І знову винен Яценюк…

І знову винен Яценюк…

21 Червня 2015
11016

І знову винен Яценюк…

11016
Впродовж цього тижня телеканали сконцентрували увагу на пожежі нафтобази під Васильковом, тим самим частково повернувшись до професійних стандартів і позбавивши аудиторію від засилля політичної реклами. Однак це не позбавило «Народний фронт» від серії бездоказових нападів з боку опозиційних телеканалів. Порушення стандартів інформаційної журналістики в новинах «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», 5-го та «UA: Першого» каналу 8-13 червня 2015 року.
І знову винен Яценюк…
І знову винен Яценюк…

08 червня, понеділок

Перший день пожежі нафтобази під Васильковом. Цього дня телеканали дали в прямих включеннях лише сухі повідомлення про трагедію разом з відео з місця події.

А тим часом нардеп Сергій Клюєв, якого звинувачують у розкраданні держмайна в особливо великих розмірах, не з’явився на допит у Генпрокуратуру. Деякі депутати стверджують, що він уже в Росії. «Інтер» знову бездоказово звинуватив у зникненні Клюєва «Народний фронт»: «В парламентском комитете по борьбе с коррупцией еще на прошлой неделе говорили о сговоре Клюева, когда регламентный комитет во главе с народным депутатом от «Народного Фронта» не написал в выводах, что лишение неприкосновенности нужно рассматривать в зале. Сегодня ответственность за то, где Клюев, депутаты возлагают на МВД. Мол, ведомство еще раз показало, как легко можно покинуть Украину». Далі, замість позиції партії прем’єра, глядачі чують члена вищеназваного комітету і постійного коментатора каналу Борислава Березу, який припускає, що Клюєву вдалось домовитись про втечу з українськими правоохоронцями:  «И, раз учитывая, что в третий раз он успешно покинул страну, значит, договорился. Руководство МВД игнорирует свои обязанности, и у нас никто не верит в данный момент в альтруизм руководства всех правоохранительных органов. Увы, мы видим, что личные интересы довлеют над государственными». І знову на звинувачення нікому відповісти в ефірі цього каналу.

Однак на цьому критика «фронтовиків» не вичерпалася. Далі «Інтер» взявся за голову партії Арсена Яценюка: «Очередной «антинародный» законопроект № 2029а зарегистрировал Кабмин в Верховной Раде. Называется он просто - «о внесении изменений к некоторым законам Украины в сфере жилищно-коммунальных услуг». І далі усі припущення висуває лише одна особа – експерт Фонду громадської безпеки Юрій Гаврилечко, який твердить: «Государство собирается полностью лишить себя расходов на компенсации и субсидии населению за услуги ЖКХ. По крайней мере, что касается тепловой энергии. […] Украинское правительство пытается гарантировать олигархам фантастические прибыли и это выходит из изменений в ст.31 Закона Украины о ЖКХ услуги. […] Причем ни методики расчета этих самых экономически обоснованных затрат - нет. То есть тарифы могут быть, какими угодно». Коментарі Кабміну в сюжеті відсутні.

Натомість «1+1» у справі Гонгадзе виступив не лише проти Леоніда Кучми,  що вже традиційно для каналу, але й звинуватив у затягуванні справи президента Порошенка. Обвинувачений і потерпілий у справі хочуть викликати на допит перших осіб держави:

 «… Порошенка, Мельника, Литвина … Омельченка, Яценюка і Шокіна. Ці свідки якимось чином можуть впливати на доказовість чи на … вашу невинуватість?», - перепитує Пукача головуючий суддя у справі Степан Гладій. 

Після підтвердження клопотання потерпілий Олексій Подольський іде у наступ: «Ми їх (вищеназваних політиків, - І.А.) примусимо говорити і цим скористаємось, аби довести, що процес був сфальшований, що під час цього процесу виконувалось не правосуддя в Україні, а політична воля президента, на той час Януковича. А зараз у цьому Апеляційному суді вже виконується не правосуддя здійснюється, а виконується політична воля вже нового президента пана Порошенка».

Його підтримує екс-нардеп Олександр Ельяшкевич: «Кучма и Литвин являются заказчиками этих преступлений. Так вот то, что в течение полутора десятилетий эти люди до сих пора даже в качестве свидетелей не доходят до суда – это я бы сказал, приговор нашей власти. Объяснить это нашему обществу со стороны и Петра Алексеевича Порошенка, и со стороны всех остальных представителей власти будет просто невозможно. Он должен первым показать пример. Придти на судебное заседание».

Коментарів гаранта, звісно, немає, як і Кучми чи Литвина. Відсутня й позиція незалежних експертів у справі. Версія щодо судового засідання від «5-го» каналу протилежна: «Суд чи фарс? Олексій Подольський, потерпілий в справі про вбивство Георгія Гонгадзе, вимагає допитати Президента України, прем’єр-міністра, Генерального прокурора. Відповідне клопотання Подольський заніс до Апеляційного суду Києва. […] Що цікаво? Знову Пукач, це той, кого звинувачують у вбивстві, підтримав всі клопотання Подольського. Того, хто фігурує постраждалим. Представники прокуратури та адвокат дружини Георгія Гонгадзе наполягають – усім клопотанням Подольського слід відмовити. Всі ці ідеї є нічим іншим, як підігруванням Пукачу. І можуть призвести до звільнення затриманого з-під варти». Судження представників прокуратури та адвоката не чітко відділені від слів самого журналіста, також в сюжеті ми бачимо журналістські оцінки. Інші канали судове засідання проігнорували. В результаті – жодного об’єктивного матеріалу про справу Гонгадзе  в цей день в ефір не вийшло. 

Тим часом «Подробности» від «Інтера» продовжують працювати прес-службою Опозиційного блоку. У цьому випуску – двома матеріалами:

«Оппозиционный блок поддержал требование "Большой семерки" о немедленном выполнении Минских соглашений в полном объеме - это прекращение боевых действий, отвод тяжелого вооружения и возобновление экономических связей с оккупированными территориями».

«Сегодня в Киеве собирался межпарламентский совет Украина - НАТО. На нем озвучили последние данные о поддержке украинцев вступления страны в Альянс. За - чуть больше 40%. Но вот оппозиционеры считают, что Украина пока не готова стать членом НАТО - ни в политическом, ни в экономическом аспекте».

Натомість на ICTV – піар Бориса Колесникова: «Сьогодні завершився всеукраїнський фотоконкурс "Мій Євро", присвячений чемпіонату Європи з футболу, який проходив в Україні три роки тому. […] Організатори конкурсу – благодійний фонд Бориса Колеснікова – вирішили в дні третьої річниці з часу проведення "Євро" згадати найприємніші моменти футбольного свята». Ідентичний сюжет вийшов й на «Україні», водначас цей канал не обійшовся і без щоденного рекламного матеріалу про Гумштаб свого власника Ріната Ахметова.

09 червня, вівторок

Пожежа нафтобази під Васильковом набирає обертів. Лише у випуску ТСН цього дня вийшло 17 (!) з 27 сюжетів саме на цю тему. Висвітлили усі можливі ракурси – від прямих включень з місця події до евакуації місцевих мешканців і можливих версій підпалу. Однак на фоні врівноважених повідомлень інших телеканалів половина ефіру ТСН, присвячена пожежі, викликала у глядачів швидше паніку, ніж раціональне розуміння ситуації. Порівняємо лише прямі ввімкнення UA: Перший та «1+1»:

UA: Перший: Станом на зараз пожежу не вдалося ліквідувати. Навпаки, таке враження, що вона лише розгорається. Ви можете бачити за моєю спиною, як вона палає

1+1: Єгоре, в мене немає слів, це треба дивитися. Вибух у прямому ефірі. О восьмій ранку резервуари, які охолоджували цілісіньку ніч, здійнялися у повітря. Міліція терміново просить усіх втікати. Тікають і рятувальники, і медики, і журналісти. За спинами увесь час вибухає. За лічені хвилини у вогні усі 17 резервуарів нафтобази. Із полум’я починають виносити потерпілих на ношах, під руки, хтось повзе самостійно.

Натомість «Інтер» знову знаходить аргументи, аби і до пожежі в Василькові «причепити» партію Яценюка: «В СБУ были претензии и к Васильковской нефтебазе. Точнее, к госпредприятию "Укртранснефтепродукт". Его топливо, которое продавали с нарушениями, тоже там хранилось». І далі енергетичний експерт Дмитро Марунич припускає: «Несколько тысяч тонн нефтепродуктов, которые были арестованы на Одесском НПЗ, на Херсонской нефтебазе, по крайней мере часть этих нефтепродуктов была реализована через структуры, которые контролируются или близки к господину Пашинскому и с высокой долей вероятности они попали, могли попасть и реализоваться через сеть БРСМ (якій належить нафтобаза - І.А.)».

Відповісти на обвинувачення пану Пашинському не дали. Як і його соратникам по партії в трьох інших сюжетах «Подробностей» цього дня:

«Другие общественные организации, которые борются с коррупцией, уже завтра намерены рассказать - как правительство нарушает закон, и уж совсем непрозрачно проводит выборы руководства Агентства предупреждения коррупции. Но, утверждают активисты, как только в Интернете появился анонс о предстоящей пресс-конференции, эту информацию заблокировали, запустив на сайт вирус»

«О просчетах действующего Кабмина сегодня говорили на заседании Кабмина оппозиционного. Провели разбор полетов нынешнего правительства и представили "Новую Индустриализацию" - это оппозиционная программа вывода страны из "крутого пике". Главные приоритеты: восстановить мир на Донбассе и поднять промышленность». Аналогічні матеріали про засідання тіньового уряду вийшли на ICTV та «Україні».

«Одесский припортовый. Предприятие, которое пополняет бюджет региона, и дает работу жителям 30-тысячного Южного. Производит и продает за границу аммиак и карбамид. Находится в собственности государства. И вот, по данным оппозиционеров, на днях наблюдательный совет завода переформатировали. Ввели новых членов. Все по квоте Кабмина. А учитывая, что ОПЗ включен в план приватизации на этот год, вывод напрашивается сам собой», «Эксперты (знову міфічні і без жодних посилань, -І.А.)же проводят параллели с другими предприятиями химотрасли, на которые власти начали оказывать давление (знову розмиті і неконкретні обвинувачення, - І.А.). Дескать, происходит банальный передел собственности. И, возможно, Одесский припортовый - очередная мишень?». Як бачимо, «Подробности» всіляко намагалися довести провину Кабміну у злочинах, які не завжди були озвучені, без жодних конкретних доказів. Позиції розкритикованого «Народного фронту» та уряду в жодному з сюжетів немає.

Натомість в ефірі ТСН – знову справа Гонгадзе. І знову канал став на бік потерпілого Олексія Подольського, якому суд відмовив у клопотанні викликати на допит перших осіб держави: «Потерпілий у справі журналіст Олексій Подольський заявив про недовіру до суду. Відвід суддям оголошував двічі. Судді обидва рази відмовили. Їхню аргументацію потерпілий вважає необґрунтованою». Позиції інших учасників справи в сюжеті немає. А от UA: Перший подав збалансовану позицію як Подольського, так й іншої потерпілої сторони – адвоката Мирослави Гонгадзе Валентини Теличенко. 

Однак баланс думок UA: Перший порушив у матеріалі про Дмитра Фірташа: «Український олігарх Дмитро Фірташ має бути притягнутий до відповідальності у США. Про це заявив Прем’єр Арсеній Яценюк, виступаючи на Атлантичні раді у Вашингтоні. Нагадаю, торік у березні поліція Австрії заарештувала Фірташа у Відні. ФБР підозрює його в причетності до корупції індійських чиновників. США видали запит на екстрадицію підозрюваного...». Далі йде різкий коментар самого Яценюка, однак позиції Фірташа або його представників, незалежних експертів в повідомленні немає.

В політичні баталії цього дня не встрягла «Україна». Проте стабільно випустила в ефір один позитивний сюжет про благодійника Ріната Ахметова. 

10 червня, середа

Істерія навколо пожежі нафтобази під Васильковом трохи спала, і опозиційні телеканали повернулися до своєї роботи прес-служби екс-регіоналів і критики «Народного фронту»/Кабміну.

Спершу «Інтер» взявся за уряд – аж п’ятьма сюжетами:

  1. Спершу екс-регіонали пропіарились і покритикували Кабмін за пожежу нафтобази під Васильковом: «Оппозиция призывает начать эвакуацию людей в 10-километровой зоне вокруг горящей нефтебазы - необходимо срочно эвакуировать. В оппозиционном блоке заявили: эвакуацию взрослых и детей нужно было начать максимум через полдня после начала пожара. Теперь - вся ответственность за жизнь и здоровье людей - на чиновниках профильных министерствах Кабмина»
  2. Далі «Інтер» доводив, що членів в Нацагентство боротьби з корупцією обрали незаконно: «Борьбу с коррупцией Кабмин начинает непрозрачно, уверяют представители общественных организаций и депутаты из профильного парламентского комитета», «Фактически нивелировали саму идею независимого отбора, - обурювався член комітету боротьби з корупцієї Сергій Лещенко. - Четыре - от общественных организаций, фактически карманных и пятый от Госслужбы. В итоге мы имеем пять из восьми. Есть очень сильное желание правительства в лице представителей Народного фронта иметь большинство в этом органе». Однак партії прем’єра Яценюка можливості відповісти знову не дали. 
  3. Поступово «Подробности» перейшли до критики іншого урядового відомства: «Возвращать награбленное Семьей никто не торопится. Минюст провалил работу по поиску и конфискации украденного экс-чиновниками. Так считает нардеп Анна Гопко. На своей странице в Фейсбуке она написала - месяц ждала ответа от ведомства, что же происходит с арестованными в Украине и на Западе активами. Судя по ответу, Минюст и не планировал заниматься возвратом денег». І тут профільна структура не змогла пояснити свою позицію – журналісти не дали чиновникам слова. 
  4. В четвертому антиурядовому сюжеті ситуація та сама: лише додались коментарі опозиціонерки Наталії Королевської та «улюбленця» каналу і постійного критикана Кабміну нарделпа від БПП Сергія Капліна: «Несколько сотен митингующих с утра собираются у входа в Кабмин. Сегодня приехали - строители, горняки, работники портов, машиностроители и "чернобыльцы". Требования - одни на всех: снизить плату за коммунальные услуги, погасить долги по зарплатам, проиндексировать зарплаты и пенсии уже с 1 июля. На митинг "подтянулись" и депутаты: оппозиционерка Наталья Королевская предложила свой рецепт повышения зарплат и пенсий», «Создаем забастовочные комитеты по всей Украине. По моим планам их будет около тысячи. После борьбы за свои права, после этого шествия с платежами со всей страны сюда, мы сможем добиться справедливости», - закликав Каплін. Ідентичний сюжет вийшов й на «Україні» - з тими ж ідеями, однак без коментарів політиків. 
  5. Наприкінці екс-регіонали ще знову пообурювались, що Одеський припортовий завод планують приватизувати і продати: «Такая приватизация в условиях, когда в стране кризис и когда на это предприятие нет цены, совершенно приведет к тому, что мы это предприятие потеряем фактически за копейки, предприятие химически опасное, предприятие, к которому должны быть отдельные подходы», - злився нардеп від Опоблоку Микола Скорик.

Практично жодному з п’яти сюжетів проти Кабміну немає ні коментарів незалежних експертів, ні детального аналізу і пояснення ситуації. Немає також елементарної професійної основи журналістики – балансу думок.

Та сама ситуація і з серією репортажів ТСН із зали суду, де відбувається розгляд справи Гонгадзе. Третій день поспіль журналісти цього каналу доводять, що суддівський склад потрібно змінити: «Колегія суддів з першого дня своїх повноважень в цьому процесі знала, що підсудний Олексій Пукач зробив публічну заяву про злочин, - скаржиться потерпілий у справі Олексій Подольський. - Зокрема він повідомив, що суддя Печерського району міста Києва Андрій Мельник у інтересах замовників вбивства Гонгадзе і мого катування організував тиск і шантаж підсудному, аби він замість Леоніда Кучми і Володимира Литвина, про яких він свідчить, як замовники вбивства і насильства щодо мене, оговорив абсолютно не причетних до цього осіб, зокрема Олександра Мороза і Євгена Марчука. Колегія суддів на чолі з Степаном Гладієм за власною ініціативою жодним чином не вжила жодного заходу, аби зобов'язати відповідні державні органи влади перевірити факти». На таку велику скаргу Подольського «1+1» дає лише два речення позиції іншої сторони: «Проти заміни суддів виступає представник потерпілої Мирослави Гонгадзе Валентина Теличенко та прокурори. Вони вважають, що попри гучність зізнань Пукача, реагувати на них апеляційний суд не зобов'язаний». Подібні маніпуляції продовжувались  протягом всього матеріал.

Зманіпулювала ТСН і в сюжеті про виплату коштів збанкрутілого «Дельта-банку». В той час, як інші телеканали чітко перелічили назви банків, де можна отримати кошти, «1+1» чітко вказав лише на «Приватбанк»: «Отримати [кошти] можна буде через три державні банки та Приватбанк».

На «Україні» - реклама Опозиційного блоку. Щоправда, лише один матеріал: «Полсотни законопроектов касающихся социальной защиты украинцев предложил парламенту Оппозиционный блок В частности предлагают прекратить экономическую блокаду Донбасса, возобновить там соцвыплаты и предусмотреть господдержку для детей из зоны боевых действий. Неизменными требованиями также остаются повышение зарплат и пенсий, пересмотр тарифов на коммунальные услуги. Но ни один законопроект оппозиционеров не принят».

На ICTV - піар Дмитра Фірташа: «Агентство модернізації України до вересня планує підготувати програму оновлення нашої держави. Вже зібрано команду європейських експертів. Серед них колишні міністри, судді верховних судів та відомі вчені і економісти. Нагадаю, Агентство модернізації створено за ініціативи голови Федерації роботодавців України Дмитра Фірташа», та тестя свого власника Леоніда Кучму: «Унікальна виставка талановитих дітей відкрилася у Києві в приміщення президентського фонду Леоніда Кучми "Україна". «Україна» ж продовжує розповідати аудиторії про блага, які робить Рінат Ахметов для Донбасу. Цього дня – також одним матеріалом.  

11 червня, четвер

«Подробности» не припиняють атакувати «Народний фронт». Цього дня – знову п’ятьма сюжетами:

  1. «Все это время претензии к "Интеру" были только у "Народного фронта". Не тем фронтом, не тем количеством и не тем составом, но представители премьерской фракции сегодня в зале. Последние полгода они тем и заняты, что ищут хоть какую-то причину, чтобы лицензию у канала отобрать». Захищає «Інтер» не хто-небудь, а опозиціонер Юрій Павленко. 
  2. Наступний матеріал проти «Народного фронту» - думка політтехнологів, близьких до Опозиційного блоку, яких представили політологами: «Сьогодні у «Народного фронту» дуже різко впали рейтинги з 23% до 5%, а то і менше за різними соціологічними даними, - каже Кость Бондаренко. - І зрозуміло, що вони хотіли б взяти реванш за рахунок якихось інформаційних активностей. Тому їм потрібні і частоти, їм потрібні бренди, їм потрібні розчистити поле для своїх проектів». Ідентичну думку висловив і Андрій Золотарьов. Однак жодної незалежної точки зору в сюжеті так і не було. 
  3. Третій за випуск матеріал проти «фронтовиків» - початок роботи Нацагенства з протидії корупції (попереднього дня канал обурювався призначеннями туди членів): «Несмотря на протесты общественности (якої? – І.А.) и нардепов (яких? – І.А.), мол, большинство членов конкурсной комиссии подконтрольно Кабмину, она все же собирается на свое первое заседание. Представитель правительства как бы оправдываясь рассказывает о формировании комиссии». У жодному сюжеті позиції Кабміну чи «Народного фронту» традиційно немає.
  4. Далі до критики Кабміну доєднується Опозиційний блок: «80% жителей Днепропетровска против переименования и хотят решать этот вопрос на местном референдуме. Об этом заявил вице-премьер оппозиционного правительства Александр Вилкул. Выступая на Ассамблее Европейских регионов народный депутат Украины сообщил, что сейчас в Конституционном суде Украины уже идет обжалование действий правительства по переименованию, готовятся иски в европейские суды». Інша заява Вілкула про місцеве самоврядування з’явилась на «Україні».
  5. Екс-регіонали знову вимагають в суді скасувати нібито незаконне рішення уряду про пропускну систему в зону АТО: «Отменить пропускную систему в зону АТО требует переселенка из Донецка Елена Прядко. Поддерживать ее в суде будут и оппозиционеры», «Мы получаем тысячи обращений тех людей, которые не могут получить пропуска, - обурюється депутатка Наталія Королевська. - Обратились сегодня вместе с ними в суд, чтобы эту процедуру отменили»

Тим часом на «Україні» - два корпоративні повідомлення від Ріната Ахметова: 

«50 млн. гривен задолжало государство шахтерам госпредприятия «Львов-уголь». 40 делегатов сегодня приехали в столицу чтобы обсудить пути погашения долга с представителями компании ДТЭК и Уголь Украины. В ДТЭК заявили – за топливо купленное в прошлом году заплатили, последний транш 60 млн. гривен перечислили в начале июня. А в 2015 ДТЭК голь у госшахт не покупала»

«Сегодня колонна гуманитарного рейса Рината Ахметова предприняла очередную попытку пройти через линию соприкосновения, чтобы доставить помощь мирным жителям Донбасса. Пункт пропуска в Курахово утром открыли, но через час работы вынуждены были закрыть в связи с возобновившимися обстрелами. Двадцать шесть машин с гуманитарной помощью стоят в очереди».

А на «1+1» - передвиборча реклама від близького до Ігоря Коломойського Геннадія Корбана. У сюжеті про чернігівських гімнасток, які привезли три медалі зі світового чемпіонату з боксу, дівчат вітає саме Геннадій Корбан, який не має жодної дотичності до боксу, зате балотується саме по чернігівському округу: «Спортсмен -это, в общем-то такие же защитники страны, как и солдаты, которые сегодня защищают родину. А такие прекрасные молодые девушки защищают честь нашей родины. Спасибо». 

Водночас  в цей день в ефірі ТСН вийшов перший за тиждень збалансований матеріал з засідання у справі Гонгадзе.

12 червня, п’ятниця

Пожежу на нафтобазі під Васильковом вдалось загасити. Цього ж дня на «Інтері» вийшов матеріал з ознаками замовності від власника нафтобази – компанії «БРСМ-нафта»: «В институте експертиз (судячи з прізвища директора інституту – споживчих, - І.А.) провели свое исследование продукции "БРСМ-Нафта"». Далі дають коментар директора установи Юрія Чорнобривця: «Качество топлива, которое продается в сети "БРСМ-Нафта", оно является хорошим. Мы не обнаружили ни одного нарушения в разрезе отношений качества топлива в этой сети. У нас есть все подтверждающие документы», і директора з маркетингу компанії Олександра Мельничука, який стверджує, що пожежа – це спланована атака на компанію, мовляв, на їхні АЗС підкладали тротил. Однак на жодному поважному ресурсі нового висновку Інституту споживчих експертиз ми не знайшли, а остання новина на офіційному сайті Інституту датована 22.04.2015 і стосувалася якості горілки. А повна заява Чорнобривця на інтернет-ресурсах вказує на те, що це дослідження провели ще в листопаді 2014 року. Тому новина «Інтера» про це не має цінності наприкінці червня 2015.  

Подібниій «фокус» вирішили прокрутити і на «1+1». У черговому матеріалі про судове засідання у справі Гонгадзе кореспонденти посилаються на коментар Рената Кузьміна, який з’явився ще 19 грудня 2014 року! І знову в сюжеті немає балансу думок – лише коментарі Подольського та адвоката Пукача. 

Тим часом «Інтер» полишив усю завуальовану критику «Народного фронту» і продовжує відкрито воювати проти партії прем’єра і водночас піарити Опозиційний блок. Цього дня – лише трьома матеріалами:

  1. «Госдолг Украины уже составил триллион гривен, а власти просят за границей все новые кредиты. Вместо того, чтобы развивать внутреннее производство. С такой критикой правительства выступил глава парламентской фракции Оппозиционного блока Юрий Бойко на собрании областной парторганизации в Житомире. Кроме того, Бойко сообщил, что Оппозиционный блок подал в суд на Кабмин с требованием отменить необоснованное повышение коммунальных тарифов».
  2. «Рейтинг Народного Фронта упал в четыре раза. Центр социсследований "София" провел соцопрос на тему "Кого хотят видеть украинцы в местных органах власти?". Лидирует "Блок Петра Порошенко" - за него проголосовала бы пятая часть опрошенных. Почти 14% у "Самопомичи", 12% у "Оппозиционного блока". […] А вот у "Народного фронта" едва больше 5%»
  3. «Оппозиционный блок, который занимает третье место в рейтинге социологов, никак не зарегистрируют в Харьковской области как политическую силу. Процесс тянется больше месяца, а поводы, которые находит Управление юстиции, абсолютно надуманы говорят оппозиционеры». 

На «Україні» - знову один піар-матеріал про Гумштаб Ріната Ахметова. 

13 червня, субота

Черговий вибух палива на нафтобазі під Васильковим знову змусив телеканали сконцентруватись на інформації про трагедію, а не на «джинсі». Тому цього дня вийшло лише 4 сюжети з ознаками замовності.

Лише один матеріал на «Інтері» - проти Кабміну: «Народный депутат Сергей Каплин написал на своей странице в Facebook о том, что Арсений Яценюк контролирует весь экспорт с Одесского припортового завода и получает доход почти 100 миллионов гривен ежемесячно. Депутат выложил документы, которые, по его словам, подтверждают это». Позиції прем’єра «Подробности» дізнатись не захотіли.

Та сама історія й на «1+1», однак з іншим «героєм» - виконавчим директором "Нафтогаз-Україна" Андрієм Пасічником. Канали провів власне розслідування, аби довести, що директора охороняє СБУ за державний кошт. Журналісти показують охоронців Пасічника, однак не наводять конкретних доказів: «ТСН дізналася (звідки? – І.А.) - ці чоловіки не просто особисті охоронці, а бійці елітного спецпідрозділу Служби безпеки України "Альфа". А мікроавтобус, на якому вони їздять, належить їхньому відомству». Потім канал вказує причини, з яких надають таку охорону. Однією з них  є відкрите кримінальне провадження, де особа може проходити свідком. Далі ТСН знову посилається на анонімів: «З власних джерел ТСН стало відомо, що Андрій Пасічник не проходить у жодному з кримінальних проваджень». Позиції самого Пасічника чи коментарів від тієї ж «Альфи» в матеріалі немає.

Тим часом на «Україні» - два сюжети.  Один - про Ріната Ахметова. 

ВИСНОВКИ:

Вибух нафтобази під Васильковом показав лише одне: українські журналісти вміють працювати важко, змістовно, оперативно, але не відсторонено. Особливо це стосується «1+1» - журналісти по пів-випуску новин приділяли катастрофі, ніби аж «смакуючи» деталями трагедії. В той час як завданням медіа в таких ситуаціях є заспокоїти населення і раціонально пояснити, що відбувається, чого очікувати і що робити. 

В «Інтера» - така ж проблема з раціональними поясненнями, як і в ТСН. Однак з іншої теми – критики уряду і «Народного фронту». Щодня в ефір телеканалу виходить від трьох до п’яти сюжетів проти партії і соратників прем’єра Яценюка. І майже ні разу «Подробности» не дали їм можливості захиститися і пояснити свою позицію. Лінія атак на Кабмін і «фронтовиків» будується здебільшого на припущеннях, а не реальних фактах. Бракує й незалежних експертів, які могли б роз’яснити аудиторії, в чому причина того чи іншого конфлікту. Зазвичай такими «експертами» виступають опозиціонери, які активно критикують уряд, але жодним словом – президента Порошенка. 

Загалом впродовж тижня на центральних телеканалах у праймі вийшло 47 матеріалів з ознаками замовності. Беззаперечним джинсовим лідером тижня став «Інтер» - 23 матеріали з ознаками замовності, за ним – «Україна» (12), «1+1» (6) та ICTV (4). По одному підозрілому сюжету з’явилось на UA:Перший та «5» каналі.

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
11016
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду