Ностальгія за привидами

5 Січня 2009
9095
5 Січня 2009
11:12

Ностальгія за привидами

9095
Телевізійний новий рік у стилі ретро - фальсифікація «радянського» новорічного духу, який насправді був «антирадянським».
Ностальгія за привидами
Цьогорічна новорічна теленіч обіцяла бути на диво різноманітною. Принаймні, саме таке враження складалося з назв святкових програм на різних каналах. «Цього разу вже точно не доведеться механічно перемикати канали, втративши надію побачити бодай щось цікаве», - це стало майже впевненістю.
 
Реальність виявилася набагато стандартнішою: за розмаїттям назв, сюжетних винаходів та антуражів часто-густо проглядало одне й те саме, до болю знайоме – «старі пісні про головне» та «блакитний вогник» в одній упаковці.
 
Отже, чим розважали телеканали глядачів, що тільки-но зустріли Новий рік? Програма «Однокласники» («Інтер») спочатку видалася навіть цікавою. Бог із ними, висмоктаністю з пальця сюжету та навряд чи виправданим хронометражем діалогів. Укотре пробачмо авторів програм за те, що вони, ніби з принципових міркувань, не пишуть і не повідомляють у жоден інший спосіб, хто співає. Концертні номери були хай і не найпершої свіжості, але на загальному тлі іноді навіть цікаві. Це враження тривало хвилин десять, ну може, двадцять. Допоки активно лунали тости, танули напої та наїдки, а телевізор був не більш ніж фоном. Тільки ж но на нього було переключено більше уваги, як враження почало блякнути, й дуже швидко видовище вочевидь набридло.
 
Ідею авторів «Однокласників» можна зрозуміти. Об’єднати модну тему однокласників (хай навіть цікавість до неї згасає) із перевіреним протягом багатьох десятиліть рецептом «блакитних вогників», грою на глядацькій ностальгії та серіалами – здавалося б, успіх гарантовано. А вийшло не так. По-перше, надто вже штучною в даному разі була тема однокласників та віртуальної школи – до такої міри штучною, що, окрім постійних нагадувань ведучих, ніщо не підтримувало її. На ній неможливо було побудувати сюжет, написати повноцінні діалоги та мізансцени.
 
По-друге, досвід мильних опер давно вже довів: вдалим може вийти той і лише той серіал, сценарій якого від самого початку було написано саме для серіалу. Намагання «серіалізувати» звичайні фільми нічого путнього не приносять. Ну от уявіть собі, що вам детально розповідають, скільки дітей народилося в Шурочки Азарової та поручика Ржевського з «Гусарської балади», що саме й у який спосіб Шурочка вишиває, хто з них кого тримає під каблуком і взагалі як протікає їхнє буденне життя. Чи буде це цікавим? Не випадково, мабуть, «Десять років по тому» та «Двадцять років по тому» й близько не мали й не мають тієї популярності, що «Троє мушкетерів» - навіть при тому, що написані одним і тим самим автором, і це далеко не нескінченна мильна опера. Сюжет добіг розв’язки, його закінчено, все, крапка. Що потім – нецікаво. Що потім – усе буде штучним. Продовження «Іронії долі», зняте торік, лише виграло б, якби сюжет був цілковито самостійним, а не відсилав повсякчас до першоджерела, справжньої «Іронії долі».
 
Перший національний «порадував» глядачів концертом «Зірки на Першому» - рідкісним гібридом радянського «Блакитного вогника» та радянського ж офіціозного концерту, де було намішане геть усе – від заїждженої «традиційної естради» до модерної поп-музики. Не став би стверджувати, що знайшлося б так уже багато шанувальників і того, й іншого одразу. «1+1» запропонував російську «Дискотеку 70 – 80-х», а після неї – фільми. Той самий «Інтер» після «Однокласників» показав програму «Тото Кутуньйо у колі друзів» - теж російську, й теж сучасну. Не належу до палких прихильників Кутуньйо, написана ним пісня «Johnny – Oh, Yes», що її колись співала Джілла, однаково навряд чи пролунала б, та й не виловлювати ж було її єдину! «Найкращі пісні року» на ICTV не залишили якихось вражень, окрім домінування російських артистів. (Може, то мені так щастило?)
 
«Новий рік у стилі ретро» на ТЕТі не зацікавив – не люблю я ретро. «Суперстар-2008. Команда мрії» на СТБ виявилося тим-таки ретро, ще одним «Блакитним вогником». «Зірки караоке. Фінал» на Новому – можливо, для любителів це було цікаво, от тільки чи саме для новорічної ночі така програма? Може, караоке краще практикувати десь удень того ж таки 1 січня?
 
«Київ» запропонував прямий репортаж «Новий рік на Майдані» - дешево, сердито й, як завжди, далеко не повністю – ніби для того, щоб бодай чимось заповнити ефір. Концерт «Новорічні зірки»… Тепер навіть не пригадаю, чи траплявся він мені. Черговий «ретро-вогник»? Ні, не пригадаю. Клубний концерт Любаші під ранок – ото був ексклюзив. На жаль, до Любаші я ставлюся так само, як і до Кутуньйо.
 
Перевершив усіх 5 канал. Святкова програма, анонсована як «Урочиста церемонія нагородження переможців міжнародного фестивалю-конкурсу «Вибір року» в Україні», чомусь зовсім не надихнула бодай поцікавитися, а що ж воно таке. Якби в анонсі було позначено яке-небудь «Урочисте пленарне засідання Верховної Ради», це заінтригувало б незрівнянно більше.
 
Ну й, звісно ж, «Україна» з традиційним «Блакитним вогником на Шаболовці» - те, на що я натрапляв, не вражало, та й пісні видавалися не зовсім новими.
 
І без Шаболовки новорічна ніч на українському телебаченні рясніла від російських артистів та російських програм. Фраза, яку я найчастіше чув з екрана цієї ночі, була, здається, такою: «С Новым годом, Россия!». Дуже-дуже дякую. А «Україна» подарувала глядачам, зокрема, отакий жарт: «Европейцы готовы даже заняться членовредительством, чтобы избежать диктата американских кураторов и их восточноевропейских клик». Дотепно… 
 
Новорічне телебачення, як і завжди, було просякнуте ностальгією. Не просто за старими часами, часами молодості багатьох глядачів (чи, передусім, керівників каналів?), як за Радянським Союзом. На московській «Дискотеці 70 – 80-х» («1+1») під час виступу Юрія Антонова хтось із глядачів щосили розмахував радянським прапором, інший – транспарантом: «Великий могучий Советский Союз». У 1980-і роки такого не могло бути, бо бути не могло. Це – приблизно те саме, що розмахувати прапором нацистської Німеччини на концерті Марлен Дитрих. Юрій Антонов був неформатом для радянського телебачення, й побачити його можна було зовсім не часто. Натомість, сучасні новорічні програми створюють образ СРСР як країни, де на телебаченні тільки й виступали, що Антонов та група «Цвєти» разом із «Боні М», «Ерапшн» та іншими зірками європейської та світової поп-музики.
 
Постійна участь у всіляких «Дискотеках» різних «Самоцвєтів» та «Лєйся, пєйся» подається як нібито природна річ. Ніби участь рівних серед рівних. Ніби й не сприймалися вони тоді, у 1970 – 1980-і, як щось протилежне хоча б тим самим «Боні М», як щось совкове. Але цьогорічна поява на «Дискотеці 70 – 80-х» Лева Лещенка – це було вже занадто. Співак, що навіть цілком дискотечну за задумом «Солов’їну рощу» зміг свого часу проспівати, немов гімн рідній партії…
 
Це вже не культивування ностальгії. Це – спроба відретушувати минуле, під його виглядом підсунувши глядачам сурогат, це – спроба створити привабливий образ того, що насправді було аж ніяк не привабливим. Це – не ностальгія, бо люди, що жили тоді, одразу відчувають фальш. Це – адресоване молодим, тим, хто не пам’ятає тих часів, створювання туги за «золотим віком», який насправді «золотим» не був. Це – суто ідеологічна операція, це – телевізійний варіант майок із написом «СССР». І не біда, що у справжньому СРСР довговолосих власників таких майок могли запросто як не забрати до міліції, то «проробити» на комсомольських зборах та змусити підстригтися під усюдисущу «угорку». Нинішня російська, а за нею й українська (бо Росія ж така телевізійно передова!) молодь мусить ностальгувати за радянським міфом. Це – телевізійна сирокопчена ковбаса під назвою «Советская» (є така, гривень по 80 за кілограм): ті, кому 1991 року було не більше 10 – 12 років, мусять вірити, що саме така ковбаса лежала у кожному радянському магазині й коштувала рубль-двадцять. 
 
Ні, звісно, ж, цікаво згадати пісні, які й досі іноді наспівуєш собі під ніс. Цікаво побачити хай постарілих, але кумирів, яких тоді не бачив жодного разу – бо вони були з-поза залізної завіси, й радянське телебачення їх не показувало, ніколи й ніяк – як от тих самих Газібо чи Еф-Ар Дейвіда. От тільки… Щось надто молодими були учасники групи «Чіллі». Невже той самий склад, що й був за часів їхньої слави? Ні, не віриться. Та й у «Чингісхані» лише троє були у віці. Щодо «Боні М» усе відомо: від оригінального складу залишилася сама лише Ліз Мітчелл; попри всі зусилля, в неї не виходить приховати плин часу. От ви можете собі уявити, щоб на подібні концерти з’явилася «АББА» в новому складі? Чи була б це «АББА»? Хіба що торік виступала Аманда Лір – от щодо неї що у 1980-і роки ніхто не міг сказати, скільки їй років, що тепер. Загалом же, спостерігати постарілих кумирів молодості, колишніх секс-символів і об’єктів мрій та фантазій – справа сумна. От уявіть собі, якби телебачення вперше показало «ВІА Гру» року так 2030-го.
 
Та й річ не лише в тому. Диско – то не лише пісні. То – атмосфера, то – цілком визначений стиль усього, від одягу до сценічних декорацій та освітлення. Організатори телевізійних «Дискотек» на цьому завжди економлять.
 
А всі спроби реанімувати минулі часи зазнають фіаско з однієї дуже простої причини. Вони просякнуті оспівуванням СРСР, ностальгією за ним. Тоді як уся принада радянського новорічного телебачення полягала в тому, що жорсткі вимоги до щоденного телебачення послаблювалися, й радянська дійсність ніби трошечки відступала. Новорічна теленіч в СРСР була ніччю бодай примарної свободи, коли людям дозволяли відпочити від неї. Саме дійство «Блакитних вогників» нагадувало глядачам щось із забороненого життя: зірки співають, а присутні не сидять по стійці «струнко», аплодуючи, немов після доповіді генсека, а їдять та п’ють шампанське. Це ж був майже нічний клуб! Принаймні, нічого спільного це не мало зі звичними телеконцертами, де ведучі-диктори офіційними голосами оголошували артистів, немов промовців на партзборах: «Выступа-а-ает!..»
 
Розмовні вставки між концертними номерами, діалоги гостей були короткими – рівно такими, щоб відтворити розслаблено-святкову, клубну атмосферу. Вони не несли в собі самостійного змістового навантаження. У сьогоднішніх «Нью-вогниках» оці діалоги публіки правлять ледь не за головне. Аж до того, що в «Однокласниках» («Інтер») занудні та банальні привітання глядачів із новим роком відбувалися посеред пісень; звук пісень, відповідно, максимально приглушували, а з кадру надовго зникала сцена – так, що жодна пісня не пролунала в цілісному вигляді, від початку й до кінця. І це, як нас переконують, був телевізійний концерт?
 
Радянські зірки могли цієї ночі співати щось трішечки легковажніше, ніж завжди. Їхнє вбрання – з огляду на свято казок і див – могло бути трішечки гламурнішим. Лише у «Блакитних вогниках» зіркам дозволяли співати з підтанцьовкою. Лише у «Блакитному вогнику» могла з’явитися на радянських екранах «Машина врємєні». Тільки в новорічну теленіч вдалося Софії Ротару (й це вже за перебудовчих часів!) проспівати пісню з «Маленької Віри». Саме у «Блакитних вогниках» тодішні глядачі могли побачити суперпопулярного Михаїла Боярського як співака. Головне ж – це була ніч усезагального релізу: зірки співали тільки нові пісні – ті, які мали стати й таки ставали хітами наступного року. На цю ніч провідні співаки працювали цілий рік, ретельно добираючи й пісні, й манеру їхнього виконання. Саме новорічної ночі зірки дозволяли собі підкоригувати, а то й змінити стиль: саме новорічної ночі Алла Пугачова вперше проспівала пісню Раймонда Паулса, потім – Ігоря Ніколаєва, потім – Юрія Чернавського. Сама ідея різноманітних «старих пісень» суперечить ідеї «Вогників», а тому й не в змозі їх відтворити.
 
Цієї ночі трішечки піднімалася залізна завіса. У «Мелодіях та ритмах зарубіжної естради» можна було – раз на рік – побачити виступи європейських та світових зірок. Виступи ці були здебільшого дворічної чи навіть трирічної давнини, але іншої можливості їх побачити однаково не було. На радянському телебаченні новорічна ніч була не зовсім радянською – от у чому полягав її магнетизм. Відтворити ту атмосферу сьогодні неможливо. Тим більше неможливо, коли намагатися нашпигувати її ностальгією за СРСР.
 
Утім, чи зовсім неможливо? Парадокс полягає в тому, що можливо – варто тільки не намагатися вкласти в це дійство ідеологічний зміст. На відміну від сьогоднішніх тінейджерів, покоління 1970-х та 1980-х знали своїх кумирів лише за магнітофонними записами. Концертних виступів більшості з них ніхто ніколи не бачив. Жодного разу, скажімо, не показало радянське телебачення жодного виступу Донни Саммер. Тінейджери 1990-х років так само не бачили виступів більшості своїх кумирів – бо слухали здебільшого європейську музику, а телебачення показувало їм американську, реп та соул. Тінейджери 2000-х років? Вони бачать своїх кумирів здебільшого у кліпах, а це – зовсім не те, що концерти.
 
То чому б у новорічну ніч не зробити подарунок усім тінейджерам – нинішнім і колишнім, усіх вікових груп? Чому б не дістати з архівів (закупити) виступи зірок кожної епохи, записи музичних шоу за їхньої участі? Зробити ту саму «Дискотеку 70 – 80-х», тільки справжню, коли зіркам ще далеко до шістдесяти? Дорого? Клопітно? А закуповувати російське все-що-завгодно – не дорого? А запрошувати Світлану Крючкову та Світлану Нємоляєву на «Однокласників», щоб показати кожну з них по дві хвилини – не дорого?  
 
Кажуть, у нас на телебаченні – ринкові відносини. Справжні ринкові відносини, як мені завжди здавалося, відрізняються тим, що задовольняють попит кожного сегменту споживачів. Наш телевізійний ринок, натомість, спрямований на якогось гіпотетичного середньостатистичного українця. Крок праворуч, крок ліворуч – залишитеся без телебачення. От тому й новорічні програми виходять такі нудні, от тому цьогорічне розмаїття назв святкових програм обернулося на практиці розмаїттям одноманітності. «Мейнстрим», на який орієнтуються наші телеканали, є до великої міри умоглядним, створеним in vitro. Він навряд чи існує у природі – в іншому разі не було б такої кількості невдоволених новорічними програмами, людей, що так нічого й не знайшли для себе. Це керівники телеканалів уявляють нас із вами отакими. Якщо радянське телебачення було орієнтоване на середньо-стереотипного совка, то сьогоднішнє українське телебачення орієнтоване… на нього ж. На середнього совка. От тільки хіба самі лише новорічні телепрограми розраховані на нього? До речі, новорічне телебачення проливає світло на секрет багатьох ЗМІ Криму та Донбасу: через що й навіщо проповідують вони антиукраїнські ідеї, чому редактори більшості ЗМІ цих регіонів виявляються такими «яструбами», чому самі ці ЗМІ є набагато нетерпимішими до всього українського, ніж мешканці цих регіонів. Відповідь є дуже простою: самі редактори та автори можуть зовсім не бути «яструбами». Просто отакими вони уявляють своїх споживачів і саме для них стараються. Вони потрапляють у тенета створених ними ж стереотипів…
 
Але от настав вечір 1 січня. «Золоті пісні України» на Першому каналі були у звичному дусі – намішано всього до купи з відчутною перевагою всюдисущої «традиційної естради». Радянський концерт до Дня працівників торгівлі, перелицьований на український та на новорічний лад. «Найкращі пісні» на «Інтері» виявилися російськими, але далеко не найкращими – на загальному тлі неперевершеними зірками виглядали «ВІА Гра» та Борис Моїсеєв. На тлі вульгарного та пафосного «конферансу» всюдисущого Ніколая Баскова справжнім відкриттям видалися постійні побажання глядачам «миру на всій планеті». Ні, зрозуміло: людство в небезпеці, прогресивне людство (читай: Росія) щосили бореться за мир, менш прогресивне людство (українське телебачення) це ретранслює. Усе гаразд, усе, як і завжди. 
 
І замість постскриптуму. 2 січня у випуску новин Першого каналу Національного радіо ведучий просвітив слухачів: «Російський цар Петро І, переводячи країну на григоріанський календар, переніс святкування Нового, 1700, року з 13 січня на 1 січня. От звідти й пішла традиція святкувати старий Новий рік». Досі я вважав, що розповіді про три помилки у слові з трьох літер – це перебільшення… Не минуло й години, як Перший канал Національного радіо підніс ще один сюрприз, тепер уже у програмі «Новорічні зустрічі». «Привітайте піснею всіх українців, а разом із ними – й мене, напівугорця», - запропонував ведучий гості. Отже, ведучий державного радіоканалу впевнені (й запевняють у цьому слухачів), що й на вісімнадцятому році незалежності України українці – це лише українці за паспортом?
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
, для «Детектор медіа»
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
9095
Читайте також
28.12.2009 13:53
Борис Бахтєєв
, для «Детектор медіа»
18 821
06.08.2009 12:30
Борис Бахтєєв
для «Детектор медіа»
14 565
26.06.2009 11:12
Борис Бахтєєв
, для «Детектор медіа»
24 190
06.06.2009 09:27
Борис Бахтєєв
, для «Детектор медіа»
37 433
08.01.2009 11:15
Михайло Бриних
, для «Детектор медіа»
9 464
06.01.2009 10:47
Костя Гнатенко
, для «Детектор медіа»
16 300
03.01.2009 10:45
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
8 093
Коментарі
25
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
інша Наталя
5585 дн. тому
Мені ще не за... але «Дискотека 70 – 80-х» («1+1») сподобалась, принаймні це було щось інше - не Повалій, Басков, Кіркоров, Орбакайте і іже з.., які з келихом і однаковісінькими жартами були на всіх каналах, а потім ще й у секондівських мюзіклах. А стосовно того хто, що не любить і не сприймає, шановний авторе, мені вас направду шкода, але ж була альтернатива - вимкнути телевізор і влаштувати оригінальне свято, щонайменше вийти на вулицю!
Наташеньке
5588 дн. тому
Ната будьте последовательны. София наша родная звезда. Украинских исполнителей было достаточно, кто хотел тот пел. Я так понял для тех кому за... уже ничего показывать не надо, это не люди, а молодь ящик не смотрит. Вывод?
Наталія
5588 дн. тому
вцілому наше телебачення на Новий рік являло собою доволі убоге видовище. Правда, глядача тепер здивувати важко, це ж не 70-ті роки. І все таки- кращі українські зірки залишилися поза екраном. Зате вдосталь було Едіти П"єхи, Надії Бабкіної та Софії Ротару. правда. молодь у новорчну ніч не дуже дивиться телевізор... І все таки.. майже всі фільми і передачі були для тих , кому "за"...
Сергей
5589 дн. тому
А можно спросить Читателя. Цитирую Вас: "- Кстати, 90% здешних посетителей могли бы на них учиться уму-разуму и, как минимум, понимать, куда тянуться - а тянуться, судя по материалам и комментам, им надо еще долго и нудно". Так Вы с теми кто должен тянуться и тянуться. Или Вы уже постигли все вершины? Но обратите внимание у Вас как-то везде проблемы. И в булочной и с обувью, и с дворником...
otar
5589 дн. тому
читатель, можете для інтересу звернутись у взуттєву крамницю із претензією "у вас нема хорошого взуття, сама фігня". Думаю, вас уважно і з вдячністю вислухають і попрощаються. Конструктивна критика полягає в тому, щоб, вказуючи на недоліки, вказувати шлях їх виправлення. Недолік, який полягає у відсутності цікавих ВАМ текстів, можна виправити лише одним способом - публікацією цих самих текстів, які ніхто, крім вас, надати не може (бо йдеться про ваші суб'єктивні вподобання). Ми максимально зацікавлені в тому, щоб у нас було якомога більше текстів, які можуть задовільнити духовні потреби якомога більшої кількості наших читачів.
читатель - отару
5589 дн. тому
Я подумаю над вашим предложением. Вот только дошью ботинки (попросили в ответ на претензии в обувном магазине), спеку парочку батонов (в булочной обиделись, когда я сказал, что хлеб черствый), уберу снег во дворе своего дома (а то дворник уехал на праздники в деревню) и попробую сам себя постричь (парикмахерскую, куда я хожу, залил жилец сверху)... Отар, не принимайте все так близко к сердцу. Вы сами - хороший журналист и аналитик. Телекритика - единственное место, где можно узнать новости из мира СМИ. Логично, что, заглядывая сюда, хочется еще и почитать с пользой для души аналитические материалы. Кстати, 90% здешних посетителей могли бы на них учиться уму-разуму и, как минимум, понимать, куда тянуться - а тянуться, судя по материалам и комментам, им надо еще долго и нудно. Впрочем, дело ваше.
otar
5589 дн. тому
Сергей, не бачу, що не так з реакцією. У людини претензія щодо відсутності на сайті матеріалів, які б їй сподобались, при цьому вона застосовує суб'єктивні критерії. Найкращий вихід - якщо людина сама напише те, що вона хотіла би бачити на сайті.
Сергей
5589 дн. тому
ОТАР! С Праздником Вас и весь коллектив. Что-то уж сильно болезненная реакция если что-то пишут про ТК. Если спросили, ответить надо - это нормально. А на остальное пиши "ЧИТАЛИ ВСЕЙ ТК". Пока есть возможность свободно высказывать свое мнение Вы будете интересны и читаемы. Другое дело, что под разными никами один и тот-же автор долбит свою точку зрения выражая мнение толпы. Это раз. Второе. Я бы видел вопрос, как донести авторам статей мнение читателей и их коменты. "Он нагадил, а мы убираем". Может и дешевых, пустых статей поубавиться. Сколько людей, столько и мнений. Всем не угодишь.
Злой
5589 дн. тому
Денис. Основная черта нашей страны, когда высказываются вокруг да около и ничего конкретного. С диагнозом - это ясно. Дурак с умным - искусство, понятно. Ну очень хочеться знать, кто это у нас умные не при власти, управляющие так лихо страной. А при власти кто? Если умные, что-ж так плохо в стране. Если дураки, (по вашим словам) - сколько нам осталось существовать? "Наши СМИ рассчитаны на дураков" - ваши слова, а в СМИ кто работает? А если наши СМИ все смотрят и читают, значит страна не умных. Что ж вы так не благозвучно о жителях Украины, или это диагноз?
LITH
5589 дн. тому
Прочитала и представила, как среди весеслящихся, гуляющих и празднующих наступление Нового года людей - сидел один-одинешенек грустный и хмурый Борис Бахтеев и щёлкал пультом, иногда мрачно усмехаясь. Всю ночь. Жалко его стало... И не ругать за "слабый материал", а спасибо сказать надо человеку - что замахнулся описать весь этот балаган и хоть как-то сделать какие-то умозаключения. Кстати - все вышенаписанное его личное мнение, которое никому не запрещено иметь и высказывать. Лично я со многим не согласна, но принимаю такую точку зрения к сведению. Человек отработал. Маладца!
otar
5589 дн. тому
читатель, напишіть сильний матеріал, коли ваша ласка :) адресу, куди присилати, знаєте?
Денис Жарких - Злому
5589 дн. тому
Браво! Мне понравилось! Только я не говорил, что умный. Более того, я гражданин Украины, а это уже диагноз, или, как Вы выразились, "в общей куче". Но не все так печально. Умных, конечно, меньшинство, но если это меньшинство причастно к управлению страной (необязательно быть прямой властью), то это никак не Страна дураков. Страна дураков, это когда дураки управляют умными на том основании, что их больше. Но такие страны, к сожалению долго не живут. Наши СМИ тоже рассчитаны на дураков - а потому там тяжелый кризис. Ни один дурак не любит чтобы с ним говорили как с дураком. А говорить с дураком, как с умным - большое искусство.
Злой
5590 дн. тому
Если немного все собрать в кучу, то получается следующее. Как пишет Денис Жарких все умные смотрели видик, а автор статьи Бахтеев смотрел все каналы ТВ. Значит он дурак. Умные всегда в меньшинстве, значит страна дураков. Древние говорят, что умный человек никогда вслух не говорит, что он умный. Значит Денис в общую кучу. Умных у нас нет. Так, что мы хотим от ТВ?
Валіко
5590 дн. тому
Автору явно не вдалось по-людськи зустріти Новий рік в колі близьких людей, що привело до виплеску жовчі у вигляді цього мінінгітного шедевру. Це все одно, що виливати люту ненависть до "личинки" , яку тільки що відклав в унітаз. Таким критиканам цілу Новорічну ніч потрібно показувати похорони Брєжнєва та зривання памятників усіляким ленінам та дзержинським під хіп-хоп 2000-х.
читатель
5590 дн. тому
Зарекся читать авторские материалы на Телекритике, сделал исключение - и напрасно. На редкость беспомощный материал (идеологическую составляющую оставляю в стороне) - человек либо никогда не встречал в зрелом возрасте новый год в СССР (но тогда зачем он об этом пишет?), либо встречал, но все позабыл (но тогда надо не заметки писать, а идти к доктору). Абсолютно беспомощный анализ новогодних программ советского времени, полное непонимание того, как они формировались, никому не интересные воспоминания о Бонни М и Чингисхане (любезный, все кому надо, в советское время на новый год слушали, если их интересовали западные группы, фирменные диски, а не ждали по три часа их появления на телеэкране). Отдельно _ Отару. Говорят, как Новый Год встретишь, так его и проведешь. У вас первые дни нового года, как на подбор, откровенно слабые материалы (не буду обсуждать всерьез интервью, там уровень вобще ниже плинтуса). Неужто вы сами этого не видите?
Денис Жарких
5590 дн. тому
Предложить есть чего, но это уже отдельная история. А если вкраце, то знаю только два сработавших на Новый год рецепта. Первый - каскад премьер песен и шоу, когда зрителя просто завораживают новизной (об этом написал Бахтеев), второй - добрая сказка сделанная С ХОРОШИМ ВКУСОМ. В Советском Союзе иногда получалось делать такую сказку и они до сих пор популярны. Сейчас считается, что поскольку хороший вкус есть не у всех, то лучше сделать что-то китчевое, поскольку дураков больше чем умных. В этом случае умные смотрят на Новый год видео в гордом меньшенстве. Ну что поделать, умные всегда в меньшенстве, таков закон общества!
АНдр
5590 дн. тому
Галкин: «Раз ты хохол, то ешь свои галушки и не думай про суши». http://aif.ru/culture/article/18527 Вообще, vилейший мальчик. А-ну-ка, хохлы! Осмелитесь подставить нужные ответные слова в это высказывание и разместить его в газете тиража "АиФ"? Маца, там, и все такое? Если нет, значит Галкин прав. Вот вам и весь тест.
greta
5591 дн. тому
Щодо "освіченості" наших журналістів: найбільше враження на мене справила молода журналісточка, яка, підводячи риску під передачею про Великдень, повідомила: "Цього року Пасха припадає на неділю". Після цього "перла" мене вже геть нічого в нашому ефірі не здивує. І від новорічних свят в телевізорі нічого й не очікую, знаєте, як в рос. анекдоті: "перед рыбалкой приезжие рыбаки спрашивают у местного жителя:"А что, дед, есть в реке рыба?" - "А куды ж ей деться!"- отвечает абориген. После неудачной рыбалки: "И где же, дед , рыба?" - "Так отколь ей тут взяться?". Откуда чему взяться в Новогоднюю ночь, если посреди года ничего не было? Кроме Герман и Шуфрича.
Глядач
5591 дн. тому
А, что он предложит, если предложить НЕЧЕГО. Он в числе "многих", кто на Новый год смотрит видео и гордится.
serg
5591 дн. тому
Денис, ваша мысль выглядит незаконченной, вы не предложили, что бы вы хотели видеть в новогоднюю ночь.
Денис Жарких
5591 дн. тому
serg - Вы не поняли подкола по поводу выбора, ну да ладно! Но даже если принимать Вашу аргументацию, то легкое новогоднее шоу обязательно будет с Галкиным - русским эквивалентом Данилко. Так и Советском Союзе юмор без Райкина был невозможен, а еще недавно он был невозможен без Петросяна. То есть, ничего не изменилось - выбора, как такового нет. Более того, этот выбор нам навязывается, а мы его принимаем. Вместе с тем согласен с Вами в том пункте, что можно вообще смотреть видео. Что многие и делают.
serg
5591 дн. тому
Вопрос к serg - "А людей не обманешь, они выбирают лучшее." И часто они это делают? Скажу за себя. Выбор конечно есть: 1) смотреть какое-нибудь новое легкое новогоднее шоу с тем же Галкиным, 2) перший национальный и ему подобные (5 канал и т.д.) для национально озабоченных. 3) СТБ и ему подобные - какую-нибудь познавательную передачу либо новогоднее шоу прошлых лет 4) вставить свой любимый концерт Квин на ДВД. В новогоднюю ночь выбираю пункт 1, если праздную дома с семьей. Как-то в праздник хочется расслабиться и посмеяться. Мож кому-то и интересно врубить Deep Purple, но по-моему для этого есть другие дни :).
Володимир
5591 дн. тому
Хоча в програмах в газетах було написано, що на 1+1 будуть пісні 70-80-х, на сайті самого каналу було вказано, що пісні 80-х і так було насправді в ефірі. Тобто глядачі до певної міри виявилися обманутими. І дійсно краще було б взяти оригінальні записи тих років, але, мабуть, ТВ з різних причин це невигідно.
Денис Жарких
5591 дн. тому
Вопрос к автору - А что, если бы Иво Бобул и Павел Зибров под кардеболет Поплавского размахивали украинскими знаменами, то было бы лучше? Это был бы еще больший удар по украинской культуре и патриотизму украинцев. Но с основной мыслью статьи согласен - наше ТВ движется назад, а не вперед. Скоро дойдет до краха 90-х годов. Зачет. Правда, с прямыми рекомендациями каналам я бы воздержался. Их никто не спрашивает, а потому уместнее проявлять такт. Вопрос к serg - "А людей не обманешь, они выбирают лучшее." И часто они это делают? С ответом не торопиться, а читать свою цитату и смотреть вокруг. Повторять до катарсиса.
serg
5591 дн. тому
Еще один, который {CENSORED} от лютой ненависти. Пусть автор пойдет и удавится.
А он не задавался вопросом, почему ностальгия по 60м, 70м. Может потому что тогда был расцвет, и люди жили и творили. Или неужели надо ностальгировать по 80м и тем более 90м ?
Вобщем, никуда нам не деться ни от талантливого парня Галкина, ни от российского шоу-бизнеса. Ибо своего нет. А людей не обманешь, они выбирают лучшее.
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду