15:30
Вівторок, 15 Червня 2021

«Только так и нужно действовать с польско-литовскими иезуитами»

4 279
Огляд наративів щодо Романа Протасевича в російських телеграм-каналах за 23–31 травня 2021 року.
«Только так и нужно действовать с польско-литовскими иезуитами»
«Только так и нужно действовать с польско-литовскими иезуитами»

«Детектор медіа» аналізував, як російські (про)кремлівські ЗМІ розповідали в перші дні про затримання колишнього головного редактора телеграм-каналу Nexta Романа Протасевича і його дівчини, громадянки Росії Софії Сапєги. Також ми подивилися, що пишуть про Романа Протасевича прокремлівські українські телеграм-канали, а також що говорять російські політичні токшоу. На черзі російський політичний телеграм.

Прокремлівські телеграм-канали не лише повторювали наратив про «Протасевича-неонациста» й «маріонетку заходу», а й використовували затримання білоруського медіаактивіста як привід для атаки на російську опозицію. Більшість із них відкрито захоплювалася «блискучою операцією» білоруських спецслужб і виправдовували дії режиму Лукашенка.

Російські телеграм-канали опублікували понад 6600 (включно з поширеннями) дописів про медіаактивіста в період із 23 по 31 травня. Для порівняння: про Путіна за той же період — майже 26 000 публікації, а про Лукашенка — понад 19 000. Дописи про Протасевича були популярні: понад 36 мільйонів переглядів. Що такі показники є високими для російського сегмента, можна пересвідчитися, знову порівнявши середнє значення охоплення допису про Протасевича та Путіна за той же період. Охоплення одного допису про російського президента орієнтовно 3500 переглядів, про Протасевича — 5500.

Сервіс аналітики телеграм-каналів TGstat показує, що поширень було близько 34 %, проте значна частина каналів просто копіювала текст інших каналів і публікувала його в себе, тому можемо припустити, що кількість оригінального контенту значно менша за 67 %. З оригінальних дописів щонайменше 8 % маніпулятивні.

«Белорусские силовики проявили себя с лучшей стороны. Только так и нужно действовать с польско-литовскими иезуитами, которые под видом борьбы за свободу системно раскалывали белорусское общество и подстрекали обывателей к участию в госперевороте», — написав колишній український журналіст і політтехнолог Семен Уралов, який тепер мешкає в Росії та просуває прокремлівський порядок денний (особливо щодо інтеграції, себто поглинання Білорусі Росією) в авторському проєкті «Сонар-250».

«Бацька сделал всё категорически правильно и чётко. Да, к его методу ведения политического процесса, в частности с нами, есть большие вопросы, но в целом все выводы из постсоветских подмайданенных каруселей у соседей он сделал верные. И придавил всю бчбшную нацистскую шваль», — читаємо в пості анонімного телеграм-каналу «Синяя Борода». Схожу риторику можна побачити як в авторських каналах російських медійників і політиків, так і в анонімних каналах із кремлівського пулу.

Деякі коментатори відверто зловтішались через затримання Протасевича, висловлюючись на його адресу агресивно. Наприклад, блогер та член Суспільної палати Росії Ілля Ремесло писав у своєму каналі таке: «Животное Протасевич думало, что будет вечно кушать польские гранты и отправлять белорусов под дубинки, находясь за рубежом. Животное ошибалось, сейчас у него будет секси-тайм в минском СИЗО) Хороший урок Лёне Волкову, Маше Певчих и прочим зарубежным провокаторам — если надо, достанут где угодно».

В останньому реченні цитати йдеться про Леоніда Волкова та Марію Пєвчіх — російських опозиціонерів та соратників Олексія Навального. Це лише один із прикладів, як прокремлівські телеграм-канали із Росії використовують приклад Протасевича, аби погрожувати російській опозиції та маніпулювати щодо її «зв’язків із Заходом».

Інші коментатори також наголошували, що Навального та його «Фонд борьбы с коррупцией» нібито контролюють західні спецслужби, тому в нього та Протасевича «одні й ті ж куратори».  «Не исключено, что Протасевич в курсе и некоторых российских дел, ведь источники финансирования и управления радикально оппозиционными (ратующими за силовое противостояние с властью, организацию уличных акций, включающих насилие и столкновения с силовиками) пабликами, каналами, группами — одни и те же. И наверняка, есть пересечения по финансированию и деятельности российской и белорусской оппозиции», — написав анонімний телеграм-канал «Охранитель». Жодних доказів такого припущення не навели.  

Так само жодних доказів не потребують і кремлівські телевізійні пропагандисти. «Судя по истеричной реакции Польши, Прибалтики и ко, мамкин оппозиционер очень много знает. Протасевич будет интересен и российским спецслужбам: канал Nexta в течении долгого времени поддерживал и принимал участие в организации несогласованных акций в России. Видимо и по этой причине о «кровавом тиране Лукашенко» снова запели российские оппозиционеры», — припустив Руслан Осташко, ведучий токшоу «Время покажет» на «Первом канале», про якого «Детектор медіа» уже писав у моніторингу російських токшоу.

Водночас Осташко намагався виправдати дії Лукашенка, пригадуючи, як «Франция и Португалия (по указке понятно кого) вынудили самолет президента Боливии Эво Моралеса сесть в Вене». Ця маніпуляція траплялася «Детектору медіа» як у російських, так і в українських прокремлівських медіа. Її мета — нормалізувати акт тероризму білоруського режиму неправдивим і спрощеним твердженням, що «всі так роблять» (особливо наголошуючи, що літаки зупиняли й захоплювали західноєвропейські держави). Це один із фірмових прийомів кремлівської пропаганди.

Ще один аргумент, який постійно фігурує в російських і українських проросійських джерелах — що «так робить» і Україна. «Из сегодняшних критиков никто не обвинял тогдашнего президента Украины Петра Порошенко, когда в 2016 году СБУ, угрожая сбить пассажирский самолёт “Белавиа” с Арменом Мартиросяном на борту, посадила его в аэропорту “Жуляны”», — написав телеграм-канал «Новый век». При цьому, звісно, не озвучуються всі обставини того єдиного випадку, зокрема не згадується про вибачення тогочасного президента Петра Порошенка перед Олександром Лукашенком.

А от політичний аналітик Марат Баширов згадав у своєму каналі «Политджойстик/Politjoystic», що «Украина грубо среди бела дня выкрала недавно судью Чауса с территории Молдовы». Цей факт не доведений.

Прокремлівські телеграм-канали атакують західні держави за нібито «підтримку екстремістів». «Для Запада Протасевич — герой. Такой же, как навальный. То, что эти “герои” хотят горя, хаоса, крови и разрухи, достопочтенной публике в основной массе плевать. Им главное, чтоб чужие “тЕрраны” наконец-то пали. Но какой ценой — это уже не их забота», — читаємо на каналі політичної оглядачки NewsFront Юлії Вітязєвої.

А загалом суть російських наративів щодо Протасевича узагальнює речення з допису анонімного каналу «Расстрельный»: «Неудачи этих горе-революционеров, прикрываемых властями Польши, на этом фоне не вызывают сентиментальных чувств, ведь зачем нам ещё одна “анти-Россия”, какой уже стала Украина?»

Фото: Белпресцентр



Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
4279
Переглядів
Коментарі
Код:
Ім'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду