Олексій Удовицький: «Попереду ще два сезони “Битви екстрасенсів”»

27 Грудня 2007
19896
27 Грудня 2007
09:48

Олексій Удовицький: «Попереду ще два сезони “Битви екстрасенсів”»

19896
Розмова з шеф-редактором департаменту власного виробництва СТБ за участю керівника проекту Вікторії Барскової.
Олексій Удовицький: «Попереду ще два сезони “Битви екстрасенсів”»
Творці «Битви екстрасенсів» не приховують, що задоволені тими показниками, які програма отримала під час першого сезону. «ТК» вже спілкувалася з ведучим програми Павлом Костіциним. Про те, які нововведення були в українських «Екстрасенсах», а також про відмінності між цими проектами в різних країнах, – інтерв’ю з шеф-редактором департаменту власного виробництва СТБ Олексієм Удовицьким та керівником проекту «Битва екстрасенсів» Вікторією Барсковою.
 
– Олексію, Вікторіє, якщо повернутися трохи назад. Скажіть, як відбувався кастинг на участь у першому сезоні програми? Які люди здебільшого приходили?
Олексій Удовицький: Перший кастинг-тур проходив по всій Україні. Щодня ми приймали по десять-п’ятнадцять чоловік.
Вікторія Барскова: Вікових обмежень у нас немає, тож приходять дуже різні люди. Навіть батьки дітей приводять, ми до них дуже уважно ставимося. Проте більшість потенційних учасників – ті, кому за сорок років. Молодь теж приходить, але більше з цікавості.
 
– Але ж один школяр все-таки зміг потрапити до числа учасників...
О.У.: Так, Дмитро Новаков. Він, до речі, один із наших найрейтинговіших учасників. Йому повірили наші глядачі, бо він дитина.
 
– Серед учасників першого сезону була дівчина з Росії – Ганна Бєлая. Це дозволено умовами?
О.У.: По формату немає ніяких обмежень. У Росії теж були учасники з інших країн. Наприклад, в останньому сезоні там переміг гравець із Ірану – спадковий маг. 
 
– Тобто, якщо до вас приїде людина з Індії, вона теж має змогу потрапити на проект?
В.Б.: Якщо ця людина зможе порозумітися з нами українською чи російською мовою, будемо тільки раді.
 
– А Ганна Бєлая пояснювала, чому вона вирішила брати участь в українській, а не в російській версії проекту?
В.Б.: По-перше, вона посилається на своє українське коріння. Сама Ганна з Краснодарського краю. Там дуже багато етнічних українців. Вона дуже добре розуміє українську мову. До того ж, вона розвиває свої здібності в школі Броннікова. В Україні також є їх представництво і саме вони її делегували. До того ж, пробитися у Москву їй було б важче, ніж до нас.
 
– У Росії ця програма ж уже давно йде?
В.Б.: Так, зараз закінчився третій сезон. Вони зняли три сезони за рік.
 
– А ви дивилися «Екстрасенсів», які йдуть в інших країнах?
О.У.: Ми дивилися всі програми, які йдуть у Європі.
В.Б.: Причому, цей формат було розроблено не у Британії, як думає більшість, а в Голландії. Він спочатку пройшов там, а вже потім його продали у всю Європу. І ми в числі перших, хто його купив. Ідея у всіх одна, але самі програми різняться. Кожна країна переробляє «Битву» під свій власний менталітет.
О.У.: Наприклад, в Америці протягом перших чотирьох програм щоразу були нові учасники, тобто між собою змагається не вісім, а шістнадцять гравців. Британці намагаються пояснити з наукової точки зору, як екстрасенси відгадують кожен конкурс. Росіяни вирішили зробити з цього шоу, тому в них на першому місці яскрава картинка.
 
– У програмі присутній пізнавальний елемент. Перед кожним конкурсом ви проводите невеличкий історичний екскурс. Це було ваше нововведення?
В.Б.: Так. Ми пояснюємо, чому звернулися саме до цього конкурсу, чим він був цікавий нам і чому він має бути цікавий глядачам. Не дивлячись на те, що це шоу, ми все ж таки розраховуємо на розумного глядача.
О.У.: До речі, ми до цього не з самого початку прийшли, а десь на третій-четвертій програмі. Відчули, що цього бракує.
 
– Що ще відрізняє український проект від інших?
О.У.: Самі гравці. Ми їх не прикрашали. Якщо порівнювати з російським проектом, легко побачити відмінності. У них екстрасенси трошки «картинні». Таких людей у житті немає. Там дібрано конкретні типажі, над ними попрацювали стилісти, постановники. Ми брали реальних людей. Вони такі, як у житті.
 
– Чи були допущені якісь помилки під час першого сезону? Що ви збираєтеся змінити під час другого?
О.У.: Давайте не будемо говорити про помилки. Це досвід, який ми отримали.
 
В.Б.: Звичайно, потрошку ми змінюємо формат. Одне з нововведень стосується нашого ведучого Павла Костіцина. Це був дуже вдалий вибір нашого топ-менеджменту. Він органічно вписався у програму, тому з наступного сезону ми плануємо трохи більше інтегрувати його, щоб він був присутній на кожному конкурсі і все це бачив сам.
 
Програма взагалі націлена на те, щоб викликати емоції. Люди вірять, не вірять, вони вражені чимось. Ведучий допомагатиме зробити цю емоцію яскравішою. Можливо, задаватиме більше провокаційних питань, аби бачити непідготовлену реакцію гравців, або тих же свідків чи експертів.
 
О.У.: Ще у другому-третьому сезонах ми плануємо відмовитися від такого журі, як було в першому. У нас буде троє постійних експертів, які будуть присутні на кожному випробуванні. Випадкових людей не буде. Ми вважаємо, що це також трохи прикрасить програму. 
 
– За яким критерієм ви, до речі, обираєте журі?
О.У.: Головне – вони не повинні вірити в екстрасенсів.
 
– Ви залучали до участі у програмі «зірок». Наскільки охоче вони погоджувалися?
О.У.: Не всі погоджувалися. У декого є упередження, в інших – свої власні екстрасенси і вони не хочуть спілкуватися з іншими. Дехто просто дуже релігійний.
 
В.Б.: Ми не ображаємося на тих, хто відмовився, та вдячні тим, хто погодився першим. Під кінець програми нам було вже набагато легше домовлятися.
 
Ми запрошуємо «зірок» не просто тому, що «так потрібно». По-перше, глядачі їм довіряють. По-друге, вони бачать їх у незвичайній ситуації. Вони бачать, що «зірки» – такі самі живі люди, які може чомусь вірити або не вірити. 
 
– А переможець отримав якусь грошову винагороду?
О.У.: Ми вручили йому символічний кришталевий приз від каналу СТБ. Але головне – він отримав славу. На програму приходить дуже багато дзвінків та листів від глядачів. Учасників почали впізнавати на вулицях вже після третьої програми. 
 
– А якісь містичні ситуації траплялися під час зйомок?
О.У.: Був випадок, коли ми загубили відеокасети зі зйомок. У нас почалася паніка, адже до ефіру залишалося зовсім мало часу. Тоді ми вирішили звернутися за допомогою до наших екстрасенсів. На канал прийшла Ганна Бєлая. Вона походила тут з маятником і сказала, що касети не загубилися, а просто їх випадково занесли в іншу монтажну. Але ми скептики, і думаємо, що більше тут спрацювала логіка.
 
В.Б.: Ще один цікавий момент. Коли стартувала програма, у нас було чотири молоді незаміжні співробітниці. Тоді хтось із наших екстрасенсів начаклував, що вони до кінця року вийдуть заміж. І в результаті троє з них вийшли, а ще одна збирається зробити це під Новий рік.
 
О.У.: Була містична ситуація, коли ми виїхали на зйомки і в нас відмовили повністю заряджені камери. Генератор постійно вирубався, а ми не могли знайти цьому логічного пояснення. Після повернення на канал усе запрацювало.
 
Під час ще одного конкурсу учасники мали визначити злочинця серед кількох людей. І всі вони вказали на одну й ту саму людину, але помилилися. Потім ми стали розпитувати того чоловіка і з’ясувалося, що дуже давно в нього-таки був кримінальний досвід.
 
– Тобто, людина, яка бере участь у програмі, має бути готова до того, що її таємниці можуть розкрити?
В.Б.: Так. Наприклад, наші екстрасенси тестували одну жінку. І сказали їй: «У вашому житті зараз два чоловіка». А поруч із нею якраз стояв її законний чоловік.
 
А як учасники поводилися, коли зйомки вже розпочалися?
О.У.: Нервували. І конфлікти були. Й одне одному не довіряли.
 
В.Б.: Дзвонили мені об 11-12-й ночі. Намагалися випитати, яким буде наступний конкурс або хто набрав більше голосів під час смс-голосування. Але ми трималися на смерть. У цих випадках ми казали: «Це ми повинні запитувати у вас, що буде далі. Це ж ви екстрасенси».
 
– Чи багато часу забирала у гравців участь у програмі?
В.Б.: Так. Поїздки та підготовка до зйомок займали практично весь час. Особливо у людей з інших міст.
 
– Вони отримували якісь гонорари за участь у зйомках?
О.У.: Ми оплачували тільки переїзд і проживання.
 
В.Б.: Просто всі вони, як правило, вже практикуючі екстрасенси. Для них це додаткова реклама. Вони це розуміють, тому готові брати участь і в другій, і в третій «битві».
 
– Наскільки активні були глядачі під час смс-голосування? Чи сподобалися їм учасники настільки, щоб вони почали за них уболівати?
О.У.: Смс-голосування було навіть більш активне, ніж під час першого сезону в Росії. Там проголосувало трохи більше десяти тисяч осіб. У нас – тринадцять тисяч. Якщо порівнювати територію Росії та України, то це успіх. Глядачі дуже активні. Щодня ми забираємо на охороні купу листів із проханням переадресувати їх екстрасенсам.
 
– Наскільки я зрозуміла, остаточного переможця визначають глядачі? Тобто навіть той, хто дав правильну відповідь на всі завдання, може програти? 
О.У.: Так, це формат програми. У Ганни Бєлої з Росії були майже такі самі показники, як у Анатолія Шевченко та Надії Павлик. Ми були переконані, що переможе вона, але глядачі віддавали більше голосів за українців. Хоча Ганна – дуже яскравий нестандартний персонаж.
 
Школяр Діма Новаков – навпаки, припинив показувати результати ще в третій чи четвертій програмі, але його полюбили і присилали за нього дуже багато смс. 
 
– Олексію, перед початком проекту ви казали, що не вірите в екстрасенсів. Зараз ситуація змінилася?
О.У.: Я б не сказав, що моя думка кардинально змінилася. Хоча бачу, які дива вони роблять на нашому знімальному майданчику. І не можу їх логічно пояснити. 
 
В.Б.: Я вважаю, що на цій програмі не може працювати людина, котра вірить в екстрасенсів. У нас були проблеми з творчим колективом, частина якого в них повірила. Адже це заважає роботі. Завданням нашої програми не є сказати: «Вірте екстрасенсам!». Ми сумніваємось разом із нашими глядачами.
 
– Кастинг на участь у другому сезоні вже розпочався? Більше людей приходить?
О.У.: Так, перед Новим роком. Але зараз триває святкова метушня, тому людей поки що приходить не дуже багато.
 
В.Б.: Я пов’язую це з іншим. Перед першим сезоном потенційні учасники не знали, що на них чекає. Зараз приходить менше людей, зате вони обдарованіші. З кожним ми спілкуємося, проводимо тести. Наприклад, ми даємо їм два конверти. В одному лежить фото чоловіка, в іншому жінки. Треба визначити, де чиї, та розповісти про них якомога більше. 80% людей це роблять. Як – я не знаю.
 
О.У.: Коли був перший кастинг, я теж вирішив спробувати свої сили. Просто в якості жарту. Мені дали заклеєний конверт із фотографією людини, і я почав говорити перше, що спаде на думку. І це спрацювало. 80% моєї розповіді було правдою.
 
В.Б.: Як кажуть самі учасники, ніколи не можна включати логіку. Треба довіряти інтуїції.
 
– Спочатку програма давала дуже гарні рейтинги. Потім вони трошки зменшилися. З чим це пов’язано? Чи задоволені ви своїми показниками?
О.У.: Так. Спочатку програма отримала такі високі показники, які ми навіть не ставили собі за мету. Це було пов’язано з тим, що проект новий, подивитися, що це, хотіло багато глядачів. Потім показники дещо знизилися. У програми з’явився свій постійний глядач, який нас не полишав. Але показники «Екстрасенсів» вище за середні показники каналу у цьому слоті.
 
– Які рейтинги ви сподіваєтеся отримати наступного сезону?
О.У.: Точно не нижчі.
 
– Скільки ще сезонів, ви плануєте, триватиме проект?
О.У.: Два – сто відсотків. Ми купили права на три сезони.
 
– У цьому сезоні канали запустили багато адаптацій західних програм, але тільки одиниці з них змогли стати успішними. В чому, на вашу думку, причина?
О.У.: По-перше, це тема. Все невідоме – завжди цікаве. Хоча формат «Битви екстрасенсів» придуманий на Заході, він наш, слов’янський, бо наших людей таке приваблює.
 
В.Б.: По-друге, це душа, яку ми в неї вкладали. Три місяці ми працювали без вихідних, відпусток і спали чотири години на добу, але це принесло задоволення та результат. До того ж, люди вже наїлися політики, різної «чорнухи». Скоро Новий рік, ми хочемо, щоб наші бажання здійснилися. Всі ми чекаємо на диво...
 
О.У.: На кожне свято всі чекають на диво, а тут ми даємо його людям щотижня.
 
– А коли розпочнеться другий сезон програми?
О.У.: У березні. Одразу після Нового року ми розпочинаємо зйомку.
 
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
19896
Теги:
Читайте також
15.07.2008 14:28
Вікторія Гатрич, Олександрія Костенко, для «Детектор медіа»
22 732
05.03.2008 09:29
Любовь Цыбульская
для «Детектор медіа»
37 399
23.10.2007 15:48
Наталія Данькова
46 957
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду