14:02
П'ятниця, 20 Січня 2017

Голова Нацради прогнозує «непросте» рішення щодо продовження ліцензії «Радио Вести»

Голова Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Юрій Артеменко прогнозує, що рішення щодо продовження строку дії ліцензії «Радио Вести» буде непростим. Судячи з його слів, у регулятора є сумніви в прозорості власності радіостанції. Тим часом колектив «Радио Вести» звернувся за підтримкою до європейських колег, тому що занепокоєний відсутністю відповіді Нацради щодо продовження ліцензії радіостанції.
Голова Нацради прогнозує «непросте» рішення щодо продовження ліцензії «Радио Вести»
Голова Нацради прогнозує «непросте» рішення щодо продовження ліцензії «Радио Вести»

Про перспективи продовження ліцензії «Радио Вести» голова Нацради розповів в інтерв’ю «Ліга. Бізнес».

«Я прогнозую, що рішення про продовження ліцензії "Вестям" буде непростим. Справа не в тих журналістах, які там мовлять. Я слухаю, мені подобається. Але, вибачте мене, Клименко (екс-міністр доходів і зборів Олександр Клименко. – Ред.) виступає, є в нас інформація про те, як топ-менеджери їздять до нього на доповідь», - сказав Юрій Артеменко.

Голова Нацради розповів про зустріч регулятора з Тетяною Александровою, яка за документами є кінцевим бенефіціаром радіостанції: «"Радио Вести" приводило до нас останнього "власника" – Тетяну Александрову, якій нібито Ігор Гужва продав свою частку. Ми запитали, звідки в неї гроші. Відповідь – у неї було дві машини, які вона здавала в оренду, тому вона взяла кредит і купила "Вести". Але де вона взяла кредит, як їй вдалося отримати позику в той час, коли кредитів нікому не давали, і скільки коштує "Радио Вести", вона відповісти не змогла».

Зі слів пана Артеменка, в регулятора є сумніви щодо того, що пані Александрова є власницею радіостанції: «Вона стверджує, що купила "Вести" в Ігоря Гужви. Але весь медіаринок прекрасно знає Ігоря Гужву, у нього таких грошей ніколи не було, він завжди був найманим менеджером. На питання про те, чому саме вона купила "Вести", Александрова відповіла, що їй надійшла така пропозиція, і вона її прийняла. Ну ось я б на місці Гужви продавав розкручений ресурс подорожче, і не людині з вулиці, яка не має нічого спільного з медіа, а якомусь Ахметову. А тут раптом - орендодавцю двох машин кажуть: "Візьми, ти такий класний менеджер!"».

Крім того пані Александрова, зі слів пана Артеменка, не змогла відповісти на інші запитання регулятора: «Потім ми запитали, які витрати вона несе на утримання редакції. Вона спершу губилася, потім якусь суму назвала. Але це ж шалені гроші, і звідки вони у неї - неясно. За підрахунками менеджменту "Вестей", які вони представили власниці, окупити себе ресурс зможе років через п'ять. Але як вона набирала цих менеджерів і звідки вони, Александрова також пояснити не змогла. Бізнес-плану вона не бачила. У нас один з членів Нацради говорить: "Боже, як вашій компанії пощастило із засновником! Перший випадок, коли власник повністю довіряє менеджменту і не питає ні даних, ні цифр". Це смішно і страшно одночасно. Ось у Польщі, наприклад, перевіряють джерела доходів, не тільки довідки просять».

Читайте також

Інтерв’ю було опубліковано 19 січня, а 20 січня Інститут масової інформації поширив заяву колективу «Радио Вести», який занепокоєний відсутністю відповіді Нацради щодо продовження ліцензії радіостанції.

Редакція зазначає, що занепокоєна «можливістю пошуку формальних приводів для винесення чергового попередження». «Ми незмінно були станцією, яку слухали та чули. Однак, на жаль, ефір радіостанції завжди був під пильною увагою Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення. Саме тому нам призначали численні перевірки та виносили попередження під умовними приводами – наприклад, вказуючи на слова гостя, який був у прямому ефірі. Однак в умовах прямого ефіру (саме так мовить "Радио Вести") проконтролювати, що скаже гість, неможливо», - йдеться у заяві.

Редакція просить підтримки європейських колег, оскільки втратила віру в «об’єктивний розгляд документів Нацрадою щодо продовження ліцензії» та занепокоєна «можливістю пошуку формальних приводів для винесення чергового попередження».

Колектив радіостанції зазначає, що кожного дня ведучі обговорюють щонайменше 15 актуальних тем, зокрема, і про незручні для влади теми, такі як: непрозорі призначення, боротьба з корупцією та повільний темп реформ. Як зауважує редакція, вони обирають теми для ефіру на власний розсуд, керуючись принципом актуальності тем для їхніх слухачів, а під час їх підготовки – журналістськими стандартами.

Як відомо, «Радио Вести» мовить у Києві, Харкові та Дніпрі на базі ліцензій трьох радіокомпаній – ТОВ «ТРК "Дивосвіт"», ТОВ «Телерадіовидавнича компанія "Мастер"» і ТОВ «ТРК "Світ"». Строк дії двох ліцензій (на мовлення в Києві та Харкові) завершується в лютому 2017 року. Радіокомпанії звернулися до Нацради із заявами про продовження ліцензій «Радио Вести», але Нацрада досі не розглянула ці заяви.

29 грудня 2016 року медіахолдинг «Вести Украина» заявив, що Нацрада зволікає з розглядом заяви «Радио Вести» про продовження ліцензії, і тому повідомив працівників радіостанції про можливе скорочення. Заступниця голови Нацради Уляна Фещук у коментарі «Детектору медіа» повідомила, що ліцензії «Радио Вести» діють, доки Нацрада не розгляне заяви (навіть якщо строк дії ліцензій закінчився), і Нацрада ще буде приймати рішення за заявами радіокомпаній.

«Радио Вести» має кілька попереджень від Нацради. Останнє попередження Нацрада оголосила ТОВ «ТРК "Дивосвіт"» (київська частота «Радио Вести») 24 листопада 2016 року за випуск програми «Люди говорять» з Тетяною Монтян, де лунали образи на адресу учасників Революції гідності.

Крім трьох радіокомпаній, які мовлять як «Радио Вести», холдинг «Вести Украина» володів ще кількома радіокомпаніями, на базі яких хотів запустити «Радио Вести». Мова йде про придбані восени 2014 року в Андрія Карпія («Перша українська радіогрупа») чотири радіокомпанії (з мережею на 27 міст): ТОВ «ТРК "Онікс"» (позивний – «Перець FM», 23 частоти), ТОВ «ТРК "Стильне радіо"» (DJ FM, 1 частота), ТОВ «ТРК "Нота"» (Best FM, 2 частоти) і ТОВ «Телерадіовидавнича компанія "Комра"» (Best FM, 1 частота).

У грудні 2014 року компанії захотіли змінити позивні на «Радио Вести» і програмну концепцію під інформаційно-розважальний формат. Але Нацрада їм відмовила. Мовники звернулися до суду, де оскаржили рішення регулятора. Відтоді Нацрада кілька разів оголошувала компаніям попередження – зокрема, за недотримання програмної концепції. 15 вересня 2016 року регулятор черговий раз відмовив у переоформленні їхніх ліцензій.

15 вересня 2016 року Нацрада відмовила в продовженні ліцензії одній з компаній – ТРК «Стильне радіо», що володіла однією частотою в Мелітополі Запорізької області. Підставою стали кілька отриманих компанією попереджень. Крім того, голова Нацради Юрій Артеменко закликав медіахолдинг «Вести Украина» нарешті оприлюднити ім’я справжнього власника: «Скажіть, що ваш власник Клименко (Олександр Клименко - екс-міністр доходів і зборів, який нині перебуває в розшуку. - ДМ), і пишайтеся цим, принаймні це буде чесно».

1 грудня 2016 року стало відомо, що холдинг «Вести Украина» повернув попередньому власнику Андрію Карпію одну з придбаних у нього радіокомпаній – ТРК «Нота», що володіє двома частотами, на базі якої не вдалося запустити «Радио Вести». Перед тим ЗМІ повідомляли про наміри холдингу «Вести Украина» продати ТРК «Онікс», що володіє 23 частотами, на базі якої не вдалося запустити «Радио Вести».

28 грудня 2016 року стало відомо про закриття з 1 січня 2017 року телеканалу UBR, що також належить медіахолдингу «Вести Украина». 12 січня Нацрада анулювала ліцензію на супутникове мовлення телеканалу UBR (ТОВ «ЄС продакшен груп») за зверненням самої компанії.

При цьому голова Нацради Юрій Артеменко поцікавився у виконавчого директора холдингу «Вести Украина» Андрія Кошевого, чи означає відмова від супутникової телевізійної ліцензії, що медіахолдинг відмовився від своїх планів запустити конвергентне медіа у форматі «радіо віжн» (radio vision – радіо з відеотрансляцією зі студії). Андрій Кошевий відповів, що «для цього не потрібна ліцензія», і додав: «Ми виходимо з-під дії Нацради».

За неофіційними даними власником медіахолдингу «Вести Украина» є колишній міністр доходів і зборів Олександр Клименко. Але за документами він не є ані власником, ані кінцевим бенефіціаром.

Фото: MediaSat

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1339
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop