14:33
Середа, 29 Серпня 2018

Нацрада оштрафувала два одеські телеканали за мову ворожнечі про Аднана Ківана

29 серпня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення вирішила оштрафувати одеські телеканали А1 (ТОВ «ТРК “Андсер”») та GNews (ТОВ «ТРК “Міський телеканал”») за мову ворожнечі в сюжетах про одеського бізнесмена сирійського походження Аднана Ківана.
Нацрада оштрафувала два одеські телеканали за мову ворожнечі про Аднана Ківана
Нацрада оштрафувала два одеські телеканали за мову ворожнечі про Аднана Ківана

Один і той самий сюжет про Аднана Ківана вийшов на каналі А1 19 вересня 2017 року, на каналі GNews – 24 вересня 2017 року. 22 лютого Нацрада призначила перевірки цих каналів за скаргами ГО «Миру та добра» та громадянина Андрія Соломахи. Перед тим Нацрада попросила Незалежну медійну раду оцінити цей контент, і 12 лютого отримала висновок НМР, що сюжети містять ознаки замовності та порушили заборону на використання телеканалів для поширення мови ворожнечі.

У відповідь на висновок Незалежної медійної ради телеканали А1 та GNews звернулися за експертними висновками до почесного працівника культури Євгена Женіна, та завідувача кафедри прикладної лінгвістики ОНУ ім. Мечникова Кондратенко Н.В.,. На їхню думку, немає підстав стверджувати, що матеріал містить пропаганду неповноцінності осіб за ознаками їх релігійних переконань, ідеології, належності до іншої нації, розпалює релігійну ворожнечу, національну ненависть.

Представник телеканалів повідомив, що ніхто не звертався до суду щодо цього сюжету, в Одесі вихід сюжету пройшов спокійно. За його словами, журналіст висловив власну точку зору щодо проблеми, яка обговорювалася в Одесі. Він закликав «захисницю прав журналістів» Ольгу Герасим’юк, першу заступницю голови Нацради, захистити журналіста від Незалежної медійної ради. Ольга Герасим’юк відповіла, що матеріал розпалює міжнаціональну ворожнечу, хоча в ньому й немає прямих закликів до цього.

Член Нацради Сергій Костинський приватно запитував думку лідера Духовного управління мусульман України, який відповів, що матеріал поширює мову ненависті щодо мусульман.

Нацрада визнала, що в сюжеті наявне розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті, пропаганда неповноцінності осіб за ознаками їх релігійних переконань, ідеології, належності до іншої нації. Регулятор вирішив оштрафувати телеканали на 25% ліцензійного збору. Для телеканалу А1 сума штрафу становить 69,7 тис. грн, для GNews – 23 тис. грн.

Телеканали А1 і Gnews входять до медіахолдингу медіаменеджера Олександра Козиря, якого пов’язують з одеським бізнесменом Володимиром Галантерником. Кінцевий бенефіціар телеканалів – громадянин Великої Британії Ігор Гусєв.

Аднан Ківан є власником одеського 7-го каналу (дві юридичні особи — ТОВ «Ріак-інформ» і ТОВ «ТРК “Арт”») та англомовної української газети Kyiv Post.

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1696
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop