ПРОЕКТИ
21:20
Вівторок, 4 Квітня 2017

Зміни медіавласності інформканалів – 2016: «112 Україна» не відкрив кінцевого бенефіціара, а ZIK показав Петра Димінського (ДОПОВНЕНО)

Зміни медіавласності інформканалів – 2016: «112 Україна» не відкрив кінцевого бенефіціара, а ZIK показав Петра Димінського (ДОПОВНЕНО)
Зміни медіавласності інформканалів – 2016: «112 Україна» не відкрив кінцевого бенефіціара, а ZIK показав Петра Димінського (ДОПОВНЕНО)

«Детектор медіа» продовжує вивчати свіжі дані про структуру власності українських телеканалів, оприлюднену ними відповідно до вимог закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації та реалізації принципів державної політики у сфері телебачення і радіомовлення» на своїх сайтах.

Після інформації щодо власності топ-6 українських телеканалів пропонуємо вашій увазі дані про тих, хто володіє основними інформаційними телеканалами.

«112 Україна»

Як і минулого року, інформації про структуру власності телеканалу «112 Україна» на сайті 112.ua немає. Телеканал оприлюднює її на підсайтах порталу 112.ua, які є сайтами кожної з шести юридичних осіб, що мовлять з логотипом «112 Україна»: ТОВ «Телерадіокомпанія “112-ТВ”», ТОВ «ТВ Вибір», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «Новий формат ТВ», ТОВ «Лідер ТВ», ТОВ «Аріадна ТВ».

З головної сторінки 112.ua посилання на ці підсайти не ведуть, тож знайти інформацію може лише той, хто знає, де її шукати. Зате на підсайтах зберігаються документи зі структурою власності за 2015 рік – не всі телеканали так чинять, надаючи аудиторії лише останні дані за 2016-й.

Згідно з оприлюдненими документами, кінцевих бенефіціарних власників телеканалу «112 Україна» неможливо визначити на підставі встановлених законом «Про телебачення і радіомовлення» критеріїв оцінки. Це й недивно, адже з літа 2016 року структура власності телеканалу «112 Україна» закільцьована.

У документах зафіксовано зміни в структурі власності, що відбулися 14 червня 2016 року:

1. Компанії ТОВ «Телерадіокомпанія “112-ТВ”», ТОВ «ТВ-Вибір», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «Новий формат ТВ», ТОВ «Лідер ТВ», ТОВ «Аріадна ТВ» стали належати одна одній, також до структури їх власності додалися ТОВ «Інформаційне агентство “112.юей”» і ТОВ «Інформаційне агентство “112 Україна”».

2. Зі структури власності вийшли попередні власники шести юридичних осіб каналу «112 Україна»: ТОВ «Медіа група 112», ТОВ «Медіа група 112 захід», ТОВ «Медіа група 112 центр», ТОВ «Медіа група 112 схід», ТОВ «Медіа група 112 південь», ТОВ «Медіа група 112 північ».

3. Андрій Подщипков перестав бути кінцевим бенефіціарним власником.

Усі шість юридичних осіб телеканалу «112 Україна» є пов’язаними особами одна в одної, також пов’язаними особами деяких з них є ТОВ «Інформаційне агентство “112.юей”», ТОВ «Інформаційне агентство “112 Україна”», ТОВ «Сей.ТВ Системз», ТОВ «Телемир продакшн», ТОВ «ТРК “Терра-ТВ”», ТОВ «Ферзін», Єгор Бенкендорф (керівник ТОВ «ТРК “112-ТВ”»), Павло Єгоричев (керівник ТОВ «ТВ Вибір» і ТОВ «Новий формат ТВ»), Андрій Ковальчук (керівник ТОВ «Партнер ТВ»), Віталій Мазурак (керівник ТОВ «Лідер ТВ»), Василь Сметана (керівник ТОВ «Аріадна ТВ»).

Повну інформацію про структуру власності та перелік усіх пов’язаних осіб телеканалу «112 Україна» можна завантажити тут: 12, 3, 4, 5,6.

Клікніть для збільшення

Нагадаємо, що Національна рада з питань телебачення і радіомовлення з літа 2016 року відкладає розгляд заяв групи компаній «112 Україна» про переоформлення ліцензій у зв’язку зі змінами структури власності, оскільки хоче побачити представників каналу особисто і розпитати в них про ці зміни, але ті ігнорують засідання Нацради. 2 березня 2017 року Нацрада переоформила лише супутникову ліцензію «112 Україна» в частині зміну керівного органу: замість директора, яким був Василь Сметана, виконавчим органом стала дирекція у складі генерального директора Єгора Бенкендорфа, його першого заступника Василя Сметани і другого заступника Юрія Будяка. На це засідання прийшов особисто Єгор Бенкендорф, але питання власності члени Нацради з ним не обговорювали.

Читайте також

5 канал

5 канал, як відомо, має дві юридичних особи, на які оформлені його ліцензії: ПІІ ТОВ «ТРК “НБМ”» та ТОВ «ТРК “Експрес-інформ”». Однак на сайті 5-го каналу оприлюднено лише структуру власності ТРК «НБМ» - за посиланнями, які ведуть на структуру власності ТРК «Експрес-інформ» завантажуються повторно документи ТРК «НБМ». Минулого року 5 канал оприлюднив документи про структуру власності обох своїх юридичних осіб із запізненням, і не всі форми.

Згідно з оприлюдненими документами, протягом року в структурі власності ПІІ ТОВ «ТРК “НБМ”» не відбулося ніяких змін. Кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2016 року є Президент України Петро Порошенко.

Нагадаємо, що в оприлюдненій у 2016 році структурі власності ТОВ «ТРК “Експрес-інформ”» крім кінцевого бенефіціара Петра Порошенка фігурував також власник істотної участі Владислав Лясовський (опосередковано володів часткою 10%). За даними єдиного державного реєстру, станом на 4 квітня 2017 року, власником 10% ТОВ «ТРК “Експрес-інформ”» залишається ТОВ «Престиж груп», яким володіє Владислав Лясовський. Кінцевим бенефіціаром ТОВ «ТРК “Експрес-інформ”», за даними ЄДР, залишається Петро Порошенко.

Повну інформацію про структуру власності та перелік усіх пов’язаних осіб ТРК «НБМ» можна завантажити тут: 1, 2, 3, 4, 5, 6.

Клікніть для збільшення

«Еспресо»

Згідно з оприлюдненими на сайті телеканалу «Еспресо» (ТОВ «Голдберрі») документами, в структурі власності каналу за 2016 рік не відбулося жодних змін.

Його кінцевими бенефіціарними власниками станом на 31 грудня 2016 року залишаються дружина народного депутата Миколи Княжицького («Народний фронт») Лариса Княжицька, яка опосередковано володіє 99,3% каналу, та народний депутат Вадим Денисенко з «Блоку Петра Порошенка», який опосередковано володіє 0,7% каналу, але ще восени 2014 року передав свою частку в управління ТОВ «Юридична компанія “Моріс Груп”».

Микола Княжицький та члени його родини, а також члени родини Вадима Денисенка вказані в переліку пов’язаних осіб каналу «Еспресо». Також серед пов’язаних осіб зазначені директорка каналу Катерина Єрмолович і ТОВ «Редакція газети “Вечірня газета”», власником істотної участі його є Микола Княжицький.

Повну інформацію про структуру власності та перелік усіх пов’язаних осіб телеканалу «Еспресо» можна завантажити тут: 1, 2, 3, 4, 5, 6.

Клікніть для збільшення

NewsOne

Згідно з оприлюдненими на сайті телеканалу NewsOne (ТОВ «Новини 24 години») документами, у його структурі власності за 2016 рік не відбулося жодних змін. Єдиним власником і кінцевим бенефіціарним каналу станом на 31 грудня 2016 року є народний депутат Євген Мураєв (позафракційний).

Серед пов’язаних осіб – усі члени родини Євгена Мураєва, директорка каналу Олена Рудік, а також 14 юридичних осіб, власниками або керівниками яких є Євген Мураєв, його дружина та батьки.

Повну інформацію про структуру власності та перелік усіх пов’язаних осіб телеканалу NewsOne можна завантажити тут: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.

Клікніть для збільшення

Телеканал «24»

Згідно з оприлюдненими на сайті телеканалу «24» (ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”») документами, його структура власності протягом року теж не змінювалася. Кінцевими бенефіціарними власниками станом на 31 грудня 2016 року є дружина мера Львова Катерина Кіт-Садова (володіє часткою 76,7838%), гендиректор каналу Роман Андрейко (володіє часткою 13,1066%) та Оксана Андрейко (володіє часткою 10,1096%).

Зауважимо, що ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”» є юридичною особою не лише телеканалу «24», а й радіомережі «Люкс ФМ».

Серед пов’язаних осіб у документах вказані всі члени родин власників, низка медійних компаній: ПрАТ «Радіокомпанія “Люкс”», ТОВ «Захід.нет», ТОВ «ТРК “Праймедіа”», ТОВ «ТРК “Радіо великих доріг”», ПП «Вісма радіо-ТБ», ТОВ «Контакт-інформ», ДП «Телевізійна та радіомовна компанія “Люкс”», ТОВ «Агенція відеорішень», ТОВ «ТРК “Континент”», а також керівниця кількох із цих компаній Наталія Марчук.

Повну інформацію про структуру власності та перелік усіх пов’язаних осіб телеканалу «24» можна завантажити тут.

Клікніть для збільшення

ZIK

Телеканал ZIK віднедавна має двох юридичних осіб: ТОВ «ТРК “Міст ТБ”» (супутникова та ефірна аналогова ліцензії) і придбане у 2016 році ТОВ «ТРК “Нові комунікації”» (ефірна цифрова ліцензія). Мовник оприлюднив документи обох своїх юридичних осіб на сайті ZIK.ua інформаційного агентства «Західна інформаційна корпорація». Знайти посилання можна в підвалі головної сторінки ZIK.ua.

Згідно з оприлюдненими на сайті ZIK документами, кінцевим бенефіціарним власником обох юридичних осіб каналу ZIK є Петро Димінський. При цьому він був оголошений кінцевим бенефіціаром обох компаній у 2016 році.

У документах зафіксовано, що 1 вересня 2016 року Петро Димінський став власником кіпрської компанії ALVHO Trading Limited, яка опосередковано володіє 100% ТОВ «ТРК “Міст ТБ”», на підставі договору дарування. В оприлюдненій минулого року структурі власності кінцевим бенефіціаром каналу ZIK станом на 31 грудня 2015 року виступав громадянин Кіпру Ангелос Лоізоу, який володів каналом через низку кіпрських та офшорних компаній. Хоча до того топ-менеджмент каналу заявляв, що власником медіахолдингу ZIK є саме пан Димінський. Зрештою, Нацраді з питань телебачення і радіомовлення вдалося добитися, щоб телеканал ZIK показав справжнього бенефіціара.

Також у документах зафіксовано, що 21 грудня 2016 року Петро Димінський став бенефіціарним власником офшору PrimeBridge Finance з Британський Віргінських островів, який опосередковано володіє 100% ТОВ «ТРК “Нові комунікації”», і передав компанію в номінальне управління іншому офшору Norwell Inc. з Домініки, яким володіє громадянка Кіпру Марія Крістопулу.

У переліках пов’язаних осіб каналу ZIK – усі компанії з його структури власності, члени родини Петра Димінського, генеральний директор медіахолдингу ZIK Ігор Туркевич і ПП «Євробізнес», яким також керує пан Туркевич.

Повну інформацію про структуру власності та перелік усіх пов’язаних осіб телеканалу ZIK можна завантажити тут: 1, 2.

Клікніть для збільшення

Нагадаємо, що ТОВ «ТРК “Нові комунікації”», яка володіє ліцензією на цифрове ефірне мовлення в мультиплексі МХ-3, до вересня 2016 року була телеканалом Dobro. Його кінцеві власники були достеменно невідомими, а в минулому цей канал пов’язували із Сергієм Арбузовим. У вересні 2016 року «Детектору медіа» з власних джерел стало відомо, що медіахолдинг ZIK придбав цю телекомпанію. Наприкінці вересня 2016 року Нацрада дозволила ТРК «Нові комунікації» змінити логотип Dobro і програмну концепцію, ставши телеканалом Z. Фактично телеканал почав транслювати програми телеканалу ZIK під оновленим логотипом Z. У лютому 2017 року в єдиному державному реєстрі з’явилася інформація, що кінцевим бенефіціаром ТОВ «ТРК “Нові комунікації”» став Петро Димінський. 16 лютого 2017 року Нацрада дозволила телеканалу змінити програмну концепцію та логотип Z на ZIK і зафіксувала в ліцензії нового бенефіціара.

«Ера»

На сайті телеканалу «Ера» не оприлюднено інформації про структуру власності. Минулого року телеканал теж проігнорував цю вимогу закону. Тим часом на сайті «Радіо Ера» оприлюднено лише структуру власності за 2015 рік, а свіжих даних немає.

Через пошукову систему Google вдається знайти сторінку сайту телеканалу «Ера», на якому оприлюднено схематичне зображення структури власності ТОВ «ТРК "Ера"». Але визначити дату документу (станом на 31 грудня 2015-го чи 31 грудня 2016 року) з нього неможливо. До того ж тут немає інших документів, спрямованих на прозорість медіавласності (даних про власників істотної участі, кінцевих бенефіціарів, пов'язаних осіб, про зміни в структурі власності).

Згідно зі схемою структури власності, кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «ТРК "Ера"» є Антон Сімоненко, який опосередковано володіє 80% телеканалу. Він є помічником на громадських засадах позафракційного народного депутата Андрія Деркача. Власниками істотної участі є Володимир Мельник (напряму володіє 10%) і Тетяна Приходько (напряму володіє 10%). Втім, ця структура суперечить інформації з єдиного державного реєстру. У ній не відображена дружина Андрія Деркача Оксана Терехова, яка, за даними ЄДР, є одноосібною власницею ПП «Терокс», через яке володіє 30% телеканалу. Натомість у структурі вказано, що власником ПП «Терокс» є ТОВ «Науково-дослідницький центр інвестицій», який прямо та опосередковано належить Антону Сімоненку.

Клікніть для збільшення

***

Раніше «Детектор медіа» проаналізував оприлюднену інформацію про структуру власності станом на 31 грудня 2016 року топ-6 українських телеканалів. У СТБ, ICTV, Нового каналу та «України» за 2016 рік нічого нового не сталося, тоді як «1+1» змінив структуру власності перед націоналізацією «Приватбанку», а співвласницею «Інтера» перестала бути Світлана Плужнікова.

Топ-6 телеканалів мають таких кінцевих власників:

«1+1»: 57,534% – Ігор Коломойський (кінцевий бенефіціар), 24,623% –  Ігор Суркіс (власник істотної участі), 17,843% – шість фізичних осіб, імена яких не розкриваються, оскільки кожен з них не є власником істотної участі.

«Інтер»: 36% – Дмитро Фірташ (кінцевий бенефіціар), 45% – Валерій Хорошковьский (власник істотної участі), 10% – громадянин Кіпру Васула Константіноу (власник істотної участі), 9% – Сергій Льовочкін (не є власником істотної участі).

СТБ, ICTV, Новий канал: 100% – Віктор Пінчук та Олена Пінчук, які створили для управління своїми медіаактивами чотири дискретних трасти (де-юре кінцевими бенефіціарами виступають четверо іноземців – керівників трастів).

«Україна»: 100% – Рінат Ахметов (кінцевий бенефіціар).

Фото: 7 Themes

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
4583
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop