16:56
П'ятниця, 10 Січня 2020

Нацрада попередила та оштрафувала канал Мураєва через інтерв’ю Гордона з Азаровим

9 січня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення застосувала одразу дві санкції – попередження та штраф – щодо телеканалу «Наш/Максі-ТВ» (ТОВ «Наш Прага») через інтерв’ю колишнього прем’єр-міністра Миколи Азарова ведучому Дмитру Гордону. Канал належить батькові політика Євгена Мураєва.
Нацрада попередила та оштрафувала канал Мураєва через інтерв’ю Гордона з Азаровим
Нацрада попередила та оштрафувала канал Мураєва через інтерв’ю Гордона з Азаровим

Під час позапланової перевірки каналу «Наш/Максі-ТВ» Нацрада зафіксувала 5 жовтня 2019 року в програмі «Гордон» поширення висловлювань Миколи Азарова, що мають ознаки розпалювання ворожнечі, закликів до повалення конституційного ладу, необ’єктивної інформації, тез російської пропаганди.

На думку Нацради, неодноразові висловлювання Миколи Азарова про «державний переворот» (події 2013-2014 років) є підміною понять і поширенням необ’єктивної інформації. Тези про «розгорнутий і спровокований майданом конфлікт на південному сході» є підміною понять і запереченням збройної агресії. Фрази про «бандитів і мародерів», які прийшли до влади, є поширенням необ’єктивної інформації, дискредитацією органів влади і сприймається як заклик до повалення конституційного ладу.

Твердження Азарова про незаконну узурпацію влади Турчиновим, про вигідність для нього конфлікту на Донбасі, про вигідність відмежування Донбасу та Криму – це, на думку Нацради, необ’єктивна інформація та пряме продовження лінії російської пропаганди. Посилання на нюрнберзький трибунал у контексті майдану, тобто ототожнення учасників майдану з фашистами, є поширенням необ’єктивної інформації з метою розпалювання ворожнечі. Використання висловлювання «бандерівські методи» є ототожненням дій одного з учасників націоналістичних змагань з тоталітарними методами. Ототожнення частини суспільства з радикалами,на думку Нацради, сприймається як мова ворожнечі.

За словами члена Нацради Сергія Костинського, під час ефіру не було жодної спроби ведучого (Дмитра Гордона) змінити риторику гостя, зупинити чи перешкодити висловлюванням гостя, які порушують закон. Сергій Костинський нагадав, що подібний прецедент був кілька років тому з «Радио Вести», в ефірі якого гостя Тетяна Монтян дозволяла собі мову ворожнечі на адресу учасників майдану, а ведучий ніяк не реагував на це. Тоді «Радио Вести» отримало попередження від Нацради.

Представниця каналу «Наш/Максі-ТВ» сказала, що канал не погоджується з оцінками Нацради та оскаржив призначення перевірки. Суд виніс ухвалу про призначення комплексної психолого-лінгвістичної експертизи. Експертиза має дати відповіді на запитання: чи є висловлювання фактичними твердженнями або оціночними судженнями; чи є висловлювання такими, що направлені на формування уявлення глядачів про Україну як суб’єкт агресії, на формування хибного уявлення про ідеологічну спрямованість керівництва України; чи є це прихований заклик, спрямований на формування бажання в глядача діяти.

Представниця каналу просила Нацраду відкласти розгляд результатів перевірки до отримання висновку експертизи. На думку юристів Нацради, ухвала суду не перешкоджає Нацраді ухвалити своє рішення з оцінкою контенту. Заступниця голови Нацради Уляна Фещук сказала, що її здивувало рішення суду призначити експертизу в справі не про результати перевірки, а про призначення перевірки.

У результаті члени Нацради вирішили застосувати до каналу «Наш/Максі-ТВ» одразу дві санкції:

  • попередження за порушення абзацу 9 частини 2 статті 6 закону «Про телебачення і радіомовлення» (не допускається використання телерадіоорганізацій для трансляції телепередач, виготовлених після 1 серпня 1991 року, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України); пунктів а) та в) частини 1 статті 59 закону «Про телебачення і радіомовлення» (телерадіоорганізація зобов`язана дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії; поширювати об`єктивну інформацію);
  • штраф 25% ліцензійного збору (105 тис. 625 грн) за наявність закликів до розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті (порушення абзаців 3, 4 частини 2 статті 6 закону «Про телебачення і радіомовлення»).

Нагадаємо, Дмитро Гордон 5 жовтня 2019 року в прямому ефірі каналу «Наш/Максі-ТВ» взяв інтерв’ю в колишнього прем’єр-міністра Миколи Азарова за допомогою системи доповненої реальності та трекінгу, що дозволило віртуально перемістити експрем'єра в студію телеканалу. Раніше, в березні 2019 року, інтерв'ю в Миколи Азарова на каналі «Наш/Максі-ТВ» за допомогою такої ж технології взяв політтехнолог Володимир Грановський.

Нагадаємо також, що 28 березня 2019 року Нацрада вирішила звернутися до суду з позовом про анулювання ліцензії ТОВ «Наш Прага» через самовільне переформатування жіночого телеканалу «Максі-ТВ» на інформаційний телеканал «Наш». У травні 2019 року суд зупинив провадження у справі про анулювання ліцензії, оскільки канал оскаржив рішення Нацради про звернення до суду щодо анулювання ліцензії.

30 жовтня 2019 року канал «Наш» отримав від Нацради супутникову ліцензію на нову юридичну особу – ТОВ «Наш 365», власниками якого є співробітники каналу. Канал називає Євгена Мураєва представником власника.

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
4614
Переглядів
Коментарі
бимба
17:49 / 10 Січня 2020
Этого старого маразматика и его подельников надо выловить и судить вместе с его братвой которая шуганула за паребрик. И судить не за то,что при их власти кровь пролилась, а за то, что ничего не сделали, что бы крови не было.
vvvv
17:13 / 10 Січня 2020
Этот канал нужно не штрафовать, а закрывать.
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2020 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду