Сергій Полховський: Шоу «Великий футбол» – це моветон

28 Червня 2012
27175
28 Червня 2012
13:18

Сергій Полховський: Шоу «Великий футбол» – це моветон

27175
Про висвітлення Євро на французькому ТБ і враження від спецпроектів і коментування на українських каналах
Сергій Полховський: Шоу «Великий футбол» – це моветон

Із 8 червня, відколи в Україні та Польщі триває Чемпіонат Європи з футболу, «Детектор медіа» зусиллями наших постійних оглядачів Ірини Гордейчук та Семена Случевського в спецпроекті «Євро в "ящику"» постійно стежить за перебігом Євро-2012 та специфікою його висвітлення на українському телебаченні.

 

Слід зазначити, що телеканали, які отримали права на показ Євро-2012 в Україні, ґрунтовно підійшли до представлення чемпіонату. Зокрема, Перший національний та «Україна» запустили декілька спецпроектів, останній навіть зробив масштабне прямоефірне шоу «Великий футбол». А весь ефір «Футболу» було присвячено виключно Євро. Показ матчів на цьому каналі урізноманітнили російські коментатори Василь Уткін та Юрій Розанов. Свої інформаційно-розважальні проекти на тему чемпіонату запустили й «Інтер» («Ми разом») та «1+1» («Євро на нервах»).

 

Напередодні фіналу Євро, який відбудеться в неділю, 1 липня, «Детектор медіа» вирішила розпитати спортивних журналістів та футбольних експертів про їхні враження від Євро на українських телеканалах порівняно із зарубіжними мовниками і від рівня роботи вітчизняних коментаторів та залучених російських фахівців.

 

У першій частині опитування своїми враженнями від футбольного ефіру поділився директор медіаценту футбольного клубу «Динамо» спортивний журналіст Сергій Полховський.

 

 

- Сергію, як ви оцінюєте рівень висвітлення Євро-2012 в Україні?

- Справа в тому, що я майже не дивився проектів про чемпіонат на українських каналах. Я переглянув одну чи дві програми «Великий футбол» і зрозумів, що це не моє й не варто витрачати на це час. Я дивлюся футбольні матчі, і як тільки лунає свисток арбітра по закінченню матчу - я вимикаю телевізор.

 

- У такому разі, чи могли б ви оцінити роботу українських коментаторів? Нагадаю, Євро на «Україні» коментують Вацко, Панасюк і Михайлюк, а на Першому - Босянок, Столярчук і Моралес. І чи задоволені ви цим вибором каналів?

- Я думаю, цей вибір правильний. Але я дивлюся французьке телебачення і слухаю коментування французькою мовою, тому не можу дуже докладно оцінювати роботу кожного з наших коментаторів.

 

- Чому ви надаєте перевагу французькому коментуванню? Чим воно відрізняється від українського?

- Французьке коментування більш спокійне, без високого градусу патріотизму, який інколи зашкалює в українських коментаторів. Цей коментар професійний і розповідає про гру, а не по відчуття коментатора від гри, як це відбувається у випадку з нашими коментаторами.

 

- Навіть у матчах, де грає Франція, надмірного патріотизму немає?

- Абсолютно немає. Там іде виключно професійний розбір матчу. Тоді як тієї маси слів, яку за один матч видає Вацко, спокійно вистачить на три, а то й на п'ять матчів. Вацко майже не робить зупинок, і від першої до 90-ї хвилини на 500% робить свою роботу. Це може комусь подобатись, а комусь ні. Я знаю Вацка особисто як професіонала, але його манера коментування мене не влаштовує, я люблю розсудливий професійний коментар.

 

- На вашу думку, таке емоційне коментування - це особливості школи українських коментаторів чи це зумовлено потребою українських глядачів?

- Мені здається, що деякі коментатори (не називатиму їхніх прізвищ) ідентифікують себе з глядачами на трибунах. При цьому не з тими, які дивляться матч із VIP-ложі, а з тими, що сидять за воротами - справжніми фанами. Тому й лексика, фразеологія та спосіб розповіді створює враження, що коментатор - один із тих, хто сидить на трибунах.

 

За своє життя я чув різних коментаторів. Я пам'ятаю Озерова, Маслаченка і пам'ятаю наших українських коментаторів, які працювали ще за часів Радянського Союзу, а потім продовжували коментувати матчі в роки Незалежності. Звісно, манера коментування тих часів - 80-ті - початок 90-х - тобто певна совковість залишалась у коментаторів Першого національного. Але нова генерація коментаторів - це, безумовно, крок уперед. Думаю, що якби в нас було менше каналів, які розповідають про футбол, і була би більша конкуренція, то деякі коментатори, які наразі працюють в ефірі, зійшли б зі сцени, й залишилося б їх удвічі менше. А це б покращило якість коментування. Але коментатори не червонці - тільки червонці подобаються всім. Однак при цьому всьому я оптимістично дивлюсь у майбутнє. Думаю, з нашими коментаторами найближчим часом усе буде гаразд.

 

- Ви зазначали, що переглянули кілька випусків шоу «Великий футбол», але вирішили не витрачати на нього часу. Чому? І який проект був би вам цікавий?

- Я вже досягнув такого віку, коли мені хочеться збагачуватися розумними думками та ідеями. А ця молода генерація експертів не дає мені такої можливості. Шоу «Великий футбол», на мій погляд, - це моветон. Комусь це може подобатись, але я зроблений з іншого тіста. Який рівень обговорення можуть дати партнерки ведучих - дочка відомого тренера (Ірина Блохіна у «Великому футболі». - ТК) і дочка відомого футболіста (Анна Безсонова у «Євроспеці». - ТК)? Вони виступають у ролі «заманухи» для людей, які захочуть побачити одну й іншу дочок. І коли ведучий програми «Великий футбол» вимірює довжину ніг тих чи інших моделей і всерйоз це обговорює з чемпіоном світу французом Карембе, то, на мій погляд, це приклад поганого смаку.

 

- У такому разі чого нині бракує українському телебаченню у висвітленні подібних спортивних подій?

- Зрілості. Це дитячі хвороби, ними потрібно перехворіти. Звісно, завжди буде попит на продукцію, розраховану на широкий загал, так звані зразки масової культури. Але чи з'явиться альтернатива? Чи будуть канали, які відійдуть із цього і пропагуватимуть інші шляхи, розраховуючи на публіку не віком 15-25, а хоча б 30-50? А в нас цей продукт розрахований саме на 15-20.

 

- У якому форматі виходять програми про футбол на французькому телебаченні?

- Канали, які транслюють Євро - це TF1 та M6. Вони транслювали не всі групові матчі. Здебільшого матчі за участю своєї команди й таких грандів, як Німеччина, Іспанія та Італія. Щоразу після закінчення матчу виходить включення зі студії й телеміст між студією в Парижі та коментаторами зі стадіону. Діалог між ними й ведучим займає хвилин 15-20 (можливо, останній вирішальний тур групового турніру був трохи довшим), і на цьому все закінчується. Ніхто нікому не вимірює довжину ніг, не хизується сукнями, стилізованими під футболку національної збірної, ніякої клоунади - є розмова професіоналів про справу, якою вони займаються і на якій розуміються. Це такий формат. І ніхто не вдається до «пошловатості».

 

- Чи траплялося вам на цьому чемпіонаті чути коментарі російських фахівців Уткіна та Розанова, які коментують матчі на каналі «Футбол»?

- Звісно, Уткіна та Розанова я чую вже кілька років та, мабуть, навіть десятиліть. Коли перемикав канали, трохи слухав Уткіна. Він був у своїй манері. Його стиль, на щастя, ніхто не повторює. Його приємно чути. Особисто мені він подобається.

 

- Як ви вважаєте, експеримент «Футболу» із залученням російських коментаторів як альтернативи українським себе виправдав?

- А чому б ні? Думаю, можна було б запросити не лише російських. Розумних коментаторів у світі дуже багато. Але тут проблема мовна, з росіянами її можна вирішити простіше. Я не згоден із тими, хто закидає каналам вибір саме російських коментаторів, які утискають права українських коментаторів та українську мову.

 

- Про це, з-поміж іншого, говорив і мер Львова Андрій Садовий, який обурювався тим, що у фан-зоні вмикають сигнал саме каналу «Футбол» з російськими коментаторами...

- Можливо, в цьому з його точки зору є свій сенс. Його точку зору можна поділяти, а можна й ні. У фан-зонах були присутні іноземці, які однаково не розуміють ані української, ані російської. Але я думаю, що вони від цього не страждали. Якщо українці відчували приниження від того, що чули російську мову, - їхнє право обурюватися цим. Але мені здається, що це перебільшення. Я не поділяю їхньої думки.

 

Фото - www.max-dreval.narod.ru

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
27175
Читайте також
07.07.2012 12:02
Борис Бахтєєв
для «Детектор медіа»
23 636
04.07.2012 09:00
Тетяна Веремчук
, Світлана Остапа
30 923
28.06.2012 09:06
Григорій Хата, «Україна молода»
8 041
Коментарі
10
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Глядач
4527 дн. тому
Полховський завжди казав, що не має вдома телевізора. а тут на тобі, раптом, купив і почав дивитися! Каже, що дивиться футбольні шоу на французькому ТБ? Хай назве програму, яку дивиться - назву, час виходу, імена ведучих (тоді можна буде звірити і переконатися)! і ще. Хай назве хоча б одного французького коментатора, який йому імпонує! Бо патякати, що у нас на ТБ гівно, а там - супер, як на мене - то вже перебір! ПЕРЕКОНАНИЙ, Полховський і французьке ТБ не дивиться (!!!), просто ним прикривається! а спитай конкретніше - "попливе" загальними фразами, щось на кшталт, ну то залежить від каналу, від програми еtс. Він у футболі - випадкова людина. всі знають, що Полховський абсолютно не цікавиться футболом і я впевнений, не відрізнить Попова від Вукоєвича, хоча і він в "Динамо" і вони в "Динамо".
RVS
4527 дн. тому
Знаете, чем отличается еврейская мамаша от украинской? Что бы не сделал еврейский мальчик, например, нарисовал что-то на стене, мама кричит: "..люди, идите, смотрите, мой Абрамчик будет великим художником!" А наша мамаша, за скалку и айда гонять, с криками:" Вот, олух, вот остолоп! ты посмотри, как напакостил!" Что я читаю в комментариях Сергея? Это слова уставшего человека, мудрого, умного, не спорю, но уставшего! У него уже нет сил ошибаться, заблуждаться, что-то отстаивать! Нет сил верить радоваться чьим-то успехам! Поддерживать коллег, которые рискнули и предложили что-то совершенно новое и необычное. В формате понятном и ярком! А что до ошибок, так их нет только у тех, кто ничего не делает!
RVS
4527 дн. тому
Знаете, чем отличается еврейская мамаша от украинской? Что бы не сделал еврейский мальчик, например, нарисовал что-то на стене, мама кричит: "..люди, идите, смотрите, мой Абрамчик будет великим художником!" А наша мамаша, за скалку и айда гонять, с криками:" Вот, олух, вот остолоп! ты посмотри, как напакостил!" Что я читаю в комментариях Сергея? Это слова уставшего человека, мудрого, умного, не спорю, но уставшего! У него уже нет сил ошибаться, заблуждаться, что-то отстаивать! Нет сил верить радоваться чьим-то успехам! Поддерживать коллег, которые рискнули и предложили что-то совершенно новое и необычное. В формате понятном и ярком! А что до ошибок, так их нет только у тех, кто ничего не делает!
Татьяна Соболева
4528 дн. тому
Великий Футбол, пожалуй, лучшая программа о футболе за всё время. Масштабно и каждый раз интересно. Но побудило написать меня комментарий другое, мне вот всегда было интересно знать, как такие люди как Полховский имеют наглость о чем-то или о ком-то рассуждать, это тоже самое как и рассуждения Шарикова о высоких материях. Молчать и слушать пан Полховский, молчать и слушать...
Иванко
4528 дн. тому
Шоу имеет рейтинги не потому,что хорошо сделано, а потому,что футбол и его звезды всегда смотрибельны. Проект совковый и слабый. Студию наворотили, как всегда,впрочем, у Украины. Бабло есть, остального - нет.
Іванко
4529 дн. тому
Шоу на каналі "Україна" має потужні рейтинги. Можна скільки завгодно заочно полімізувати з п. Полховським, проте - спеціалізовані канали (де повинні всі ті речі про розбір польотів витримуватися), а є загальнонаціональний канал - обсяг реклами на якому залежить від рейтингів. Якщо піпл хаваєт - то мабуть Денисов вгадав. Хоча особисто я просто в шоці від того, який відчувається мовєтон у репліках ведучої та кількох гостей. Просто Уткін та Розанов дали рейтинг, тобто гроші головного "медіпродюсера" країни - БВК - інвестовані доцільно. Все інше - суцільне брюзжання:)
Ясинов
4529 дн. тому
Полховский конечно тот еще эксперт. Он то кроме зачитывания новостей с суфлёра много чего сделал и видел.
fcw
4529 дн. тому
Запрошення Уткіна і Розанова - це рівень HD коментування. Не дратує Вацко - нормально, але поки не якість HD. Босянок - відчувається, що втратив практику, тож не завжди встигає за розвитком подій, але рівень пристойний! Все! Решта наших коментаторів дратують незнанням "матчасти", дитячим тембром голосу і бажанням вип`ячити себе, навязати саме свою думку.Банально хочеться запитати - а хто такий?!? Можливо, здивую, але окрім вище вказаних коментаторів, слухаю ще злагоджений дует Гераисменко - Журахівський на радіо "Ера". Коли увечері за кермом, миттєво вмикаю радіо "Ера". Підтримую думку Полховського - варто говорити про провальне висвітлення Євро на укрТБ. Коментатори - це пів-біди, а де програми саме про матч, а не про те, що відбувалося до нього та після. Футбольне ТБ почало огламурюватися... Сама гра вже не ціаква...А "Іриша" Блохіна - це взагалі за гранню мого розуміння! Чому наші спортивні телекритики ( крім Полховського) мовчать про цей провальний експеримент з таким-собі образом "Іриші"? Слів немає, одні матюки!
фут
4529 дн. тому
Хотелась бы и на наших телеканалах слушать професиональный комментарий игры , а не истерику по поводу каждого забитого гола. Словесный "понос" в течение 90 мин (а то и более) утомляет.
Жаль
4529 дн. тому
Жаль, что Полховский для Денисва не авторитет... :(
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду