Земля крутиться не лише навколо «Детектор медіа»

10 Квітня 2008
10474
10 Квітня 2008
13:06

Земля крутиться не лише навколо «Детектор медіа»

10474
Висловлюючи претензії до прес- і піар-служб, Отар Довженко геть не розуміється на термінах. Перевірка фактів – не завжди цензура.
Земля крутиться не лише навколо «Детектор медіа»
Дискусія щодо ролі та функцій прес- та піар-служб українських телекомпаній триває. Журналіст Лєна Локоша відповідає на статтю Отара Довженка «Пане Бородянський, навіщо вам така велика служба цензури?», а незабаром «ТК» опублікує експертне опитування на цю тему. Запрошуємо всіх охочих висловитись на цю тему на сторінках «ТК» у рамках дискусії.
 
Не те, щоб я була геть задоволена роботою піар- та прес-служб і ніколи потерпала від некомпетентності їх працівників. Самій час від часу кортіло написати про непрофесійність їхньої роботи, адже часом після спілкування з представниками прес-служб (особливо державних установ!) просто хочеться матюкатись…. Я навіть гадки не мала, що колись захищатиму їх… але…. Стаття Отара Довженка викликає, м’яко кажучи, подив і розчарування. Обіймаючи посаду заступника головного редактора видання, що спеціалізується на медійній темі, треба бути обізнаним, ну хоч трохи, щодо обов’язків і компетенції цих, таких осоружних Отарові, структур.
 
Отже, спочатку…. В цитаті Бородянського, наведеній Отаром, по-моєму досить ясно сказано «есть канал СТБ – один большой бренд, у него есть бренды поменьше – отдельные программы, которые он производит, которые нужно промотировать и развивать. И все они должны работать на ценности канала.». Чуєте, Отаре, - «канала»!!!. А не сайту «Детектор медіа» і зокрема пана Довженка, як яскравого його представника. На жаль, можливо. Але нічого не поробиш. Нагадаю, що кожен канал, як бізнес, має стратегію розвитку, місію, згідно якої вибудовується PR-стратегія…
 
І найголовніше завдання PR – це все ж таки імідж та місія компанії, а в цьому випадку і імідж топ-менеджерів та облич, зокрема. А оскільки в разі медіабізнесу імідж є, користуючись професійним терміном, – «товаром», то завдання PR набагато серйозніше, ніж Ви уявляєте.
 
Так, дійсно – «зв'язки з пресою, громадськістю, та популяризація каналу…» також є важливими складовими роботи PR.
 
Але працівники PR відділу не сидять склавши руки в очікуванні, що ви нарешті надішлете їм свій, можливо, найкращий у світі матеріал, аби вони швиденько його прочитали і узгодили… можливо, Ви здивуєтесь, але у них теж є й інші заплановані на цей день заходи, зустрічі, наради, і т.і…. Окрім того, Ви не єдиний журналіст, що звернувся сьогодні до прес-служби, хоч, можливо найприємніший і найрозумніший. Скажу я вам, туди щодня звертаються десятки журналістів, можливо, трохи менш талановитих, ніж Ви, але їм теж потрібні і коментарі, і інтерв’ю, і інша інформація… і теж негайно! На вчора. Бо горить, чи вже згоріло. І нажаль, не всі журналісти компетентні, а деякі мають таку звичку трактувати сказане інтерв’юером, або ж виривати речення із контексту, на свій розсуд. Не кажучи вже про перекручення прізвищ, посад і фактів. Саме для того, щоб уникнути прикростей, пов’язаних із непрофесійною роботою журналіста, і щоб не доводити постфактум, що ти «не верблюд» і цього не казав, і просять тексти на узгодження. І нічого такого страшного в тім немає.  І не треба шукати цензуру скрізь. Не думаю, що Вам би сподобалось, коли б Вас виставили бовдуром чи перекрутили сказане Вами до навпаки, мотивуючи тим, що будь-яка інформація щодо Вас - Вам на користь. До речі, а скільки часу автор працював над тим інтерв’ю? Годину-дві, одразу відклавши усі інші справи? Чи кілька днів, коли черга дійшла?
 
Тепер щодо вільного «чихання телеособистостей»…. Отаре, котику мій, особистість телеособистістю робить саме ТЕЛЕ…. Отже ця особистість є «проектом каналу» а точніше частиною проекту «канал…», в імідж і розкрутку якої канал вкладає певні ресурси, знову таки згідно концепції розвитку, PR-стратегії, місії і, що важливо, з урахуванням цільової аудиторії… І власне, вкладає не просто так - з безкорисної любові до особистості, а щоб мати певні зиски у вигляді рейтингів, бо медіа - це бізнес. І будьте певні, «вони розуміють, що пабліситі ведучого, хоч що він каже і хоч які думки висловлює, стимулює інтерес аудиторії до каналу».  Саме тому для каналу важливо, щоб ця особистість з’являлась в певний час, в певних місцях і з певним меседжем, бо, оскільки вона є обличчям каналу, її з цим каналом і асоціюють.  Це ж елементарно і логічно. Я не буду наразі розповідати про ключові аспекти PR-майстерності, нагадаю лише, що найголовніше завдання PR – це все ж таки імідж та місія компанії. Тому, як це не прикро, задачі прес-служби полягають не лише в тому, щоб надати вам інформацію, яка цікавить вас, а скоріше в тому, щоб надати ту, що цікавить їх. Нічого не поробиш - це вулиця з двостороннім рухом. Отже, не ображайтеся, а шукайте компроміс, друже мій, і покиньте Ваші юнацькі мрії стосовно того, що всі люди існують і працюють задля Вашої зручності)). Просто у кожного своя робота.
 
Якось у редакції одного шановного видання мене попросили відкрити секрет, яким чином мені поталанило за два дні здобути інтерв’ю, про яке там не спромоглись домовитись протягом місяця. Знаєте, що я відповіла? Правду. Я просто не вважаю, що хтось мені щось винен. Вам ніхто нічого не винен, панове журналісти!
 
А знайти порозуміння не так уже й важко – це я вам з власного досвіду кажу і як журналіст, і як керівник прес-служби. Звертайтесь – розповім, як воно робиться;)
 
Р.S. Мало не забула. Стосовно дзвінків топ-менеджерові. Уявіть себе топ-менеджером. І свої враження від того, що журналісти надзвонюють вам щогодини напряму, з будь-якого приводу, заважаючи зосередитись на роботі. Що б ви зробили? Правильно – звільнили піар-директора, і секретарку разом із ним… А журналістові б сказали щось на кшталт: «Телефонуй, друже, за найменшої потреби - завжди радий допомогти». Ви ж бо людина ввічлива;)
 
Р.Р.S. І не наїжджайте на колег із приводу вибачень за затримку – це неввічливо :), а Ви ж бо вихований хлопець).
 
А щодо прес-релізів згодна майже на 100%. Не завжди люди, що їх пишуть, усвідомлюють навіщо і для кого це робиться. І не завжди у прес-службах працюють суперпрофесійні кадри, як і в журналістиці, до речі. На жаль.
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
, для «Детектор медіа»
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
10474
Читайте також
24.09.2008 18:36
Отар Довженко
20 512
30.05.2008 12:50
Марина Барановская
10 115
11.04.2008 14:17
Світлана Остапа
, Євген Булавка
15 366
21.11.2007 16:53
Евгений Минко
12 638
Коментарі
26
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
мася
5922 дн. тому
граждане, да все мы имеем право на свою точку зрения. просто профессиональные стандарты и обязанности есть как у нас, так и у "них" - тех, к кому мы приходим за материалом. давайте помнить, что они тоже люди. и относиться соответственно, помня, что у них есть своя работа тоже. и не обвинять кого-ко в чем-то, что "за уши притянуто". вот напримем, отар довженко, будучи перед этим по паспорту сашей лебедевым, оооочень обижался, когда его сашей звали - хотя вроде бы никто никаких норм не нарушал
тотоша
6068 дн. тому
Що означає "вам ніхто нічого не винен"? Як ви реагуєте, коли продавець у магазині замість вас обслуговувати йде на півгодини у комору теревенити? Правда, хочетться, щоб вам ввічливо відповідали в реєстратурі поліклініки, а не гавкали? Цей "хтось" винен, і навіть дуже, бо у кожного (як ви справедливо зауважуєте) - своя робота, і він її повинен виконувати. Мені не зрозуміло, чому працівники прес-служби завжди страждають від того, що вони - працівники прес-служби, супроводжуючи кожну свою дію глибокими зітханнями. "Туди щодня звертаються десятки журналістів...", бо їм туди належить звертатися, і там зобов"язані відповідати ввічливо і виконувати ссвої обов"язки (надто ж - коли це державна установа, яка прес-службу не для піару тримає!) Спробуйте нахамити гостеві в ефірі, бо вас "все дістало". Цікаво, що воно буде.
ок
6068 дн. тому
Шановна Лєна. Мабуть, з погляду ваших глибоких довгих літ і нескладної операції віднімання віку А від віку Б, ви вирішили "надавать мальцу па-попє" - це виглядає не чемно (Хіба жінка не завжди молода, до того ж така мила та приваблива, як ви?). І з подібним ставленням може вам краще працювати поганою вихователькою в дитячому садочку і не пускати дітей до туалету у тиху годину? А тепер по суті: PR-служби справді роблять багато "паразитних циклів" (перепрошую за комп'ютерну термінологію), удаючи активну роботу. Перші уроки полеміки ви засвоїли, побудувавши свою "конструктивну" критику на придирці до преамбули, та використали її не за призначенням і цим знівелювали власну компетентність. Загалом, склалось враження, що ви виправдовуєте подібну "роботу" PR-ників. А це нездорова тенденція для формування позитивного іміджу, до того ж медійного, коли все треба робити вчасно. Якщо ж випадок поодинокий - то навіщо розводити теревені? Чи хтось комусь дошкулив?
Кто эти люди?
6069 дн. тому
Аннушка, не порите чушь. В статье написано, что «личность телеличностью делает теле», а не что «теле способно сделать личность из кого попало». Или вы плохо понимаете по-украински? Что Лена вам лично дорогу перешла и вас гложет жажда мести? Насколько мне известно, до нее на 5-м вовсе не было пресс-службы. Локоша ее создала. А релизы тогда у них были и на русском, и на украинском, и даже на английском, если нужно, при чем очень пристойные. А вот после ее ухода, пресс-службы там как бы и нет.
Анка
6069 дн. тому
2 Локоша. Не знали - пишеться окремо. Коротше, всі "верблюди" :) Приєднуюся до Гнома. Хтось таки про це згадав) А від менторського зверхнього тону Локоші просто верне.
Гном
6069 дн. тому
2 mill: закон про авторське право і суміжні права каже про те, що той, у кого беруть інтерв'ю, є співавтором. очевидно, він має право переглянути текст перед публікацією. і, до речі, має право на половину гонорару)
лисий дідько
6069 дн. тому
дуже легко погодитись з пані Оленою. але на жаль так звані піар-служби дійсно лише на те й здатні, що писати незграбні прес-релізи. і тремтять від тривоги, коли журналісти, зважаючи на процедуру, звертаються саме до них за коментарем, а не напряму до топів або власників. втім, дуже швидко терпець уривається, бо піарники (так ви себе називаєте?) забувають, що їх чудо яка компанія живе не у виокремленому всесвіті, а в тому ж самому, що й усі ініші. і від дружніх стосунків з мас-медіа багато що залежить. і щось мені не дуже то віриться в слова, що такі зайняті, такі зайняті. менше треба каву пити та теревенити під цигарку. і дуже правильно роблять ті топи, що до дідька лисого звільняють своїх так званих піар-директорів та секретарок. вибачте за різкий тон.
nest
6069 дн. тому
нормальний піарник ніколи не позволить собі тону буфетниці). піарники мусять працювати так, щоб журналісти мали добру думку про організацію, яку вони піарять. інакше - розвіюються всі піарні чари. тобто ви не піарники, а... щось інше
Луканов.
6069 дн. тому
Отаре! Ви, як людина досвідчена, повинні за цим текстом знайти головний меседж ( яке дебільне слово! Чого не використовувати нормальен слово "Повідомлення"?) Так оьс головне повідомлення в тому, що Оленка Локоша вас котиком назвала. Може, подумати над цим натяком? Вона ж бо жіночка симпатична. До речі. а я вякій вона прес-службі працює?
телевизионщик
6069 дн. тому
НЕ РАБОТАЮ В ПРЕСС-СЛУЖБЕ ИЛИ ПИ-АР ОТДЕЛЕ, МЯГКО ГОВОРЯ, СКЕПТИЧЕСКИ ОТНОШУСЬ К КРИТИКЕ "ТЕЛЕКРИТИКИ" (ЗА ТАВТОЛОГИЮ ИЗВИНЯТЬСЯ НЕ СОБИРАЮСЬ), НО НА 200% СОГЛАСЕН С ЛЕНОЙ ЛОКОШЕЙ. ЧЕЛОВЕК ГРАМОТНЫЙ, ОПЫТНЫЙ, ДА ВОЗМОЖНО НЕМНОГО ПЕРЕБОРЩИЛА С ПАНИБРАТСКИМ ТОНОМ, НО ИНОГДА КАК РАЗ ЭТО И НЕОБХОДИМО ОТАРУ И ПРОЧИМ КУЗЯКИНЫМ. У КАЖДОГО СВОЯ РАБОТА И НУЖНО УВАЖАТЬ ПРАВИЛА ДРУГИХ ОРГАНИЗАЦИЙ, А НЕ ЛЕЗТЬ СО СВОИМ СВИНЫМ РЫЛОМ В ЧУЖОЙ КАЛАШНЫЙ МОНАСТЫРЬ. А ТЕЛЕКРИТИКУ ДАВНО ПОРА БЫЛО БЫ ПРОВЕРИТЬ НА "ДЖИНСУ О КОТОРОЙ ТУТ ВСЕ ВРЕМЯ ГОВОРЯТ. БОЛЕЕ ЗАКАЗУШНЫЙ САЙТ СЛОЖНО СЕБЕ ПРЕДСТАВИТЬ. ВЫ ДАВНО ИЗЖИЛИ СЕБЯ КРИТИКАНЫ, И ПОСЛЕДНИЕ 2 ГОДА ТОЛЬКО И УМЕЕТЕ, ЧТО ВБРАСЫВАТЬ СОБСТВЕННЫЕ КОМПЛЕКСЫ В СВОИ Т.Н. СТАТЬИ!!! ЕЩЕ РАЗ РЕСПЕКТ ЛОКОШЕ, КОТОРАЯ, КСТАТИ, ЧАСТЕНЬКО ПИСАЛА ДЛЯ ТЕЛЕКРИТИКИ, И ЕСЛИ УЖ ОТВАЖИЛАСЬ ПИСАТЬ СВОИМ ПУСКАЙ И НЕ ПЕРМАНЕНТНЫМ РАБОТОДАТЕЛЯМ, ТО ЭТО ЗАСЛУЖИВАЕТ УВАЖЕНИЯ И ЭТО И НАЗЫВАЕТСЯ ДЕМОКРАТИЕЙ, БЛЯ...
наташа пасечник, интер
6069 дн. тому
лен, спасибо за статью, а ведь все так и есть, с нашей пиарслужбовской точки зрения:) от комментариев в шоке, поэтому в дисскусию себе вступать не позволю:))
Локоша
6069 дн. тому
Я писала на ТК и когда была "с работой"))). И никогда не считала ее "плохим изданием", иначе бы не писала вовсе. А Земля крутится вокруг своей оси. Незнали?)))
Старик
6069 дн. тому
Терминология забавляет. Раньше было "мурло начальника", теперь - "имидж топ-менеджера". "Задачи организации" стали "миссией компании", а "месидж" и прочее - в общем - тренды, бренды, балалайка... А работать ни хрена не могут. Безграмотные, ленивые, самомнения выше крыши. Яка страна - таки пиарщики и журналисты.
mill
6069 дн. тому
Не знаю ни Отара, ни Лену, но эта статья вызывает удивление тем, что ее вообще напечатали. Такой панибратский тон уместен скорее в личном жж, который читают люди приблизительно одинакового с Леной уровня развития и интересов. Зачем надо было все эти пошлости вываливать в медиа, опуская уровень дискуссии до уровня разговоров в курилке? Непонятно. Также осталось непонятным (в обеих статьях), кому нужны рафинированные интервью с телезвездами, вычитанные и переписанные неудавшимися журналистами из пресс-служб телеканалов? Если пресс-служба переживает, что журналисты что-нибудь напутают, пускай "телезвезда" идет на интервью со своим диктофоном и в случае перекручиваний судится с изданием. А так - я что-то не припомню в законе об информации положения об обязательном заверении статей перед их выходом. Журналисты, почему вы совсем не боретесь за свои права? Президенты европейских стран дают вам комментарии и интервью, не требуя никаких заверений, а какой-то Вася Пупкин переделывает свои же сказанные глупости по сорок раз.
нагла мододь
6069 дн. тому
"колезі" - так, ви саме з тих, в кого основний аргумент - власний вік. Такі в совкові часи розквітали , висіджували теплі місця та нагороди. Молодь їх завжди дратувала. Че ми "самозакохані"? "Уходящая натура" - це, сподіваюсь, про вас. Критику не виносять, лише похвалу. А за що саме вас поважати? За брехню?
крутильщик Земли
6069 дн. тому
А когда Локоша была без работы, она писала на ТК, не стеснялась получать деньги у такого плохого издания? Тогда Земля как крутилась?
аннушка
6069 дн. тому
Боже, какая пошлость! Всегда знал, что Локоша звезд с неба не хватает, но что настолько! Знаю ее "блестящие " успехи в качестве пиарщицы на 5-м. Теперь хочется устроиться еще куда-нибудь?? Тон пошлый, менторский, аргументы мелкие. А само-то что? Даже не знает, что если человек - на личность, но никакое теле его личностью не сделает! Ей, во всяком случае, ничего не поможет.
МК
6069 дн. тому
Мені просто здалося це симптоматичним. У матаеріалі, який критикує Локоша, один із цікавих закидів той, що прес-служби провідних телеканалів принципово не послуговються українською. У своїх офіційних прес-релізах. Я сам пам'ятаю тут був один прес-реліз від "Нового каналу". Щодо рішення Нацради по "Новому" у плані мвоних відсотків і т.п. Так той прес реліз - у відповідь на закиди Нацради, що Новий там не пуска українську мову в прайм-тайм прес-служба взяла і подала - російською. При чому, простий такий прес-реліз. Примітивний просто. Нічого такого, чого б учень третього класу не зміг би перекласти українською там не було. То чому російською?... Невже це так прес-служба забезпечує слідування "місії та іміджу" телеканалу? Не думаю. Думаю лінь звичайна. І просто "так у нас заведено, Ну не пишемо ми прес-релізи українською. Професіонали ми - і всьо тут". Тому той факт, що Локоша написала свій текст українською, мені здався невипадковим. Свідомо писалося українською, а не російською. Можливо вперше. Хоча сама мова у Локоші дуже хороша. Стиль невдалий, як на мене. А мова хороша.
otar
6069 дн. тому
2 MK - Це все я винен) у нас у базі авторів Лєна зареєстрована як "Лена Локоша", реєструвати ще одного автора "Лєна Локоша" якось не випадало, подумав, що може бути і так. Зараз виправлю, раз у вас це викликає внутрішній протест))
МК
6069 дн. тому
Прізвище як прізвище. Мене ім'я цікавить. Чому саме "Лена"?... Це типу бренд такий - неперводімий? Чому не Лєна, або Олена? Чому "Лена"? Просто цікаво
Найдан
6069 дн. тому
Ну що сказати. Гарне прізвище...
nest
6069 дн. тому
піар-служби телеканалів - орган телеканалів для задоволення журналістів. не задовольнили, ляді, - погано працювали, ще й телеканал підставили!
otar
6069 дн. тому
2 МК - Ви, до речі, написали те, що я спершу забув вписати у свій текст, а потім вирішив уже не дописувати))) Дуся Катасонова, яку так люблять рядові журналісти і так не люблять телеменеджери, з'явилась якраз унаслідок того, що навесні минулого року Безлюдна ліквідувала на "Інтері" прес-службу і заборонила давати коментарі, позбавивши журналістів можливості отримати будь-яку офіційну інформацію.
Я
6069 дн. тому
Трохи не по темі, але наболіло. Складається враження, що у прес-службі державних установ сидять вахтери, а не колеги журналісти. І основна робота співробітників - працювати так, щоб наступного разу до них не зверталися ні за яких умов. Тому починаєш товаришувати з секретарями, самими держслужбовцями - виходить набагато простіше домовитись про інтервю. Але навіщо тоді держслужбовцям прес-служба?
МК
6069 дн. тому
Колезі і "Лєні". ... Навіть не знаю з чого почати. Ви що серйозно вважаєте, що аргументи типу "юний", "хлопчику мій" та інша лабуда виказує у Вас потужних професіоналів піару?... Альо, гараж. Цеж рівень ПТУ якогось - типу "не дорос іще мальчонка нас таких великих і мудрих учити". Що це за "попиткі остріть", які не смішать, а тльки "озадачівают". У чому закид Отару? У тому, що він не розуміє на скільки важко і відповідально ватаги піар-менеджерів працюють на "місією та іміджем каналу"? Ви кому ці глупості розказуєте? Вам у попередньому матеріалі автор чітко пояснив - ваші прес-релізи НЕ НАДАЮТЬСЯ до друку, вони НЕ інформативні і НЕ цікаві. Переважно. більше того, Ви погано використовуєте ТК як засіб безкоштовного піару. Ви НЕ враховуєте специфіки видання. А при тому, що ВАС на кожному каналі "вєлікоє множество", то це свідчить виключно про лєнность ума та непрофесіоналіз - ВАШ, як монстрів піару. Далі. У минулій статті був конкретний закид по тому, що інтерв'ю перероблене прес-службою, не те, що не покращувало імідж ведучого, а навпаки робило його - ведучого - некомпетентним в очах потенційних читачів. Тобто. Якщо це правда (бо я не порівнював інтерв'ю, то прри чому тут апеляції до віку Отара. Але... Шановні. Те, що ви не заперечили твердження Отара щодо тих інтерв'ю дає мені підстави вважати, що правим був саме він. Єдине, що всі ми працюємо у споріднених сферах і, можливо, Отару не варто було викладати обидва ті матеріали для порівняння. Підставлячи таким чином колег з прес-служби. Не знаю. Але, якщо за словами Бороднянського у відповідній прес-службі працює маса людей + ще й Квенді там якісь консультації дає, то "щетільнєє" треба. Однозначно. Ну, й щодо того, що прес-служба виконує функцію відсіва/сита/цензури теж правда. Просто тут от яка фігня, і в цоьму правий Отар, і це те, чого не бачать піарщики. Чим більше буде іти від прес/піар-служб "вивіреної" інформації, тим білше буде Дусі Касатонової. Навіть, якщо піарщики валитимуть "жовтуху", Дусі валитимуть іще більшу жовтуху. І в результаті ви/ми отримає глупство одне. Що власне і бачимо довкола. Уже. А буде ще гірше, якщо кожне слово і кожен рух ведучих тупо контролювати. Тим паче, що Ви самі розумієте: увесь цей контроль це лише сурогат правиль
Колега
6069 дн. тому
Молодець, Олена! Просто в яблучко! А юному Отару Довженку, який вигулькнув у мас-медіа тільки завдяки Лігачовій, якій раптом стало в оболом займатися вже цим сайтом (а кращої заміни не знайшлося) - ще вчитися і вчитися, а у перервах між цим навчанням своїй справі - мовчки курити в куточку. Хоча зараз усі молоді колеги - наглі, хамовиті, самозакохані, не поважають нікого навколо, навіть власних батьків і друзів... а потім пишуть образи на навколишній світ у вигляді викривальних статей, що їм щось не вдалося.
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду