14:00
П'ятниця, 5 Липня 2019

Медведчук обігнав Зеленського. Моніторинг теленовин 24–30 червня 2019 року

… за кількістю згадок і піару в новинах. Дотримання стандартів інформаційної журналістики в новинах «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112 Україна» та 5 каналу.
Медведчук обігнав Зеленського. Моніторинг теленовин 24–30 червня 2019 року
Медведчук обігнав Зеленського. Моніторинг теленовин 24–30 червня 2019 року

Кількість сюжетів із піаром політиків цього тижня перевалила через сотню. Найбільше піару отримала «Опозиційна платформа — За життя», хоча цю політсилу підтримують медійно лише два аналізовані канали: «Інтер» і «112». Головною темою просування «ОПЗЖ» стали домовленості щодо звільнення заручників (біографії яких ці канали замовчували), нав’язування свого плану врегулювання війни на Донбасі та звичайні агітаційні поїздки членів партії регіонами. Щодня на «Інтері» протягом одного випуску виходило по кілька матеріалів із заявами та обіцянками представників «ОПЗЖ».

Активніше в новинах став з’являтися «Голос». Попри заяви лідера партії про нові правила політики, в новинах топових каналів матеріали про «Голос» з’являються у притаманному «старим» політикам форматі — з ознаками замовності: у піар-дайджестах, незбалансованих матеріалах та з натягнутими інформаційними приводами, як-от проведення акції до Дня Конституції.

Із новин майже зникли згадки про «Громадянську позицію», зовсім зникли згадки про «Самопоміч», порівняно небагато матеріалів про лідера рейтингів — партію «Слуга народу». Найяскравішим моментом для команди Зеленського стало інтерв’ю Андрія Богдана на «1+1», де в нього більше питали про машини, годинники й телефони й менше — про політичні кроки.

24 червня, понеділок

Під будівлею ЦВК відбулася акція протесту прихильників Саакашвілі та його «Руху нових сил». Протестували через відмову ЦВК зареєструвати кандидатів від партії. Це рішення було ухвалене напередодні, бо, на думку комісії, висування кандидатів від партії Саакашвілі відбулося з порушенням. Адвокати Саакашвілі наполягали, що йдеться про технічну помилку, й оскаржували відмову в реєстрації у судах. Про акцію в новинах сказали тільки три канали: «Україна», 5 канал та «UA: Перший». В усіх матеріалах дали слово і прихильникам Саакашвілі, і представникам ЦВК. Тільки на 5 каналі показали мітингарів радикалами: «Намагалися прорватися на територію ЦВК і розхитували паркан», — почала матеріал ведуча Анна Мірошниченко. Для повноти картини цим матеріалам бракує відсилки до рейтингу «Руху нових сил». В деяких авторитетних рейтингах ця політсила взагалі не фігурує. За результатами опитування фонду «Демократичні ініціативи» та Центру Разумкова, проведеного протягом 13–20 червня, голосувати за «Рух нових сил» були готові 0,2% виборців (у межах статистичної похибки).

На кількох каналах вийшли однакові матеріали про кандидатів:

  • Петро Порошенко закликав українців підтримати Грузію, де тривають антиросійські протести. Цю заяву поширили канали Пінчука ICTV та СТБ, а також канал Ахметова «Україна»;
  • ексзаступниця міністра освіти і кандидатка від партії «Голос» Інна Совсун розповіла, що добиватиметься державної підтримки закордонних стажувань для студентів. Про це сказали на ICTV та «Україні»;
  • про анонсоване прем’єром-кандидатом Володимиром Гройсманом підняття пенсій без балансу і бекґраунду за темою сказали ICTV, «Інтер» та «Україна».

«Україна» в кількох форматах піарила «Опозиційний блок». У піар-дайджесті «України» розповіли про зустріч Бориса Колеснікова з ветеранами МВС, де він обіцяв реформувати поліцію, не заглиблюючись у способи реформування. Також у студії каналу «Україна» був Олександр Вілкул. Він розказував, що «Опоблок» зібрав у своєму списку найдосвідченіші кадри. Також Вілкул критикував свого колишнього однопартійця, а нині опонента Юрія Бойка. Під час президентської кампанії Бойко звинувачував «Опоблок» у роботі на Порошенка. Тепер Вілкул перевів стрілки і звинуватив Бойка в тому, що «Опозиційна платформа» нібито зібрала у списку людей Порошенка: «Сегодня все тайное стало явным. Когда в этой структуре в проходной части списка половина людей Порошенко во главе в радикальным националистом Кивой, то наверное уже все понятно». Назвати Киву людиною Порошенка, щонайменше, дивно, адже він радше був наближеним до керівника МВС Арсена Авакова, який із Порошенком не приятелює. Інших прізвищ Вілкул не називав.

Піарили «Опоблок» і на СТБ. У «Вікнах» вийшло повідомлення із заявами мерів Ужгорода та Запоріжжя, котрі балотуються за списком цієї політсили. «Досягти миру, скасувати недосяжні тарифи та повернути додому з-за кордону. Це основні пункти передвиборчої кампанії "Опозиційного блоку"», — озвучила ведуча Ольга Кучер.

На «Інтері» випуск був насичений піаром «Опозиційної платформи — За життя». Віктор Медведчук розповів, що він постійно вів перемовини з Москвою щодо звільнення українських полонених. На підтвердження дали вже використовуваний раніше коментар Путіна: «Действительно, Виктор Владимирович очень близко к сердцу все принимает». Юрій Бойко на Київщині взяв участь у вшануванні жертв Другої світової та обіцяв не допустити створення ринку землі. Потім показали автопробіг на підтримку «ОПЗЖ» у Харкові. І окремо — заяву народної депутатки від «ОПЗЖ» Наталії Королевської, яка виступала проти ринку землі. Її однопартієць Юрій Павленко в Житомирі слухав нарікання на проблеми в медицині й розповідав, що його політсила підтримує медиків у їхніх проблемах.

Єдина змістовна згадка про «Громадянську позицію» (крім політичних рейтингів) з’явилася у випуску 5 каналу. У Вінниці відбулася акція під управлінням МВС із вимогою покарати винних у смерті активіста, члена «Громадянської позиції» Олександра Комарницького. 11 червня чоловіка побив поліцейський, а через 12 днів Олександр помер. Акція проходила без партійної символіки, хоча заяву на цю тему робив і голова партії. Без згадки партійної приналежності вбитого про акцію розповіли «112», «UA: Перший» та «1+1». Решта взагалі проігнорували цю важливу тему.

25 червня, вівторок

Найобговорюваніша тема — рішення ПАРЄ щодо відновлення повноважень російської делегації — очікувано стала полем для політичного піару. Поради своїм наступникам і обіцянки задіяти всі свої міжнародні зв’язки, щоби не допустити повернення російської делегації, роздавав Петро Порошенко, й це передали на ICTV та 5 каналі в загальному сюжеті на цю тему, а окремим повідомленням на СТБ. «Інтер» поширив абстрактну заяву «Опозиційної платформи — За життя», яка виступила за продовження діалогу в ПАРЄ. Фактично ця заява опонує офіційній позиції української делегації, яка на знак протесту вирішила призупинити свою участь в ПАРЄ

Юлію Тимошенко розхвилювала реформа газотранспортної системи. Йдеться про відділення юридичних осіб у структурі транзиту газу, що є одним із зобов’язань України перед міжнародними партнерами. Тимошенко, спрощуючи, називає це приватизацією й заявляє, що на цьому кожна українська родина втратить 15 тисяч євро. Таку її заяву без жодного бекґраунду, пояснень чи експертних коментарів поширили на ICTV. На каналі «Україна» Тимошенко з цією темою була в студії. Ведуча Анна Панова намагалась опонувати лідерці «Батьківщини», вказуючи на неточності. Втім, Тимошенко все одно надали більше семи хвилин ефіру для просування власної позиції.

У піар-дайджесті каналу «Україна» двічі згадували представників «Опоблоку»: на початку Борис Колесніков казав, що держава має мотивувати бізнес інвестувати у село, а в кінці Євгеній Мураєв на підприємстві Ахметова в Запоріжжі виступав за оновлення технічної бази заводів. На ICTV Мураєва показали під іншим приводом — він обурювався аварійному стану Дніпровської греблі в Запоріжжі, закликав більше бюджетних грошей виділяти місту. Хоча цій проблемі більше десяти років, про що не повідомили. 

Також у дайджесті політичних обіцянок на «Україні» показали обіцянку партії «Голос», що їхні депутати не сидітимуть у Раді більше десяти років. Таке ж повідомлення поширив СТБ.

 «Україна» пропіарила мажоритарника по 211-му округу, юриста й ведучого програми «Контролер» на цьому ж каналі Ярослава Куца. Він запевняв, що не є «гречкосієм» і має свій план для роботи в парламенті.

На «1+1» випустили позитивний сюжет про мажоритарників від «Слуги народу» по Києву. Генеральний продюсер «1+1 медіа» Олександр Ткаченко, який балотується на Подолі, обіцяв «повернути Києву гордість».

Дві паралельні реальності з одного заходу показали канал «Україна» та «Інтер». На урочистостях із нагоди 5-ї річниці інтронізації митрополита Московської церкви в Україні Онуфрія були присутні представники колись єдиної опозиційної партії, а нині опоненти — Вадим Новинський із «Опоблоку» та Юрій Бойко «Опозиційної платформи — За життя». «Україна» в сюжеті про подію показала тільки Новинського, а «Інтер» — лише Бойка. Хоча обидва в досить подібній манері дякували Онуфрію за його службу. А Новинський навіть отримав нагороду від митрополита, про що відзвітували коротким повідомленням на СТБ.

Перехресний вогонь із маніпуляцій політичними рейтингами влаштували також на «Інтері» та «Україні». На «Україні» показали дані маловідомої компанії Edison research, яка проводить дослідження на замовлення цього каналу. Ведуча наголосила, що рейтинг «Опозиційного блоку» «показав значну динаміку», нібито наростивши 1,5 відсоткових пункти і сягнувши позначки у 3,2%. В оцінках авторитетних служб «Рейтинг» та «ДемІніціативи» «Опоблок» має в середньому у межах 2%. На «Інтері», навпаки, назвали «Опоблок» «абсолютними аутсайдерами», оголосивши рейтинг у межах 1%, що «в 12 разів менший, ніж у "Опозиційної платформи — За життя"», як наголосила ведуча. Цю цифру озвучили з посиланням на дані соціології від Інституту соціальних досліджень разом із Центром соціального моніторингу. Тут варто нагадати, що похибка в дослідженнях становить більше 2%. Тож розбіжності, які є ґрунтом для маніпуляцій, варіюються в межах похибки, й навіть максимальний результат є нижчим за прохідний бар’єр.

«Інтер» знову нагадав, що голова політради «ОПЗЖ» Віктор Медведчук опікується переговорами про звільнення полонених, а також вів переговори в Москві про ціну на газ та відновлення торгових зв’язків. Як завжди, замовчують, що ні Бойко, ні Медведчук на ці переговори не уповноважені, а їхній переліт став предметом слідства СБУ: досліджували, наскільки законно політики перетнули кордон із Росією, коли пряме авіасполучення перекрите.  

Наталія Королевська на Донеччині закликала захистити дитячі табори, про що також розповів канал. А також на «Інтері» показали, як бореться за свою реєстрацію кандидатом Юрій Бойко. Цій темі присвятили два матеріали. Спершу повідомляють, що реєстрацію Бойка оскаржують, не вказуючи, хто і на якій підставі. Натомість у сюжеті є три коментарі — адвоката і політкоментаторів, які захищають позицію Бойка. Далі у випуску — включення з-під суду, в якому репортерка врешті каже, що позов подала Вікторія Слободенюк (без уточнення, хто це така), яка вважає реєстрацію Бойка незаконною. На яких підставах — знову ж таки не показують і не намагаються з’ясувати, але весь матеріал переконує, що правда — на боці Бойка.

Володимир Гройсман другий день анонсував підвищення пенсій, і про це знову розповідали на «Україні» та «Інтері».

Також на «Інтері» народний депутат і кандидат-мажоритарник у Полтавській області Сергій Каплін обіцяв полтавцям допомогти відновити водопостачання, що припинили через борги між комунальними підприємствами.

Тим часом австрійський суд дозволив екстрадицію українського олігарха Дмитра Фірташа до США. Його підозрюють у дачі хабаря за розробку титанового родовища в Індії. Цю новину повідомили тільки на 5 каналі, «1+1» та «UA: Першому». А «Інтер», яким володіє Фірташ, це повідомлення сумлінно замовчав.

26 червня, середа

Одеські міська і обласна організації «ОПЗЖ» повним складом приєдналися до «Опоблоку». Про це йшлося в дайджесті каналу «Україна», а також дали коротке повідомлення про це на ICTV. Там це повідомлення поєднали з новиною про жеребкування у ЦВК, в результаті якого «Опоблок» отримав перший номер. Також ICTV додали коментар представника «Опоблоку», який сказав, що не такий важливий номер у бюлетені, як склад списку і програма (з натяком, що його партії є ким пишатися). Про те, які номери отримали інші партії, повідомили чомусь вибірково: «Батьківщина» — №3, «Слуга народу» — №13, «Голос» — №18, і остання — №21 — «Свобода». При цьому не назвали номери прохідних «ОПЗЖ» та «Європейської солідарності». Такий же набір номерів і коментар, але від представника «Опоблоку» оголосили на СТБ.

На «Інтері», навпаки, розповіли про вихід депутатів Дружківської міськради з «Опоблоку», «Нашого краю» та БПП зі своїх фракцій і створення фракції «ОПЗЖ». Про зворотній процес в Одесі нічого не розповідали, хоча цей регіон є одним з ключових для «ОПЗЖ».

Забезпечити прозорі й чесні вибори обіцяла давня завсідниця теленовин, очільниця Харківської обласної державної адміністрації Юлія Світлична. Її коментарі з такими запевненнями включають у матеріали про перебіг кампанії «Україна» та «Інтер».

5 канал показав свіжу соціологію від «Рейтингу», а також спільне дослідження фонду «Демократичні ініціативи» та центру Разумкова. Але в ефірі озвучили не останній стовпчик (визначилися і будуть голосувати), а від усіх (навіть тих, хто не піде на вибори). Тому озвучені цифри виглядали меншими: наприклад, «Слузі народу» дали 34% підтримки, а не більше 40% (як показують опитування тих, хто планує голосувати). В інших політсил через менший рейтинг, відповідно, менше помітна різниця, оскільки вона є пропорційною. «Інтер» озвучив опитування «Рейтингу», а на «UA: Першому» дали соціологію від центру Разумкова та «Демініціатив».

Тему скандального рішення ПАРЄ знову обліпили політичні спекуляції. У матеріалі на каналі «Україна» додали коментар Арсенія Яценюка, який не має жодної офіційної посади, яка би його уповноважувала оцінювати співпрацю України з ПАРЄ. Він закликав парламент  зібратися на позачергове засідання, щоби спрямувати звернення до закордонних колег. Далі у студії з’явився Олег Ляшко, який є членом делегації. Він сипав історичними метафорами: «Ця організація знищила свою репутацію і фактично перетворилася в Лігу Націй довоєнну у XX столітті, яка своєю бездіяльністю привела Гітлера до влади і до війни в Європі, за яку українці віддали 10 мільйонів життів, звільняючи потім Україну від коричневої чуми». На «Інтері» дали лише коментар представниці української делегації від «ОПЗЖ» Юлії Льовочкіної, яка критикувала рішення делегації припинити свою участь у ПАРЄ  на знак протесту.

На «1+1» вийшло велике інтерв’ю з Андрієм Богданом. Журналістка світсько-політичної хроніки Даша Щаслива командувала керівником Адміністрації президента в кадрі, лестила йому, розпитувала про машину, телефони та вподобання щодо жінок. З усмішкою Богдан розказував, що він є жорсткою людиною, «яка на складні запитання відповідає з гумором», — прокоментувала авторка. Інтерв’ю вийшло наступного дня після розслідування «Наших грошей», де засвітили участь Богдана в діяльності офшорної компанії, причетної до кредитної афери. Про це в матеріалі взагалі не йшлося, не було й ремарок про те, коли записувався сюжет, — імовірно, ще до виходу розслідування, що могло би хоч якось пояснити мовчанку щодо офшора. На найбільш схожі на незручні питання Богдан справді віджартовувався й не розповів нічого змістовного.

На СТБ вийшло інтерв’ю з кандидатом від партії «Голос» Сергієм Притулою. Він злегка критикував лідера партії, навіть вдаючись до недолугих жартів про дикцію Вакарчука. Заперечував свої зв’язки з олігархом Віктором Пінчуком та пояснив, чому вирішив балотуватися. Це інтерв’ю вийшло в межах спецпроекту, де спілкуються із представниками різних політсил. Вже говорили з лідером «Слуги народу» Дмитром Разумковим, кандидатками від «Європейської Солідарності» Яною Зінкевич та «Української стратегії» Еміне Джапаровою.

У піар-дайджесті «України» знову двічі показували представників «Опоблоку»: Євгеній Мураєв обіцяв забезпечити якісну роботу енергетичних підприємств, а Борис Колесніков закликав лобіювати інтереси національного виробника. У цьому ж дайджесті розповіли про агітаційний захід Петра Порошенка, де він розповідав, як треба розвивати Карпатський регіон. На ICTV та СТБ Порошенка піарили на іншій темі — він обурився рішенням Київського окружного адмінсуду, який скасував перейменування проспектів Московського і Ватутіна на Бандери і Шухевича. Заяву дали окремими матеріалами на цих каналах. Хоча справедливо було би нагадати, що політична відповідальність за нереформовану судову систему лежить на Порошенкові, й він це частково визнавав.

На «Інтері» вийшов сюжет про Юрія Бойка у Харкові: він представив і хвалив мажоритарників від «ОПЗЖ», відвідав «Турбоатом» і казав про підтримку підприємств, відновлення економіки й повернення миру. Також на «Інтері» розповіли, що суд відхилив позов, яким оскаржували реєстрацію Бойка. Знову не йшлося про мотиви позову й позицію позивачки. Також у цьому сюжеті скаржилися, що не допускають до реєстрації від «ОПЗЖ» Володимира Сальда. Підставою було те, що він не проживав на території України всі останні п’ять років. У сюжеті подано лише позицію його захисту, мовляв, його проти волі тримали в Домініканській республіці. Бекґраунду про цей «домініканський період» у сюжеті не було. Сальдо в 2016 році заявляв, що його викрали, коли він приїхав до Домінікани на ділову зустріч із херсонцем Денисом Пащенком. Сам Пащенко стверджував, що все було навпаки і що це Сальдо його викрав.

Також «Інтер» поширив обіцянку Сергія Капліна, що його «унікальний закон» допоможе молоді отримувати житло.

27 червня, четвер

Володимир Зеленський провів брифінг, на якому прокоментував скандальне рішення ПАРЄ, що фактично відновило участь російської делегації в Асамблеї, а також критикував міністра закордонних справ Павла Клімкіна. Президента обурило, що МЗС, не узгодивши з ним, відреагувало на ноту Росії щодо полонених моряків. Павло Клімкін пояснив, що російський документ містив програшні для України умови, а реакція на нього не вимагала погодження з президентом. Без реакції Клімкіна про образу Зеленського сказали на ICTV, решта каналів показали обидві позиції.

Тим часом голова політради «ОПЗЖ» Віктор Медведчук у Мінську проводив переговори з ватажками самопроголошених на окупованих територіях республік. Він заявив, що наступного дня з полону звільнять чотирьох українських бранців. Про те, що ця зустріч не узгоджена з СБУ, повідомили на 5 каналі, «1+1» показав реакцію Зеленського, який дорікнув, що питання звільнення полонених піднімається перед виборами. На «112» теж дали цей коментар, але останнє слово залишили за Медведчуком, який хвалився своїми здобутками переговорника. Закріпив позитивне враження політкоментатор Петро Олещук: «можна припустити, що це якимось чином започатковується якийсь новий формат […] подальших якихось операцій, які, можливо, ми скоро побачимо». «Інтер» узагалі подав лише заяви Медведчука, оминувши будь-яку критику його дій. «UA: Перший» повідомив і про реакцію СБУ, і про реакцію Зеленського. Взагалі не висвітлювали це питання цього дня на ICTV та СТБ. «UA: Перший» коротко повідомив про акцію, яку влаштували під Адміністрацією президента представники націоналістичних організацій під гаслом «Хто такий Медведчук?». Їх обурило, що особа без офіційних повноважень веде важливі переговори і піариться на цьому.

У Конотопі напали на ексмера та кандидата по 160-му округу Артема Семеніхіна. Найповніше про це розповіли на «UA: Першому» та СТБ. У матеріали включили коментарі однопартійців політика, поліції, а також народного депутата від «Волі народу» Ігоря Молотка, якому закидали причетність до нападу. Нічого про цей напад не говорили на «Україні», «Інтері», та «112».

У піар-дайджесті кандидатів на каналі «Україна» знову двічі показували представників «Опоблоку»: Вадим Новинський представив кандидата в Маріуполі — тамтешнього міського голову Вадима Бойченка (про це йшлося також на ICTV), а Борис Колесніков розповідав, як уболіває за відновлення інфраструктури Донбасу (там він балотується по мажоритарному округу). Також у дайджесті Олег Ляшко обіцяв піклуватися про фермерів, а Юлія Тимошенко — про транспортну інфраструктуру. Вона підписала відповідний меморандум із транспортними профспілками, і крім «України» про це відзвітували ICTV та СТБ. На СТБ також розповіли, що один із лідерів «Опоблоку» Євгеній Мураєв під час візиту в Енергодар на Запоріжжі обіцяв країні «нову індустріалізацію».

Порошенко у студії «України» говорив про перспективи вступу до ЄС та резонансне рішення ПАРЄ.

Гройсман побував на заходах Української академії лідерства. І хоча його стосунок до організації не пояснили, він коментував, що українці мають розбудовувати державу, а не їхати за кордон. Про це в сюжеті показали на «Україні», лише коментарі Гройсмана дали  ICTV, СТБ та «Інтер».

«Інтер» повідомив, що Іво Бобула зареєстрували кандидатом від партії «Патріот». Каплін звинуватив абстрактну «владу» у фальсифікації даних щодо середньої зарплати і пенсії. А в сюжеті про вибори в об’єднаних територіальних громадах з усіх політсил показували тільки Аграрну партію.

Черговий каскад піару «ОПЗЖ» знову на «Інтері»:

  • на форумі у Дніпрі Рабинович розказував про тарифи, шлях до миру й відсутність зацікавленості НАТО в партнерстві з Україною;
  • Бойко закликав відкрити російський ринок для українських товарів, спілкувався з людьми на Одещині та нагадував, що домовлявся в Москві за зниження цін на газ;
  • відзвітували, що суд скасував рішення ЦВК, яким Володимиру Сальду відмовили в реєстрації. Адвокат Сальда пояснив, що той вимушено перебував у Домінікані, бо «став жертвою кримінального правопорушення»;
  • також повідомили про оскарження реєстрації Юрія Солода на Донеччині, бо його звинувачували в сепаратизмі. В сюжеті пояснювали, що «закликами до повалення державного ладу» називали його борди із закликами до миру. Оскарження реєстрації кандидатів у матеріалах «Інтера» називають політичним тиском опонентів.

Також на «Інтері» повідомили про напад на приймальню «ОПЗЖ» у Харкові. У матеріалі показали лише коментар представника партії, який звинувачує в нападі опонентів. На «UA: Першому» зробили повноцінний сюжет: із коментарями поліції, представника організації «Фрайкор», якій закидають причетність до нападу, а також коментарем спостерігача авторитетної організації «Опора».

Канал «Україна» дав «соціологію» Active Group, де вважають, що «Опоблок» може подолати 5%-й бар‘єр. А у партії Гройсмана рейтинг сягає 4%, хоча авторитетні соціологічні організації «Рейтинг» та «ДемІніціативи» показують менше 2%.

28 червня, п’ятниця

Не аналізується випуск «Інтера», оскільки цього дня виходять «Подробиці тижня».

Резонансною подією стало повернення чотирьох українців із полону на окупованих територіях. Зовсім проігнорували цю подію на ICTV. На «112» це показали виключно як заслугу Віктора Медведчука. Зокрема депутат Європарламенту Ніколя Бе схвалив ініціативу Медведчука. Цей євродепутат у 2018 році брав участь у Ялтинській конференції, а російські медіа цитували його заклики визнати Крим російською територією. Решта каналів зазначали, що Медведчук не уповноважений вести переговори щодо звільнення полонених, самі звільнені не розповідають про те, як потрапили до полону, а до частини з них слідство має конкретні претензії: зокрема Дмитро Великий був у базі МВС за підозрою в дезертирстві, а Максим Горяїнов за невстановлених поки обставин завіз інших військових у полон і попався сам. Усі канали повідомили, що СБУ ще перевірятиме полонених. Тільки «112» повідомив про це як про звичну процедуру, замовчавши конкретні підозри.

Також на «112» розповіли, що Вадим Рабинович і Нестор Шуфрич від імені «ОПЗЖ» передали до французького сенату свій «мирний план» для Донбасу. Втім змісту його не розкрили.

Вадим Новинський у дайджесті каналу «Україна» обурювався, що людям, які їдуть на непідконтрольні території, доводиться годинами простоювати на блокпостах. Він казав: «Нужно как можно быстрее заканчивать с этим, выполнять Минские соглашения». Жалю про те, що на тих самих блокпостах несуть службу військові, які так само потерпають від спеки, а час від часу й обстрілів, політик не висловлював.

До Дня Конституції політики відзначилися святковим піаром. На ICTV поширили привітання Зеленського із закликом долучатися до флешмобу «моя улюблена стаття». Порошенко закликав нову владу дотримуватися Конституції (СТБ, ICTV). Гройсман хвалився результатами децентралізації на заході, спеціально організованому Мін’юстом (його очільник Павло Петренко йде в парламент за списком партії Гройсмана). Про це відзвітували ICTV, СТБ та «Україна». «Голос» провів символічну акцію «Візьми Раду в свої руки». Спробували охопити будівлю парламенту живим ланцюгом, але завадила охорона. І хоча це могло би стати цікавим приводом для новини, у випусках ICTV, СТБ та «1+1» сфокусувалися лише на політичних амбіціях партії Вакарчука. А Тимошенко «особисто перевірила, як реалізується право кожного українця на охорону здоров'я», відвідавши одну лікарню на Київщині (ICTV, СТБ). А Олег Ляшко в дайджесті на «Україні» закликав знизити ціни на медикаменти та розширити перелік безкоштовних ліків.

У Бахмуті підпалили авто, на якому пересувався кандидат по 46-му округу від «ОПЗЖ» Федір Христенко. Він вважає це політичними замовленням, і лише його версію показали на ICTV.

На 5 каналі вийшов матеріал за підсумками брифінгу Вікторії Сюмар як кандидатки від «Європейської солідарності». Вона заявила про підготовку обшуків в офісі партії через справу бронежилетів. Назвала офіс «прозорим», де немає чого приховувати, але вона вбачає в обшуках спроби заблокувати політичну активність партії.

29 червня, субота

На ICTV показали вчорашню новину про відвідини контрольно-пропускних пунктів на Донеччині народним депутатом від «Опоблоку» Вадимом Новинським. Він казав, що треба прагнути до стійкого миру, аби врешті взагалі закрити усі КПП.

На каналі «Україна» зробили сюжет за підсумками нового спільного з каналом «Наш» токшоу  під назвою «Опозиція». Хоча згадували в сюжеті і про Мураєва, Саакашвілі та Разумкова, головним героєм став Олег Ляшко. Він найбільше часу присутній у сюжеті, а врешті агітує за свою мажоритарницю Інгу Маковецьку. Вона розказала, що свого сина з ДЦП поставила на ноги й готова допомагати таким самим родинам.

Також на «Україні» показали фрагмент інтерв’ю Володимира Гройсману Дмитру Гордону, де прем’єр скидає відповідальність за високі тарифи на попередників: «За словами Гройсмана, високі тарифи - це наслідок рішень попередньої влади, за які доводиться відповідати тепер», — сказала ведуча. А Олег Ляшко як завжди виступав проти запровадження ринку землі.

Святослав Вакарчук показав каналу «Україна» роботу свого «прозорого офісу», де пишуть політичні програми, де атмосфера енергії та натхнення на творення змін. І весь сюжет не полишає відчуття дежавю, оскільки подібного формату сюжети показували про офіс Зеленського на президентських виборах.

«Інтер» почав випуск нагадуванням про те, що Бойко виграв усі позови, якими оскаржували його реєстрацію. Коротко про це, взагалі без коментарів і балансу, сказали також на «112». Далі на «Інтері» розповіли про зустріч Бойка з мешканцями Кременчука, де він розказував, що має рецепт зниження тарифів, адже проводив переговори про прямі поставки газу з Росії, а для цього потрібен мир і прямі переговори: «Председатель политсовета политической силы освободил четырех пленных в Минске и прямо вступил в переговоры непризнанных республик. И компромисс этот обязательно должен быть согласован с людьми, народом Украины. Это должно быть честно, прозрачно, обсуждения», — сказав Бойко. Далі повідомлення, що «ОПЗЖ» продовжує переговори щодо звільнення полонених, а Медведчук заявив, що він витягнув із полону вже 489 осіб. Жодних обґрунтувань для цієї цифри немає. Потім показали вчорашню новину про те, що Рабинович із Шуфричем передали французькому сенату свій «мирний план». А Юлія Льовочкіна розповіла, що плани «ОПЗЖ» з відновлення миру нібито підтримує президент ПАРЄ. Його прямої мови про це в матеіралі не було.

На Чернігівщині встановили пам’ятник діячу УНР Федору Швецю, і збирати кошти на нього допомагав завсідних новин «Інтера» — народний депутат Сергій Рудик. А Антон Яценко з «Відродження» піарився на відкритті оновленого центру і парку в Умані. Про це також відзвітували у випуску «Інтера».

30 червня, неділя

Аналізується тільки випуск «Інтера» замість підсумкових новин п’ятниці. У першому сюжеті про вибори в ОТГ у кількох областях піарили кандидатів від Аграрної партії.

«Рух нових сил» таки братиме участь у виборах. Цю новину поєднали з інформацією про повторне жеребкування щодо визначення порядкових номерів партій у бюлетенях. У сюжеті переважають коментарі Саакашвілі та його адвокатки Валерії Коломієць. Кореспондент перелічив противників жеребкування, особливо відзначивши «Опоблок»: «Відрізнився і "Опоблок", який за усіма соцдослідженнями взагалі до парламенту не проходить. Представник партії почав погрожувати ЦВК позовами до суду та можливим, у результаті, зривом виборів».

У Харкові вдруге за тиждень напали на приймальню Юрія Бойка. Коментував це тільки представник «ОПЗЖ» Андрій Лесик: «К сожалению, мы видим, что радикально настроенные люди, которые против нашей гражданской позиции, против того, чтобы в нашем государстве был мир, против того, чтобы мы сшивали страну, проводят вот такие ночные мероприятия». Ні з поліцією, ні зі спостерігачами «Інтер» цю версію не звіряв.

Потім нагадали, що Бойко переміг опонентів, які оскаржували його реєстрацію. Хоча в цьому немає новини, оскільки про це вже двічі говорили у попередніх випусках.

Ще один повтор — заява Віктора Медведчука про те, що він звільнив із полону загалом 489 осіб.

Наталія Королевська обіцяла, що «ОПЗЖ» допоможе шахтарям на Донеччині, яким заборгували зарплату. При цьому самим шахтарям навіть не дали слова в матеріалі. Бойко агітував у Полтаві, обіцяв скасувати пенсійну реформу і що його політсила зробить усе можливе, аби новий парламент почав працювати на добробут громадян.

Піарили й інші політсили. У матеріалі зі Львова розповіли про відзначення річниці ухвалення акту відновлення Української держави, що пройшло під прапорами «Свободи» і «Нацкорпусу». «Цього дня націоналістичні сили оголосили про об’єднання», — сказала ведуча, хоча про об’єднання вони оголосили ще на початку червня. До того ж на момент виходу сюжету об’єднання вже було зареєстроване у вигляді списку від партії «Свобода» у ЦВК. Олег Тягнибок коментував, що нарешті націоналісти змогли об’єднатися, а кандидат-мажоритарник (формально самовисуванець) Юрій Михальчишин назвав це подоланням давнього історичного розколу в націоналістичному середовищі.

На Михайлівській площі в Києві до Дня молоді розгорнули рекордно великий національний прапор. На першому ж кадрі матеріалу прапор тримає Юлія Тимошенко. І далі — лише її коментар із привітанням молоді. Вона сказала: ця акція мала на меті показати, «що ми любимо нашу країну і ми любимо нашу молодь».

Підсумки

Вперше за кілька місяців підрахунків згадок про політиків і партії на перше місце за кількістю виходить «Опозиційна платформа — За життя». Це пов’язано з тим, що по кілька сюжетів кожного випуску на «Інтері» присвячені піару цієї політсили. Зіркою новин став Віктор Медведчук, який домовився про звільнення чотирьох українців із окупованих територій.

За кількістю політичного піару також «ОПЗЖ» на першому місці, й суттєво відстає від неї лідер попередніх тижнів «Опозиційний блок».

Аналізувалися новинні випуски «Подробиці» о 20:00 («Інтер»), «ТСН» о 19:30 («1+1»), «Новини Прайм» о 19:00 («112»), «Час новин» о 19:00 (5 канал), «Новини» о 21:00 («UA: Перший»), «Факти» о 18:45 (ICTV), «Сьогодні» о 19:00 («Україна»), «Вікна» о 22:00 (СТБ).

Виготовлення цього моніторингового звіту стало можливим завдяки підтримці американського народу, наданій через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією «Internews». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та «Internews». Моніторинг проведено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа».

Більше про висвітлення виборів читайте в огляді «Детектор виборів».

Читайте також

Фото: скріншот

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1363
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду