11:30
Четвер, 6 Вересня 2018

«112 Україна» порушив стандарти журналістики, подаючи коментарі Мураєва щодо Сенцова – Незалежна медійна рада

1 468
Незалежна медійна рада дійшла висновку, що телеканал «112 Україна» порушив стандарти журналістики, транслюючи коментарі народного депутата Євгена Мураєва щодо можливого звільнення Олега Сенцова з російського ув’язнення.
«112 Україна» порушив стандарти журналістики, подаючи коментарі Мураєва щодо Сенцова – Незалежна медійна рада
«112 Україна» порушив стандарти журналістики, подаючи коментарі Мураєва щодо Сенцова – Незалежна медійна рада

Відповідний висновок Незалежна медійна рада оприлюднила 6 вересня.

2 червня 2018 року в прямому ефірі телеканалу «112 Україна» ведуча випуску новин брала коментар-інтерв’ю в народного депутата України Євгена Мураєва щодо можливого звільнення Олега Сенцова з російського ув’язнення.

В ефірі з уст пана Мураєва лунали тези про те, що протягом останніх років «герои стали предателями, а некоторые предатели — героями», що спецоперації СБУ, однією з яких може бути героїзація Сенцова, «позорят украинцев»; що пам’ятники справжнім героям, які мають бути прикладом для наслідування (маються на увазі герої «Великой Отечественной войны»), руйнуються. Також від народного депутата лунає таке: «С точки зрения того, что человек готовил поджоги и взрывы — для части населения он является террористом, для националистической части — он, наверное, является героем, и время расставит всё на свои места: кто прав, кто неправ, и кто как эту ситуацию воспринимает».

Незалежна медійна рада проаналізувала висловлювання пана Мураєва на предмет наявності в них мови ворожнечі у світлі критеріїв, розроблених Європейським судом із прав людини: статус спікера, природа матеріалу та його словесність, а також контекст матеріалу. Хоча як політичний діяч і медійник в одній особі, пан Мураєв мав усвідомлювати, що значущість його коментаря вища за слова простих громадян із того чи іншого питання, а висловлювання прозвучало в контексті дуже сенситивної ситуації, Незалежна медійна рада не знайшла достатніх підстав стверджувати про наявність мови ворожнечі в його словах, а отже і про відповідальність телеканалу «112 Україна» за нормою законодавства про телебачення і радіомовлення.

Водночас протягом свого монологу пан Мураєв висловив декілька тверджень, що звучали як твердження про факти (зокрема, прирівняв Олега Сенцова до терориста і ствердив, що Геннадій Афанасьєв відмовився від своїх свідчень у справі Сенцова вже після повернення на територію України, хоча насправді він зробив це ще в російському суді). А тим часом стиль спілкування ведучої з паном Мураєвим був пасивним. Вона не зробила жодних спроб нагадати про міжнародну реакцію на ув’язнення Олега Сенцова чи зупинити поширення інформації, яка могла би спричинити негативні наслідки. А зважаючи на те, що це відбувалося в новинній передачі, то противагу думці пана Мураєва мала би демонструвати сама ведуча. З огляду на це, Незалежна медійна рада вважає, що телеканал припустився порушення стандарту достовірності подання інформації, а також не зміг забезпечити збалансованості подання інформації в ефірі.

Із повним текстом висновку можна ознайомитися тут.



Читайте також

Нагадаємо, Незалежна медійна рада є органом саморегулювання у сфері медіа, до якого входять 15 членів – авторитетних журналістів та громадських активістів, які мають ґрунтовний досвід у медійній сфері. Склад медійної ради сформували наприкінці 2015 року п’ять медійних організацій – Центр демократії та верховенства права, Інститут масової інформації, «Інтерньюз-Україна», «Детектор медіа» та фундація «Суспільність».

Окрім надання експертних висновків щодо вирішення суперечливих ситуацій, Незалежна медійна рада надає рекомендації органам влади та іншим зацікавленим особам задля вдосконалення регулювання у медійній сфері.

Головою Незалежної медійної ради є голова ГО «Детектор медіа» Наталія Лигачова, секретарем – медіаюрист Ігор Розкладай (Центр демократії та верховенства права).

За перший рік своєї роботи Незалежна медіайна рада ухвалила 11 рішень, які стосувалися порушення телеканалом НТН декомунізаційних норм законодавствазапису передачі за участі Вікторії Шилової в ефірі телеканалу «Репортер» (Одеса)порушень при висвітленні інформації про пункт для біженців у Яготинірезонансного «Подвійного життя Президента»серіалу «Не зарікайся»критики епізоду «Слідства.Інфо» на сайті texty.org.uaтрансляції телеканалом «Гамма» передач за участю Петра Симоненкарекламних роликів «Рідна Роса», «Шустов» і «Первак»випуску передачі «Відкритий мікрофон» на радіо «АКС»випусків передачі «Трафік з Кивою» на телеканалі NewsOne і публікації в газеті «Дзеркало тижня» матеріалу Вадима Трояна «Війна на кримінальному фронті». Крім того Незалежна медійна рада підготувала одну рекомендацію Нацраді щодо регулювання контенту.

У 2017 році Незалежна медійна рада ухвалила 10 рішень: щодо змісту розважальних передач та їх анонсів на телеканалі СТБ («Один за всіх», «Битва екстрасенсів», «Хата на тата», «МастерШеф»), щодо правомірності обмеження ретрансляції телеканалу «Дождь» в Україніщодо трансляції передачі «Территория заблуждений» виробництва телеканалу РЕН ТВ у Маріуполіщодо трансляції документального фільму «Олесь Бузина: жизнь вне времени»щодо трансляції програми «Слідами грантоїдів: спеціальний репортаж» телеканалом «Україна»щодо сюжету «Отбор судей в Верховный Суд: кто виноват в срыве процесса» у «Подробностях» на «Інтері»щодо змісту розважальних передач та анонсів на телеканалі СТБщодо випусків передачі «Стосується кожного» на телеканалі «Інтер» від 9 та 13 жовтня 2017 рокущодо трансляції телеканалом NewsOne сюжету про розгляд комітетом із фінансових питань Конгресу США наявності корупції в НБУ та щодо трансляції телеканалом «112» документального фільму «Операція “Паспорт”».

У 2018 році Незалежна медійна рада ухвалила рішення щодо трансляції телеканалом «UA:Суми» випуску «Видавці коммайна» передачі «Під прицілом»щодо сюжетів про Аднана Ківана на одеських телеканалахщодо колонки редактора «Жиди чи євреї?» в газеті «Чортківський вісник» від 2 лютого 2018 рокущодо матеріалів стосовно діяльності ГО «Життя» на 5-му каналі та у виданні «Деньги.ua», щодо трансляції телеканалом ICTV розгрому табору ромів у програмі «Надзвичайні новини» від 9 червня 2018 року, а також склала рекомендації щодо пошуку та титрування експертів у ЗМІ.

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1468
Переглядів
Коментарі
Орфео
00:13 / 17 Квітня 2019
Пан Мураєв - справжній вибачте на слові "підерас"
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду