політичний експерт
11:30
Середа, 22 Серпня 2018

NewsOne і «112» — не опозиційні телеканали, а пропагандистські

Експерти і проукраїнські політики мають припинити ходити на ці телеканали.
NewsOne і «112» — не опозиційні телеканали, а пропагандистські
NewsOne і «112» — не опозиційні телеканали, а пропагандистські

Телеканали NewsOne і «112» пропонують глядачам виключно інформаційний контент, який формує політичне сприйняття ситуації в Україні. Достеменно не відомо від самого створення обох каналів, хто саме є їхніми справжніми, а не заявленими власниками. Але контент, що його в останні кілька місяців продукують вони, менеджери, які приходять працювати на ці канали останнім часом, все більше вказують на те, що принаймні великий вплив на їхню редакційну політику має Віктор Медведчук — кум Путіна.

А отже, ця редакційна політика опосередковано зрежисована і Кремлем.

Допоки експерти і проукраїнські політики будуть відвідувати ці телеканали, доти ці телеканали й будуть популярними, а Кремль матиме можливість істотно впливати на громадську думку в Україні.

Почнімо з огляду телеканалу NewsOne.

По-перше, на телеканалі NewsOne багато ведучих із досить одіозними поглядами.

В’ячеслав Піховшек, ведучий програми «Хронологія дня» — людина, яка вважає, що «Революція гідності не має ніякого стосунку до гідності». Людина, яка активно виступала проти декомунізації. Людина, яка називала Україну failed state, в унісон із російськими пропагандистами. Це якщо дуже коротко.

Руслан Коцаба, ведучий програми «Я так думаю» — людина, яка казала, що «кримчани зробили правильний вибір». Людина, яка пропагувала позицію, що на Донбасі громадянська війна, мовляв, там одні місцеві хлопці. Людина, яка агітувала за відмову від мобілізації до ЗСУ.

Ганна Герман, ведуча програми «Суб’єктивні підсумки» — людина, яка не вважає зрадником Януковича, що втік із країни. Людина, переконана в тому, що Янукович робив добро для України, коли не підписував Угоду про Асоціацію з ЄС. Врешті-решт, людина, яка вірить у відродження Януковича, що він може повернутися на Донбас і стати там губернатором.

Також частим ведучим «Суб’єктивних підсумків» є Руслан Бортнік, який був помічником одіозного народного депутата Вадима Колесніченка і якого постійно цитують російські та проросійські ЗМІ («Телеканал “Звєзда”», «Украина.ру», «ПолітНавігатор» тощо). Або Євген Червоненко, який після невдалого результату в конкурсі на посаду голови Одеської ОДА заявив: «Нехай ця країна горить вогнем, я ще зароблю».

Водночас пліч-о-пліч із одіозними ведучими працюють ведучі, які ставлять більш-менш неупереджені запитання гостям та обережно коментують події. Наприклад, Василь Голованов або Тигран Мартиросян. Але вони показовою нібито неупередженістю лише підсилюють ефект від маніпуляцій іншими засобами, що яскраво демонструє ток-шок «Український формат».

По-друге, більшість подій коментують завуальовані антиукраїнські, на думку вашого автора, експерти.

Найчастіші експерти у студії телеканалу — це так званий медведчуківський пул експертів. Їх легко ідентифікувати за належністю до команди Українського інституту аналізу та менеджменту політики. Зокрема, це Кирило Молчанов, Микола Спиридонов, Владислав Дзівідзінський, Володимир Воля, Валентин Гайдай та інші.

Також часті гості на каналі — члени «незалежного пулу експертів» Інституту публічної політики і консалтингу, створеного в кінці минулого року: Кость Бондаренко, Сергій Биков і Анна Бикова, Олексій Якубін, Олена Яхно, Валентин Гладких, Олександра Решмеділова і Василь Вакаров, який їздить до Росії на пропагандистські телевізійні шоу як представник України та роздає коментарі таким сепаратистським ЗМІ, як News Front. Тож, можна впевнено припустити, що вони також входять до «медведчуківського пулу експертів».

Крім них, постійні експерти телеканалу — Михайло Погребинський, який активно співпрацював із «Українським вибором» Медведчука у 2012–2014 роках. Заступниця головного редактора «Страни.ua» Світлана Крюкова. Політолог Дмитро Корнійчук, який нещодавно ляпнув: «Кримська декларація Держдепу — це офіційна передача Криму Путіну зі сторони США». Володимир Грановський, який восени 2013 року дав тривале ексклюзивне інтерв’ю російському телеканалу «Россия 24», у якому фактично обґрунтовував відтермінування підписання Україною Асоціації з ЄС, мовляв, будуть зупинятися українські заводи, люди втратять роботу, нахлине потік мігрантів із України в Росію. Володимир Грановський бере активну участь і в підготовці ток-шоу «Український формат».

Взагалі, лінгвістичний аналіз коментарів «експертів» на NewsOne демонструє різку негативну оцінку державних інституцій, натяки на їхню безпорадність і неспроможність, критику всіх без винятку рішень влади, деструктивний підхід до будь-яких позитивних ініціатив, песимістичні прогнози, підкреслення об’єктності України на міжнародній арені та нехтування її інтересами з боку інших держава, депресивну тональність.

Окремо зазначимо той факт, що віднедавна телеканал NewsOne надає трибуну Анатолію Шарію.

Як влучно висловився журналіст Дмитро Гордон про нього, «талановитий і харизматичний спецпроект Росії». Перше включення із Шарієм сталося 6 червня 2018 року, на День журналіста. Тоді Шарій розказав, що звільнений політв’язень Афанасьєв — «добротний український чиновник, у нього обличчя виросло» — нібито збрехав про свої тортури в російському полоні.

Наступний вихід Шарія в ефірі NewsOne був 10 липня. Він розкритикував флешмоб сотень тисяч українців із обвалення рейтингу фейсбук-сторінки ФІФА, який ініціювали небайдужі люди через несправедливе попередження хорватському футболісту за слова «Слава Україні!» і взагалі проведення Чемпіонату світу з футболу в країні-агресорі. Шарій заявив, що українці лише роздратували чиновників ФІФА і «на побутовому рівні ще раз показали, що поводимо себе не зовсім адекватно іноді».

Ще один «зірковий час» Шарія — майже годинний ефір 27 липня, на якому Шарій заявив: «Ви думаєте, Майдан щось змінив — ні, він тільки погіршив» і «Русскіє — мені не вороги».

Потім 7 серпня Шарія можна було побачити в ефірі із заявою, що якби політичний в’язень Олександр Костенко не відсидів би в РФ, то набагато більше відсидів би в Україні.

Дружині Анатолія, Ользі Шарій, також дають слово — 17 серпня в ефірі NewsOne вона, на нашу думку, «відбілила» історичну роль Медведчука в суді над політв’язнем: «Всі говорять, що роль Медведчука в справі Стуса була якоюсь ключовою, але насправді… там дещо інші речі впливали».

На каналі «112» Медведчука стали згадувати частіше й виключно у привабливому світлі.

За підрахунками MediaSapiens, із травня по червень 2018 року про Медведчука на телеканалі «112» з’явилося більше новин, ніж за весь 2017 рік: 26 проти 20.

Для розуміння, вкрай вилизана подача інформації про Медведчука на каналі «112» у липні:

  • «З Медведчуком у партії “За життя” з'являються хороші шанси пройти до ВР, — експерт» (07.08);
  • «Експерт: Оскільки Медведчуку вдається домовлятися з РФ, йому необхідно розширити повноваження» (07.08);
  • «Політолог: Потрібно розглядати всі плани врегулювання конфлікту на Донбасі, проте, крім Медведчука, план ще ніхто не озвучив» (10.08);
  • «Пікет офісу “Українського вибору” — це замовна акція “вашингтонського обкому”, — Медведчук» (17.08);
  • «Медведчук повертається в активне політичне життя і може позбавити “Опоблок” його електорату» (30.07);
  • «Влада не може піти на переговори з Путіним через політичні та суб'єктивні причини, а Медведчук — може, — експерт» (30.07).

Це трансляції меседжів прес-служби Медведчука на сайті каналу «112», цитування його повідомлень в ефірах, у рухомому рядку каналу, компліменти з боку запрошених «експертів».

Експерти і проукраїнські політики мають припинити ходити на телеканали, пов’язані з Медведчуком, — NewsOne і «112».

Зрозуміло, що проукраїнські експерти й політики прагнуть аудиторії, слави та уваги. Тому вони приймають запрошення на телеканали NewsOne і «112». Може здаватися, що це престижно — на таких загальнонаціональних телеканалах доносити свою думку.

Але це хибне уявлення. Так само, як і на пропагандистських шоу у Володимира Соловйова чи Євгена Попова з Ольгою Скабеєвою, все зроблено так, щоб можна було озвучити альтернативну точку зору, а потім потопити її в потоці брехні та маніпуляцій, висміяти, дискредитувати. Сподіватися, що можна прийти на телеканал і переконати когось або потролити — це все одно, що розраховувати виграти в казино в Лас-Вегасі.

Умовно кажучи, якщо кіт грає з мишкою, то це не тому що мишка така цікава, а тому що кіт хоче погратися, перш ніж з’їсти.

Виступаючи на цих телеканалах, проукраїнські експерти й політики дають їм одразу два подарунки — піднімають рейтинг і легалізують їх. Мовляв, подивіться — оскільки там виступає проукраїнський Петренко, отже це не кремлівське ЗМІ.

США ще в 2014 році запровадили персональні санкції проти Медведчука через загрозу миру, безпеці, стабільності, суверенітету й територіальній цілісності України. А українські експерти й політики навіть на п’ятому році війни з російським агресором продовжують підігравати цьому ворогу держави, відвідуючи пов'язані з ним телеканали.

Фото: nevsedoma.com.ua

Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
10388
Переглядів
Коментарі
Ольга
22:14 / 22 Серпня 2018
Олег, когда нет ответа, у Вас остаётся только переход на личности. Демократия – она такая?))) Вопрос открыт: "Миротворец", "Эспрессо ТВ"
Олег
21:09 / 22 Серпня 2018
А ви шановна Ольго стрілки не переводьте. Навіщо уподобнюватись братам нашим меньшим?
Ольга
19:39 / 22 Серпня 2018
Что же вы не пройдётесь по каналу "Эспрессо ТВ", на котором открыто призывают уничтожить часть граждан Украины? Наверное, потому что он находится под МВД? А что же Вы не боретесь против сайта "Миротворец", на котором размещены личные данные граждан Украины, хотя это запрещено законом о защите персональных данных? Такие вы журналисты
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop