Суд переніс засідання за позовом братів Суркісів проти Прямого каналу й Сергія Фурси

Суд переніс засідання за позовом братів Суркісів проти Прямого каналу й Сергія Фурси

14 Вересня 2020
1285
14 Вересня 2020
16:35

Суд переніс засідання за позовом братів Суркісів проти Прямого каналу й Сергія Фурси

1285
Бізнесмени вимагають спростувати коментарі Сергія Фурси в ефірі Прямого каналу щодо звіту Kroll.
Суд переніс засідання за позовом братів Суркісів проти Прямого каналу й Сергія Фурси
Суд переніс засідання за позовом братів Суркісів проти Прямого каналу й Сергія Фурси

Печерський районний суд Києва переніс на 15 жовтня засідання за позовом Ігоря й Григорія Суркісів проти Прямого каналу та інвестбанкіра Dragon Capital, ведучого «Радіо НВ» Сергія Фурси. Про це 14 вересня пан Фурса повідомив на своїй сторінці в Facebook.

Брати Суркіси та їх батько Рахміль Суркіс подали позов про захист честі й гідності через коментарі Сергія Фурси в ефірі Прямого каналу щодо звіту Kroll про виведення з ПриватБанку грошей на британські офшори олігархів. Вони вимагають спростувати ці заяви та вибачитися. Наприкінці липня 2020 року видання Chicago morning star опублікувало розслідування агентства Kroll, як колишні власники «Приватбанку» виводили з нього гроші до націоналізації.

На засідання суду 14 вересня прийшов пан Фурса та адвокат бізнесменів, але не було представників телеканалу. «Детектору медіа» юристка «Прямого» Лариса Руденок пояснила, що канал дізнався про позов лише 14 вересня, тому його представники й не прийшли на засідання. За її словами, Прямий канал ще не отримував ухвалу про відкриття провадження та позовну заяву.

Через відсутність представників телеканалу засідання суду перенесли на 15 жовтня. Сергій Фурса уточнив, що саме адреса каналу послужила причиною обрання Печерського райсуду як інстанції в розборі позову. «Засідання тривало хвилин 20, половину часу ми витратили на зачитування суддею прав і обов'язків», – розповів банкір.

Нагадаємо, за день до націоналізації «Приватбанку», 16 грудня 2016 року, в структурі власності каналу «1+1» відбулися чотири зміни, у результаті яких опосередкована частка Ігоря Коломойського у власності каналу «1+1» зросла з 52,843% до 57,534%, а Ігоря Суркіса – із 17,157% до 24,623%. Крім того, вони перерозподілили частки в офшорах, через які володіють каналом. Опосередкованими власниками 17,843% каналу «1+1» стали шість фізичних осіб, імена яких не розкривалися, оскільки кожен з них не був власником істотної участі.

У результаті станом на 31 грудня 2016 року кінцевим бенефіціарним власником телеканалу «1+1» був Ігор Коломойський (на той момент він опосередковано володів 57,534% каналу), а власником істотної участі – Ігор Суркіс (опосередковано володів 24,623% каналу).

Влітку 2017 року в структурі власності телеканалу «1+1» відбулася низка змін, у результаті яких опосередкована частка Ігоря Коломойського в каналі зменшилася до 24,8655%, а Ігоря Суркіса – зросла до 24,65595%. Понад половиною каналу опосередковано стали володіти неназвані фізичні особи-міноритарії, опосередкована частка кожного з яких менше 10%. У переліку кінцевих бенефіціарних власників телеканал «1+1» на той момент вказував Ігоря Коломойського, хоча він більше не контролював понад 50% каналу.

Крім того, 27 співробітників групи «1+1 медіа» стали міноритарними власниками телеканалу «1+1». Вони стали власниками 25% іноземного підприємства «1+1 продакшн» (решта 75% належить кіпрській компаній Caddoa Limited). «1+1 продакшн», у свою чергу, є власником 30% ТОВ «Телерадіокомпанія “Студія 1+1”» (юридична особа телеканалу).

11 травня 2018 року група «1+1 медіа» знову публічно повідомила про зміну структури власності каналу «1+1». Замість ІП «1+1 продакшн» власником 22,5% каналу стала кіпрська компанія Caddoa Limited, яка володіла 75% ІП «1+1 продакшн», а ще 7,5% стали належати 28 співробітникам телеканалу «1+1» і групи «1+1 медіа», які є міноритарними співвласниками ІП «1+1 продакшн». Відтоді частка Ігоря Коломойського в каналі становить до 24,8655%, а Ігоря Суркіса – 24,65595%.

З декларації народного депутата від «Опозиційної платформи – За життя» Віктора Медведчука за 2019 рік стало відомо, що його дружина Оксана Марченко є кінцевою бенефіціарною власницею офшорної компанії Bolvik Ventures Ltd, яка опосередковано володіє частками каналів «1+1», «2+2» і ТЕТ.

При цьому в документах про структуру власності каналів, оприлюднених на їхніх сайтах, вказано, що Bolvik Ventures Ltd контролюється Ігорем Суркісом, а Оксана Марченко в документах не згадується. Зазначено, що Bolvik Ventures Ltd опосередковано володіє 24,6% каналу «1+1», 24,5% каналу ТЕТ і 24,5% каналу «2+2».

Водночас адвокат Ігор Кириленко, який представляє інтереси Віктора Медведчука, сказав, що Оксана Марченко володіє 8,22% акцій телеканалу «1+1» і 8,17% акцій телеканалу ТЕТ. За словами адвоката, ТОВ «Інвестиційна компанія "Гармонія"», власником якого до березня 2016 року був Віктор Медведчук, а в березні 2016-го стала Оксана Марченко, в січні 2012 року придбало за ліцензією Національного банку України 100% акцій кіпрської компанії «Бересінтіо Інвестментс Лтд». Ця компанія якраз володіє 33,33% акцій компанії Bolvik Ventures Ltd.

У пресслужбі «1+1» заявили, що для них інформація про частку Оксани Марченко є новою. 10 червня ТРК «Студія 1+1» направила запити до компаній зі структури власності із проханням роз’яснити ситуацію та надати достовірну інформацію про структуру власності компанії Bolvik Ventures Ltd. Нацрада з питань телебачення і радіомовлення відклала переоформлення ліцензій каналу ТЕТ, доки не отримає від «1+1 медіа» роз’яснень про зміну структури власності.

Кінцевий бенефіціарний власник «1+1 медіа» Ігор Коломойський заявив, що частка родини Медведчуків у структурі «1+1» для нього новина. Почесний президент «1+1 медіа» та міністр культури й інформаційної політики Олександр Ткаченко теж сказав, що не знав про участь родини Медведчуків у структурі власності. Він сказав, що Bolvik Ventures LTD раніше належала братам Суркісам.

Віктор Медведчук сказав, що партнерство в бізнесі з олігархом Ігорем Коломойським – це «питання бізнесу, а не ідеології». А Оксана Марченко «не виключає», що може розширити свою частку в структурі власності «1+1». Їй треба володіти контрольним пакетом акцій, щоб впроваджувати зміни на каналі.

Фото: Главком

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1285
Читайте також
02.09.2020 12:04
Андрій Яніцький
для «Детектора медіа»
3 058
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду