Euronews придбав інвестиційний фонд Alpac Capital: що відомо про нового власника телеканалу

Euronews придбав інвестиційний фонд Alpac Capital: що відомо про нового власника телеканалу

29 Серпня 2022
1570
29 Серпня 2022
13:55

Euronews придбав інвестиційний фонд Alpac Capital: що відомо про нового власника телеканалу

1570
Alpac Capital заявляє, що має намір посилити «європейську ідентичність та незалежність» Euronews.
Euronews придбав інвестиційний фонд Alpac Capital: що відомо про нового власника телеканалу
Euronews придбав інвестиційний фонд Alpac Capital: що відомо про нового власника телеканалу

У липні 2022 року португальський інвестиційний фонд Alpac Capital завершив придбання контрольного пакета акцій телекомпанії Euronews, отримавши схвалення угоди урядом Франції.

Alpac Capital належить Педро Варгасу Давіду та Луїшу Сантушу. Вперше про намір ALPAC Capital придбати контрольний пакет акцій Euronews стало відомо у грудні 2021 року, однак ані тоді, ані у липні сума угоди не розголошувалась.

З 2015 року контрольним пакетом акцій Euronews у 53% володів єгипетський бізнесмен Нагіб Савіріс, до того мовник належав консорціуму державних і громадських європейських каналів. Останніми роками мовника субсидувала Європейська комісія через різке падіння доходів, зокрема, від реклами.

Alpac Capital заявляла, що має намір посилити «європейську ідентичність» Euronews, зокрема шляхом поглиблення взаємодії з Європейським парламентом та Єврокомісією. Також новий власник обіцяє продовжити процес цифровізації платформ медіа.

«Ми твердо віримо в необхідність посилення голосу Euronews у європейському медіаландшафті та навіть за межами континенту... За останнє десятиліття Європа переживає часи нестабільності: фінансову кризу, пандемію, а тепер і війну, яка ще зовсім недавно була практично немислима. Отже, Європейський Союз відіграє ще більш центральну роль у нашому житті. Щоб ЄС був більш ефективним і сильним, він повинен бути ще більш демократичним і відповідальним:  цього неможливо досягти без сильної та вільної преси», – заявив Педро Варгас Давід.

За словами Варгаса, «сенсом і метою» придбання контрольного пакета акцій Euronews є посилення незалежності інформаційного каналу.

Як зауважує «Радіо Свобода», Педро Варгас Давід має зв’язки в уряді Угорщині та є сином радника прем’єр-міністра Віктора Орбана Маріо Давіда. Західні журналісти неодноразово називали Орбана «ворогом вільної преси».

Маріо Давід є правим португальським політиком, колишнім членом Європейського парламенту. Політик  також обіймав посаду віцепрезидента правоцентристської «Європейської народної партії», найбільшої партії в Європейському парламенті. Згідно з даними сайту канцелярії прем'єр-міністра Угорщини, Маріо Давід мав контракт до кінця 2021 року і консультував Орбана безплатно. Сам угорський прем'єр називає Маріо Давіда «своїм другом».

Його син, Педро Варгас Давід, здобув освіту у Гарварді та працював у консалтинговій компанії McKinsey& Company, він також має зв’язки в Угорщині. Зокрема, у 2017 році заснував спільний інвестиційний фонд  з експортно-кредитним агентством Угорщини. Також він має 5,25% акцій і місце в раді директорів угорського комунікаційного гіганта 4iG, який виграв численні державні контракти в ІТ-секторі. Власник 4iG Геллерт Язаї вважається людиною, яка пов'язана з Орбаном.

Euronews – європейський щоденний цілодобовий інформаційний телеканал, який поєднує відеохроніку світових подій і аудіокоментарі тринадцятьма мовами. Заснований 1 січня 1993 року. Кабельне, супутникове та ефірне мовлення Euronews присутнє в 150 країнах світу (в Європі, Африці, Азії, Австралії, Північній і Південній Америці, а також на Близькому Сході). Штаб-квартира Euronews розташована в Ліоні, Франція.

В Україні неодноразово заявляли, що з початком повномасштабної агресії Росії в етері Euronews транслювали наративи російської пропаганди.

15 червня Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернулась до керівництва Euronews із проханням переглянути їхню позицію щодо російської агресії проти України.

Зокрема, регулятор звернув увагу на сюжет Euronews від 12 червня, в якому присутня пряма мова голови луганських проросійських бойовиків Леоніда Пасечніка. При цьому у французькій версії сюжету він титрований як «лідер сепаратистського регіону Луганська», а в російській – як «глава Луганской народной республики», хоча тимчасово окуповані його бойовиками території є частиною України. Водночас в обох версіях сюжету є слова Пасечніка про «українські націоналістичні батальйони» і немає жодного пояснення, що це російський наратив для виправдання агресії.

У 2021 році медіаменеджер та продюсер Валід Арфуш намагався запустити українську версію каналу Euronews Ukraine.

Фото: Euronews

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1570
Теги:
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду