Російська пропаганда обходить санкції через 250 сайтів, що видають себе за аналітичні центри чи ЗМІ – NewsGuard

Російська пропаганда обходить санкції через 250 сайтів, що видають себе за аналітичні центри чи ЗМІ – NewsGuard

9 Серпня 2022
981
9 Серпня 2022
13:18

Російська пропаганда обходить санкції через 250 сайтів, що видають себе за аналітичні центри чи ЗМІ – NewsGuard

981
Багато з них були створені задовго до повномасштабної війни і не виказували свого зв’язку з російським урядом, поки раптом не почали поширювати кремлівські тези.
Російська пропаганда обходить санкції через 250 сайтів, що видають себе за аналітичні центри чи ЗМІ – NewsGuard
Російська пропаганда обходить санкції через 250 сайтів, що видають себе за аналітичні центри чи ЗМІ – NewsGuard

Російська пропаганда обходить санкції, використовуючи «приспані» сайти, що видають себе за аналітичні центри чи новинні ЗМІ. Про це повідомляє NewsGuard  нью-йоркська компанія, що вивчає та відстежує дезінформацію в інтернеті.

Після початку повномасштабного російського вторгнення в Україну Європейський Союз заблокував російські пропагандистські державні ресурси RT і Sputnik  два головних канали Кремля для поширення пропаганди та дезінформації про війну. Проте, наголошують у NewsGuard, протягом майже шести місяців війни кількість сайтів, які просувають той самий пропагандистський контент, різко зросла, оскільки Росія знайшла способи уникнути заборони. Країна-терорист робить це, зокрема поширюючи свої наративи через сайти, які досі не мали очевидних зв’язків із Кремлем.

NewsGuard наразі виявила 250 сайтів, які активно публікують російську дезінформацію про війну, десятки з них додалися в останні місяці. У матеріалах на цих сайтах є очевидна дискредитація дій української армії, президента Володимира Зеленського та біженців, які були вимушені виїхати з країни через повномасштабну воєнну агресію Росії.

Деякі сайти видають себе за незалежні аналітичні центри чи новинні видання. Близько половини є англомовними, інші поширюють матеріали французькою, німецькою чи італійською.

Багато з них були створені задовго до війни і не виказували свого зв'язку з російським урядом, поки раптом не почали поширювати кремлівські тези. У NewsGuard їх називають «сплячими» сайтами. Вони поступово нарощували аудиторію, публікуючи нейтральні матеріали, а потім перемикнулись на пропаганду або дезінформацію, коли Кремлю це стало потрібно.

Також російська пропаганда продовжує ширитися соцмережами. Хоча YouTube, TikTok, Facebook та Instagram пообіцяли видалити RT і Sputnik зі своїх платформ в Європейському Союзі, дослідники виявили, що Росія продовжує діяти через інші облікові записи. Зокрема, відео RT просто перезалили на новий ютуб-канал, який не підпадає під санкції.

Нагадаємо, раніше видання Politico повідомило, що RT оминає європейські санкції, створюючи десятки копій своїх сайтів.

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
981
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду