ПРОЕКТИ
12:31
Середа, 15 Березня 2017

«Інтер» вважає, що місце Яценюка на нарах, а не в НБУ

Використовуючи для гучних заяв свого незмінного коментатора всіх подій — народного депутата Сергія Капліна. Жодних коментарів від самого Яценюка, «Народного фронту», НБУ, банкірів, жодних інших осіб, крім Сергія Капліна, в цих матеріалах немає.

Підсумки моніторингу порушень журналістських стандартів у щоденних новинах центральних телеканалів, що його здійснює громадська організація «Детектор медіа», за період 27 лютого — 4 березня 2017 року.

Головними подіями тижня стали: трагедія на шахті «Степова», арешт Романа Насірова, блокада торгівлі з ОРДЛО.

На «Інтері» проти призначення Арсенія Яценюка головою НБУ

27 лютого джерела «РБК-Україна» повідомили, що Валерія Гонтерева планує залишити Нацбанк, а претендентом №1 їй на заміну є лідер «Народного фронту» та екс-прем’єр Арсеній Яценюк. На повідомлення тут же відреагували ЗМІ із лояльними та критичними до екс-прем’єра сюжетами.

У «Подробностях» на «Інтері» критичний матеріал вийшов уже 27 лютого. Із власних джерел журналістам стало відомо, що Арсеній Яценюк претендує на крісло голови НБУ, й тут же «Подробности» заявили: «Тем временем в Раде зарегистрировали постановление по созданию спецкомиссии, которая должна провести аудит деятельности Яценюка на посту премьера». Далі призначення Яценюка прямо критикує Сергій Каплін: «Без детального, ретельного аналізу діяльності Яценюка неможливі жодні призначення на ті чи інші важливі посади, тим більше призначення на посаду голови Нацбанку України. Його місце у в’язниці, його місце на нарах, його місце далеко від Національного банку [...] без такого аудиту будь-які нові призначення означатимуть державний переворот».Наступного дня депутат знову згадує прізвище голови «Народного фронту», звинувачуючи його разом із колегами в підпалі НІСу («Це був терористичний акт, організований міністром внутрішніх справ Аваковим, Яценюком, Пашинським») та в контролі судів: «Суди сьогодні до цього часу в руках Петренка, в руках Авакова і в руках Яценюка».

2 березня канал розповідає вже про «флешмоб» під Нацбанком, під час якого члени Соціал-демократичної партії (на відео дві людини) встановлюють біля фінустанови заборонний знак із зображеним на ньому Арсенієм Яценюком. За словами журналістів, «так они выразили свое мнение, что Яценюку не место в НБУ». Далі коментує лідер згаданої партії Сергій Каплін, він описує «дуже простий і підлий план Яценюка», згідно з яким той контролюватиме всі державні банки й отримуватиме відкати від ключових недержавних банків. Як наслідок — бідність, «якої не переживала жодна європейська держава». Звісно, жодних коментарів від самого Яценюка, «Народного фронту», НБУ, банкірів, жодних інших осіб, крім Сергія Капліна, в цих матеріалах немає. Так само як немає названих джерел інформації чи спроби об’єктивного аналізу кандидатури Арсенія Яценюка, який, між іншим, є має дисертацію на тему «Організація системи банківського нагляду і регулювання в Україні» й посаду міністра економіки за плечима.

Водночас протягом тижня можна було почути й прихильні до лідера «Народного фронту» сюжети. 2 березня сумнівні з погляду інформативності заяви Яценюка про те, що ніхто не планує знімати санкції з Росії, передали на «1+1» та «Україні».«Запад не намерен снимать санкции с России. По крайней мере, до тех пор, пока Украина не вернет свои земли под контроль. Об этом заявил лидер "Народного фронта" Арсений Яценюк в Лондоне в ходе рабочей поездки», — можна було почути в «Сегодня». Наступного дня обидва телеканали знову передали позбавлені елементу новинності заяви політика, цього разу про вибори на Донбасі. «Через проведення фальшивих виборів в Донецьку і Луганську, Путін хоче отримати право вето на майбутнє України. Таку заяву зробив Арсеній Яценюк в Лондоні під час дискусії в королівському Інституті міжнародних відносин», — заявили зокрема на «1+1».

Олег Ляшко — брехун чи майбутній Президент?

Після того як 20 лютого Радикальна партія підписала з «Народним фронтом» та БПП «Декларацію єдності», у ЗМІ почали з’являтися чутки про можливе повернення «радикалів» до складу коаліції. Хоч, як передає «Ліга.новости», Олег Ляшко спеціально наголошував: «Фракція Радикальної партії вже не входить до складу коаліції, але принципи єдності розділяє».

На цій ситуації, а також на причетності до «плану Артеменка» ґрунтується повний чорного піару сюжет про Олега Ляшка на «Інтері» 27 лютого. Спочатку журналісти повідомляють, буцімто Олег Ляшко та Андрій Артеменко мали разом презентувати«свої» мирні напрацювання у США. Таким чином приписуючи ідеї про «передачу Криму в оренду на 50–100 років» і самому Ляшку. Далі «Подробности» озвучують ініціативу лідера «радикалів» щодо притягнення Артеменка до відповідальності, але надають їй власного суб’єктивного підтексту: «А поскольку лучшая защита — это нападение, просит Генпрокурора немедленно подать прошение об аресте своего коллеги».

Після цього в «Подробностях» фігурує фрагмент звернення Олега Ляшка у Фейсбуку, де той спростовує потенційну участь Радикальної партії в коаліції. Цю заяву лідера «радикалів» піддають сумніву через уже згадану вище «Декларацію єдності». За словами журналістів, підписавши цей документ, Ляшко підтвердив, що «будет голосовать за инициативы большинства». Це сумнівне твердження, адже у відомому наразі тексті угоди про таке не йдеться.

Аргументи на користь приєднання Ляшка до коаліції додає політолог Руслан Бортник: «Ляшко завжди був у коаліції. Незважаючи на риторику, його партія тричі голосувала за державний бюджет підряд». А потім і самі журналісти: «Игра в имитацию, видимо, затянулась. Хочется и к власти дорваться. В парламенте ходят слухи, что Ляшко торгуется за кресло спикера. Хотя сам он все отрицает».На завершення в іще одному коментарі Руслана Бортника чуємо мікс із закидів у бік коаліції та щодо начебто нечесних намірів партії Ляшка: «Можливо, Радикальна партія Ляшка повернеться у коаліцію для того, щоб а) використовувати адміністративний ресурс і б) мати доступ до силового блоку держави, який дозволяє більш ефективно боротися з опонентами, особливо маючи не дуже гарні рейтинги[...] Очевидно, що в передвиборчий період ці рейтинги можуть ще більше просісти, адже не виконана фактично жодна обіцянка, яка давалася перед минулими виборами...»

Також на «Інтері» запевняють, що словам Ляшка «грош цена», нагадуючи про його заяви з приводу неголосування за державний бюджет — 2017. Члени Радикальної партії все-таки проголосували за нього і, як заявляють журналісти, «получили за это немало. Около 500 млн гривен уйдет на закупку пожарных машин у предприятия, аффилированного с членами Радикальной партии»Щоправда, в Радикальній парті рішення голосувати за бюджет пояснили інакше, сам Олег Ляшко назвав для цього цілих одинадцять причин. Тим не менше, закінчують на «Інтері» ще одним подвійним закидом — у невідворотності повернення в коаліцію та політичній корупції: «Какие суммы или портфели смогут поменять мнение Ляшко теперь? Время покажет».

На ультраприхильному до Олега Ляшка каналі «Україна» ролик-спростування із Фейсбуку теж показали. Щоправда, іншу його частину, із президентськими амбіціями лідера «радикалів»: «Кажуть, що в обмін за участь у коаліції мені пропонують посаду спікера. Мене не цікавить посада спікера, тому що я збираюсь балотуватись на наступних президентських виборах в президенти України». На цьому тему й закрили.

Оригінальне звернення Олега Ляшка на Фейсбуку тривало більше двох хвилин, і обидва телеканали так і не продемонстрували його частини, що стосувалися критики «Опозиційного блоку», нинішньої влади й телеканалу «Інтер».

На «1+1» «труну Гонтеревої» показали під сімома ракурсами

«1+1» ніколи не палав прихильністю до голови НБУ Валерії Гонтаревої. Та особливо наполегливо став критикувати її діяльність після націоналізації «Приватбанку». У «ТСН» вдавалися до різних аргументів — нестабільного курсу гривні, доведення українських банків до банкрутства, затягування з оголошенням банків неплатоспроможними, зв’язках із російськими банками. 1 березня журналісти знову присвятили сюжет останньому закиду, розповівши про протести під НБУ. «Колишні бійці АТО і громадські активісти» принесли під стіни НБУ труну, в якій лежав манекен із приклеєним обличчям Валерії Гонтаревої. Таким чином мітингувальники вимагали припинити в Україні діяльність російських банків. За хвилину, що триває сюжет, «труну Гонтаревої» показали під сімома різними ракурсами. Натомість тематичних коментарів представників Нацбанку (хоча б архівних) до сюжету не включили.

2 березня на «1+1» заявили про можливу відставку Гонтаревої. На прес-конференції журналіст запитав в очільниці НБУ: «Может ли так оказаться, что меморандум, который планируется согласовать в ближайшее время, будет последним, под которым будет стоять подпись главы НБУ Валерии Гонтаревой?». Гонтарева відповіла на це: «Таке може “оказаться”. Але ще раз наголошую, що офіційно Національний банк за місяць подасть повідомлення. Ми таке повідомлення не робили і все правління Національного банку працює за графіком». Але в «ТСН» її заяву скоротили до «такое может оказаться».

На «Інтері» Садового вважають організатором блокади ОРДЛО та потенційного екологічного лиха

1 березня на «Інтері» вийшов черговий сюжет із критикою мера Львова Андрія Садового. Цього разу словами міністра внутрішніх справ Арсена Авакова його звинувачують у причетності до блокади торгівлі з ОРДЛО, мовляв, це спосіб відвести увагу від проблем зі сміттям у Львові. Коментарів міського голови з цього приводу в сюжеті немає, адже, мовляв, він поїхав у Варшаву на симпозіум. Утім, поки журналісти дізнавалися цю інформацію, вони поспілкувалися зі щонайменше трьома працівниками міськради, зокрема й заступником мера, але в жодного так і не попросили коментаря.

Думка міського голови присутня тут лише у формі його фейсбук-коментаря, та й то суб’єктивно переказаного журналістами: «Свой ответ Авакову Садовый дал в Facebook. Заявил: мол, обвинения абсурдны. Но в этом же сообщении Садовый в очередной раз заявил — поддерживает требования радикалов, блокирующих транспортное сообщение в АТО. И предупреждает — силой разгонять их нельзя. Расценивать ли этот пост как очередной призыв к продолжению блокады, выяснить сегодня так и не удалось». Отже, з повідомлення-спростування «Подробности» вкотре перейшли до звинувачення. При цьому фразу про досягнення консенсусу із блокувальниками (про що йшлося в дописі міського голови) тут назвали «підтримкою радикалів».

У наступному сюжеті Сергій Каплін картинно пробиває шини автомобілям, що буцімто нелегально розвозили львівське сміття Україною. Політик заявляє: «Ми зобов’язані разом з вами, доки Садовий не засмітив всю нашу країну, не розповсюдив екологічне лихо по всій території держави, проголосувати відповідні рішення і дати правову оцінку його діяльності».

«Інтер» знову звинувачує Авакова у підпалі НІСу

28 лютого Рада Європи визнала підпал інформаційної служби телеканалу «Інтер», що стався 4 вересня 2016 року, серйозною загрозою для ЗМІ та свободи слова в Україні. Телеканал випустив про це чотири матеріали протягом тижня. Класичну тему супроводжують класичні маніпуляції. 28 лютого Сергій Каплін заявив«Це був терористичний акт, організований міністром внутрішніх справ Аваковим, Яценюком, Пашинським. Ця шайка, зграя — організоване злочинне угрупування під назвою "Народний фронт" — хотіла спалити заживо людей і спалити телеканал, припинити опозиційне мовлення». Далі Авакова та «Народний фронт» звинувачує на своєму сайті «Опозиційний блок».

1 березня інформацію про підпал повторюють майже слово в слово, цього разу — щоби повідомити, що «Опозиційний блок» вимагає змінити куратора розслідування, адже той — колишній нардеп «Народного фронту» — партії, яка є головним підозрюваним, на думку «опозиціонерів». 3 березня заяви з приводу підпалу (та начебто вини в ньому Авакова) знову робить Сергій Каплін. А 4 березня про підпал НІСу розповіли взагалі без інформаційного приводу та нових подробиць (якщо не враховувати, що минуло рівно півроку з дати підпалу).

Перевагу протягом тижня на телеканалах отримали такі політики й політичні сили:

Петро Порошенко — Президент отримав на свою користь два «паркетних» повідомлення протягом тижня, обидва від телеканалу ICTV.

Володимир Гройсман — цього тижня голову уряду піарили тільки тричі. По разу відзначилися «Інтер», «Україні» та ICTV.

Арсеній Яценюк — цього тижня репутацію лідера «Народного фронту» піднімали чотири рази. Двічі на «Україні» й по разу на «1+1» та ICTV.

Олег Ляшко — одразу п’ять позитивних матеріалів про лідера Радикальної партії можна було побачити на «Україні».

Сергій Каплін — член БПП з’являвся на «Інтері» сім разів. Головним чином у ролі критика «Народного фронту».

«Опозиційний блок» — партію просували на «Інтері» шість разів протягом тижня.

Валерія Гонтарева — «паркет» на користь голови НБУ вийшов на ICTV.

Леонід Кучма — чотири рази блокаду Донбасу засуджував Леонід Кучма. По разу на ICTV, СТБ, «Україні» та «Інтері».

Музей новин «ТСН» — у новинах на «1+1» сім разів можна було побачити рекламу власного музею телеканалу.

Критика:

Олег Ляшко — політика один раз критикували на «Інтері».

«Народний фронт» — партію традиційно критикували на «Інтері», випустивши проти неї цього тижня сім матеріалів.

Валерія Гонтарева — голову НБУ двічі недолюблювали на «1+1» та один раз на «UA: Першому».

Андрій Садовий — незбалансовану критику мера Львова можна було почути п’ять разів — тричі від «Інтера» й по разу від «України» та ICTV.

Михеїл Саакашвілі — проти колишнього очільника Одеської ОДА вийшов критичний матеріал на телеканалі «Україна».

Загалом протягом тижня експерти ГО «Детектор медіа» нарахували 81 сумнівний матеріал, що на п'ять більше, ніж минулого тижня. На «Україні» таких повідомлень було 28, на «Інтері» — 22, на «1+1» — 15, на ICTV — 11, на «СТБ» — три, на «UA: Першому» — два.

Детальніше про це читайте в публікації «Президентські амбіції Ляшка та повернення Яценюка. Моніторинг теленовин за 27 лютого — 4 березня 2017 року».

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
415
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop