ІМІ: Ракетний удар по «Охматдиту» став подією дня лише для британських медіа

ІМІ: Ракетний удар по «Охматдиту» став подією дня лише для британських медіа

10 Липня 2024
2212
10 Липня 2024
16:11

ІМІ: Ракетний удар по «Охматдиту» став подією дня лише для британських медіа

2212
Огляд світових медіа показав: американські та деякі інші медіа надавали пріоритет новинам про вибори в США та Франції.
ІМІ: Ракетний удар по «Охматдиту» став подією дня лише для британських медіа
ІМІ: Ракетний удар по «Охматдиту» став подією дня лише для британських медіа

Ракетний обстріл росіянами дитячої лікарні «Охматдит» у Києві став найважливішою подією дня для британських медіа, натомість для американських редакцій та журналістів інших країн відійшов на другий план. Таким є висновок експертів Інституту масової інформації після огляду сайтів світових медіа.

Як пише ІМІ, The Washington Post факт руйнування ракетою корпусу «Охматдиту» не винесла в окрему новину, а кількома рядками згадала в матеріалі про візит Віктора Орбана до Китаю. Саму новину розмістили в нижній третині сайту. Про атаку на дитячу лікарню в Києві під час китайського візиту Орбана згадується у ліді, а в тексті новини — в четвертому і 27-му абзацах. Загалом ракетному удару по Україні присвячено в новині чотири абзаци з 29, усе інше — міжнародним переговорам та реакціям на них.

При цьому, якщо первісний заголовок новини згадував про обстріли України («Поки Віктор Орбан у Китаї наполягає на припиненні вогню, російські ракети завдають удару по Україні»), після кількох оновлень згадка про російський удар взагалі зникла із заголовка.

На сайті The New York Times головними новинами 8 липня стали вибори у США та Франції. Новину про ракетний обстріл «Охматдиту» розмістили в рубриці «Російсько-українська війна» на третьому плані. Цей текст також потрапив до друкованої газети за 9 липня на першу шпальту та 8 сторінку.

У тексті розповідають про завдані збитки та втрати від російського ракетного обстрілу. Репортаж містить опис ситуації в «Охматдиті» та коментарі свідків — лікарів і матерів. Також зазначається, що в лікарню влучила російська ракета Х-101. Російську пропаганду автори не цитували.

Для сайту американського телеканалу CNN топовою новиною 8 липня стали також вибори у Франції та США. Ракетні обстріли України увійшли до основних новин дня.

Частина матеріалу є репортажем з «Охматдиту» з коментарями працівників лікарні та матерів дітей, які тут лікувалися. У першій половині дня 9 липня цей репортаж опинився на другому місці за переглядами. Інша частина — реакція на ракетний обстріл нового прем’єра Великої Британії, посадовців Франції, згадка про спеціальне засідання Радбезу ООН. Поруч із цим наводиться заява міноборони РФ, що Москва завдала ударів по «військово-промислових об'єктах України та авіабазах ЗСУ» із застосуванням високоточної зброї великої дальності.

Головною темою 8 липня Associated Press визначило вибори в США. Ракетний удар по Україні потрапив до переліку основних подій дня. В заголовок винесли, що це була найбільша російська атака за останні чотири місяці, під час якої влучили в дитячу лікарню. У матеріалі розміщено мапу Києва з місцями влучення ракет. 

У статті згадується реакція українських посадовців та представників західних країн і міжнародних організацій. Заяву російського міноборони про «українську ППО» видання назвало бездоказовим твердженням і написало про численні докази атак Росії на цивільну інфраструктуру в Україні.

Британський суспільний мовник BBC ракетний обстріл України розмістив у топі на своєму сайті, а протягом дня відбувалося live-оновлення. Загалом у матеріалі вийшло 31 окреме повідомлення

Серед реакцій на ракетний обстріл наведено цитати кількох українських посадовців, британських прем’єр-міністра та міністра закордонних справ, заява представників ООН.

Поруч із цим наводиться заперечення росіян про «українську ППО». Втім, автор підсумовує, що «один із найнищівніших ударів Росії по Україні за останні місяці досить контрастує» з нещодавніми заявами Путіна про потребу «дипломатичного вирішення» війни.

Топновиною для британського Guardian стали вибори у Франції, одразу за цією темою йшов ракетний обстріл України. Серед реакцій на ракетну атаку наводяться цитати українських посадовців і низки представників західних країн та організацій, які засудили дії Росії. Окремим матеріалом Guardian подав репортаж Пьотра Зауера з «Охматдиту».

Вранці 9 липня події в Україні та навколо України потрапили до топу Guardian. Це вже був не якийсь окремий матеріал, а live, у якому збиралися всі останні новини.

Британське агентство новин Reuters ракетну атаку на Україну зробило топновиною 8 липня. Цій темі присвятили одразу кілька матеріалів.

У публікації наводиться реакція як українських, так і західних посадовців. Позиція Росії наводиться з уточненням від авторів, що «її атаки вбили тисячі мирних жителів». Втім, позицію Росії Reuters винесло й в окрему новину, в якій уже не було цього застереження. Натомість цитується заяву Москви, що російський удар по Україні був «помстою за напади на Росію».

Окремо Reuters опублікував репортаж Макса Гундера з «Охматдиту» «Мати захищає свою дитину серед хаосу в розбомбленій київській лікарні». У матеріалі містяться фотографії, серед яких і світлини дітей, які сидять із мамами просто неба. Матеріал містить різні свідчення потерпілих. «Росія стверджує, що не націлена на цивільне населення, але тисячі, можливо десятки тисяч, були вбиті з початку повномасштабного вторгнення в лютому 2022 року», — йдеться в репортажі.

Катарська міжнародна телекомпанія Al Jazeera 8 липня головною новиною на сайті зробила матеріал «Ізраїльські атаки в Газі вбивають 40 людей за день, тисячі змушені тікати». Добірка новин про ракетну атаку по Україні оновлювалася в режимі реального часу, загалом опубліковано 53 повідомлення. Свій live редакція розпочала з офіційних повідомлень української влади та світлин із лікарні. Далі наводилися реакції посадовців з ЄС, Великої Британії, Франції, Італії, Нідерландів, Польщі, ООН. У цій же стрічці новин редакція розмістила повідомлення про обстріл Бєлгорода зі словами місцевого губернатора про загиблих цивільних.

Серед пів сотні повідомлень про обстріл лише одне має червону позначку «breaking». У ньому — заперечення Росією ракетного удару по цивільній інфраструктурі.

В окремій новині та репортажі репортер із Києва Мансур Мировальов розповідає про свідків чотирьох потужних вибухів на військовому заводі «Артем», розташованому за 1 км від «Охматдиту».

У репортажі також наводиться позиція російського міноборони, що руйнування лікарні сталося внаслідок падіння української ракети ППО, і цитується ексзаступник начальника Генштабу ЗСУ Ігор Романенко, який вважає, що напад на «Охматдит» був навмисним.

Французька газета Le Figaro на своєму сайті основною темою 8 липня обрала вибори у Франції. Одразу за нею йшов матеріал про Україну. У цій новині російська ракетна атака описується одним абзацом, у якому не згадується «Охматдит» і що руйнувань зазнала саме найбільша дитяча лікарня. Про це згадується лише в наступному абзаці, який описує реакцію Зеленського на ракетну атаку. Далі в матеріалі Le Figaro описується реакція міжнародної спільноти: Франції, США, ООН, Великої Британії. Усі вони — про засудження ракетної атаки по цивільних об’єктах, зокрема й дитячій лікарні. Реакція Росії не згадується. Натомість ідеться про візит прем’єр-міністра Індії до Москви.

Пізніше на сайті Le Figaro з’явився ще один матеріал «Україна: Володимир Зеленський обіцяє відповісти на масовані та смертоносні атаки Росії». У ньому цитується допис Володимира Зеленського: «Постраждали житлові будинки, інфраструктура та дитяча лікарня, одна з найбільших у Європі». Тут уже автор зазначає, що під обстріл потрапила дитяча лікарня «Охматдит». Заперечення Росії щодо причетності до атаки згадують, проте спростовують повідомленням українських спецслужб про атаку ракетою Х-101.

«Не всі західні медіа оперативно та точно висвітлили ракетний обстріл “Охматдиту”. Найкраще впоралися з цим завданням BBC, Associated Press та Reuters, які не лише оперативно подали новину, але й чітко спростували фейкову позицію Росії. Інші видання, такі як The New York Times, The Washington Post, Al Jazeera, Le Figaro, не надали достатньої уваги цьому інциденту та спростуванню російських заяв, що може свідчити про інші редакційні пріоритети», — підсумовують експерти ІМІ.

Читайте також:

Фото: МОЗ

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2212
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду