«Бабель»: Росія знову вдалася до використання псевдомедіа, щоб нав'язати Заходу ідею про нібито виняткову корупцію в Україні

«Бабель»: Росія знову вдалася до використання псевдомедіа, щоб нав'язати Заходу ідею про нібито виняткову корупцію в Україні

17 Листопада 2023
904
17 Листопада 2023
18:13

«Бабель»: Росія знову вдалася до використання псевдомедіа, щоб нав'язати Заходу ідею про нібито виняткову корупцію в Україні

904
Маніпулятивну публікацію про корупцію в Україні поширили анонімний телеграм-канал «Труха», канал MediaPost, сайти «Обозреватель» та my.ua
«Бабель»: Росія знову вдалася до використання псевдомедіа, щоб нав'язати Заходу ідею про нібито виняткову корупцію в Україні
«Бабель»: Росія знову вдалася до використання псевдомедіа, щоб нав'язати Заходу ідею про нібито виняткову корупцію в Україні

14 листопада «американське видання» The American Insider опублікувало статтю, автор якої розповідає про масштабну корупцію в держкомпаніях «Укренерго» і «Укрзалізниця» та критикує їхніх очільників — Володимира Кудрицького та Євгена Лященка.

15 листопада найбільший в Україні анонімний телеграм-канал «Труха», канал MediaPost, а також сайти «Обозреватель» і my.ua опублікували повідомлення з посиланням на матеріал The American Insider. Як з’ясував «Бабель», цей матеріал — «це не надто вдала маніпуляція, а “американське видання” дуже схоже на російський фейк».

Журналісти «Бабеля» виявили, що сайт The American Insider був зареєстрований лише місяць тому — 13 жовтня 2023 року, а його зовнішнє оформлення «мімікрує під відомі американські ЗМІ».

«Візуально сайт нагадує сторінку видання Business Insider, а його назва — співзвучна з назвою видання America Insider.org, яке працює з 2009 року», — зазначають у редакції українського медіа.

«Бабелю» не вдалося зв’язатися з редакцією «американського видання»: всі дані про його адміністраторів чи їхні контакти — приховані, а в мережі немає інформації про трьох авторів, які пишуть на сайт. Так само немає жодних контактів редакції чи даних про власників.

Крім того, у «Бабелі» проаналізували власне текст публікації і детально написали про те, як і де саме автор бреше та/або маніпулює.

«Інформацію про те, що Лященко (Євген Лященко — голова «Укрзалізниці». — “ДМ”) отримує девʼять мільйонів гривень на місяць, “американський” сайт узяв із допису користувача Facebook Ореста Василькевича, який посилався на свої “джерела”. Ніяких доказів експертності Василькевича в цьому питанні немає, він веде політичний Telegram-канал з 98 підписниками», — наводять приклад у «Бабелі».

Українські журналісти також звертають увагу, що сайт american-insider.live не вперше поширює дезінформацію: 18 жовтня тут з'явилася стаття про голову Нацбанку Андрія Пишного, яка базувалася виключно на анонімних джерелах. Детальніше про цей казус ми писали на нашому ресурсі «Хроніки дезінформації».

Читайте також:

Раніше «Детектор медіа» розповідав про те, що російські пропагандисти постійно та системно використовують тему корупції в Україні.

Читайте також:

Фото: скриншот

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
904
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду