Моніторинг: Комерційної джинси побільшало

Моніторинг: Комерційної джинси побільшало

23 Березня 2015
2155

Моніторинг: Комерційної джинси побільшало

2155
«Україна» та «Інтер» активно критикували Кабмін та відстоювали інтереси власників у кофнілкті з групою Ігоря Коломойського. Водночас у випусках новин почастішали випадки комерційної джинси.
Моніторинг: Комерційної джинси побільшало
Моніторинг: Комерційної джинси побільшало

Про це свідчать результати моніторингів новин на каналах «Інтер», «1+1», СТБ, ICTV, «Україна», 5-й та Перший національний 9–15 березня 2015 року.

Моніторинг щоденних випусків новин за 9-14 березня (детальний моніторинг)

«Інтер» та «Україна» продовжують агресивно критикувати Кабмін. «События» для цього вибрали недоречні приводи (день народження Тараса Шевченка) та запрошували в студію заангажованих коментаторів – спершу Андрія Єрмолаєва, наступного дня Костя Бондаренка. Обоє наближені до «Опозиційного блоку», однак глядачів про це не інформують. Критичні висловлювання на адресу уряду лунають в ефірі «України» з уст порошенківця Миколи Томенка. Впродовж тижня критику Кабміну на цих каналах неодноразово звучала з уст представників «Опозиційного блоку» та критичних до уряду представників БПП. Позицію уряду ні «Інтер», ні «Україна» не дали.

«Україна» традиційно у кожному випуску піарила гуманітарний штаб Ахметова. Згадали теж і про банк Ахметова – ПУМБ. До вихваляння Ахметова долучалися ще й канали Пінчука. ICTV, також, рекламував банк свого власника – «Кредит Дніпро» та громадську організацію Сергія Льовочкіна «Нова Україна». На «Інтері» натомість інтенсивно впродовж тижня з’являвся власник каналу Дмитро Фірташ, вихваляючи власну діяльність. Натомість «1+1» атакує Фірташа звинуваченнями в тому, що його банк «Надра» організував фіктивний мітинг Вищого господарського суду. Звинувачення лунають в коментарі голови суду Богдана Львова, однак жодного підтвердження журналісти не наводять.

«Подробности» повернулися до теми рівненських правоохоронців та незаконного видобутку бурштину. Впродовж тижня з’явилося два таких матеріали із порушеннями стандартів. Не забував «Інтер» і про нападки в бік Ігоря Коломойського. Спершу з’явилося звинувачення незаконні оборудки в «Укрнафті». А тему із не надто реалістичним законопроектом про націоналізацію «Приватбанку» канал Фірташа розкручував два дні поспіль. Знову без дотримання балансу. Телеканали групи Пінчука та «1+1» просто проігнорували цей законопроект.

Як і минулого тижня, «Інтер» та «Україна» підхопили тему про зникнення дніпропетровського чиновника Олександра Величка, який звинувачує Ігоря Коломойського у своєму викраденні. Позиція команди голови Дніпропетровської ОДА не представлена. Інші канали, як і минулого тижня, проігнорували цю тему.

Наприкінці тижня у новинах стало відчутне загострення ситуації довкола «Укрнафти». «Інтер» традиційно давав звинувачення проти Коломойського без можливості відповісти. Натомість «1+1» взявся вихваляти діяльність «Укрнафти».

Також побільшало суто комерційної джинси й матеріалів з ознаками замовності, які тенденційно висвітлюють корпоративні конфлікти між компаніями. Такими відзначились ICTV, СТБ та «Україна». У вівторок, 10 вересня, інформаційні програми різних каналів, ніби змовившись, рекламували банки своїх власників. Чистими залишились тільки 5 канал і Перший національний.

Впродовж тижня зафіксовано 46 матеріалів з ознаками замовності. Традиційні антилідери — «Україна» (17 матеріалів) та «Інтер» (14), проте різко зросла кількість замовних матеріалів на ICTV (9 матеріалів). По три підозрілі матеріали було зафіксовано на СТБ та «1+1».

Моніторинг підсумкових тижневиків за 15 березня (детальний моніторинг)

Випуск «Событий недели» на «Україні» традиційно не обійшовся без корпоративної реклами. Ведучий Олег Панюта в начитці рекламує групу «СКМ» Ахметова, яка, за його словами, справно платить податки. Далі «Україна» дала синхрон нардепа від «Опозиційного блоку» Володимира Гусака, який є наближеним до компанії Ахметова. Не обійшлося у випуску без вихваляння благодійності Ахметова. Окрім цього, «Україна» дала матеріал із ознаками замовності про рівень безробіття в Україні, у якому з’являється сумнівної доцільності коментар Дмитра Фірташа. У сюжеті про зміни особливостей харчування українців через погіршення економічної ситуації журналістка прорекламувала компанію ресторанного бізнесу, подавши назву фірми в титрі.

«Інтер» запросив до студії екс-президента Леоніда Кравчука. Його участь в ефірі не була виправданою. Окрім того, ведучий використав розмову з екс-президентом як нагоду для того, аби своїми запитаннями прорекламувати власника каналу Дмитра Фірташа. Сюжет «Подробностей недели» про можливі наслідки для України економічних санкцій проти Росії має ознаки замовності. Тему прокоментував представник приватної компанії, назву якої зазначено в титрах.  У цьому ж матеріалі – сихнрон власника каналу Фірташа.

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
borderzine.com
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2155
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду