ПРОЕКТИ
09:20
П'ятниця, 24 Лютого 2017

На Хмельниччині комунальний телеканал випускатиме свою газету: влада запевняє, що вона ні при чому

У Полонному на Хмельниччині редактор місцевої газети «Новий шлях», що нині реформується, Василь Миць обурений, що місцева комунальна телекомпанія зареєструвала власну газету «Життя громади» за, начебто, бюджетні 350 тис грн. Причетність до проекту міська влада заперечує та каже, що на це підуть приватні кошти.
На Хмельниччині комунальний телеканал випускатиме свою газету: влада запевняє, що вона ні при чому
На Хмельниччині комунальний телеканал випускатиме свою газету: влада запевняє, що вона ні при чому

Про це НСЖУ у своєму зверненні пан Миць.

 «Міська рада є засновником місцевого телебачення, і вони скористалися цим повноваженням. На сесії депутати внесли зміни  в попереднє  рішення про організаційно-фінансову підтримку телебачення, і тим самим телебаченню  виділено майже 350 тисяч гривень. У рішенні про створення  газети не звучало, а сказано –  поліпшити фінансування телебачення. А телебачення внесло зміни до статуту і тепер випускатиме  газету. Як сказав міський голова, вже є відповідне свідоцтво.

Якщо це законно, необхідно щоб НСЖУ разом з Держкомтелерадіо готували якнайшвидше зміни до Закону "Про реформування державних і комунальних ЗМІ", аби закрити цю прогалину. Якщо цією практикою скористаються інші органи місцевого самоврядування, то замість реформованих видань, яким уже по 80-100 років, як гриби, повиростають нові газети. І влада на місцях далі буде піаритися», – написав у зверненні до НСЖУ пан Миць.

Також редактор наголосив, що міська рада досить несподівано відмовилася  співпрацювати з «Новим шляхом», хоча «незадовго до цього мер переконував брати участь у тендерів на висвітлення діяльності, запевняючи, що працюватимуть тільки з цією газетою». Потім, як він повідомив, рішення тендеру скасували через занадто високі розцінки «Нового шляху».

Міський голова Полонного  Франц Скримський  у коментарі НСЖУ  підтвердив: «Дійсно, на телебаченні планують видавати газету "Життя громади", і вже отримали свідоцтво Міністерства юстиції про державну реєстрацію ЗМІ № 826/313 п».

Однак причетність міської влади до видання заперечує, наголошуючи, що на нього планується використали приватні кошти, які виділили підприємці, фермери, інші структури.

«Якщо редактор "Нового шляху" хвилюється з приводу появи ще однієї газети, думаю, що це добре. Можливо, це змусить його трохи переглянути свою  роботу і зробити щось на краще, – сказав мер. – Зараз ми, приміром, змушені були відмовитися від публікації матеріалів міськради в газеті "Новий шлях", бо вартість квадратного сантиметра там становить  6 грн. 37 коп. За вісім місяців тільки за оголошення про проведення сесій і публікацію регуляторних актів заплатили близько 28 тис грн. Таке для міського бюджету не під силу. Тому й скасували рішення про публікацію матеріалів у цій газеті, а уклали угоду про висвітлення з приватною газетою "Погляд тижня", де квадратний сантиметр коштує 1 грн. 97 коп.

Ми одні з перших утворили об'єднану територіальну громаду, і хочемо, щоб люди мали якомога більше інформації про її життя: навіщо громада створена, як працюють опорні школи, як вона виживає і поповнює бюджет. А цього якраз у "Новому шляху" немає. Неодноразово скаржилися й депутати та представники політичних партій на те, що не можуть потрапити на сторінки газети.

Я не говорю вже про такі нібито дрібниці, коли привітання зі святами від керівників міста і району в газеті "Новий шлях" ставлять поруч з повідомленнями про покійників, а перша сторінка водночас відводиться під рекламу, що файно платить.

Об'єднана територіальна громада  виділила для газети приміщення в історичному будинку, на підтримання якого, виявилося,  редакція зовсім не вкладає коштів, а будинок руйнується, балкони обрушилися. Тепер залишимо для редакції другий поверх, де власне вона й розташована. А перший поверх, що редактор здає в оренду, хоча не має права цього робити, буде вилучений з користування "Новим шляхом».

Читайте також

Директор телеорганізації «Полонський ТВ-канал» Василь Дубровський дивується з приводу думки про те, що виділені кошти підуть на створення газети:

«Звідки виникла думка, що виділені кошти йдуть на створення газети, не знаю. Ні на закупівлю витратних матеріалів, ні на друк, ні на доставку ніхто ніяких грошей нам не давав.  На сесії міськради ухвалено рішення виділити 350 тисяч гривень не на створення газети, а на розвиток телебачення. Частка виділених коштів піде на зарплату, а також на них  плануємо закупити два нових комп'ютери  для телебачення і замінити вікна, бо вже дожилися, що вітер гуляє по приміщенню.

Дубровський  наполягає, що створюється не міська газета, а газета телебачення. Уже в березні тут сподіваються видати тиражем  2000 примірників перший номер тижневика «Життя громади».

«Чого не можу зрозуміти, так те, чого наш колега-редактор боїться конкуренції? В Полонному вже тепер виходять приватні газети "Погляд тижня", "Подруга", і кожна з них зайняла свою нішу. Наскільки вони конкурентні між собою і чи складають конкуренцію "Новому шляху", не цікавився, не знаю», – сказав він.

На запитання, на які кошти видаватиметься нова газета, директор розповів, що зараз мають невеликий фінансовий запас, а далі планують заробляти на самій газеті за рахунок реклами, платних публікацій політичних партій, якихось інших замовників.

На переконання в.о. голови НСЖУ Сергія Томіленка, наміри чиновників у процесі здійснення роздержавлення створювати свої «кишенькові» газети – це дискредитація важливої медіареформи, оголошеної українською владою.

«У той час, коли місцеві органи влади мають всіляко демонструвати підтримку державної медіаполітики та першочергово укладати договори з газетами, що реформуються, вони заявляють зовсім іншу позицію. Застереження редактора «Нового шляху» цілком слушні, адже формально чиновники не порушують закон», – зазначив пан Томіленко.

Перший заступник голови Держкомтелерадіо Богдан Червак наголосив на необхідності внесення змін до законодавства, якими б обмежувалися можливості щодо створення нових видань.

Нагадаємо, на початку лютого стало відомо, що на Хмельниччині депутати райради відхилили звернення місцевої газети «Прибузька Зоря» про реформування у другому етапі через «відсутність бізнес-плану та чітких дій щодо подальшої долі газети».

 

 

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
970
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop