«КоммерсантЪ» разом із Джедом Санденом перетворили українську мову на невістку

3 Серпня 2008
41613
3 Серпня 2008
18:45

«КоммерсантЪ» разом із Джедом Санденом перетворили українську мову на невістку

41613
«КоммерсантЪ» разом із Джедом Санденом перетворили українську мову на невістку
«ТК» продовжує отримувати відгуки на закриття журналу «Новинар» та ті причини цього рішення, які озвучив видавець Джед Санден. Свою позицію вже висловив Євген Глібовицький, на черзі репліка Юрія Луканова. Не сумніваємось, що є й інші думки з цього приводу, і запрошуємо наших читачів і дописувачів висловлюватись.
 
На жаль, доводиться констатувати, що, розповідаючи про закриття журналу «Новинар»,  вельмишановна газета «КоммерсантЪ» спрацювала напівпрофесійно. На перший погляд, усе  з фахової точки зору  начебто зроблено правильно. Відбулася подія, журналістка Дарья Трусова констатувала факт, взяла коментар у найбільш зацікавленого Джеда Сандена, власника корпорації, яка видавала «Новинар». Також подію прокоментували фахівці зі сфери медіабізнесу.
 
З усього цього матеріалу вийшло, що українська мова стає в нас, наче та невістка із приказки: «Хто вс…..авсь?» - «Невістка!».  Нагадаю, що пан Санден назвав причиною закриття «низький попит на україномовні видання». Мені можуть заперечити, мовляв, що робити, коли факт є фактом і нічого тут не вдієш? І справді, на перший погляд, на це нема чого відповісти. Але для подібних висновків необхідно мати значно різнобічнішу інформацію. Скажімо,  авторці подібних публікацій, мабуть, варто не просто сприймати і оприлюднювати один факт, а пошукати інші з цієї ж галузі. Зокрема, запитати в пана Сандена про те, чи були випадки закриття російськомовних видань. І вона б почула від нього, що в Дарницькому районі столиці  та сама корпорація, яка видавала «Новинар»,  спробувала випускати районну газету, але її через деякий час було закрито. Видавалася вона російською мовою. Отож, у читача зразу постало б питання: може, справа не в мові? Якщо ні, то в чому? 
 
Авторка статті у «Коммерсанте» зібрала коментарі у двох  представників однієї й тієї ж структури -  «Українскього  медіахолдингу», який, за словами головного редактора журналу «Фокус» Михайла Гладкого, «изначально не запускает украиноязычные бизнес-проекты, поскольку интуиция подсказывает, что они убыточны».  Цю думку підтвердила і директорка УМХ Тетяна Єфименко – вона пояснила причину того, чому україномовні видання не користуються попитом на ринку, мовляв, 70 відсотків українців розмовляють і думають російською мовою.
 
Оскільки УМХ апріорі не видає нічого українською мовою, то їхня точка зору має право на життя, але вона не може бути цілковито коректною. Варто було б поцікавитися, чи існують в Україні успішні з фінансової точки зору медійні  бізнес-проекти саме  українською мовою. І виявилося б, що вони таки існують. Наприклад, діловий тижневик «Контракти», який побачив світ як одне з перших бізнес-видань і досі існує на ринку. Майже три роки тому утворилася  «Газета по-українськи», і за цей час здобула непоганий тираж, відкрила кілька представництв у регіонах, має два регіональні тижневики і цієї осені збирається відкривати ще два. І найвагоміше для факту закриття «Новинаря» - «Газета по-українськи» восени має намір розпочати видавати тижневий журнал.
 
Автор цих рядків не є бізнесменом, але, мені здається, заява пані Єфименко трохи дивує. Навіть якщо уявити, що вона має рацію і справді 70 відсотків українців балакають і думають винятково російською, то не звертати увагу на інші 30 відсотків просто нерозважливо. Це означає наплювати на понад десять мільйонів людей на ринку. У цьому ж контексті можна згадати львівську газету «Експрес», яка є найуспішнішим із фінансової точки зору україномовним газетним проектом Галичини. Вона поширюється у шести західних областях і трохи в деяких інших областях України. Ось вам і решта тридцять відсотків україномовних. А якщо наведені пані Єфименко цифри поставити під сумнів, то змальована нею картина вийде не такою вже переконливою.
 
Здається, написав там собі «КоммерсантЪ» щось невдало – ну, то це його проблеми. Хай собі пише. Біда в тому, що стаття з цієї  газети стосується такого дражливого питання, як мова. Навколо неї розгоряються такі пристрасті, що хай йому чорт. Дуже часто там вирують емоції, а не спокійний аналітичний підхід. Тому будь-яке видання, пишучи на цю тему, мало б робити це особливо розважливо і різнобічно.
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
, для «Детектор медіа»
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
41613
Коментарі
43
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Ігор Рудич
5645 дн. тому
Як на мене, новинар "прогорів" не через мову. А через формат. Україномовний тижневик не має "страждати" "заінформованістю".Він має вигравати не "ньюс", а гарними розвідками,екзистенціями.Україномовні тижневі журнали користуються попитом у читачів-"розумників": інтелігенція,студенти,школярі,політики,чиновники,митці та інші.Це доволі велика авдиторія.Приклади успішних україномовних тижневих журналів - "Український тиждень", "Главред".Суперові часописи.Читаються залюбки.В україномовному журналі читач має для себе знайти кілька цікавих статей.Тоді це буде його журнал.Відтак часопис буде виграшним.
Ігор Рудич
5645 дн. тому
Як на мене, новинар "прогорів" не через мову. А через формат. Україномовний тижневик не має "страждати" "заінформованістю".Він має вигравати не "ньюс", а гарними розвідками,екзистенціями.Україномовні тижневі журнали користуються попитом у читачів-"розумників": інтелігенція,студенти,школярі,політики,чиновники,митці та інші.Це доволі велика авдиторія.Приклади успішних україномовних тижневих журналів - "Український тиждень", "Главред".Суперові часописи.Читаються залюбки.В україномовному журналі читач має для себе знайти кілька цікавих статей.Тоді це буде його журнал.Відтак часопис буде виграшним.
Ігор Рудич
5645 дн. тому
Як на мене, новинар "прогорів" не через мову. А через формат. Україномовний тижневик не має "страждати" "заінформованістю".Він має вигравати не "ньюс", а гарними розвідками,екзистенціями.Україномовні тижневі журнали користуються попитом у читачів-"розумників": інтелігенція,студенти,школярі,політики,чиновники,митці та інші.Це доволі велика авдиторія.Приклади успішних україномовних тижневих журналів - "Український тиждень", "Главред".Суперові часописи.Читаються залюбки.В україномовному журналі читач має для себе знайти кілька цікавих статей.Тоді це буде його журнал.Відтак часопис буде виграшним.
Ігор Рудич
5645 дн. тому
Як на мене, новинар "прогорів" не через мову. А через формат. Україномовний тижневик не має "страждати" "заінформованістю".Він має вигравати не "ньюс", а гарними розвідками,екзистенціями.Україномовні тижневі журнали користуються попитом у читачів-"розумників": інтелігенція,студенти,школярі,політики,чиновники,митці та інші.Це доволі велика авдиторія.Приклади успішних україномовних тижневих журналів - "Український тиждень", "Главред".Суперові часописи.Читаються залюбки.В україномовному журналі читач має для себе знайти кілька цікавих статей.Тоді це буде його журнал.Відтак часопис буде виграшним.
Ігор Рудич
5645 дн. тому
Як на мене, новинар "прогорів" не через мову. А через формат. Україномовний тижневик не має "страждати" "заінформованістю".Він має вигравати не "ньюс", а гарними розвідками,екзистенціями.Україномовні тижневі журнали користуються попитом у читачів-"розумників": інтелігенція,студенти,школярі,політики,чиновники,митці та інші.Це доволі велика авдиторія.Приклади успішних україномовних тижневих журналів - "Український тиждень", "Главред".Суперові часописи.Читаються залюбки.В україномовному журналі читач має для себе знайти кілька цікавих статей.Тоді це буде його журнал.Відтак часопис буде виграшним.
Ігор Рудич
5645 дн. тому
Як на мене, новинар "прогорів" не через мову. А через формат. Україномовний тижневик не має "страждати" "заінформованістю".Він має вигравати не "ньюс", а гарними розвідками,екзистенціями.Україномовні тижневі журнали користуються попитом у читачів-"розумників": інтелігенція,студенти,школярі,політики,чиновники,митці та інші.Це доволі велика авдиторія.Приклади успішних україномовних тижневих журналів - "Український тиждень", "Главред".Суперові часописи.Читаються залюбки.В україномовному журналі читач має для себе знайти кілька цікавих статей.Тоді це буде його журнал.Відтак часопис буде виграшним.
babay
5749 дн. тому
Не хочеться знову про проценти російсько-та україномовних... Дивує лише дивна впевненість коментаторів у тому, що російськомовне населення більш сплатоспроможне? Це ж чому і звідки відомо? От наші нардепи - люди не бідні, всі в більшості з україномовних сіл, і рідна мова в них - таки українська (ну за виключенням донецьких панів). А в кіно українською мовою - ходять! І гроші платять, хоча сморіду було спочатку.... Висновок один - треба робити якісний продукт, тоді його купуватимуть будь-якою мовою, бо не в мові проблема - а в тому хто і що цією мовою пише.
Олег
5750 дн. тому
Я впевнений що менеджемнт НОВИНАРя російськомовний - укpaїнофобський. Чого варто лише зайти на сайт www.koRRespondent.net з двома RR і все стає зрозуміло. www.koRespondent.net з однією R, тобто українська версія, так для "галочки". Усюди в Інтернеті вони (менеджмент) роблять посилання вийнятково на рocійcькoмовну версію Кореспондента. А Caндeну брешуть що укpaїнoмовнa версія Кореспондента і НОВИНАР не користується попитом. Зaкликаю українців читати лише укpaїномовні ЗМІ, наподобі УНІАН www.unian.net, Газета по-українськи www.gpu-ua.info, Українська правда www.pravda.com.ua, ФОРПОСТ www.4post.com.ua, і нівякому разі не заходити на (українські) рocійcькoмoвні ЗМІ. Якщо зайшов випадково, зразу вийшов і більше не заходи на рocійcькомовний сайт. Також я знайшов сайт де зібрано багато укpaїномовних ЗМІ: www.ukrpress.com
2 Ъ 22Ъ
5750 дн. тому
Коммерсант просто живет на потах русского издания. И это известно давно. Понты - великая штука. А на счет заказух, так это и так известно. Пофамильно можно называть товарищей из Ъ которые дерибанят бюджеты пиарщиков. Читаю ежедневно практически все деловые издания. Могу сказать так, что для специалистов чтение Комесранта полезно. Читая эту пургу, ты же делаешь выводы, сравниваешь с информацией в других газетах, понимаешь, откуда ноги выросли. Иногда потом узнаешь, кто и сколько из журналистов заработал на этом.
2 Ъ // 05.08.2008 16:53:07
5750 дн. тому
Уважаемый, откуда вся эта информация? Вас уволили из Коммерсанта? Или Вы работаете в конкурирующем издании? Если Вы считаете себя украинцем, почему пишете по-русски, да еще с грамматическими ошибками?
Ъ
5751 дн. тому
Ребята, Коммерсант, это заказуха + вчерашний телик. Реальный тираж этой газеты 3 тысячи экз. Если бы не бабло Газпрома. это листок бумаги тоже бы загнулся. И даже великий и могучий их язык им бы не помог. Жаль, что другие СМИ зачасутю ведутся на дезы, которые заскает это издание. Особенно часто это как раз касается вопросов, газа))) Делайте выводы, господа. К тому же внутрення политика, в этом издании антиукраинская. Все, кто хоть каплю считал себя украинцем ушли оттуда. остали одни заказушники и присспособленцы.
Бойкот "Коммерсанту"
5751 дн. тому
Я би сказав бойкот "Коммерсанту". Здається, останнім часом він добряче лише одне місце у наших північних друзів
Луканов для vm
5751 дн. тому
для того, ввби показати, що Приклади регіональних і прибуткових "Виского замку" і "Експресу" я навів свідомо, аби показати, що оті 30 відсотків громадян, які УМХ ігнорує, можуть приносити приубтки. "Сільсьуі вісті" не дотовані політичною силою. Тобто вони можуть якусь підтримку отривувати, але в принципі це самодостатній в фінансовму сенсі проект. Про те, що форма "Новинаря" неприйнятний для читача - я такого не говорив. Це Ви приписали мені таку думку. Дякую за відгук, але мої прикладі не були усвідомлені належним чином.
Сергій
5751 дн. тому
Бойкот Сандену та його російськомовним виданням!!!! Підримайємо "Український тиждень"!!!
аноніму від 04.08.2008 15:52:04
5751 дн. тому
Умнік! На рахунок Суржика... У шаленої кількості держав по всьому світу присутні серйозні регіональні мовні відмінності. І якщо ти сидиш лише у себе під териконом у Єнакієвому, то знати не можеш, що німецька мова в землі, скажімо Баден-Вюртемберг, значно відрізняється від берлінської, але від того вони не стали менш німецькими, англійська у Британії, Ірланідії, США та Австралі має помітні відмінності, часто незрозуцмілі іншим англомовним, але ніхто не каже, що ангалійька в Америці це недомова або суржик. Чи може селянин з Техасу говорить такою самою лексикою як мешканець Вашингтона. Французька мова у Бельгії та власне Франції має багато відмінностей, але не зважаючи на це парижанин легше зрозуміє бельгійця ніж корсиканця з його французькою. Я вже мовчу про китайську та північні китайці зі складнощами розуміють південних. Так що розкрий очі на реальний світ і зрозумій, що ваш єдиний начебто антиаргумент проти української мови, лише підтверджує її багатість та полінасиченість.
Помидор
5751 дн. тому
насчет вменяемости Коммерсанта- большой вопрос. Если вдуматься и вчитаться, многие статьи там вызывают недоумение...
vm
5751 дн. тому
Луканову по поводу реплики. Вы праавы - формат издания не приемлем для читателя. Нет достаточного количества украиноязычных читателей, готовых покупать еженедельник, значительно опережающий по стоимости упомянутые вами издания, и ориентированный на средний класс + успешную интеллигенцию. Высокий замок все же остается региональным изданием. За пределами Галичины его читают лишь выходцы из этого региона, наводнившие столицу. Сельские вести - это специальный датируемый конкретной политической силой проект, направленный на удержание люмпенизированной части крестьянства в рамках своего электората.
5752 дн. тому
Украина балякайе на суржику. Вашей хвальоной мовы немайе. Когда-то Татьяна Цымбал и Тамара Стратиенко говорили на прекрасном украинском языке. Он, в прочем, только там, на УТ-1 и существовал. А в обиходе..... его как не было, так и нет. Украйиномовный читач, а вы дальше Киева выезжали, вы уверены , что в селах востока Украины говорят по-украински? Это не украинский, это набор диалектов. А ваш пассаж про сэла степового Крыму...........да не смешите людей. Просто признайтесь сами себе, согласитесь с реальностью, если украинский язык не поддерживать на государственном уровне с помощью всяких там нацрад, то суржик, который вы называете спивучей мовой, просто отомрет.
афтору
5752 дн. тому
не отмазывай Зеркало Тыждня. Этот формат точно никому не нужен
двуязычие
5752 дн. тому
полностью решит все языковые проблемы страны.
Пришла и говорю
5752 дн. тому
Заметка в Ъ отвратительно непрофессиональна. Даже странно для такого вменяемого издания. Хорошо хоть в печатной версии газеты она не вышла - совсем позор был бы. Материал не достоин даже появления в электронной версии. Прискорбненько
україномовний читач
5752 дн. тому
Не вірю в бізнесові причини закриття журналу. Це або недолугий маркетинг або політика. Від коментарів, що 70% в Україні говорять російською, я взагалі в шоці. Де вони взяли ці цифри. В Україні лише сільського населення, яке майже повністю говорить українською (навіть у селах степового Криму та на сході) - 33%. Це вже перекриває 70%% російськомовних приведених у статті. Плюс додайте міста західної України, де також всі говорять українською: це ще 5 млн.300 тис. (лише західноукраїнські міста, без сіл, спеціально рахував), а це ще +12% українського населення. Плюс грубо візьмемо половину міського населення центральної України (включно Житомирська, Вінницька, Полтавська, Черкаська, Київська...., але без Дніпропетровської - рахуємо чесно), яке говорить українською: це близько 8 млн осіб або десь 18% населення (загальна кількість населення міст центральної України - 15,5 млн). Разом виходить: 33%+12%+18%=63% всього населення України україномовне. Ось така арифметика. Я звісно не статуправління, але цифри, навіть нехай з помилкою в 10!!!% явно відрізняються від задекларованих у статті 70% російськомовних. Чи може Санден перплутав Київ і Україну в цілому, нікуди за межі столиці не виїжає і йому причудилось, що 70% українців (а фактично киян) говорять російською.
Хвылев
5752 дн. тому
У УМХ, как и у любого серьезного игрока бывают ошибки при выводе на рынок новых изданий, однако опыт многих менеджеров огромный. Но более чем опыт и совершенно конкретно за себя говорят цифры. УМХ владеет огромной сетью реализации прессы "Твоя пресса". Так же огромной сетью реализации прессы владеет группа компаний Картель. Обратитесь туда, возможно они на каких то косвенных сравнительных цифрах расскажут правду про украиноязычные издания. Полагаю она будет не утешительной.
Чужий
5752 дн. тому
"молодые киевляне закончившие недавно школы и вузы в Киеве отвечают на хорошем русском" - з "хорошим русским" боюсь проблема, бо руський тут вже давно став "хохляцьким руським" - що у молоді, що у більшості російськомовних українських політиків. В Москві і Пітері з цього русского кепкують:) Може пора Українську вивчати?
5752 дн. тому
хороший текст
Луканов, автор статті
5752 дн. тому
Шановні деякі з колег! Я би вас закликав поводитися толерантніше і не сприймати звичайний аналіз як політичну боротьбу. Дехто наводить цікаві факти, але вони не заперечують, а доповнюють наведені мною. Коли кажуть, що якусь газету від УМХ закрили на галичині через те, що львів"яни просили російською, то це викликає сумнів, бо газета 2експрес" і газета "Високий замок" є успішними в фінансовому відношенні проектами і виходять там українською. Може, варто припустити, що УМХ видало неадеватний для Львова продукт? Наведу ще один суперуспішної у фінансовому відношенні газети - це "Сільські вісті". Це щодо того, що маленькі містечка начебто не відіграють значної ролі.
Махмуд
5752 дн. тому
Семен, де цифри взяв - на вулиці, де російська мова лунає? Чи ДЕ?!
Семен
5752 дн. тому
Обьясните мне,старому дураку,в детстве освобожденному родителями по здоровью от мовы,хотя по физкультуре у меня было всегда 5,такую простуювещь:-- почему в Киеве подавляющее большинство школ украиноязычные,но одновременно каким то чудом подавляющее большинство их закончивших молодых людей не говорит на украинском? Это видно как на улице,так и даже по телевидению в общении на разных шоу-программах,ведущая задает вопрос на украинском,молодые киевляне закончившие недавно школы и вузы в Киеве отвечают на хорошем русском,как это обьяснить,потемкинские чудеса в украинизации школ и вузов Киева? А ведь это сегодняшние и будущие читатели таких журналов,журналисты в том числе их делающие. Так журнал-газету на каком языке они будут покупать при прочих равных условиях? Ответ очевиден!Для рыночной успешности украиноязычной прессы необходимымым условием является преобладание украиномовных над русскоязычными как минимум в Киеве и нескольких городах миллионниках (именно не билингвов),иначе будет как есть,маленькие местечки и села здесь значительной роли не играют.
Махмуд
5752 дн. тому
Семену "70- 83%" ?! Откуда цифирь, "неуважаемій лгунишка"? В носі наколупав, чи в інших "закромах"?
Російськодумаюча білінгва
5752 дн. тому
Погоджуюсь -газета з російськими власниками мала б обережніше писати про мовне питання. А українську пресу читають, якщо вона якісна. Я - російськодумаюча:) білінгва. Рідна мова- російська. І я хочу бачити якісну україномовну пресу. І більшість людей, з якими спілкувалась на цю тему, єдиною причиною НЕчитання україномовних видань(деяких) називають їх нзький рівень. Якісну україномовну персу читають усі.
Чужий
5752 дн. тому
В чому Семен безумовно правий, так це в тому що для зміни мовного балансу в друкованій пресі потрібна кропітка и багаторічна робот. Можливо й досвід телебачення можна використати
відсотки
5752 дн. тому
Про 70 чи 80 відсотків російськомовних може говорити тільки людина, яка зі свого Красного Луча виїжджала тільки в Донецьк на навагоднюю йолку 20 років тому. Покатайтесь Україною, побувайте в містах із населенням менше 50 тисяч поза Донецькою і Луганською областями, і ви побачите, що вас не так уже й багато.
vm
5752 дн. тому
Украиноязычные версии издаются практически во всех изданиях за счет русскоязычной версии. Можно возмущатьс, обижаться - факт остается фактом.
Семен
5752 дн. тому
Господа,если в стране по разным оценкам от 70до 83% населения преимущественно русскоязычны,а остальные,в основном 6 западных областей двуязычныебилингвы,то для того чтобы украиноязычная пресса была конкурентная надо следующие вещи: -либо она должна быть на две головы профессиональнее русскоязычных аналогов; -либо она должна быть в 2 раза дешевле без потери качества издания,просто потому, что украиночитающие граждане естественно гороздо бедней русскоязычных,априори за местом жительства и родом деятельности; - она должна отвечать запросам её целевой аудитории,это увы не жители мегаполисов, где всей твари по паре,это запад и малые города центра Украины,селяне в любом виде такой журнал нигде не купят. Достичь этого в стране, где около 100% читателей хорошо знают русский,и только около 30% примерно на том-же, а то более низком уровне украинский, - очень непросто,тут надо идти на неминуемые многолетние убытки и взращивать украиночитающую аудиторию лет так 10. Чисто рыночными способами глянцевым украиноязычным изданиям - не выжить.
Владимиру
5752 дн. тому
Это Газета по-украински неокупаема? )))) нуну. освежи источники
Махмуд
5752 дн. тому
Владіміру й тому, кому всі набридли А чому в постах українофобів фігурує тільки одна версія неуспіху "Новинаря"? Бо вона їм вигідна. Решта версій просто не беруться до уавги. Владімір, а звідки інформація про неокупність "Газети по-українськи?" І хто ж це три роки працює собі у збиток, назвіть придурка?! А "Контракти" справді були спочатку "Галицькими". Щоб виходити на національний ринок регіональну привязку у назві виключили, абсолютно справедливо й прагматично. А от україномовний варіант не закрили все одно. А чому, не скажете, Владімір? Ги:)
Владимир
5752 дн. тому
Мда уж, "эксперт"... Даже не знает, что "Контракты" давно выходят в двуязычном формате и за этот счет живут. А вот "Газета по-украински" как не была окупаемой, так ей окупаемость и не светит. Не исключено, что последует по пути "Новынара". А вот насчет УМХ - мог бы и поинтересоваться их опытом издания украиноязычной прессы прежде, чем писать чо-то "экспертное". Знал бы, что они пробовали, к примеру, для Западной Украины выпускать украиноязычную версию "Команды", наслушавшись таких "экспертов". И выяснилось, что даже во Львове народ просил русскоязычную версию газеты, после чего от этого дорогостоящего эксперимента отказались. Вы б, г-н Луканов, поинтересовались бы предметом своей заметулечки перед тем, как ее стряпать. Или не барское это дело?
Надоели умники.
5753 дн. тому
Еще один "эксперт" по печатным медиа вымскался, блин. Ты сначала разберись в рынке, а потом пишь. Гонишь чепуху. УМХ - один из лидеров принт-медиа, и их стратегии - весьма актуальны и адекватны рынку (особенно то что касается языка. Контракты, когдато, именно для того чтобы преодолеть свою львовскую маргенальность ПОМЕНЯЛИ НАЗВАНИЕ!!! Вместо Галицких, стали просто Контрактами и стали развивать именно РУСКОЯЗЫЧНЫЙ выпуск. Так что КОНТРАКТЫ, только подтверждают правоту мовного вопроса по НОВИНАРУ!!! Смени фамилию, руссофоб
Луканенко
5753 дн. тому
Вас что специально под копирку с русскими фамилиями делают?
Чужий
5753 дн. тому
А що як влаштувати невеличке опитування громадської думки для пана Сандена, котрий так категорично проти української. Своєрідний гаманцевий екзит-пол. Пропоную всім хто незгоден з тезою Сандена про неприбутковість україномовних видань перестати купувати і передплачувати "Корреспондент". Якщо продажі впадуть то може він зрозуміє свою помилку
рінат
5753 дн. тому
а чего эт - кияны , донбас всех кормит, углем забезпечует - так что Донецким надо пример брать .
сергій
5753 дн. тому
Подяка велика Сандену,котрий цілий рік випускав із колективом Новинара такий чудовий часопис.Можуть американці,як захочуть.Беріть корінні кияни приклад із Сандена.
антиГлобалист
5753 дн. тому
да - поднял Сандел волну.... ибо нефиг свои менеджменские просчеты списывать на мову... думал - можно перевести Корреспондент, нифига не делать ни в сбыте, ни в маркетинге - и будет вери гуд... прос***али такую хорошую идею.. А мова тут ни при чем - если делать все спустя рукава...
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду