Андрій Соломаха
Експерт у сфері телерадіомовлення
13:00
П'ятниця, 1 Листопада 2019

Чи буде видано цифрові ліцензії регіональним ретрансляторам загальнонаціональних мовників

1 965
Чи дотримається Нацрада задекларованих нею нових правил для індустрії?
Чи буде видано цифрові ліцензії регіональним ретрансляторам загальнонаціональних мовників
Чи буде видано цифрові ліцензії регіональним ретрансляторам загальнонаціональних мовників

26 вересня Національна рада з питань телебачення та радіомовлення відмовила мовникам у продовженні п’яти регіональних ефірних цифрових ліцензій. І тим самим забезпечила телеканалу «112 Україна» вихід із мережі Т2. Під час засідання свою позицію регулятор аргументував тим, що компанії не дотримувалися концепції мовлення, за якою перемогли в конкурсі. А саме що вони є національним мовником.

Історія питання

У цифровій мережі Т2 глядач звик бачити канал «112 Україна» з 2013 року. Але мало кому відомо, що насправді він транслював контент за ліцензіями інших регіональних компаній — ідеться про «Аріадна ТБ», «ТБ Вибір», «Партнер ТБ», «Новий формат ТБ», «Лідер ТБ», які виграли відповідні цифрові ліцензії. Ці мовники покривали територію усієї держави (за винятком двох областей). Що, за різними оцінками медіаекспертів, додавало до 30 % до їхньої аудиторії. Але каменем спотикання для Національної ради стало саме те, що компанії ретранслювали загальнонаціональний контент «112-го» без переоформлення в Нацраді своїх програмних концепцій. І цим самим увійшли в затяжний конфлікт із регулятором. У Нацраді наполягали — частоти виділялися саме під регіональне мовлення. А не національне.

Тобто Національна рада оголосила нові правила гри для індустрії.

З кінця 90-х років медіахолдінги скуповували місцевих мовників та шляхом переоформлення позивних-логотипів та переоформлення програмних концепцій включали їх у мережу. Так будувалися Новий, СТБ, «2+2». А радіомережі взагалі налічували по 20 ліцензіатів об’єднаних одним позивним. А іноді навпаки, в одного радійника-ліцензіата в різних містах мовлення велося з різними позивними та входило до різних загальнонаціональних мереж. Наприклад, ТОВ «Фірма Волинь», яка й нині мовить, незважаючи на те, що термін дії її ліцензії закінчився, взагалі ніколи не мала ні власного штату, ні власного мовлення, а 15 років була ретранслятором різних радіомереж з різними позивними в різних містах.

Наразі ситуація радикально змінилася.

Нині попередження про недотримання програмної концепції та трансляцію програм із двома логотипами на екрані — своїм та «Z ZIK» (читай — ретрансляцію) — отримав телеканал «Південна хвиля» (м. Одеса). Про це йдеться на сайті Нацради. Повідомлення про відповідне рішення регулятора датується 17 жовтня. Сам телевізійний канал Одещини нині пов’язують із бізнесменом Володимиром Івановим, діяльність якого зосереджена на торгівлі та виробництві будівельних конструкцій.

І все б нічого, якби не оголошений конкурс на розподіл регіональних ліцензій у мережі Т2 у Дніпропетровській та Харківській областях, яким регулятор поставив себе «у шпагат». Конкурс у Харкові особливих питань не викликає. А от визначитися із майбутніми власниками п'ятьох цифрових ліцензій на Дніпропетровщині, на які претендують цілих десять телеканалів, Нацраді буде дуже важко!

Серед тих, хто подав заявки на конкурс, є як досвідчені мовники, так і новостворені.

Окремо зупинімося на конкурсантах.

41 канал (ТОВ «ТК “Автор ТВ”») належить ТОВ «ТРК “НБМ”», яке є юридичною особою 5 каналу, останні роки ретранслює програми Прямого телеканалу. Мовника пов’язують із оточенням експрезидента Петра Порошенка.

9 канал (ТОВ «ТК “Приват ТБ Дніпро”») та місцева компанія ТРК «ТЕТ-Дніпро» — місцеві аналогові мовники із пулу регіональних каналів групи «1+1 медіа», що належить олігарху Ігорю Коломойському. Перший ретранслює програми «2+2», другий — транслює програми ТЕТ і «2+2». Та от на конкурс мовник подався з анімаційним телеканалом «ПлюсПлюс».

«Д1» (ПП «ТРК “Регіон”») — місцевий аналоговий мовник. Він належить ТОВ «Телебачення майбутнього», офіційна власниця якого — Ірина Гончар із Кам’янського. Дніпровські ж ЗМІ пов’язують канал із одіозним підприємцем Олександром Петровським, який «поріднився» з експрезидентом Петром Порошенком, зігравши весілля доньки із сином ексдепутата від БПП Андрія Павелка.

Телеканал «Дніпро ТБ» (КП «Дніпропетровська міська студія») — кабельний мовник міської ради. Отримав ліцензію від Нацради в березні 2018-го. Мовника пов’язують із нинішнім міським головою — Борисом Філатовим.

Телеканал «Nobel TV» (ТОВ «ТРК «УПРТ «Співдружність») — аналоговий телеканал із мовленням у Дніпрі. Кінцевим бенефіціаром телеканалу вказано Бориса Холода, голову Нацради за часів Леоніда Кучми (2000–2004).

Телеканал ІРТ (ТОВ «ТРК “ІРТ”») — місцевий кабельний телеканал телемагазинів. Веде мовлення з 2004-го. Каналом порівну володіють Андрій Баско й Олег Жаботинський із реєстрацією у Кривому Розі. Андрій Баско — місцевий підприємець, близький до Загіда Краснова.

Телеканал ОТВ (ТОВ «ТРК “Нова”») — місцевий кабельний канал, заснований у 2006 році. Мовник, так само як і ІРТ, перебуває у власності Андрія Баска й Олега Жаботинського.

Телеканал «Відкритий» (ТОВ «А Бізнес») отримав ліцензію на кабельне мовлення в місті у вересні 2018-го, але мовлення так і не розпочав, розповсюджуючи періодичні програми в інтернеті. Власник телеканалу — ексочільник Дніпропетровської області та співвласник аграрної компанії KSG Agro Сергій Касьянов та Михайло Кошляк — президент федерації ДЗЮДО Дніпропетровської області.

Телеканал «Перший міський» (ТОВ «Перший міський телеканал. Дніпро») — це новостворений мовник, зареєстрований 8 серпня у Кривому Розі. Його директором і власником є Сергій Дранов — власник 51 % криворізького кабельного телеканалу «Перший міський», контролюється екснародним депутатом БПП Костянтином Усовим.

Так а в чому ж питання?

А головне питання очевидне — кого Нацрада визначить переможцем та кого мешканці регіону будуть дивитися в цифрі? Адже до наповнення ефіру більшості компаній є певні зауваження.

Цю інформацію підтверджують, зокрема, дані сайту ukrtvr.org, що моніторить простір ефірного телебачення та радіомовлення в Україні.

За фільтром «Дніпро» бачимо таку картинку із характеристиками.

Особливу увагу привертають ті мовники, ефіру яких адміністрація сайту надає характеристику «псевдо-» та виокремлює великий часовий проміжок із контентом іншого виробника.

Інша частина конкурсантів («Дніпро ТБ», «Відкритий») не є мовником та не має повноцінного ефіру, а деякі («Перший міський») взагалі створені під конкурс.

Тепер від того, як члени Нацради розподілять ліцензії на цифрове багатоканальне мовлення по Дніпропетровській області, буде остаточно задекларована позиція регулятора. Що в його роботі є принциповим: якість ефірного контенту, саме регіональне мовлення згідно з програмною концепцією, та належність частоти до національного чи регіонального мультиплексу?

Питання залишається риторичним. Принаймні до 7 листопада — коли мають бути остаточно оголошені результати конкурсу.

Фото: ATR

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1965
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2020 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду