11:35
Неділя, 6 Вересня 2015

«Інтер» остаточно став прес-службою Опоблоку

Після нетривалих канікул на центральні телеканали повернулося засилля політичної реклами. Найбільше «відзначився» телеканал «Інтер», який активно працює прес-службою Опозиційного блоку. Наздогоняє його «1+1» з піаром «УКРОПу». Порушення стандартів інформаційної журналістики в новинах «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», 5-го протягом 24-29 серпня 2015 року.
«Інтер» остаточно став прес-службою Опоблоку
«Інтер» остаточно став прес-службою Опоблоку

24 серпня, понеділок

Навіть у День незалежності «Інтер» не втримався, аби не прорекламувати Опозиційний блок – трьома матеріалами:

1. «За мир в Украине молились сегодня в Киево-Печерской лавре. Там прошел - торжественный молебен по случаю Дня Независимости. Службу отстояли и народные депутаты от "Оппозиционного блока"». Ідентичний матеріал вийшов і на ICTV.

2. «Также оппозиция в День Независимости начала всеукраинскую акцию - "За мир и развитие», «Все мы хотим одного: чтобы Украина жила счастливо. Поставленная подпись - это еще один шаг к миру», - запевняв опозиціонер Дмитро Колесников. Аналогічний сюжет вийшов і на «Україні», яка не забула і Ахметова традиційно похвалити за благочинність.

2. У третьому матеріалі «Подробности» розповідають про напади на палатки екс-регіоналів і  переконують глядачів у тому, що Опозиційний блок має найбільші рейтинги на півдні і сході країни: « Мы увязываем эти события с тем, что, действительно, на сегодняшний день наша политическая сила имеет первые рейтинги в городе и области. И второе - это то, что появилась в прессе информация о том, что от нашей политической силы в мэры Одессы будет баллотироваться господин Рабинович. Мы считаем, что это спровоцировало наших оппонентов на подобные действия», - стверджував нардеп Микола Скорик.

Пропіарився на річниці незалежності і Олег Ляшко: «С Днем Независимости военных в прифронтовой зоне сегодня поздравляли и депутаты. Члены Радикальной партии побывали в Артемовске. Лидер политсилы Олег Ляшко поблагодарил бойцов и выразил надежду что 25 годовщину независимости украинцы будут встречать уже с освобожденными Симферополем и Донецком», - розповіли журналісти «України».

Після нетривалої перерви в ефірі «України» знову з’явився екс-голова СБУ Валентин Наливайченко: «Перемен срочных и кардинальных требуют жители прифронтового Мариуполя и окрестных населенных пунктов. Сегодня там побывал экс-глава СБУ Валентин Наливайченко. Как общественно-политический деятель - встретился с активом региона. Обсуждали, как вернуть его к нормальной жизни, помочь пострадавшим от военных действий. Говорили и о предстоящих местных выборах. Альтернативы им нет, уверен Наливайченко. Но при условии что их проведут без нарушений».

Та ж ситуація з нардепом Олександром Шевченком, який надовго зник з ефірів «1+1», але знову повернувся. У сюжеті про ремонти доріг на Івано-Франківської та Львівської областей чомусь коментар саме Олександра Шевченка: «Щодо Івано-Франківської частини, то я переконую, що в найближчий час почнеться робота на цьому участку. Будівельні організації, які будують львівську частину дороги, закінчать саме івано-франківський участок дороги Івано-Франківськ-Львів. Передумови для цього всі є. Я переконаний, що розуміння державних чиновників всіх рівнів уже тепер є, нарешті». А далі закадровий текст журналіста звучить як звіт керівництва компартії: «Те, що стратегічно важливу для розвитку цілого карпатського регіону дорогу, нарешті, ремонтують капітально, а не обмежують традиційним ямковим ремонтом, за словами нардепа, стало можливим лише завдяки політиці керівників держави: президента та прем'єра, керівників областей. А також наполегливості більшості народних депутатів від Івано-Франківщини та Львівщини, які чи не вперше в історії українського парламенту об'єдналися незалежно від фракційної приналежності та контролюють ремонт цієї дороги…»

25 серпня, вівторок

Олега  Сєнцова та Олександра Кольченка російська Феміда засудила до 20 і 10 років ув’язнення. Усі центральні телеканали активно про це розповідали. Однак лише «Інтеру» вдалося втиснути у тему Сєнцова/Кольченка коментар опозиціонерів: «Двадцатилетний срок в данном случае просто правовое варварство. Даже за убийство российский уголовный кодекс предусматривает срок от 6 до 15 лет. Сенцов никого не убивал. Я не сомневаюсь в том, что Олег Сенцов выиграет свое дело в Европейском суде по правам человека. Единственное, что в современной России выполнить это решение ЕСПЧ практически невозможно», - розповів Олександр Пузанов, керівник опозиціонерів у Києві, який жодного стосунку ні до Кольченка, ні до Сєнцова не має.

У цьому ж випуску екс-регіонали продовжують  наполягати на своєму лідерстві на півдні та сході країни: «Полумиллионный Мариуполь может остаться без права голоса. С просьбой не проводить местные выборы в этом городе в ЦИК обратился глава Донецкой военно-гражданской администрации Павел Жебривский. В "Оппозиционном блоке" считают, что власть хочет сорвать выборы на Донбассе, поскольку в этих регионах высокий рейтинг оппозиции».

І знову скаржаться про напади на свої палатки попереднього дня: «Вчерашний разгром палаток "Оппозиционного блока" в Одессе милиция квалифицировала как "умышленное повреждение чужого имущества, причинившее ущерб в крупных размерах". Напомню, группа неизвестных в балаклавах уничтожили оборудование волонтеров "Оппозиционного блока" возле ЖД вокзала и на Соборной площади. Они собирали подписи за мир и развитие. Цель акции - собрать миллион таких голосов граждан. Активистам удалось задержать нападавших и сопроводить их в райотдел».

Не забули пожалітись і на активістів у Шостці: «Надавить на агитаторов пытались и в Шостке. Трое мужчин, один из которых представился айдаровцем, из агитпалатки забрали листы с подписями и пригрозили агитаторам вовсе сжечь тент, если те завтра вновь выйдут на улицы города». Цей конфлікт став приводом для того, аби опозиція звинуватила владу у бездіяльності: «Все это происходит при полном попустительстве власти. А у меня даже такое подозрение, что это санкционировано властью. Потому что они реально видят, что "Оппозиционный блок" сегодня набирает, скажем так, баллы. Но нас не запугать. Мы будем продолжать сбор подписей. Мы будем показывать всем, и людям в том числе, что сегодня власть должна сделать все возможное и даже немножко невозможное для того, чтобы в стране восстановился мир».У жодному з вищенаведених матеріалів немає коментарів влади чи незалежних експертів.

Тим часом ТСН каналу «1+1» продовжує «топити» Міхеїла Саакашвілі: «Ані представники Одеської облдержадміністрації, ані її голова Міхеїл Саакашвілі не з'явилися в суд у справі за позовом Ігоря Коломойського. У Подільському районному суді з'явилися лише представники позивача. Суд розпочав розгляд позову українського бізнесмена проти голови Одещини щодо захисту честі і гідності. Від Міхеїла Саакашвілі вимагають доказів його заяв в ефірі програми "ТСН.Тиждень". Зокрема, в ній він закинув Ігорю Коломойському причетність до контрабанди в Одесі, а також спробу дати хабар чиновникам Грузії. Утім, досі жодних підтверджень таких звинувачень Саакашвілі не надав». В останньому реченні журналісти коротко згадали про те, що помічниця одеського губернатора повідомила, що Саакашвілі не повідомили про засідання.

У цьому ж випуску – черговий сюжет із зали суду у справі Гонгадзе. Потерпілий Олексій Подольський вкотре переконує, що замовником вбивства Гії був другий президент України Леонід Кучма: «От зараз іде тиск, шалений тиск на Пукача з тим, щоб він поміняв адвоката для того, щоб закрити цю справу і залишити пана Кучму безкарним». Обвинуваченому відповісти вкотре не дали, як і можливості висловитись суддям. .

Також в ефірі «1+1» - корпоративна реклама «Буковелю»: «Сучасні лісоруби зібралися у туристичному курорті "Буковель", аби визначити, хто з них найвправніший».

Тим часом «Україна» вперше пропіарила голову Адміністрації Президента Бориса Ложкіна. Його похвалили за те, що в центрі дитячої кардіології в столиці з’явилось нове обладнання: «Фонд Бориса Ложкина начал в мае первый масштабный проект «Искусство ради жизни», во время которого на аукционе были проданы работы лучших современных украинских художников и на средства вырученные с аукциона была приобретено уникальное оборудование», - сказав про себе у третій особі голова фонду Борис Ложкін.Не забув канал похвалити і свого власника Ріната Ахметова за роботу його Гумштабу.

А на СТБ – корпоративний піар телеканалу М1: «В Україні стартує перша музична премія М1 Мюзик Евордс. Наприкінці осені ми дізнаємося імена найпопулярніших українських співачок і співаків. Фіналістів премії визначатимуть глядачі каналу "М1", адже головним критерієм добору номінантів є перегляд їхніх музичних кліпів в ефірі телеканалу».

Також нашу увагу привернув матеріал «Подробностей» про роботу львівської поліції. Впродовж всього сюжету журналіст доводив, що полісмени працюють неефективно, не маючи для того особливого приводу: «Львов. Ночь. Проспект Черновола. Водитель "Мерседеса" S-класса остановился спросить у патрульных, как проехать в центр. Те учуяли запах алкоголя. Но алкотестера под рукой не оказалось. Вызвали начальника. Тот приехал и человека на "Мерседесе" отпустил. Все это на видео сняли активисты». Далі автор матеріалу каже, що головний львівський полісмен коментувати ситуацію не захотів і недоречно додав ось ці слова: «Более словоохотливы подчиненные Зозули. На все вопросы отвечают с улыбкой. Не отказывают прохожим в просьбе сфотографироваться». Який вони мають стосунок до ДТП, питання риторичне.

26 серпня, середа

Третій день поспіль «Інтер» критикує заяву губернаторів Донеччини та Луганщини не проводити місцеві вибори на частині територій через загрозу безпеки. До цього списку ввійшов і Маріуполь, наголошують кореспонденти каналу. Цьому обурюється політкоментатор, близький до опозиціонерів, Руслан Бортник: «Мариуполь - город-миллионник. На сегодня, это самый большой город, который контролируется Украиной на территории Донецкой и Луганской областей. Это знаковый город. Там и морской порт, и индустриальный центр. Любые выборы в нынешних условиях - это легитимизация украинской власти на Донбассе, это игра за Украину и для Украины. Любое ограничение этого выбора - это подыгрывание сепаратизму на этой территории. Мне кажется, что парламентские партии не хотят допустить, чтобы влияние, того же "Оппозиционного блока" усилилось в стране за счет победы в местных советах юга и востока Украины. Його підтримав й інший політкоментатор, близький до екс-регіоналів, Кость Бондаренко, який виклав аналогічні тези.

І уже традиційно опозиціонери в ефірі «Подробностей» скаржились на нереєстрацію Опоблоку: «Депутаты-оппозиционеры обратились в Минюст. Требуют разобраться - почему их подчиненные в Харьковской области, управление юстиции, не регистрирует областную организацию "Оппозиционного блока"» (аналогічний матеріал вийшов на «Україні») і наголошували на тому, що напади на агітпалатки екс-регіоналів в Одесі – намагання залякати виборців. «Если это тактика запугать нас и наших избирателей, то она действует с точностью до наоборот. Я думаю, что одесситы и жители области только мобилизуются перед такими придурками, которые своими действиями позорят и Одессу и Украину», - переконував нардеп Микола Скорик.

СТБ теж рекламує опозиціонерів: «Народний депутат Олександр Вілкул запросив експертів з Будапешта, аби перейняти успішний європейський досвід. Нині транспортна система в Будапешті – одна з найліпших у Європі. Олександр Вілкул під час зустрічі з керівниками європейських столиць домовився з угорцями, аби ті допомогли створити нову систему комунального транспорту у Дніпропетровську». Ідентичний сюжет вийшов і на «Україні», яка вкотре додала сюжет про благочинність Ріната Ахметова.

Натомість «1+1» піарить близькі до Ігоря Коломойського партіі:

1) «Відродження»: «Партія "Відродження" Дніпропетровська представила лідерів. Результати внутрішньопартійних праймерів та десятку лідерів, які поведуть свої команди на вибори в ради всіх рівнів та на посади міських і селищних голів, в більшості населених пунктів регіоні на своєму форумі представила Дніпропетровська обласна організація партії "Відродження". Наразі це перша і поки що єдина політична структура в Україні, яка вирішила сформувати свої виборчі списки за результатами відкритого голосування».

2) «УКРОП»: «Менше кропу, більше традиційних українських мотивів. Всеукраїнське об'єднання патріотів "УКРОП" презентувало оновлений дизайн. […] Керівник політради партії - Геннадій Корбан - запевнив: до "УКРОПу" беруть лише справжніх патріотів, відмовляють у членстві комуністам та колишнім або чинним членам Партії регіонів чи "Опозиційного блоку". "УКРОП" виступає за обнулення законодавства, за сильну професійну армію на вітчизняному озброєнні і докорінну медичну реформу».

А на «Інтері» вимальовується чітка лінія захисту редакцією обвинувачених у вбивстві Олеся Бузини: «В тот же день, когда на скамье подсудимых оказались двое подозреваемых - бойцы АТО и майдановцы Андрей Медведько и Денис Полищук - стало ясно, что с доказательствами и уликами у следствия проблемы».І далі впродовж всього матеріалу кореспондент доводить цю тезу, підкріплюючи коментарями захисту. До прикладу, ось коментар адвоката обвинуваченого Дениса Поліщука Сергія Войченка: «Дані препарати, використані при проведенні експертизи, в Україні не зареєстровані. Не є сертифікованими. Не можуть використовуватися. До цього часу слідством приховується інформація про зброю. Жодної балістичної експертизи в матеріалах немає.  Де зброя? Яка зброя?». Однак протилежної точки зору, позиції обвинувачення в сюжеті немає.

27 серпня, четвер

Блок Петра Порошенка об’єднався з «УДАРом». Усі центральні телеканали детально розповіли про об’єднання, додавши, що ще йдуть переговори з «Народним фронтом» щодо спільної участі у місцевих виборах. І лише «Інтер» використав цю інформацію, аби ще більше дискредитувати прем’єра. Цим зайнялися політкоментатори, близькі до Опозиційного блоку, Віталій Бала та Вадим Карасьов:

  1. Вадим Карасьов: «А что делать НФ? Ему либо умирать на выборах с 1-2% рейтинга, либо умирать в составе Блока Петра Порошенко. Те, кто создавал НФ, останутся при своих должностях, статусах влиянии и доступе к государственным ресурсам и власти. Нужно ли это БПП? Да! Конкурировать с президентом и большой партией власти такими небольшим партиям, как "Самопоміч" и "Батьківщина" будет очень трудно».
  2. Віталій Бала: «Партія Яценюка фактично, на мою думку, вона уникає політичної відповідальності за той період, коли вона була при владі. […] Дуже великий ризик, що це може стати такою політичною гірею, яка потягне до низу той рейтинг президента, і ті всі претензії, які є саме персонально до Арсенія Яценюка, до "Народного фронту" - вони можуть, той негатив перейти і на партію президента».

У цьому ж випуску – критика новоствореної партії «Наш край»: «Имена и лица здесь знакомые, это люди из прошлого - большинство выходцы из "Партии регионов". К месту сбора уже за полтора часа до начала - съезжаются дорогие иномарки, люди в галстуках и с загаром. За чей счет мероприятие - не признаются». І далі критику доповнюють політкоментатори Олексій Голобуцький та Кость Бондаренко: «Некое такое чистилище для бывших регионалов, которые хотели бы сотрудничать с нынешней властью и найти себя в нынешней власти, некий инструмент для борьбы с Оппозиционным блоком с тем, чтобы по 1-2 процента оторвать от Оппозиционного блока в том или ином регионе. Это исключительно технологический проект, который полностью контролируется улицей Банковой».

Натомість ICTV позитивно розповів про цю партію, використовуючи нечіткі штампи: «Понад 60 мерів українських міст підуть на вибори єдиною силою. Про це вони заявили на форумі регіональних керівників новоствореної партії "Наш край", який зібрав у столиці півтисячі делегатів. Мета лідерів місцевого самоврядування - розвиток рідного краю та спільними зусиллями забезпечити представництво у місцевих радах тих, хто зможе вирішити нагальні проблеми кожної області, міста та села. У своїх зверненнях учасники форуму закликали українців бути пильними, не відволікатися на популістів, а довіряти тим, хто своєю роботою довів ефективність для громади». Ідентичний позитивний матеріал вийшов і на «Україні».

Критику «фронтовиків» на «Інтері» доповнює голова опозиційного уряду Борис Колесников на засіданні тіньового уряду: «Правительство сейчас выходит в парламент с законопроектами, которые значительно увеличивают налогообложение бизнеса и ухудшают условия за 4 месяца до ассоциации с ЕС. Как правительство собираетесь обеспечить украинским производителям конкуренцию в ЕС? Если кредиты дают под 30%?» Одразу після критики кореспонденти додали пропозиції екс-регіоналів: «К новой сессии парламента оппозиционеры уже подготовили свои предложения - по индексации зарплат и поддержке промышленности. Говорили и о ситуации на Донбассе. Прежде всего о том, что необходимо отменить пропуска, из-за которых люди сутками стоят на блокпостах. В то время, как контрабанду без проблем провозят на оккупированные территории». Звісно, уряду права висловитись не дали. Ідентичний сюжет вийшов  на «Україні» та ICTV. Останній навіть запросив Колесникова до студії. Голова тіньового уряду доводив, що «у Петра Порошенко на выборах в прошлом году, действующего президента, было 40% в Донецкой области. На выборах парламентских в октябре - 16. Сейчас совокупный рейтинг всех пяти сил провластных - 6%. Если они оттянут выборы еще на 1,5 года, - будет 0,6%» і рекламував Ріната Ахметова: «В основном бюджетники и пенсионеры. Если бы не помощь Рината Ахметова благотворительная, эти тысячи людей уже бы умерли. На сегодняшний день это так». Запитання ведучої також були дуже гладкими. До прикладу:

ВЕДУЧА: І наостанок запитання. Як ви вважаєте, що необхідно зараз зробити для того, щоб заморозити конфлікт на Донбасі? Найперші кроки.

Борис КОЛЕСНІКОВ, народний депутат України, прем'єр-міністр опозиційного уряду: "Все мирные инициативы озвучены. Надо неукоснительно выполнять минские соглашения. Раз они заключены с ведома и по поручению украинской власти, там все написано".

 «Подробности» не припиняють розповідати про розгромлені агітпалатки Опоблоку в Одесі: «В Одессе сторонники "Оппозиционного блока" пикетировали сегодня областное управление милиции. От правоохранителей требовали обратить внимание на случаи нападения на активистов партии», і додають аналогічний матеріал з Кривого Рогу: «И еще о нападении на агитаторов "Оппозиционного блока", собирающих подписи за мир и развитие, теперь в Кривом Роге как и в Одессе неизвестные разгромили палатку и угрожали волонтерам. Все трое нападавших уже по сложившейся традиции были в балаклавах».Ідентичний сюжет про Одесу вийшов і в ефірі «Cобытий» на «Україні».

«Україна» для піару запросила у студію екс-голову СБУ Валентина Наливайченка, щоб поговорити з ним «о резонансных темах». Усі питання стосувались подій кількамісячної давнини, які не мали жодної прив’язки до сьогодення:

Ведущая: Вы ушли с должности главы СБУ чтобы бороться с коррупцией. Вам для этого не хватило полномочий в СБУ?

Ведущая: Уходя, вы довольно громко хлопнули дверью. Ну вот вы больше года руководили ведомством. Но с коррупцией активно начали бороться только перед своим увольнением. Раньше вас все устраивало?

Ведущая: Если даже вы были в СБУ и вы не смогли ничего сделать. Что же можете делать как общественный деятель? Будете вы требовать расследований? Сегодня многие их требуют.

Останнім питанням ведуча дала можливість Наливайченку розповісти про свої наполеонівські плани: «Журналісти оприлюднили, я вже написав запити до своїх знайомих зв'язків міжнародних ФБР, санкційні підрозділи Європейського союзу, країни, де політичних корупціонерів  у цій владі, це Австрія, в банках тримають вкрадені з України гроші. Щойно були сети, там розбомбили українське місто в Донецькій чи в Луганській області, Луганщину бомблять агресори. Я щойно повернувся, був 23,24 серпня був в Сартані. Так от вся відбудова Сартани Донецької області - це одна платіжка одного політичного корупціонера, який щойно оприлюднений. І зрозумійте правильно, мало задокументувати, якщо на найвищому рівні немає політичної волі припинити корупційну схему, то хто б не був керівником СБУ, або правоохоронне відомство, якщо не зняли недоторканість з цього депутата, не притягнули до відповідальності, і не повернули вкрадені їм гроші, це означає, що ти співучасник цієї афери».

Тим часом «1+1» далі піарять «УКРОП»: «Першу в Україні депутатську групу "Об'єднання патріотів "УКРОП" створили міські обранці Львова. Про таке рішення вони заявили під час останньої сесії міської ради. Наразі до нового політичного утворення увійшло п'ять депутатів, які до цього часу були позафракційними. Свою ініціативу вони пояснюють просто - об'єдналися, бо вірять, що командна робота буде ефективнішою».

«Україна» традиційно подала позитивний матеріал про Гумштаб Ахметова.

28 серпня, п’ятниця

«Інтер» не припиняє рекламувати Опоблок, який «захищає» право Донбасу голосувати за них: «В Оппозиционном блоке новость о заседании ЦИК, где планировалось принять решение по Донбассу, узнали во время встречи с трудовыми коллективами шахтеров. Предложения отменить в части городов выборы считают провокацией против населения Востока».

Далі в ефірі – пряме включення кореспондента каналу Руслана Смещука, який стверджує  з посиланням на дані  Центру соціальних досліджень «Софія», президентом якого є наближений до Сергія Льовочкіна Андрій Єрмолаєв, що «большинство мариупольцев к отмене выборов в местные советы относится крайне негативно». Цікаво, що на сайті самого центру результатів цього дослідження ми не знайшли, коли воно проводилося, з якою похибкою – невідомо. Далі кореспондент передає слово місцевим мешканцям. Їхні коментарі підтримують вибори у місті. Далі журналіст знову використовує цифри сумнівного дослідження: «Почти 70% негативно оценивают деятельность правительства, 2/3 не доверяют премьеру Яценюку. На предстоящих местных выборах за Блок Петра Порошенко готовы проголосовать почти 15% процентовов, за "Батькивщину" - 9,5%. На третьем месте находится "Оппозиционный блок" - с 9%. Чуть более 7% у "Самопомочи" и "Радикальной партии". На границе проходного барьера "Правый сектор" - у него 4,5%. Аутсайдер "Народный фронт" с 3%».

Наступний матеріал у випуску – ще одна реклама екс-регіоналів: «Штейгерская школа в Лисичанске - первое учебное заведение по подготовке специалистов горняков, открытая в 19 столетии, на Востоке ее называют символом. Год назад в здание музея попал снаряд и полностью разрушил крышу. В "Оппозиционном блоке" выделили средства для ее восстановления». Далі лідер партії Юрій   розхвалює сам себе: «Зарплата горнорабочего забоя, когда я был министром, была 11-12 тысяч, и причем, это была элита, их очень долго готовят - это большая ответственность. Нет понимания в правительстве важности отрасли, нет понимания, что энергетический баланс это жизнь страны, нет профессионалов, нет специалистов, просто бездарное руководство и отраслью и государством». Ідентичні сюжети вийшли на ICTV та «Україні». Остання вкотре похвалила свого власника Ріната Ахметова за його благочинність.

Тим часом «Інтер» продовжує відстоювати інтереси обвинувачених у вбивсті Олеся Бузини: «Милиция взялась за СТО супругов, которое находится здесь же по соседству. Как только Ольга и Олег дали показания в суде по делу Бузины и заявили, что двое незнакомцев на синем авто совершенно не похожи на подозреваемых Андрея Медведько и Дениса Полищука, на Ольгу тоже завели дело». Далі йде коментар самого свідка: «Вони мені так відкритим текстом сказали - ми будемо нищити ваш бізнес, це приказ руководства. Вони не уточняли, якого руководства». Її лінію підтримує адвокат обвинувачених Сергій Войченко: «Незважаючи на введений Кабміном мораторій на проведення перевірок бізнесу, під таким соусом працівники міліції фактично знищують бізнес людей, які дають правдиві і чесні покази по справі щодо вбивства Олеся Бузини. Це свідчить лише про одне - правда в цій справі владі не потрібна». Іншої точки зору знову немає.

«Україна» тим часом вколола об’єднання БПП і «УДАРу» словами політкоментатора Руслана Бортника: «Власть в регионах исполнительная формировалась по квотному принципу, есть регионы, где контролирует административный ресурс УДАР, есть регионы, где контролирует БПП, есть, где Народный фронт. Но чтобы избежать конкуренции ресурсов административных, достигает этим объединением». Коментарів незалежних експертів у сюжеті, звісно, немає.

«1+1» теж нападає, щоправда, не на новостворене об’єднання, а на суддів у справі Гонгадзе: «Колишній голова Апеляційного суду Києва, фігурант кримінальної справи Антон Чернушенко зявився в відеозверненні, яке виклав в Інтернет. Зокрема, він заявив, що на нього тисли високопосадовці Адміністрації президента для отримання необхідних рішень в кількох справах. Сам Чернушенко нині переховується від слідства». Далі йде коментар самого Чернушенка: «[Олексій Філатов, - І.А.] зазначив про те, що по цій справі ні в якому разі не потрібно викликати до Апеляційного суду міста Києва в якості свідків колишнього президента України Леоніда Даниловича Кучму, а також інших осіб. Я заперечив проти цього». Далі не зовсім доречне посилання на Подольского: «Справді, журналіст Олексій Подольський, теж потерпілий від рук убивці Гогнадзе Олексія Пукача, неодноразово наполягав на виклику до суду колишніх керівників держави. Але колегія суддів завжди відхиляла це клопотання». Лише наприкінці матеріалу ТСН  в якійсь мірі балансує матеріал  непрямою мовою Філатова: «І от щойно ми отримали відео з реакцією Олексія Філатова, заступника голови Адміністрації президента. Філатов знову відкинув всі звинувачення, навіть заявив про готовність очної ставки із суддею- втікачем на території України. А в суддівських откровеннях Філатов бачить руку Москви, оскільки, за його інформацією, суддя Антон Чернушенко переховується саме там».

29 серпня, субота

Цього дня Опоблок піарила лише «Україна»: «Председатель фракции "Оппозиционного блока" Юрий Бойко посетил центральную городскую больницу в Лисичанске. Народный депутат пообщался с сотрудниками отделения патологии беременности. Медики жаловались на небольшую зарплату. Получают около 3-х тысяч гривен. Это даже меньше чем в среднем по Украине. Юрий Бойко пообещал помочь медучреждению».

«1+1» продовжує рекламувати «УКРОП»: «В Дніпропетровську відкрилася дитяча школа з вивченням правил дорожнього руху». З контексту стає зрозуміло, що школу відкрила партія «УКРОП», оскільки бачимо коментарі волонтера партії та самого лідера «УКРОПу» Бориса Філатова: «С начала 2015-го года в Днепропетровской области 12 детей погибли и 196 детей получили травмы. Поэтому мы, если хотим заботиться о детях, мы должны заботиться о них не на словах а делами». Також в ефірі каналу – прихована реклама МАУ. У день стюардеси ТСН випустила матеріал про будні стюардес. В сюжеті кажуть: «[стюардеси] надіслали анкету в найбільшу авіакомпанію України». Також впродовж матеріалу крупним планом відзняті емблеми МАУ.

 «Україна» ні з того ні з сього подає в ефір новину з авіасалону в підмовсковському Жоковську: «В подмосковном Жуковском подходит к завершению авиасалон "МАКС-2015". В этом году от национальных павильйонов отказались сразу несколько стран - Украина, Польша, Германия, Дания, Канада и Великобритания.700 с лишнем участников, 1,5 сотни из них - зарубежные. "МАКС-2015" на выходные открыли и для обычных посетителей. Сегодня тут не просто выставка, а целое авиашоу. "МАКС" начал свою работу еще в начале недели. Но в первые дни салон традиционно открыт дл потенциальных покупателей и продавцов. Самолеты, вертолеты и даже системы противовоздушной обороны. Есть на что посмотреть». Наприкінці кореспонденти додають: «Официально Украина не представлена на авиасалоне, но на сайте "МАКС-2015" в списке компаний-участниц под номером 93 числится Луганский авиационный ремонтный завод, страна – Украина». Зателефонувати на завод чи взяти офіційні коментарі в його представників на авіасалоні журналісти не додумались. Ну і, звісно, канал не упустив можливості похвалити Ріната Ахметова за гуманітарну допомогу Донбасу.

ВИСНОВКИ:

Порівняно з попереднім тижнем, центральні телеканали стрімко рванули у кількості сюжетів з ознаками замовності. Якщо у період з 17 по 22 серпня в ефір вийшло 36 таких матеріалів, то цього разу – в півтора рази більше – аж 56! Лідером у кількості сюжетів з ознаками замовності залишається «Інтер», який остаточно перетворився на прес-секретаря Опозиційного блоку. Впродовж останнього тижня там вийшов 21 сюжет з ознаками замовності. На другому місці – «Україна» (18), «1+1» (10), ICTV (5) та СТБ(2).

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Скрін-шот Подробности
Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
10252
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду