09:01
П'ятниця, 26 Вересня 2014

Нацрада взялася за цифру. Дубль 2

Нацрада оголосила попередження цифровим телеканалам «Ескулап-TV», Dobro, «Вінтаж ТВ». У відповідь вони обіцяють перезапуск і розвиток власного виробництва. Каналу Xsport пощастило – йому не випало санкцій. Тим часом регулятор призначив позапланові перевірки ще двох цифрових каналів – Business та «Кіноточка», а також спробує повторно перевірити «Голдберрі»
Нацрада взялася за цифру. Дубль 2
Нацрада взялася за цифру. Дубль 2

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила попередження ТОВ «Аспера 2011» (телеканал «Ескулап-TV»), ТОВ «ТРК "Нові комунікації"» (телеканал Dobro), ТОВ «Корона санрайс» (телеканал «Вінтаж ТВ») і взяла до відома наявність порушень умов ліцензії ТОВ «Тотвельд» (телеканал Xsport). Відповідні рішення Нацрада ухвалила на засіданні 25 вересня за результатами позапланових перевірок компаній, призначених 4 вересня. Водночас 25 вересня Нацрада призначила позапланові перевірки ще двох переможців цифрового конкурсу - ТОВ «ТРК "Погода-ТБ"» (телеканал Business) і ТОВ «ТРК "Україна"» (телеканал «Кіноточка»).

 

«Ескулап-TV»

 

Позапланова перевірка ТОВ «Аспера 2011» («Ескулап-TV») встановила, що в ефірі каналу відсутні дитячі програми, зменшено обсяг категорії «інше» з 6 годин до 2,5 годин на добу. Збільшено обсяг вітчизняних програм (із 17 до 18 год 26 хв на добу), інформаційних (із 6 год до 6 год 43 хв на добу), просвітницьких (із 3 год 20 хв до 4 год 43 хв), фільмопоказу (із 7 год до 9 год 9 хв на добу). Крім того фільми в ефірі телекомпанії транслюються без позначок класифікації відеопродукції.

 

Перший заступник директора ТОВ «Аспера 2011» Валерій Межинський запевнив Нацраду, що компанія більшість зауважень уже виправила: «Ми вже зменшили кількість кінопоказу, додали дитячі передачі, і всі позначки кваліфікації продукції є. Тобто порушення, які характеризувалися недбалістю роботи, припинені».

 

За його словами, компанія має намір зайнятися власним виробництвом програм: «Наше завдання зараз - довести до 11,5 годин видачу в ефір програм власного виробництва. Ми готуємо підрозділ власного виробництва, закуповуємо техніку, створюємо студію, щоб виготовляти програми власного виробництва, укладаємо договори з українськими виробниками про спільне виробництво. Будемо брати у співпрацю соціальні електронні ЗМІ, які ґрунтується на мобільних джерелах. Це величезне джерело оперативної та об'єктивної інформації, яку можна потім використовувати як платформу».

 

Пан Межинський на запитання члена Нацради Владислава Севрюкова відповів, що канал влаштовує чинна програмна концепція і компанія приводить свою діяльність у відповідність до неї. «Коли висували компанію на цифровий конкурс, обіцяли зробити канал здорового способу життя. Загальнонаціональні канали обходять цю важливу тему, яка необхідна для глядача, тож наші програми будуть у цьому напрямку», - розповів заступник директора «Ескулап-TV».

 

На запитання Катерини Котенко, що буде змінюватися в самій компанії, пан Межинський повідомив: «Планується створення повноцінної компанії з технологічним процесом, студією, вже розробили і затвердили штатний розпис. До того керівництво компанії здійснювалося хаотично. Згідно зі штатним розписом буде понад 70 осіб, ми будемо до кінця року їх підбирати. Зараз ще не набрали, бо тільки закуповуємо техніку і будуємо студію».

 

Пані Котенко поцікавилася, чи оплачує ТОВ «Аспера 2011» послуги оператора і провайдера цифрових мультиплексів ТОВ «Зеонбуд», на що пан Межинський відповів ствердно і додав, що «боргів на сьогоднішній день наче немає».

 

Голова Нацради Юрій Артеменко запитав у Валерія Межинського, у якому вигляді транслюється канал «Ескулап-TV» у мережі «Зеонбуду» - відкрито чи кодовано:

 

- Ви у відкритому вигляді транслюєтеся?

- Так.

- Вас розкодував «Зеонбуд»?

- Так, безумовно. А який смисл у кодуванні?

- Сигнал до глядачів доходить у відкритому вигляді?

- Так.

- А спочатку вас кодували?

- Як я працюю на каналі - вже не кодували.

 

Тут у цей діалог втрутився член Нацради Олег Черниш, який повідомив, що телеканал «Ескулап-TV» досі йде в кодованому вигляді. Хоча в результатах перевірки компанії, на що звернув увагу член Нацради Олександр Ільяшенко, вказано: «Умови розповсюдження програм за ліцензією і фактично - у відкритому вигляді (за інформацією робочої групи на підставі довідки ліцензіата)». Дискусію припинив член Нацради Владислав Севрюков, перекинувши провину на «Зеонбуд», який кодує сигнал: «Канал видає від себе сигнал у відкритому вигляді. Давайте не змішувати це із "Зеонбудом"».

 

Зрештою, хоча Валерій Межинський просив зважити на те, що компанія відреагувала на всі зауваження, члени Нацради заявили, що розглядають порушення, які були допущені і які тягнуть на попереджння. Всі, крім Григорія Шверка, який утримався, проголосували за оголошення попередження.

 

Нагадаємо, що влітку цього року ТОВ «Аспера 2011» змінило власника, місцезнаходження, директора і склад редакційної ради. Замість Вікторії Глуховської власником компанії стало київське ТОВ «Топфільм медіа». За даними Єдиного державного реєстру, ТОВ «Топфільм медіа» - новостворена юридична особа зі статутним фондом в обсязі 5 тис. гривень (при цьому вона стала власником ТОВ «Аспера 2011» зі статутним фондом в обсязі 500 тис. грн.), яку було зареєстровано 24 червня 2014 року. Її керівник і власник - Ірина Кропива. Ця ж пані замість Вікторії Глуховської стала новим директором ТОВ «Аспера 2011».

 

ТОВ «Аспера 2011» переїхало на вул. Булаховського 30-А в Києві - за цією ж адресою зареєстрована його компанія-власник ТОВ «Топфільм медіа». Раніше «Аспера 2011» була зареєстрована за однією адресою (вул. Червонопрапорна, 28-а в Києві) з іншими каналами, які називали «цифровими пустишками», - ТОВ «Корона санрайс» і ТОВ «Голдберрі».

 

Dobro

 

Позапланова перевірка ТОВ «ТРК "Нові комунікації"» (Dobro) встановила, що в ефірі збільшено обсяг телеторгівлі (з 2 год до 16,5 год на добу) за рахунок зменшення інформаційних, просвітницьких, дитячих програм, відсутності розважальних програм, фільмопоказу та реклами. Обсяг власних програм зменшено із 7 год 24 хв до 1 год 56 хв на добу.

 

За визначенням членів Нацради, Dobro фактично перетворився на канал телеторгівлі.

 

Крім того, в компанії змінилися директор (17 січня) та адреса (7 квітня), але заяву на переоформлення ліцензії компанія подала лише 4 вересня. За даними єдиного державного реєстру, керівником ТОВ «ТРК "Нові комунікації"» є Олександр Товстонюк, компанія знаходиться за адресою вул. Первомайського, 11-А в Києві.

 

У своїх поясненнях керівництво компанії вказало, що через фінансові труднощі не всі матеріали та програми власного виробництва були вчасно виготовлені, але компанія вже виправилася і дотримується умов програмної концепції.

 

На засіданні Нацради канал представляв Сергій Амелічев, який представився виконувачем обов'язків директора. Також він представляв і телеканал Business (ТОВ «ТРК "Погода ТБ"»).

 

Зі слів пана Амелічева, назва каналу Dobro означала, що в ефірі будуть програми про здоров'я, проекти суспільного спрямування. «На час, коли я став в. о. директора, порушення виправлені, й останні два тижні ми виконуємо умови ліцензії. До цього справді були порушення», - визнав він.

 

Усі члени Нацради проголосували за оголошення компанії попередження.

 

Нагадаємо, що ТОВ «ТРК "Нові комунікації"» завжди була спорідненою компанією з ТОВ «ТРК "Погода ТБ"». До 2010 року власниками цих компаній, які володіли ліцензіями на супутникове мовлення під логотипами Star TV і «Погода ТБ», були Юрій та Наталія Лященки. За даними джерел «Детектор медіа», восени 2010 року вони продали свої канали «групі юристів Андрія Портнова», а неофіційним куратором медіаактивів вважався народний депутат Валерій Писаренко. При цьому офіційно, за даними держреєстру, власником ТОВ «ТРК "Погода ТБ"» залишалося ТОВ «Простір ТБ», а власником ТОВ «ТРК "Нові комунікації"» - ТОВ «Про радіо» (вони залишаються ними й досі).

 

Влітку 2011 року обидва супутникові канали перемогли в цифровому конкурсі Нацради, отримавши ліцензії на місця в загальнонаціональному цифровому мультиплексі МХ-3. Обидва канали поступово розвивалися, аж поки восени 2013 року не відбулася кардинальна зміна: компанії було продано іншим власникам, і на їхніх місцях в МХ-3 були запущені канали Business (замість «Погоди ТБ») і Dobro (на місці Star TV). Канал Business донедавна був пов'язаний з умовним медіаходингом колишнього першого віце-прем'єр-міністра Сергія Арбузова, хоча той це заперечував.

 

Обидва цифрові ліцензіати дотепер пов'язані досить заплутаною структурою власності, виступаючи співвласниками одне одного. При цьому директором "Нових комунікацій», «Про радіо» і «Простір ТБ» є Олександр Товстонюк.

 

Ліцензіат

Власник

Власники власників

ТОВ «ТРК "Нові комунікації"» (Dobro)

ТОВ «Про радіо»

компанія «Медіа Європа А.С.», Прага, Чехія (майже 100%)

ТОВ «Про радіо»

ТОВ «ТРК "Погода ТБ"» (Business)

ТОВ «Простір ТБ»

ТОВ «Про радіо» (майже 100%)

ТОВ «ТРК "Нові комунікації"»

 

«Вінтаж ТВ»

 

Позапланова перевірка ТОВ «Корона санрайс» («Вінтаж ТВ») встановила, що в ефірі відсутні власні, розважальні програми та продукт категорії «інше», зменшено обсяг реклами, натомість збільшено обсяг фільмопоказу (із 7 год до 14 год 50 хв на добу), інформаційних програм (з 2 год до 4 год 4 хв на добу), вітчизняних програм (із 17 год до 24 год на добу). Крім того фільми в ефірі телекомпанії транслюються без позначок класифікації відеопродукції, а замість логотипу «Вінтаж ТВ» використовується знак Vintage. 28 серпня і 10 вересня компанія подала заяви на переоформлення ліцензії у зв'язку зі зміною власників, директора, складу редакційної ради, поштової адреси, логотипу, адреси студії.

 

У своїх поясненнях керівництво компанії вказало, що ТОВ «Корона санрайс» перебуває в стадії реорганізації бізнесу, пов'язаною зі зміною власників, і нині відбувається підготовка до перезапуску каналу. У компанії стверджують, що зараз розробляють зміни до програмної концепції, набирають колектив і підбирають приміщення для нової студії, а більшість встановлених порушень уже усунуто.

 

Новий директор компанії Олеся Кисель (вона з 2011 по 2013 рік очолювала телеканал «Погода ТБ») повідомила, що вже наступного дня, 26 вересня, компанія подасть у Нацраду нову програмну концепцію разом із сіткою та детальним описом програм.

 

Позаяк члени Нацради проголосували за попередження.

 

Нагадаємо, що в серпні компанія змінила своїх власників, директора й адресу. Власником компанії раніше значилася Ірина Коморська, тепер же ним став Роман Ворона. Директором замість Ірини Коморської стала Олеся Кисель - у минулому директор і генеральний продюсер телеканалу «Погода ТБ». Компанія переїхала з вулиці Червонопрапорної, 28-А (раніше - спільна адреса ТОВ «Корона санрайс», ТОВ «Аспера 2011» і ТОВ «Голдберрі») на вулицю Солом'янську, 3 - туди, де в минулому були розташовані ще два цифрові ліцензіати - ТОВ «ТРК "Нові комунікації"» і ТОВ «Погода ТБ».

 

На засіданні Нацради 25 вересня компанію «Корона санрайс» представляла разом з Олесею Кисель юрист компанії Jurimex Катерина Неманіхіна. Вона ж представляла ще одного цифрового ліцензіата - ТОВ «Голдберрі», яке придбала компанія дружини Миколи Княжицького ТОВ «Новини-ТВ» (супутниковий телеканал «Еспресо TV»). Сама пані Неманіхіна і директор «Еспресо TV» та «Голдберрі» Катерина Єрмолович заявили, що це не є свідченням того, що в «Корони санрайс» і «Голдберрі» один власник. «Це дві абсолютно різні компанії. Юрист є фахівцем у медіаправі і представляє різні компанії», - сказали вони.

 

Xsport

 

Позапланова перевірка ТОВ «Тотвельд» (Xsport) встановила зменшення обсягу спортивних трансляцій (з 18,5 год до 13 год 15 хв на добу) та реклами, відсутність телеторгівлі та збільшення інформаційних програм (з 1 год 15 хв до 2 год 39 хв на добу), власних програм (з 5 год до 6 год 57 хв на добу) та вітчизняних програм (з 19 год до 21 год 20 хв на добу).

 

Представників каналу, що належить хокейному клубу «Донбас» Бориса Колеснікова, на засіданні Нацради не було.

 

Владислав Севрюков звернув увагу на те, що Xsport повідомляє, що надає сигнал «Зеонбуду» у відкритому вигляді, хоча саме Xsport судиться із «Зеонбудом» з вимогою заборонити розкодовувати цифровий ефірний сигнал.

 

Члени Нацради не змогли з першого разу прийняти рішення щодо результатів перевірки Xsport. Четверо (Севрюков, Шверк, Ільяшенко, Черниш) проголосували за те, щоб узяти наявність порушень до відома, двоє (Артеменко і Герасим'юк) - за оголошення попередження. Катерина Котенко утрималася, пояснивши: «Я вважаю, що за дані порушення не варто оголошувати попередження. Але враховуючи систему складних відносин каналу з Національною радою, зокрема тезу Владислава Севрюкова, я не хочу йти назустріч компанії». Проте оскільки жодне рішення не набрало голосів, Нацрада переголосувала - і пані Котенко приєдналася до більшості.

 

Business

 

Нацрада призначила позапланову перевірку ТОВ «ТРК "Погода ТБ"» (телеканал Business) на підставі даних моніторингу за 8 вересня, який зафіксував, що окремі програми каналу не містять вихідних даних, фактичний ефір відрізняється від програмної концепції (зменшено частку програм власного виробництва з 12 год 40 хв до 3 год 8 хв на добу, національного продукту - з 18 год 46 хв до 15 год 51 хв, а також збільшено частку іноземного продукту з 5 год 14 хв до 8 год 8 хв). Крім того, протягом доби транслювався анонс фільму «Насолода», який має обмежену глядацьку аудиторію.

 

Представник каналу Business Сергій Амелічев не заперечував проти призначення перевірки, хоча й не згоден з усіма даними моніторингу: «Я вважаю, що деякі аспекти не дуже вірно відображені. Стосовно власного виробництва - його дуже багато. Можливо, його оцінили не так. Стосовно "Насолоди" - каюсь, було. Це австралійський серіал про дівчат з будинку терпимості».

 

«Кіноточка»

 

Ще одну позапланову перевірку призначено ТОВ «ТРК "Україна"» (телеканал «Кіноточка»). Моніторинг ефіру за 9 вересня зафіксував відсутність інформаційно-аналітичних програм, анонсів та елементів оформлення ефіру.

 

Директор юридичного департаменту ТРК «Україна» Євген Буцан спробував переконати Нацраду спершу переоформити ліцензію «Кіноточки» на «Індиго TV»: «Чи можемо ми повернутися до питання переоформлення ліцензії, а потім проводити перевірку?». «Можемо, але краще повернутися до скасування результатів цифрового конкурсу», - пригрозив Юрій Артеменко.

 

Користуючись нагодою, Олег Черниш вирішив з'ясувати в пана Буцана, чому ТРК «Україна» виступає проти вилучення з універсальної програмної послуги цифрових каналів. Пан Буцан наголосив, що може висловити лише власну думку з цього приводу. «Особисто я вважаю, що все має базуватися на нормах права. Є закон про телебачення і радіомовлення, ми йдемо за цим законом. Критерій, який закладений у поняття універсальної програмної послуги, - це наземне ефірне мовлення. На мій погляд, потрібно дивитися ширше на цю проблему. Фактично цифрове - це теж наземне ефірне мовлення, лише має технологічну відмінність: в один потік складено сигнал декількох каналів. Але його сутність - розповсюдження за допомогою наземних РЕЗ мовлення і використання радіочастотного ресурсу. Тому потрібно розглянути ситуацію з усіх сторін, враховуючи плани переходу на цифрове мовлення. Щодо аргументів про недостатні можливості кабельних мереж - потрібно їх вивчити, чи справді вони об'єктивні, чи просто це застарілі мережі, які власник не хоче модернізувати».

 

Тоді Олег Черниш поцікавився, як узгоджуються ліцензії ТРК «Україна» на канали «Україна», НЛО TV і «Кіноточка» з антимонопольними обмеженнями закону про телебачення і радіомовлення, за якими одна компанія не може мати кілька ефірних ліцензій на одну територію. «На жаль, я не можу відповісти - треба вивчати питання. Але я впевнений, що узгоджується», - відповів пан Буцан.

 

Нагадаємо, що в серпні 2011 року ТОВ «ТРК "Україна"» виграла в конкурсі на місця в цифрових загальнонаціональних мультиплексах три ліцензії: власне, для каналу «Україна», а також для каналів з назвами НЛО TV і «Кіноточка». При цьому «Кіноточка» здобула право мовити в стандарті підвищеної якості high definition (HD). У лютому 2012 року НЛО TV і «Кіноточка» розпочали тестове мовлення в мультиплексах «Зеонбуду». У квітні 2013 року відбувся повноцінний запуск каналу НЛО TV, який позиціонується як молодіжний. Тоді ж Іван Букреєв в інтерв'ю «Детектор медіа» розповів, що готується фіналізація варіантів повного запуску «Кіноточки», для якої холдинг хотів також отримати супутникову ліцензію. Однак повноцінного старту «Кіноточки» дотепер не відбулося (хоча мовлення ведеться).

 

І от на старті осіннього сезону 2014 року з'ясувалося, що «Медіа Група Україна» запланувала ребрендинг «Кіноточки» на «Індиго TV» паралельно із запуском «Індиго TV» на супутнику. На заваді стала Нацрада, яка відклала переоформлення ліцензії та вирішила подумати, чи дозволяти переформатовуватися телеканалам, які з певними програмними концепціями перемогли в конкурсі на місця в цифрових мультиплексах.

 

Заступник голови Нацради Григорій Шверк на брифінгу 25 вересня повідомив, що Нацрада вже визначилася зі своєю позицією: «Ми вважаємо, що якщо канали до цього часу не здійснювали мовлення згідно з умовами ліцензії, вони будуть покарані попередженням. Але після цього ми вважаємо, що будемо надавати згоду на зміну програмної концепцію цим каналам». Судячи з його слів, після перевірок і можливих санкцій, і «Кіноточка», і «Голдберрі», і всі інші зможуть переформатуватися.

 

«Голдберрі»

 

До речі, про ТОВ «Голдберрі» - його позапланову перевірку, призначену 4 вересня, регулятору провести не вдалося: працівник Нацради не виявив ліцензіата за його адресою. А тим часом компанію придбали структури Миколи Княжицького. Тож Нацрада призначила повторну позапланову перевірку «Голдберрі». Детальніше про угоду, плани покупця та позицію Нацради - читайте тут.

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
8344
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
Опитування
/
Результати
Чи подобається вам поточний формат
Так, подобається!
Ні, не подобається!
Я не підписаний на розсилку «Детектор медиа»!
Коментар, або свій варіант:
Чи подобається вам поточний формат
Так, подобається!
11.1% (1)
 
Ні, не подобається!
11.1% (1)
 
Я не підписаний на розсилку «Детектор медиа»!
77.8% (7)
 
Коментар, або свій варіант:
0.0% (0)
 
Загалом відповідей: 9
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop