Керівник Центру моніторингу та аналітики ГО «Детектор медіа»
10:50
Неділя, 29 Березня 2015

Боротьба за «Укртранснафту» в новинах: матюки, псевдоніми та заслуги перед Вітчизною

Троє вигаданих кореспондентів «ТСН» та кровожерливість ICTV. Порушення стандартів інформаційної журналістики в новинах каналів «Інтер», «1+1», СТБ, ICTV, «Україна», 5-й та Перший національний 16-21 березня 2015 року.
Боротьба за «Укртранснафту» в новинах: матюки, псевдоніми та заслуги перед Вітчизною
Боротьба за «Укртранснафту» в новинах: матюки, псевдоніми та заслуги перед Вітчизною

Протягом місяців учасники так званої «олігархічної війни» в теленовинах поводились непропорційно: неформальна коаліція телеканалів «Інтер», «Україна», ICTVта СТБ продукувала в кілька разів більше матеріалів, націлених на дискредитацію або незбалансовану критику Ігоря Коломойського, аніж «1+1» - матеріалів проти Дмитра Фірташа, Сергія Льовочкіна, Ріната Ахметова, Віктора Пінчука та близьких до них політичних проектів. Конфлікт навколо компанії «Укртранснафта», яку вивели з-під контролю групи «Приват», змінив цю пропорцію: «ТСН» багатократно посилив кількість та завзятість маніпуляцій, перекручувань та порушень стандартів журналістики, захищаючи бізнес свого власника. На цьому тлі навіть нападки «Інтера» на Коломойського почали виглядати скромніше.

19 березня, четвер. Сутички під «Укртранснафтою»

У цей день Верховна Рада ухвалила зміни до закону «Про акціонерні товариства», знизивши кворум для ухвалення рішень. Закон, за задумом його ініціаторів, мав би повернути до державного бюджету два мільярди гривень дивідендів від «Укрнафти».

В ефірі «1+1» процедуру ухвалення законопроекту та сам акт піддали критиці народні депутати від «Опозиційного блоку» Юрій Воропаєв та Віктор Бондар: «В залі було багато поправок, багато депутатів виступало із зауваженнями, бо питання стосується не тільки «Укрнафти» - питання стосується всіх акціонерних товариств України[…] Але зал пішов по путі політичного рішення замісь того, щоб працювати, як завжди, по регламенту». Рідкісний випадок, коли депутати від «Опозиційного блоку» з’являються в «ТСН» не в явно негативному контексті. Ініціаторам закону, натомість, висловитись не дали.

«Інтер», натомість, утримався від зловтіхи та вперше за багато місяців зробив матеріал на цю тему збалансованим. «Україна» і СТБ обмежились в’їдливими чи оптимістичними натяками. Натомість, ICTV прямим текстом повідомив: «Тепер держава може нарешті отримати і 2 мільярди гривень дивідендів із компанії Укрнафта, яку контролює керівник Дніпропетровської облдержадміністрації, мільярдер Ігор Коломойський». В подібному дусі дали цю новину і на 5 каналі.

Цього ж дня Мінпаливенерго і «Нафтогаз України» вирішили відсторонити керівника «Укртранснафти» Олександра Лазорка. Офіційним приводом для цього стала інформація про те, що Лазорко платить державними грішми за збереження тенологічної нафти у ємностях заводів Коломойського, та ще й за тарифом, який від початку року без обґрунтування зріс удвічі. По обіді до офісу «Укртранснафти» зайшли невідомі в цивільному, розбили двері приймальні голови правління й зайшли всередину, щоб усунути Лазорка. Зчинилась бійка; на місце конфлікту приїхали дніпропетровський губернатор Ігор Коломойський та міністр енергетики Володимир Демчишин.

У медійному вимірі оборона Коломойського була не менш запеклою. Лідія Таран відкрила випуск анонсом: «Маски-шоу в центрі столиці».

Відкриваючи тему «Укртранснафти», глядачів «1+1» налякали можливим колапсом: «Скандал в одній з найбільших компаній країни, що може спричинити параліч паливно-транспортної системи». Далі, безпардонно порушуючи стандарт відокремлення фактів від коментарів, автор сюжету - ветеран «ТСН» Олександр Шилко – вихваляє досягнення Лазорка: «На чолі цих людей був колишній міліціянт, а нині представник акціонера «Нафтогазу України», який, за словами голови правління Укртранснафти», без жодних вагомих підстав намагалися змінити керівника, який за 5 років підняв компанію і зробив її фінансово успішною». А про начебто сумнівну законність зміни керівника компанії говорять із посиланням на того ж таки Лазорка: «В діючого голови правління Олександра Лазорко виникли сумніви у законності цього рішення і тому охороні він наказав не впускати людей у цивільному, що стояли на сходах і намагалися пройти всередину».

Утім, згодом Шилко таки визнає: «З юридичної точки зору «Нафтогаз України» справді має право змінити керівника «Укртранснафти»…». Журналіст не припиняє нагадувати про те, що Лазорко зберіг державі гроші: «Олександр Лазорко має свої пояснення таких дій. За його словами, першопричиною стала його позиція щодо так званої технічної нафти у трубах. Попри неодноразові спроби завадити цьому, компанії вдалося зберегти за державою десятки тисяч тон палива на сотні мільйонів доларів». Згодом це стане рефреном усіх матеріалів «ТСН» на тему конфлікту в «Укрнтранснафті».

Знаходять у «ТСН» і пояснення присутності власника телеканалу на місці події: «Ігор Коломойський та представники НАК «Нафтогазу» і ще група депутатів, які почули про цей конфлікт і приїхали для того, щоб проконтролювати ситуацію». На підтвердження того, що голова Дніпропетровської ОДА був там лише одним із багатьох стурбованих спостерігачів, Шилко наводить коментар Віталія Хомутинника – колишнього регіонала, чию депутатську групу в парламенті цього скликання заведено вважати близькою до Коломойського.

«Інтер», натомість, робить наголос на законності призначення керівником «Укртранснафти» Юрія Мірошника: «Перед кабинетом Лазорко тоже охрана. И тоже как церберы. Охране зачитывают решение Наблюдательного совета. И представляют нового руководителя. Тот отдает первое распоряжение». «Україна» йде далі – доводить доцільність відсторонення Лазорка, спираючись на власне припущення:   «Но основной причиной для увольнения Лазорко стал факт того, что в мае 2014 Укртранснафта по своей инициативе выкачала из нефтепроводов 675 тысяч тонн технологической нефти и передала ее на хранение группе Приват на Кременчугском НПЗ». Анонімний автор закінчує сюжет апокаліптичним припущенням: «Эксперты рынка называют отстранение руководителя Укратранснафти Лазорко знаковым событием и пророчат разрушение империи группы «Привата» на нефтяном рынке».

5 канал у випуску о 19.00 оминув тему конфлікту в «Укртранснафті» (в інших випусках протягом дня ця тема висвітлювалась).  Жоден телеканал, окрім Першого національного, не висвітлив ситуацію безсторонньо та незаангажовано. «1+1» приховав, що Коломойський має стосунок до призначення Лазорка (згодом про це було прямим текстом сказано в інтерв’ю Коломойського Аллі Мазур), а близькі до «Опозиційного блоку» канали замовчали інформацію про незрозумілих людей, що вламувались до офісу «Укртранснафти». Також не дали бекграунду Юрія Мірошника. Лише «Інтер» дав його пряму мову.

У кінці дня під офісом «Укрнтранснафти» Коломойський агресивно накинувся на журналіста «Радіо Свобода» Сергія Андрушка. 

Ролик з’явився на youtube-каналі «Радіо Свобода» негайно, й до ранку в інформаційному просторі вже вирувала полеміка.

20 березня, пятниця. Медіабаталії

Вранці скандал навколо «Укртранснафти» перемістився до Верховної Ради, де під час години запитань до уряду народні депутати з’ясовували причини вчорашнього інциденту. Тим часом до «Укртранснафти» приїхали озброєні люди в камуфляжі, які блокували вхід і не впускали всередину представників нового менеджменту.

Цього разу випуск «ТСН» о 19.30 розпочинається з новини про «Укртранснафту».

Вчорашні панегірики Лазоркові продовжує журналіст із менш відомим ім’ям – Антон Привалов. Стверджувати, що такого співробітника в «ТСН» насправді немає, ми не ризикуємо, однак усі спроби знайти згадки про нього у відкритих джерелах, зокрема й на сайтах «1+1», виявились марними. Звісно, не виключено, що перший сюжет випуску був дебютною телероботою нового співробітника інформаційної служби.

Тоді йому, напевно, ще не встигли пояснити стандартів журналістики, адже «Антон Привалов» починає з оцінкових суджень та перекручень. «Дніпропетровський губернатор Ігор Коломойський, який намагався зупинити рейдерську атаку на підприємство, зустрівся з Президентом Порошенком. Коломойський наполягає на тому, що керівник «Укртранснафти» Олександр Лазорко зберіг для України колосальну суму коштів, врятувавши від крадіжки сепаратистами 600 тисяч тон нафти. Водночас сам Лазорко відмовився продовжувати свою роботу в компанії, образившись на спроби усунути його...». І, хоча формально Коломойський не має жодного стосунку до державної компанії «Укртранснафта», в центрі уваги журналіста – саме він: «Ігор Коломойський робить висновки – рішення відсторонити Олександра Лазорка юридично безграмотне, немає необхідних розпоряджень від Кабінету Міністрів, від «Нафтогазу». Головна теза – «рейдери скористалися відсутністю прем’єра в країні».

Окрім відбілювання Лазорка, «ТСН» цього дня взявся за паплюження його наступника Юрія Мірошника з недостовірним посиланням на аноніма: «На форумі сайту ОРД користувач скаржиться на неймовірні хабарі, які бере заступник керівника обласного луганського СБУ Мірошник за призначення на посаду 50 тисяч». До коментування залучають близького до Коломойського нардепа та керівника курорту «Буковель» Олександра Шевченка, який також не має жодного безпосереднього стосунку до «Укртранснафти», але бездоказово робить припущення щодо того, кому вигідно: «Я переконаний, що Льовочкін, Фірташ, Єрємєєв - ті, які хочуть монополізувати ринок нафтопродуктів».

Автор наступного матеріалуСвятослав Дмитренко – також дебютував у цей день у «ТСН». Не згадуючи про те, що на момент виходу матеріалу в ефір «Укртранснафта» вже була блокована людьми з батальйону «Дніпро-1», він молодим і невпевненим голосом розповідає про автоматників, що начебто штурмували компанію напередодні («виконували брудну роботу»): «П’ятеро бійців виходять у будівлю і блокують центральний коридор. Як вдалося з’ясувати ТСН, це бійці добровільного формування «Київська міська варта», яке було створене рік тому».

Єдина поки що публікація молодого автора «Святослава Дмитренка» на сайті «ТСН» має такий бекґраунд: «Нагадаємо, керівник "Укртранснафти" Олександр Лазорко зберіг для України колосальну суму коштів».

Слід зазначити, що в порівнянні з градусом маніпуляцій та порушень стандартів у «ТСН» «інтерівська» інтерпретація подій виглядає порівняно адекватною. Критика Коломойського тут лунає з уст близьких до «Опозиційного блоку» політкоментаторів – Костя Бондаренка та Вадима Карасьова. Та й взагалі «Подробности» не акцентували на історії з «Укртранснафтою».

Дмитро Вознесенський – уже третій дебютант «ТСН» 20 березня: йому належить «авторство» третього матеріалу про «Укртранснафту» з фокусом на можливу відставку Коломойського. Молодий перспективний автор береться пояснювати аудиторії, як багато доброго зробив для Дніпропетровщини голова ОДА, й залучає для цього близьких до Коломойського нардепів із «Народного фронту». Юрій Береза, наприклад, каже таке: «Коломойський і його команда, вона зробила надбагато для того, щоб Україна не розпалася на декілька, можна говорити десятків якихось незрозумілих формувань,чого насправді добивався Путін і його холуї Вілкул, Царьов, Колесніков». А Сергій Висоцький прямо пов’язує відставку Коломойського з можливістю виникнення в Дніпропетровській області «народної республіки»: «Единственная альтернативная группа Коломойскому, тоже понятно какая, это группа товарищей фактически с Партии регионов. Давайте мы сейчас раскачаем Днепропетровск, вперед. И получим какую-то там очередную народную республику или очередную дестабилизацию или серию терактов». («Інтер» оперативно відреагував на ці зловісні прогнози: «В СМИ, подконтрольных олігарху (Коломойському, - ТК), сегодня появляются угрозы - если отставка будет, в области возможны волнения. Ситуация под контролем - уверяют в СБУ»).  

Саме на «Дмитра Вознесенського» в цьому випуску було покладено почесний обов’язок по-ТСНівськи розповісти про нецензурний монолог: «Під час години запитань до уряду, депутати не відривають очей від своїх планшетів. На них губернатор Дніпропетровщини. Напередодні він приїжджав в офіс компанії транспортера нафти з’ясовувати, чому там без пояснення причини, усунули гендиректора. Провівши виснажливі переговори, Ігор Коломойський дозволив собі «перчене» слівце у розмові із журналістом.

Ігор КОЛОМОЙСЬКИЙ, голова Дніпропетровської ОДА: «Русские диверсанты сюда попали, а чего ты об этом не спрашиваешь? Или тебе Коломойского… надо увидеть? Мы освобождали здание «Укртранснафты» от русских диверсантов».

Дістається від молодшого віртуального колеги й колишнім журналістам, а тепер народним депутатам від «Блоку Петра Порошенка» Мустафі Найєму та Сергію Лещенку. Він запитує про їхню роль у цій історії екс-заступника Коломойського, а тепер нардепа Бориса Філатова, й отримує відповідь:  «Знаете, очень было показательно, когда этот вопрос поднял Лещенко, Найем и Бойко руководитель «Оппозиционного блока». Может быть, она свидетельствует о том, что есть люди, для которых чем хуже в стране, тем лучше». Звісно ж, синхронів Лещенка та Найєма в сюжеті немає, тож про те, що саме коментує Філатов, глядачам доводиться лише здогадуватись.

Насправді ми ідентифікували авторів (або тих, что начитав текст?)  цих сюжетів, які прикрилися псевдонімами. Але не наводимо їхніх прізвищ – через неможливість довести і через сподівання, що гостра реакція медіаспільноти на ганебне нехтування стандартами вже стала для цих журналістів певним уроком.

«Україна», на відміну від поміркованого «Інтера», зробила досить гострий матеріал про конфлікт навколо «Укртранснафти». Вустами лідера фракції «Опозиційного блоку» Юрія Бойка «События» піднімають питання відставки голови Дніпропетровської ОДА: «Питання до керівництва уряду: чи готове керівництво уряду ініціювати і надати подання президенту України на звільнення з посади губернатора Дніпропетровської області, який має відповідний конфлікт інтересів з державою?». Автор матеріалу Едуард Ганішевський без достовірних посилань на джерела перелічує гадані злодіяння Лазорка, що призвели до відставки: «Еще одна из претензий к Александру Лазорко - за хранение счетов Укртранснафты не в государственных банках, а финучреждении подконтрольном группе Приват. В этой же организации отстраненный глава правления вчера якобы оформил срочный вклад ан сумму 2 млрд. гривен».

Перенасиченою оцінковими судженнями й недостовірними посиланнями є підводка ведучої «Фактів» на ICTV Олени Фроляк до сюжету Віктора Сороки: «Поки бійці на фронті захищають країну від агресора, тил підкачує. Внутрішні чвари підривають країну. Її міць, авторитет та імідж у світі. Події останньої ночі навколо "Укртранснафта", коли старе керівництво звинувачуване в порушеннях, забарикадувалося і не пускало нового, призначеного наказом Міненерго. Це непоправний удар по країні, яка хоче повернути інвесторів і перемогти агресора. Все це супроводжувалося бійками, кулаками, вибитими вікнами, лайкою і непристойним спілкуванням з журналістами керівника Дніпропетровської області Ігоря Коломоського. Чудова картинка для російської пропаганди, яка буде полоскати Україну в усіх своїх програмах, ток-шоу, як мінімум тиждень. Окрім реакції Міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, який сказав, що приміщення «Укртрансфати» взято під охорону, і скандал переміщений у юридичну площину, буквально перед нашим випуском з’явилася перша реакція Президента України. Рішення Кабінету Міністрів і наглядової ради «Укртрансфанти» про відсторонення керівника компанії, мають беззаперечно виконуватися: «Вчора ввечері, я доручив міністру внутрішніх справ негайно забезпечити порядок і звільнення приміщення «Укртранснафти», що і було виконано». Порошенко також зазначив, що за образу журналіста, на главу Дніпропетровської облдержадміністрації Ігоря Коломойського, його теж покарають, і найймовірніше оштрафують». Сорока в репортажі цитує добрячий шмат нічного монологу Коломойського та взагалі робить значний наголос на інциденті з Андрушком.  Приблизно в тому ж ключі підійшли до висвітлення цієї теми «Вікна» СТБ.

5 канал у вечірньому знов утримався від докладного висвітлення конфлікту. Тим часом як інші канали робили прямі включення з-під «Укртранснафти» й розповідали про озброєних бійців біля входу, «Час новин» обмежився двома короткими інформаціями: «Конфлікт довкола «Укртранснафти» вичерпано і переведено в юридичну площину. Про це повідомив міністр внутрішніх справ Арсен Аваков. Офіс під охорону взяла міліція. […] За даними ЗМІ, відсторонений керівник Лазорко забарикадувався у приміщенні», «Роботу «Укртранснафти» перевірять провідні міжнародні аудиторські компанії. Якась одна з чотирьох. Таке сьогодні заявив голова Дніпропетровської ОДА. В інтерв'ю "Українській правді" Ігор Коломойський повідомив - досягнуто домовленостей із Президентом і Прем'єром щодо цієї компанії». Озброєних людей в офісі компанії 5-й не зауважив, а непристойних цитат із нічної філіппіки Коломойського не навів – на відміну від усіх інших телеканалів, які зробили на цьому наголос. Наступного дня 5-й у вечірньому випуску узагалі ігнорував ситуацію навколо «Укртранснафти».

21 березня, субота. Догана

У цей день хороших новин і вигідної картинки для Ігоря Коломойського не знайшлося – він отримав від Президента Петра Порошенка догану за некоректну поведінку. «ТСН» обмежились двома повідомленнями: про те, що Олександра Лазорка обікрали:

«Ну і подробиці рейдерського захоплення "Укртранснафти". Голова правління державної компанії сьогодні повідомив, що, окрім розбитих вхідних дверей і вікон, покалічених охоронців, непрохані гості влаштували обшук в його кабінеті і забрали особисті речі. Олександр Лазорко розповідає, що разом з невідомими в офісі були колишній працівник СБУ в Луганській області Юрій Мірошник та директор департаменту "Нафтогазу" Олександр Савченко. Саме після їхнього візиту з кабінету зник коштовний годинник і гроші. Директор "Укртранснафти" одразу написав заяву про пограбування, і сьогодні її вже зареєстрували в Печерському райвідділку міліції.

Олександр ЛАЗОРКО, голова правління ПАТ "Укртранснафта": "В кімнаті відпочинку моя сумка особиста була, перевернута. Я звернувся до Савченка з Мірошником: "Що тут відбувається за бардак? Поверніть мені мої особисті речі і гроші". На що Савченко сказав, що: "Ти ще смаркач, щоб в мене щось вимагати. Вимітайся з цього кабінету". Тому я звернувся сьогодні в Печерське РУВД по місцю реєстрації злочину, який стався, зареєстрував заяву, і я попросив органи міліції, щоб вони відкрили кримінальне провадження за вказаним фактом"».  Позиції ні Савченка, ні Мірошника в матеріалі місця не знайшлося. Друге повідомлення – анонс інтерв’ю Коломойського у «ТСН. Тижні», супроводжуваний розлогим синхроном. У якому, зокрема, Коломойський звинуватив народного депутата і свого конкурента на нафтовому ринку Ігоря Єремеєва: «Мы против того, чтоб мы под прикрытием государства и государственной собственности, под видом того, что это государственное предприятие, его взяла в руки ОПГ Еремеева, который, кстати говоря, хотел там зачистить еще кое-какие свои уголовные дела. Потому что год назад он пытался украсть из трубопровода 22 тысячи тонн нефти». Звісно ж, Єремеєву слова не дали. 

ICTV, повідомляючи про догану Коломойському, навів цитату посла Сполучених Штатів Америки в Україні Джеффрі Паєтта: «Конфлікт навколо «Укртранснафти» має бути вирішений, згідно із законом та правосуддям, - про це сьогодні особисто Ігорю Коломойському заявив американський посол в Україні Джефрі Пайет і додав, що закон джунглів, який панував в Україні за часів Януковича, більше не діє. Він засудив хамство голови Дніпропетровської ОДА на адресу журналіста радіо «Свобода» Сергія Андрушка і зазначив, що це матиме довготривалі наслідки». А «Інтер» нагадав про тему минулих тижнів – викрадення Олександра Величка, повідомивши про допит Геннадія Корбана та Святослава Олійника, заступників Ігоря Коломойського, у Службі безпеки України. Основні інформаційно-маніпулятивні бомби на цю тему телеканали притримали до недільних підсумкових тижневиків.

Боротьба за «Укртранснафту» затьмарила інші теми та приводи для маніпуляцій цього тижня, однак загалом в ефірі центральних телеканалів ми зафіксували 47 матеріалів із явним порушенням стандартів, що може свідчити про замовний характер. Ось їхній перелік:

16 березня, понеділок

В ефірі «Подробностей» - два хвалебні матеріали про «Опозиційний блок», на каналі «Україна» - один. «Інтер» знову розкручує історію Олександра Величка, якого нібито викрали і який звинувачує в цьому «людину» Коломойського Геннадія Корбана. Без позиції Корбана. На каналі «Україна» - піар Ахметова.

6

17 березня, вівторок

Прихована реклама «Опозиційного блоку» на каналах «Інтер» (3 матеріали), «Україна» (2) і ICTV (1). «1+1» знов звинувачує Кучму у вбивстві Георгія Ґонґадзе, і критикує компанію Ріната Ахметова ДТЕК за те, що остання вимагає оплату від держави за електроенергію у розмірі 200 млн.грн. «Подробности» повертаються до критики концерну РРТ і теми вивезення палива з Одеського НПЗ. Однак цього разу не вказують прізвища людей, який зазвичай звинувачують (команду Коломойського). «Україна» стабільно рекламує Ахметова.

11

18 березня, середа

Парламент затвердив заборону російських фільмів та серіалів в українському ефірі. В ефірі «Інтера» та «України» прогнозовано з’явились критичні матеріали на цю тему. З оціночними судженнями та без балансу думок.

Також в матеріалах «Інтера» та «Україна» є ознаки прихованої реклами «Опозиційного блоку». Цього дня –  по одному такому матеріалу. Також з’явилось 4 замовні матеріали про компанії Ахметова: 2 реклами ДТЕК в ефірі ICTV та каналу «Україна», ще дві – піар «Запоріжсталі»  та гуманітарного штабу Ахметова в «Событиях». Також на каналі «Україна» один підозрілий матеріал від «Батьківщини». «1+1» - реклама «Приватбанку».

10

19 березня, четвер

«1+1» рекламує депутатську групу «Відродження», наближену до Коломойського. На «Інтері» - три піар-сюжети про «Опозиційний блок» і один рекламний матеріал про Дмитра Фірташа. «Україна» продемонструвала три матеріали з прихованою рекламою «Опозиційного блоку», одну невмотивовану згадку про Олега Ляшка. Не обійшлось без благодійництва Ріната Ахметова,

11

20 березня, п’ятниця

«Подробности» вкотре критикують закон про люстрацію, що ним начебто незадоволена Венеціанська комісія. Позиції прихильників закону традиційно немає. На ICTV  - пряма комерційна реклама компанії «Аква Україна». А в ефірі каналу «Україна» - критичний сюжет про міністра Демчишина з вимогою його відставки і без його пояснень, два піар-матеріали Ахметова та один – Бориса Колесникова. 

6

21 березня, субота

«1+1» відкрито рекламує в одному сюжеті одразу дві компанії «Гарант Метиз Інвест» та «Приватбанк». На каналі «Україна» традиційно благодійник Рінат Ахметов.

3

 

Канали, що місяцями критикували Коломойського й вишукували щоразу нові приводи, аби йому дошкулити, цього разу повелися традиційно: висвітлювали ситуацію в «Укртранснафті» з позиції «проти Коломойського», наводили коментарі своїх постійних політкоментаторів та найзавзятіших критиків Коломойського, не надаючи слова йому та його захисникам. Вибився з цієї картини лише ICTV, що відреагував на поведінку Коломойського емоційно та навіть закликав покарати чиновника. 

Політика «ТСН», що полягала в агресивному захисті інтересів Коломойського, роздмухуванні конфлікту (поставити сюжет про «Укртранснафту», про яку два дні тому глядачі навіть не чули, - адже «1+1» послідовно замовчував усі негаразди, пов’язані з державними компаніями у сфері впливу Коломойського, - було досить дивним рішенням для редакторів «ТСН»), маніпуляціях, замовчуванні, перекручуванні та продукуванні анонімок, накликала на програму масу критики з боку колег. Захищаючись, журналістка «ТСН» Ольга Кошеленко – сама, видається, до кампанії захисту інтересів Коломойського безпосередньо не причетна, - назвала редакцію новин «1+1» «місцем для дискусій» та запропонувала висловити пропозиції, як прибрати «олігархічні війни» з ефіру теленовин.

Пропозиція видається надзвичайно слушною, адже за останній рік використання журналістів в інтересах власників у чотирикутнику «Коломойський – Фірташ/Льовочкін – Ахметов – Пінчук» стало настільки звичним для всіх, що ніхто вже навіть не вважає за необхідне реагувати на чергові порушення стандартів.

Загалом найпристойніше – збалансовано, нейтрально, без замовчування важливих фактів і навішування ярликів - боротьбу за «Укртранснафту» висвітлював Перший національний. Натомість пасивність 5 каналу дивує: адже в ситуації «олігархічної війни», коли телеканали груп Пінчука, Ахметова, Фірташа-Льовочкіна й Коломойського скористалися кризою для чергового раунду з’ясування стосунків своїх власників, незаангажований погляд «каналу чесних новин» був би доречним. 

 

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Скрін-шот tsn.ua
Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
7162
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду