзинський. - С вас там всю кровь выпьют. Либо вас попросят обратится в правильную юридическую компанию. По большому счету, они ничем не занимаются другим, кроме, как собирают взятки с различных сфер деятельности». Одразу після цього коментаря журналістка стверджує: «Это прямой намек на Анну Онищенко, которая рулила Регистрационной службой Минюста, а теперь уже в роли министра Кабинета министров». Слово пані Онищенко не надали, зате на противагу звинуваченим у корупції мін’юстівцям згадали іншого міністра  - ударівця, а отже, тепер порошенківця: «Министр соцполитики Павел Розенко, за которым, кстати, никогда не тянулся коррупционный шлейф, на своей странице в Фейсбуке написал - делают это не ради МВФ, а ради Украины».

А СТБ та ICTV в цей день видали порцію корпоративниї реклами Віктора Пінчука: «Сьогодні в Києві оголосили переможців міжнародної премії для молодих митців Future Generation Art Prize  Future Generation Art Prize перша глобальна міжнародна премія для молодих художників віком до 35 років. Заснована Фондом Віктора Пінчука в грудні 2009». Не забула про традиційний сюжет про ахметовську доброчинність і «Україна».

У понеділок у новинах загальнонаціональних телеканалів було виявлено чотири сюжети з явними ознаками замовності: по одному на «Інтері», СТБ, ICTVта «Україні».

9 грудня, вівторок

Головні теми дня – дотримання (а радше недотримання) режиму тиші на Донбасі, відмова Верховної Ради призначати депутатів, які голосували за закони 16 січня, заступниками голів комітетів, та презентована урядом програма.

«Інтер» накинувся на презентовану Кабінетом Міністрів програму й не припиняв критикувати її до самого кінця тижня.

Спочатку сюжет «Подробностей» із Верховної Ради перенаситили спікерами з «Опозиційного блоку»: традиційний вже спіч Сергія Льовочкіна, акціонера «Інтера», про те, що без комітетів опозиція не зможе захистити людей, потім вимога партії, щоб міністр енергетики доповів про готовність до зими.

У наступному матеріалі критика стає ще жорсткішою: «Новый 30% налог может развязать руки рекетирам. Сбор будет с так называемой конвертной части доходов украинцев», «Даже однопартиец Яценюка одиозный Пашинский называет это возможностью для фискальщиков заниматься грабежами и рекетом», «в правительстве, чтобы сэкономить бюджетные деньги, хотят на 20 тысяч сократить численность Нацгвардии. Приостановить премирование нацгвардейцев и ограничить размер выплаты ежемесячной материальной помощи военнослужащим до 60%». Нічого хорошого в урядовому плані – навіть зменшення податкового тиску, яке мало би надихати підприємців, - «Інтер» не знаходить.

Також інтерівці смакують факт першого блокування парламентської  трибуни, і то ким – порошенківцями! «За календарним планом, депутати вийдуть з різдвяного ступору до сесійної зали 13 січня. А поки спікер вчиться на своїх помилках головувати на засіданнях і отримав перше блокування трибуни від своєї таки фракції», - йдеться в матеріалі.

Також у «Подробностях» - чергова порція компромату на Коломойського. Спочатку – бездоказове твердження, що претенденти на посади заступників міністра енергетики Віталій Дем’янюк та Ігор Кирюшин представляють групу «Приват». Після цього повертаються до теми, яку вже не раз піднімали  - аукціонного комітету: «15-процентная скидка сейчас заложена в постановлении Кабмина об аукционном комитете. По данным наших источников, лоббировал его Игорь Диденко. Он очень хочет остаться замминистра. Несмотря на то, что замешан в еще одном скандале. Летом дешевую технологическую нефть выкачали из нефтепроводов и планировали переработать на "приватовском" НПЗ». Обвинуваченим традиційно слова не дають.

І вже не вперше жорстко критикують на «Інтері» прокуратуру. Цього разу – не лише самого Генпрокурора Віталія Ярему, а й його заступника Олега Бачуна, на акції протесту проти якого всіляко наголошують у сюжеті: «Шины и мусорные баки принесли к Генпрокуратуре сотрудники Житомирской кондитерской фабрики. Требуют люстрировать генпрокурора Ярему и его заместителя Олега Бачуна. Последний якобы требовал у руководства фабрики ежемесячную взятку в размере 30 тысяч долларов. Взамен обещал, что предприятие будет работать без проблем. Владельцы отказались. Тогда же, говорят митингующие, против предприятия начали возбуждать уголовные производства. В ГПУ на обвинения не отреагировали, к участникам акции никто не вышел». І знову немає балансу – ні Яреми, ні Бачуна, ні бодай прес-служби ГПУ.

«1+1» тим часом продовжує воювати проти рішення влади перевести рахунки державних установ і організацій із «Приватбанку» до державних банків. Цю тему ТСН піднімає щонайменше раз на тиждень. Цього разу – про військових: «Військові обурені. Деякі частини насильно переводять із приватного банку в державний. Вояки кажуть, теоретично вони не проти державної фінустанови, але їм значно зручніше залишатися у тому банку, в якому вони обслуговуються роками. В Міноборони кажуть, законних підстав для масового переведення з одного банку в інший нема».  Про те, що мається на увазі саме «Приватбанк», неважко здогадатись (не забуваймо про біл-борди з нагадуванням про право кожного українця обирати собі банк для отримання зарплати, розставлені по всій країні саме «Приватом»).

На ICTV знову корпоративний піар фонду Пінчука («В Україні пройшов черговий тренінг проекту Медсанбат, ініційований Віктором та Оленою Пінчук»). На «Україні» - два матеріали про доброчинність Ахметова.

9 грудня у новинах центральних телеканалів ми зафіксували пять відверто замовних матеріалів: два на «Україні», по одному на ICTV, «Інтері» та «1+1».

10 грудня, середа

Головні теми дня – відставка мера Запоріжжя, теракт в Одесі та зниження напруги в ситуації на фронті.

 

Як і вінницькі заворушення, конфлікт у Запоріжжі різні канали висвітлювали по-різному. Насамперед це стосується причетності Радикальної партії Ляшка до відставки Олександра Сіна. У матеріалі Першого національного з’являється колишній заступник командира батальйону «Азов», а тепер нардеп від партії Ляшка Ігор Мосейчук. Він каже мерові: «Я як заступник голови комітету Верховної Ради по праву забезпечення правоохоронної діяльності гарантую: ти будеш сидіти, сидіти будеш».

Для ТСН «1+1» конфлікт у Запоріжжі – привід зачепити Ляшка: «Запоріжжя ледь не залишилося без мера. Мітинг, який довів голову промислового гіганта до матюків. Втім лаявся він виключно на Олега Ляшка, який до Запоріжжя не має жодного стосунку. Саме його присутність і українські прапори спонукали експертів твердити: бунти в обласних центрах все-таки не рука Москви, а радше – продовження Майдану, тільки в одіозних тонах». Проте ці слова ведучої не відповідають змістові сюжету. Експерти в ньому так і не з’являються, та й Запоріжжя проти Ляшка не повстало, радше навпаки – він очолив кількасот активістів, щоб змусити Олександра Сіна написати заяву.

А ось «Інтер» ні слова не сказав про те, що акція пройшла під проводом Олега Ляшка. За версією «Подробностей», місцеві активісти борються проти поганого мера: «Участники акции обвинили Александра Сина в коррупции, расхищении бюджета и сочувствии сепаратистам. И тут же забронировали запорожскому мэру билет в Северную Корею. Оправдания слушать не захотели».

Неупереджено висвітлили цей конфлікт ICTV і 5 канал. «Україна» ж зманіпулювала, співставивши синхрони опонентів таким чином, аби виставити Сіна в поганому світлі: «Олег Ляшко, нардеп: «Людей обікрав. Тунеядець, злодюга. Геть».

Олександр Сін, міський голова Запоріжжя: «Пошли вы на …. Хотите отставить в отставку, принимайте решение, назначайте выборы. Запорожцы выскажут свое отношение».

«Інтер» грубо порушує стандарт відокремлення фактів від коментарів у матеріалі про конфлікт між Сергієм Кобою та прокуратурою. Спершу кореспондентка агресивно спілкується з Кобою:

«Ирина БАГЛАЙ, корреспондент: Почему вы не в АТО?

Сергей КОБА, бывший активист Автомайдана: «Тому, чому і ви не в АТО».

Ирина БАГЛАЙ, корреспондент: Я в АТО.

Сергей КОБА, бывший активист Автомайдана: «Ви в АТО? Я бачу. Я бачу, да».

А потім добирає емоційно забарвлені епітети, змальовуючи ситуацію: «Наталья БЕЛАШЕВА, ведущая: Кобу посадили под домашний арест и если все это - попытка поднять его подмоченный авторитет, то она явно провалилась. Неделю назад Сергею Кобу изганали из Автомайдана за попытку капитализации себя посредством этого бренда».

Коломойському в цьому випуски присвячено два «чорнушні» матеріали. Перший – про авіацію: «Почему победителем торгов в Борисполе стала именно компания "Ами", под вечер объяснили и в аэропорту, который, по нашей информации, контролируют люди, близкие к группе "Приват"». Порушено стандарт не лише достовірності, але й балансу – ніхто з групи «Приват» інформацію з неназваних джерел не коментує. У другому матеріалі Коломойського звинувачують у рейдерстві, і знову натяками: «Неизвестные не собираются покидать территорию предприятия и ведут себя как хозяева. Почти как на Одесском НПЗ». Йдеться про захоплення сільгосппідприємства «Чумаки», яке належить компанії «Юнісон Ґруп». Власників останньої «Інтер» називає «групою міжнародних інвесторів», хоча в українських медіа «Юнісон Ґруп» не раз фігурувала як компанія брата колишнього головного податківця Сім’ї Януковича Олександра Клименка.

А «1+1» тим часом піарить нардепа від «Самопомочі» Семена Семенченка, подаючи його коментарі щодо мінських зустрічей: «Уповноважений від України екс-президент Леонід Кучма взагалі розповсюдив заяву, що не бачить сенсу в проведенні зустрічі (в Мінську, - прим. авт.) найближчими днями. Комбати народні депутати виявилися ще різкішими. Семен Семенченко назвав мінські угоди ганебними і запропонував інший формат переговорів за участю США». Таким чином «плюси» набивають ціну колишньому командирові батальйону «Донбас», неначе це він приймає рішення, в якому форматі вести переговори.

У матеріалі про конфлікт в «Укрспирті» та пікет Міністерства агрополітики на ICTV з’явився підозрілий синхрон нардепа від «Блоку Петра Порошенка» Олега Барни: «Люди конкретні вимоги написали. Перше – проведення аудиту компанії «Укрспирт», відсторонення Лабутіна. Комісія має проводитися із залученням до цього громадськості, тобто має бути відкритою. Ну а далі, вже хай діють правоохоронні органи». Зрозуміти, через що насправді відбувається конфлікт, із цього матеріалу важко.

А на «Україні» - традиційний матеріал про доброчинність Ахметова.

10 грудня в новинах центральних телеканалів ми нарахували шість замовних матеріалів: три на «Інтері», два на «1+1» і один на «Україні».

11 грудня, четвер

Головні теми дня – отримання Кабінетом Міністрів річного імунітету та ситуація на Донбасі.

Успішна інтронізація Яценюка та його уряду не дає спокою «Інтеру». Тут говорять лише про непопулярні місця урядової програми: «Цифры премьер называет только там, где будет улучшение. Обещает сократить расходы на госсектор - на 10%. Налоги - с 22 до 9%. Об ухудшениях молчит. О тарифах на газ, которые вырастут, как и льготах, которые урежут, и о сокращениях бюджетников. А это учителя, врачи».

Про інші наміри нового Кабміну, які, можливо, сподобалися б глядачам, «Подробности» мовчать. А натомість дозволяють представникам «Опозиційного блоку» багатослівно критикувати задекларовані наміри нового уряду: «В том декларативном документе, если касательно поддержки экономики, - одни лозунги. То по социальным вопросам везде конкретное уменьшение, ликвидация льгот, уменьшение финансирования образования» (Юрій Бойко), «[…] Эта программа - уже затягивание удавкой» (Вадим Рабинович), «[програма уряду] направлена исключительно на то, чтобы довести страну до дефолта, а народ Украины еще до большего обнищания» (Олександр Вілкул) тощо. Згідно з цим матеріалом, головними критиками уряду разом із «Опозиційним блоком» є… порошенківці. Не дарма на три критичні коментарі «опозиційних» депутатів у сюжеті чотири коментарі представників «БПП» - і всі вони кажуть про негативні наслідки планів Кабміну.

Наступний матеріал – іще дужче нагнітання паніки: «Вот те пункты программы, о которых премьер предпочел умолчать. Реформы правительства ударят прежде всего по социальной и гуманитарной сферам. В целях экономии перепишут Конституцию - и вычеркнут из нее такие понятия, как бесплатная медицина и бесплатное образование. Учиться за госсчет дети будут всего 9 лет, а не 11. Студенты лишатся стипендий, школьники - бесплатных питания и учебников…». Про що забули творці сюжетів про урядову програму, то це про необхідність дотриматись балансу думок і надати слово Яценюку.

Не забувають на «Інтері» і про комітети, яких не діждалися в «Опозиційному блоці». Майже весь сюжет побудований на синхронах сестри акціонера «Інтера», Юлії Льовочкіної, яка нарікає на дії парламентської більшості: «Мои поправки касались и других незаконно удерживаемых и пленных, которые сейчас находятся на территории так называемых республик или же на территории Российской Федерации. И поправка состояла в том, чтобы призвать власти Российской федерации содействовать тому, чтобы были освобождены все пленные и задержанные по принципу всех на всех. К сожалению, комитет не поддержал моих поправок».

Цього дня «Інтер» мав привід святкувати: Концерн РРТ, проти якого канал уже півроку веде інформаційну війну, програв суд. «Еще с весны часть коллектива государственного концерна РРТ пытается добиться увольнения директора предприятия Пивнюка. Обвиняют его, в том числе, и в финансировании вещания российских телеканалов на Донбассе через передатчики концерна. Мало того, за эту пропаганду еще и платит украинский бюджет. Вынесенные ранее решения суда об увольнении Пивнюка он сам и его начальство из "Госспецсвязи" проигнорировали. Назвав их проплаченными. Теперь апелляционный суд приказал исполнить предыдущие решения», - розповіли в «Подробностях», цього разу не згадавши про Миколу Княжицького.

На «Інтері» повертаються до звинувачень на адресу Коломойського у рейдерському захопленні Одеського нафтопереробного заводу. Інші канали воліють не чіпати цю тему, зате «Інтер» змальовує страшну картину: працівників змусили «смонтировать линию отгрузки нефтепродукта на нижнюю площадку "Синтез Ойла", которая принадлежит группе "Приват"», «Руководство НПЗ уже готовит заявления в правоохранительные органы. Но то ли по случайности, то ли нет - Одесский окружной админсуд на днях восстановил в должности уволенного в июле прокурора области Николая Стоянова. Которого напрямую связывают с группой "Приват"». Про те, що група «Приват» отримала від держави право на перекачування та зберігання нафти за заводу, що належить Сергієві Курченку, «Інтер» не розповідає – йому вигідніше змалювати ситуацію як чергове свавілля дніпропетровського губернатора.

Водночас «Інтер» захищає банк «Надра», що належить акціонеру каналу Дмитрові Фірташу: «А вот история с другим банком - одним из крупнейших и успешным. Как дважды нажиться? У Кабмина это получилось. На рефинансировании банков, которое проводили еще в 2008. Сегодня Государственное ипотечное учреждение судится с банком "Надра"».

Чимало в цей день вийшло «доброчинних» матеріалів, що являють собою корпоративну джинсу. Це черговий матеріал про доброчинність Ріната Ахметова на «Україні», заява фонду «Українська перспектива» про те, що «очередная партия помощи на Донбасс под угрозой срыва» (цю проблему коментує в ефірі «Інтера» нардеп від «Опозиційного блоку» Олександр Вілкул), а також акція фонду Бориса Колесникова, яку висвітлили «Інтер» та «Україна».

11 грудня в новинах було зафіксовано дванадцять замовних матеріалів, із них вісім на «Інтері» - несподіваний рекорд. Чотири таких матеріали вийшли в новинах «України». Інші канали залишилися чистими.

12 грудня, п’ятниця

Головні теми дня – порівняно спокійна ситуація на Донбасі, затвердження двома палатами Конгресу США акту підтримки свободи України, намір Міністерства оборони збільшити армію та отримати більше фінансування. Показово, що новину про рішення Конгресу США ICTVподав першою у випуску, тоді як «Інтер» - останньою.

Марафон критики на адресу уряду триває. На тому, що «Блок Петра Порошенка» не підтримує програму уряду, цього разу наголошує СТБ: «Поверхова, не конкретна і взагалі так не домовлялися. Чого тільки не говорять про тільки-но ухвалену програму дій Уряду. Нею обмежують соціальні виплати, реформують освіту і скасують безкоштовну медицину», «У кулуарах Ради поговорюють, надто невдоволені депутати від «Блоку Петра Порошенка». Але головним осередком антиурядових виступів залишаються «Подробности» на «Інтері». Тут у матеріалі про уряд знову перебір коментарів представників «Опозиційного блоку».

Також «Інтер» закидає Ігореві Коломойському навмисну організацію прориву нафтопроводу на Одеському нафтопереробному заводі: «На НПЗ утверждают: заглушки на резервуарах с топливом вчера утром их заставили открыть вооруженные люди, которые находятся на заводе вот уже три недели. Они же якобы приказали начать перекачку топлива в резервуары соседнего предприятия – «Синтез Ойл» группы «Приват». Хотя арестован-ные 65 тысяч тонн нефтепродуктов, по решению суда, переданы на хранение госпредприятию «Укртранснефтепродукт». Там всячески увиливают от ответа, а вот прокуратура сегодня, наконец, приоткрыла завесу. Оказывается, между «Укртранснефтепродуктом» и компанией «Приват» есть договор аренды резервуаров и именно туда идет перекачка». У цьому матеріалі порушені стандарти як достовірності, так і балансу – позиції групи «Приват» немає.

«Факти» ICTV змальовують заплутану ситуацію на машинобудівному заводі «Атек»: «підприємство повністю розграбоване одним з керівників заводу. За даними «КВВ Груп» голова наглядової ради «Атеку» Андрій Нагребельний начебто сфальсифікував реєстр акцій, фактично вкравши половину з них, а стратегічне підприємство розпиляли на брухт». Нагребельному, порушуючи стандарт балансу думок, слова не надають, зате захищають інтереси компанії «КВВ»: «Воно заявило про готовність розрахуватися з боргами одразу, відповідно до плану санації. Та податкова інспекція Святошинського району, яка представляє інтереси держави, не поспішає приймати мирову від «КВВ Груп». І розглядає пропозиції від тих, хто пограбував «Атек».

На СТБ хвалять тестя власника каналу – Леоніда Кучму, який помагає студентам: «Разом із Назаром на найкращих музичних майданчиках у різних куточках світу виступлять ще кілька десятків обдарованих дітей. Усі вони стипендіати фонду Леоніда Кучми «Україна», якому щойно виповнилося 10 років. З нагоди дня народження фонду у Національній філармоній відбувся святковий концерт. Стипендіати привітали Леоніда Кучму своїм виступом». Та й «События» на «України» не без піару Ріната Ахметова.

12 грудня в новинах центральних телеканалів лише три матеріали мали явні ознаки замовності – по одному на «Інтері», СТБ та «Україні».

13 грудня, субота

Головні теми дня – закриття аеропортів Харкова, Дніпропетровська й Запоріжжя з міркувань безпеки, ситуація на Донбасі та святкування андріївських вечорниць.

Попри те, що на фронті боротьби за концерн РРТ «Інтер» має певні досягнення, від Миколи Княжицького він таки не відчепився. Цього разу приводом для агресії став телеканал «Еспресо-ТВ», який належить нардепові: «На прошлой неделе "Эспрессо ТВ" транслировало полуторачасовую речь Путина. Этим возмутился Нацсовет. Вопрос о разжигании вражды он будет рассматривать на следующей неделе». Ця ситуація стала приводом для згадки про захоплення ТВі: «А еще за рейдерский захват телеканала "ТВi" в период правления Януковича его [Княжицького, - ТК] называли врагом прессы. Недавно Киевский апелляционный хозсуд признал, что захват этого телеканала действительно рейдерский, и аннулировал сделку по его "продаже" Медиа-инфо. Княжицкий, который на каждом углу заявлял, что захвата не было, о прошлом говорить отказывается. А пока судебного решения относительно самого Княжицкого нет, надежда на журналистов и активистов». Далі журналіст використовує той самий прийом, що й у понеділок – вириває слова спікера з контексту, щоб видавалося, що вони про Княжицького:

 «Это полностью зависит от уровня образования избирателей, - каже латвійський політик на журналіст Елерте Сарміте. - Большую просветительную работу делает медиа. Потому что люди должны выбрать».

«Існує тиск політичний з боку самого суспільства, який не можуть ігнорувати політики, - розповідає голова департаменту з питань гуманітарної політики АП Юрій Рубан. - На жаль, в судовій системі це йде надзвичайно повільно. Ми бачимо, що суди відпускають тих, що звинувачені у вбивствах на Майдані…».  Окрім цієї маніпуляції, в матеріалі, звісно ж, немає позиції Миколи Княжицького.

Певні підозри викликає матеріал «ТСН» про волонтерство у Броварах, перенасичений коментарями міського голови. Два з них є більш-менш інформативними, однак інші більше схожі на піар: «Бабуся, їй 75 років. Вона щотижня розпускає свої старі світера, шарфики і в’яже такі носочки», чи «Міський голова Броварів Ігор Сапожко констатує: війна змінила місто. І хай далеко від передової, біду на сході люди тут сприймають як свою».

Також на «1+1» - третя за останні два тижні реклама туристичного комплексу «Буковель», що належить Ігореві Коломойському: «"Фестиваль гір" відбувся на "Буковелі". Цим святом туристичний курорт розпочав серію новорічно-різдвяних забав, відмовившись від звичного о цій порі фестивалю Дідів Морозів. Натомість у центрі "Буковелю" влаштували чисельні майстер-класи з гуцульських ремесел». Нагадуємо, що реклама в інформаційних програмах є забороненою Законом України «Про рекламу».

А в «Событиях» на каналі «Україна» знов вихваляють доброчинність Ріната Ахметова.

У суботу в новинах центральних телеканалів ми зафіксували три матеріали з ознаками замовності: по одному на «Інтері», «1+1» та «Україні».

Висновки

Головним осередком маніпуляцій та джинси залишається телеканал «Інтер», який активно намагається впливати на політичну ситуацію за допомогою деструктивної критики уряду, компромату на Ігоря Коломойського тощо. «Україна» в цьому плані істотно знизила активність у порівнянні з попередніми тижнями, коли у студії «Событий» щодня виступали представники «Опозиційного блоку». Схоже, у таборі Ахметова вже не сподіваються на перегляд рішення про керівництво парламентських комітетів і повністю націлились на формування іміджу самого Ріната Леонідовича. Воно, у свою чергу, відбувається за допомогою щоденних матеріалів про гуманітарну допомогу від Фонду Ахметова – цього тижня їх було вісім.

Загалом протягом тижня було зафіксовано 33 матеріали з явними ознаками замовності. Однак в інших матеріалах – особливо «Інтера» та «1+1» - побільшало маніпуляцій.

Найбільше замовних матеріалів – на «Інтері»: 14, із них 11 можна віднести до умовної категорії чорного піару. На другому місці – «Україна» з 11 матеріалами, більшість яких є піаром Ахметова та його доброчинного фонду. Три замовні матеріали було виявлено на «1+1», по два – на СТБ та ICTV. Чистими залишились Перший національний та 5 канал.

 

Моніторинг дотримання професійних стандартів у роботі інформаційних служб українських телеканалів здійснюється громадською організацією «Телекритика» в рамках проекту «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні» за підтримки Ради Європи. Метою моніторингу є підвищення рівня медіаграмотності українського суспільства, стимулювання медіа до відповідальності, дотримання журналістських стандартів та підвищення якості медійного продукту.

Моніторинг є незалежною експертною оцінкою громадської організації «Телекритика». Всі висновки й точки зору, висловлені в усіх публікаціях моніторингу, можуть не збігатися з точкою зору Ради Європи.

 

 

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Скрін-шот podrobnosti.ua
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
7324
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду