15:00
Субота, 1 Червня 2019

Запустили м’ясорубку. Моніторинг теленовин 20–26 травня 2019 року

Старт виборчого процесу на «1+1» порівняли із фаршем. Дотримання стандартів інформаційної журналістики в новинах «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112 Україна» та 5 каналу.
Запустили м’ясорубку. Моніторинг теленовин 20–26 травня 2019 року
Запустили м’ясорубку. Моніторинг теленовин 20–26 травня 2019 року

Заплакані очі народних депутатів шукали на «1+1» після розпуску парламенту. А на 5 каналі нестримно дорікали новому президентові як не кількістю прихильників під час інавгурації (яких насправді було немало), так доходами його бізнесу. Інавгурація Володимира Зеленського, указ про розпуск парламенту і його оскарження, нові кадрові призначення і старт виборчої кампанії на парламентські вибори — ключові новини тижня, що минув.

20 травня, понеділок

Головна подія дня — інавгурація Володимира Зеленського. На ICTV поспілкувалися із прихильниками Зеленського, які чекали на трансляцію біля парламенту. Низку компліментів виголошує за кадром журналістка Ольга Чайко: «Володимир Зеленський прихильників не розчарував. Він відмовився від почесної варти, натомість радо робив селфі. За 5 хвилин до початку церемонії навіть встиг опублікувати у соцмережах грайливе сімейне фото». У сюжеті лише позитивні відгуки, святковий настрій і жодних розчарувань.

Далі у випуску сюжет про інавгураційну промову, яку просто переказали. Кореспондентка за кадром Оксана Коваленко теж симпатизує Зеленському: «Шокуючі тарифи, принизливі зарплати і пенсії. Болючі ціни, неіснуючі робочі місця — біди, які роблять українців нещасними. І нинішній уряд вирішити ці біди не здатен. Ба більше, він і є проблемою українців, переконаний Володимир Зеленський. Каже, піде уряд — підуть проблеми». Ввечері Гройсман скликав прес-конференцію й повідомив, що піде у відставку. Про це був наступний матеріал випуску.

І лише сюжет про розпуск парламенту показав, що не всі щасливі від президентства Зеленського. У матеріалі дали думки різних парламентських фракцій: Тимошенко підтримує розпуск Ради, а в коаліції більшості називають рішення незаконним. Також у сюжеті дали коментарі політичного експерта Володимира Фесенка та голови Комітету виборців України Олексія Кошеля щодо колізії: розпущений парламент має змінити виборче законодавство.

На каналі «Україна» почали з відставки Гройсмана й далі перейшли до деталей інавгурації та реакції народних депутатів із різних фракцій. «Народний фронт» і Радикальна партія назвали розпуск незаконним, а «Опоблок» і «Батьківщина» готові до нових виборів. У сюжеті також коментарі політологів Кирила Сазонова та Володимира Фесенка, чиї оцінки різняться: один каже, що для розпуску немає підстав, а другий — що все законно і президент має право. Потім на «Україні» сюжет про перші заяви Зеленського. Також тут показали суперечку Зеленського з Ляшком через мову.

Ведучий 5 каналу Віталій Гайдукевич не зміг обійтися без шпильок: «На інавгураційній церемонії під Радою було небагато людей. Зеленський обіймався із колегами по бізнесу, які були ніби пересічні глядачі». Підводка контрастує з оптимізмом у самому сюжеті. Наприкінці сюжету депутати з різних фракцій поділилися роздумами про дострокові вибори, тож за винятком підводки сюжет вийшов збалансований.

Далі ведучий знову дорікнув президентові: «Попри анонси заяви, указ про розпуск Верховної Ради поки що не з'явився на офіційній інтернет-сторінці глави держави». У цьому матеріалі про свої плани щодо участі у виборах говорили як старожили політики, так і «наймолодша з політичних сил партія “Голос” Святослава Вакарчука», як її охарактеризували в сюжеті.

Також у випуску 5 каналу йшлося про оприлюднену декларацію Зеленського за 2018 рік. Загалом нейтральне повідомлення знову починається саркастичними фразами: «Кінець епохи бідності розпочався сьогодні оприлюдненням декларації про доходи шостого глави держави. На відміну від кінематографічного Голобородька з велосипедом, реальний Зеленський має майже 10 мільйонів гривень, що були зароблені лише тільки за минулий рік».

На «1+1» у матеріалі про інавгурацію говорили про суто позитивні моменти, наголошуючи на відкритості Зеленського: «Вперше в історії України президент на власну інавгурацію йшов пішки… А кілька разів, зараз ви це побачите, Зеленський навіть високо підстрибнув, ось ви зараз це побачите, щоб поцілувати своїх колег по “95-му кварталу”. Таким чином він ніби демонстрував молодість, енергійність, розкутість».

Окремим матеріалом «Плюси» дали коментарі Юлії Тимошенко та Анатолія Гриценка, які «підтримали рішення Зеленського про розпуск Ради». У такий спосіб ці дві політичні сили безпідставно виділили на фоні інших, наголосивши: «За результатами останніх социологічних досліджень обидві ці політсили в Раду проходять».

Також у випуску окремий матеріал про Олену Зеленську. А журналістка світської хроніки «ТСН» Даша Щаслива розпитувала реакцію народних депутатів на розпуск парламенту й рахувала їхні сльози: «Ти бачив заплакані очі народних обранців?» — питала вона у шоумена Артема Гагаріна, який розказував, як пишається, що є членом команди Зеленського.

Сюжет СТБ з інавгурації складався із двох частин різних авторів. На вулиці із прихильниками Зеленського спілкувалася Олена Лунькова, яка зазначила, що місто стояло в заторах, наголошувала на інтризі щодо транспорту, на якому добиратиметься президент. У парламенті думки нардепів збирав Дмитро Литвиненко, тут прихильників Зеленського було дещо менше.

На «Інтері» непересічну подію подали доволі стандартним сюжетом. Із парламенту висловилися представники БПП, «Народного фронту» та «Опозиційної платформи — За життя». Серед народних депутатів найбільше говорив Юрій Бойко: «Я дуже задоволений, що позиція нового президента співпадає з нашою — щодо завершення конфлікту на Донбасі, повернення людей і територій».

На «UA: Першому» розповіли спочатку про можливу відставку Гройсмана, далі перейшли на інавгурацію. Потім ведуча повідомила: «Верховна Рада VIII скликання лишається, попри слова Зеленського про розпуск Парламенту. Заява глави держави — просто заява, повідомив заступник голови Комітету з питань правової політики та правосуддя Леонід Ємець. Каже, в документі президент має зазначити, чому саме вирішив розпустити Раду». Інші фракції не згадувалися, що є порушенням балансу. Забезпечити його могли би коментарі інших політсил, що представлені у профільному комітеті, або думки політичних експертів.

На «112» про інавгурацію говорили без явних порушень. У перший сюжет включили суперечку Зеленського й Ляшка щодо мови. А далі повідомили про найважливіші зміни: розпуск парламенту, відставку уряду та підготовку до виборів. Ці матеріали доповнювали коментарі представників різних фракцій парламенту, а також коментар юриста Івана Герасименка, який не бачить у діях президента правових колізій.

Цього урочистого дня на каналі «Україна» стандартно піарили Ріната Ахметова: звітували про його благодійність на Донбасі, хвалили його компанію ДТЕК за інвестиції у видобуток газу на Полтавщині, а після матеріалу по перемогу його футбольного клубу «Шахтар» дали особисті вітання команді від Ахметова.

21 травня, вівторок

Указ про розпуск парламенту з’явився на сайті президента. У матеріалі ICTV про відсутність підстав для розпуску говорили депутати з «Народного фронту», підтримали розпуск у «Батьківщині», а юрист із команди Зеленського Андрій Богдан пояснив технічні деталі введення указу в дію. Цього ж дня з’явився указ про призначення Андрія Богдана головою Адміністрації президента.

На «Україні» із Зеленським дискутували щодо розпуску лідер Радикальної партії Олег Ляшко, керівник фракції Блоку Петра Порошенка Артур Герасимов і лідер фракції «Народний фронт» Максим Бурбак. Юлія Тимошенко повідомила, що її партія має свої пропозиції щодо кандидатів на керівні посади в силових структурах. Із критиками розпуску дискутував Андрій Богдан. Далі у випуску ключові політичні події обговорювали з народним депутатом від «Опоблоку» Вадимом Новинським. Він став частіше з’являтися на каналі «Україна» після президентських виборів, а його однопартієць Олександр Вілкул, який балотувався у президенти, відійшов на другий план.

На 5-му зосередилися на суперечці Ляшка й Зеленського. Сюжет складається із дрібних нарізок перепалки та мінімуму закадрового тексту. Також у матеріалі є коментарі більшості фракцій парламенту. На «112» подача подібна.

Усі канали розповіли в новинах про витівку Олега Ляшка, який приїхав до ВР на велосипеді подібно до персонажа Зеленського у фільмі «Слуга народу».

На «1+1» у сюжеті про парламентські вибори розмірковували, кому вигідні дочасні парламентські вибори. У ролі політичного експерта виступив голова політради партії «Сила людей» Олександр Солонтай. Також говорили про рейтинги Вакарчука: «Прогавлена президентська кампанія боляче вдарила по підтримці Святослава Вакарчука. На початку виборів його рейтинги були співмірними із Зеленським. Тепер свіжостворена партія “Голос” скотилася до низу електоральних симпатій».

Усі канали повідомили про ключові кадрові призначення: голови АП Богдана та його заступників, а також керівника Генштабу, яким став Руслан Хомчак. Не встигли про це повідомити лише на ICTV, адже указ з’явився вже ввечері. Хоча біографія Хомчака дещо неоднозначна, про це ніхто з новинарів не говорив. Легкий натяк можна почути хіба що на «UA: Першому»: «Він керував антитерористичною операцією на Донбасі. За два місяці очолив Генштаб і став головнокомандувачем Збройних сил України. У вересні того ж року після подій біля Іловайська його позбавили статусу командувача Антитерористичної операції». А от на 5 каналі ведучий Віталій Гайдукевич знову не втримався від роздумів: «Власне кажучи, мало бути днями, здається, ледь не сьогодні, мала розпочатися зустріч у Європі, де мав був присутній начальник генерального штабу і нібито навіть Муженко на неї вилетів, але ось призначення нового начальника генерального штабу».

Тільки «UA: Перший» розповів про скарги Андрія Портнова до Державного бюро розслідувань на Порошенка. Той звинуватив попереднього президента у державній зраді: «Чи причетний Петро Порошенко до атаки на українські кораблі? Буде з'ясовувати державне бюро розслідувань».

Ще один ексклюзив на Суспільному — оголошення мерів Харкова й Одеси Геннадія Кернеса і Геннадія Труханова про створення своєї політичної сили. Тут також перерахували всі відомі на той момент політсили, які вперше йтимуть на вибори: «Це не єдина політсила, котра вперше збирається змагатися за місця в парламенті, поміж таких “Слуга народу” Володимира Зеленського, “Наші” колишнього опоблоківця Євгена Мураєва, “Національний корпус” на чолі з Андрієм Білецьким, партія “Голос” музиканта Святослава Вакарчука, а також “Опозиційна платформа — За життя”, лідерами котрої є Юрій Бойко, Віктор Медведчук і Вадим Рабинович».

«Інтер» цитував сумнівну соціологію: «Згідно з останнім cоцопитуванням, яке провів Міжнародний дослідницький центр BURI, якби парламентські вибори відбулися цієї неділі, п'ятивідсотковий бар'єр подолали б чотири політсили. На першому місці — партія “Слуга народу” Володимира Зеленського. За неї готові проголосувати майже 35 %. Друга “Опозиційна платформа — За життя”. В неї 15 %. Дев'ять процентів набирає “Батьківщина” Юлії Тимошенко. Замикає четвірку лідерів “Блок Петра Порошенка —  Солідарність”". Свої голоси за нього готові віддати майже 9 % опитаних».

Канали Пінчука ICTV та СТБ, а також канал «Україна» піарили екс-президента Леоніда Кучму, який взяв участь в урочистостях до ювілею КБ «Південне». Також на ICTV та СТБ Кучма порадив Зеленському брати на себе відповідальність.

На «Інтері» Юрій Бойко розповідав, якими мають бути завдання нової влади. А на підтримку відставки уряду висловився народний депутат Сергій Каплін. Ці повідомлення незбалансовані та не становлять суспільного інтересу. Також на «Інтер» знову повернулася тема нібито захоплення Каховського агропідприємства, пов’язаного з бізнесом Фірташа. Сюжет просував інтереси лише однієї сторони конфлікту.

На каналі «Україна» знову звітували про те, як фонд Ахметова підтримує мешканців Донбасу, а також розповідали, як його компанія ДТЕК дбає про безперебійне світло в оселях своїх клієнтів.

22 травня, середа

Парламент провалив підтримку законопроекту Зеленського щодо порядку проведення виборів. Збалансовано з більшістю фракцій про це говорили в усіх новинах. Маніпуляції почалися на темі призначення голови АП. Йдеться про суперечку про те, чи підпадає Андрій Богдан під закон про люстрацію.

На 5 каналі дали лише коментар заступника міністра юстиції Сергія Пєтухова. Він каже, що Богдан не може очолювати АП, оскільки підпадає під люстрацію. Іншої сторони немає. Хоча у новосформованій АП тему коментували. Доповнити можна було коментарями експертів, як, наприклад, зробило «Радіо Свобода». На «1+1» цю тему згадали в контексті переселення команди нового президента. Замість експертної думки тут включили коментар народного депутата Єгора Соболєва. На «UA: Першому» синхроном дали тільки позицію заступника Богдана Руслана Рябошапки. Але при цьому дали бекґраунд із посиланням на сам закон і біографію Богдана. Решта каналів у питаннях люстрації розбиратися не стали.

«Капітуляція перед Росією. Саме так назвав ймовірний референдум про укладення мирних домовленостей з країною-агресором екс-президент України Петро Порошенко», — оголосили на 5 каналі. Таку ж заяву Порошенка без належного бекґраунду й без роз’яснення від юристів Зеленського дали на СТБ.

А на «112» повідомили, що Спеціалізована антикорупційна прокуратура почала розслідування щодо Порошенка. Йдеться про справу, де фігурують ПАТ «Центренерго» та Дмитро Крючков. У повідомленні геть опустили, що у провадженні крім президента фігурує низка інших посадовців. Також не сказали, чи були бодай спроби отримати коментар у відповідь від сторони захисту Порошенка.

«1+1» та «UA: Перший» розказали про опитування групи «Рейтинг». При цьому на «1+1» сказали, що Зеленський є безумовним лідером. Це правда, але емоційний коментар виділяє Зеленського серед інших. На Суспільному, озвучивши ці опитування, сказали про вихідні дані й навіть намагалися з’ясувати замовника. Такі зусилля над собою новинарі загалом роблять дуже нечасто.

На каналі «Україна» піарили Арсенія Яценюка. «Інтереси країни понад особисті. Така політика завжди була в пріоритеті Арсенія Яценюка», — почав ведучий Ігор Пупков. У сюжеті політтехнолог Тарас Березовець розповідав про визначальну роль лідера «Народного фронту» в налагодженні міжнародної політики України. Цей сюжет удвічі довший за середньостатистичний матеріал у випуску — майже 7 хвилин.

На ICTV піарили Анатолія Гриценка та його союзників: «Чотири демократичні сили заявили про спільний похід на довчасні вибори. Це партія “Громадянська позиція” Анатолія Гриценка, “Народний контроль” на чолі з Дмитром Добродомовим і “Рідна країна” Миколи Томенка, а також Європейська партія України, очолювана Миколою Катеринчуком… Очільники всіх чотирьох партій згуртувалися навколо спільних принципів і єдиного бачення розвитку країни — збереження територіальної цілісності та європейське майбутнє».

На «Інтері» народний депутат Каплін, який попри свою демонстративну опозиційність ще донедавна був членом фракції БПП, закликав запустити роботу парламенту, а народний депутат від «Опозиційної платформи — За життя» Нестор Шуфрич подав заяву до ГПУ на Петра Порошенка.

Три матеріали на «Україні» з різних сторін піарили власника каналу Ріната Ахметова та його бізнес: соціальний проект «Динамічний музей», залученість компанії ДТЕК у реформу енергоринку, та історія про те, як водоканали заборгували ДТЕК за електроенергію.

23 травня, четвер

Зеленський зустрівся з активістами (з ким саме — не повідомили) поговорити про референдум щодо мирних домовленостей із Росією. Паркетно це подали на ICTV. На «1+1» повідомили, що на iForum Зеленський уперше публічно назвав Росію агресором, а також мріє, щоб Ілон Маск працював у його уряді. А також розказали в «ТСН» про казус із реакцією Джудіт Гоф на висловлювання Зеленського про «стареньку Британію». Врешті все завершилося позитивно, пані посол подякувала президенту за увагу до енергетичних реформ в Об’єднаному Королівстві.

На СТБ матеріал вийшов у невиправдано піднесеному настрої: «Без краватки і з засуканими рукавами, жартами і під оплески Президент Володимир Зеленський у новому статусі уперше відвідав публічне зібрання. Це був айфорум, на який зійшлися найпросунутіші айтівці. Яка вона, мрія Зеленського про країну в смартфоні?» — підвела до сюжету ведуча Тетяна Висоцька. Кореспондентка Яна Брензей поспілкувалася з учасниками заходу і зробила висновок, що Зеленський там був головною зіркою: «Аудиторія вибухає оплесками», «Зеленьский розмовляє з аудиторією її мовою. Молодь у захваті». Не оминули увагою й казус із амбасадоркою Великої Британії.

У сюжеті «Інтера» є коментар організатора, але майже весь матеріал базується на заявах Зеленського. Тож складається хибне враження, що нічого цікавого, крім Зеленського, на форумі не було. Із самих заяв тільки багатообіцяльні тези без оцінки їхньої реалістичності та реакції залу на них.

На «Україні» між тим із форуму зробили сюжет про різних учасників, у якому Зеленський не домінував.

На «112» вийшов найкоротший із можливих коментарів. «Президент України Володимир Зеленський заперечив можливість ведення переговорів із Росією», — повідомила ведуча. Далі показали питання журналістів «Громадського» про те, чи планує Зеленський переговори з Росією. У відповідь два звуки: «Ні». Репортери «112» значення цієї відповіді потім додатково уточнили в Адміністрації президента.

Під час свого виступу Зеленський також сказав, що референдум щодо формату переговорів із Росією буде радше опитуванням. На СТБ, ICTV та «Інтері» матеріал про це складався лише з коментарів Зеленського та Богдана. Розкритикували цю ідею на 5 каналі. «От тільки такого явища як опитування в правовому полі України немає. Є опитування громадян, яке називається або виборми, або референдумом», — саркастично додав Віталій Гайдукевич від себе. На «UA: Першому» подали коментар представниці Зеленського щодо референдуму і збалансували бекґраундом про те, як це питання виписане в законодавстві. На відміну від 5 каналу, тут цю історію висвітлюють нейтрально.

Далі на Суспільному — повідомлення про акцію біля АП проти референдуму щодо переговорів із Росією. Одиночний протест вдови військового, який загинув під час обстрілу в 2014 році, підтримали інші жінки. Головним меседжем було: «Ви хочете домовлятися з убивцями?». Сказали про цю акцію також на «1+1». На «Інтері» згадали, що Зеленський із цього питання зустрівся з «активістами» біля АП, але їхніх вимог, мотивів чи будь-якої додаткової інформації не озвучили.

На 5-му почали з ініціатив проти президента. Спершу про оскарження рішення про розпуск Верховної Ради, де є тільки позиція «Народного фронту» й не йдеться про те, хто підтримує це рішення. Потім про те, що петиція за відставку президента набрала потрібну кількість голосів. І хоча в матеріалі є коментар соратника Зеленського Руслана Стефанчука, але інформація подається неповно: йдеться про те, що петиція на відкликання петиції проти Зеленського набрала мало голосів, і не сказано, що вона буквально щойно зареєстрована.

На «1+1» сказали про ініціативу «Народного фронту» оскаржити указ про розпуск ВР у загальному повідомленні про підготовку до виборів. На «UA: Першому», крім «Народного фронту», перерахували й інші фракції, які оскаржують рішення про розпуск парламенту: «Зробити це, нагадаю, у Конституційному суді збирається частина депутатів, про що заявили зокрема лідери фракції “Народного фронту”, Блоку Петра Порошенка і групи “Воля народу”». Згодом про оскарження розповіли детальніше з посиланням на коментарі народного депутата від «Народного фронту» Миколи Княжицького та нагадуванням позиції Зеленського. Також на Суспільному повідомили, що указ оскаржує лідер «Спільної справи» Олександр Данилюк (не плутати із секретарем РНБО). Втім, у цьому повідомленні немає аргументів, конкретних юридичних причин на оскарження та балансу — наприклад, коментарів юристів. На «Інтері» повідомили в одному матеріалі про скаргу від «Народного фронту» й «невідомої особи».

На «Інтері» Сергій Каплін закликав після парламентських провести місцеві вибори. А голова Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко — відновити роботу Національної ради з питань телебачення й радіомовлення, що заблокована через кадрові пертурбації.

Про розпуск парламенту на «Україні» у студії говорили з одним із лідерів «Опоблоку» Борисом Колесніковим. На питання ведучої, чи він балотуватиметься, Колесніков відповів: «Я не знаю, я отказался просто от первого номера в списке “Опозиционного блока”. Я подумаю, но я не вижу, как говорится, какой-то необходимости. Задача всего украинского парламента и власти безусловна и мнение избирателей — это борьба за мир. Если для достижения мирных инициатив понадобится чей-то мандат, то безусловно нужно идти и сражаться, потому что это главная ценность, без которой идти дальше некуда».

Наприкінці випуску канал «Україна» анонсував документальний фільм про політв’язня Кремля Володимира Балуха. Фільм виготовлений авторами проекту «Крим. Реалії».

24 травня, п’ятниця

Зеленський поспілкувався з Ангелою Меркель, а в Україні стартував виборчий процес. Про такі політичні теми говорили на ICTV. Також тут ішлося про оскарження «Народним фронтом» указу президента про розпуск парламенту. Але не було ніяких альтернативних чи експертних точок зору щодо цієї ініціативи. На «UA: Першому» про це повідомили, навівши позицію Адміністрації президента Зеленського. Нічого про старт виборчого процесу не сказали на 5 каналі.

На каналі «Україна» йшлося про старт кампанії з позиції юриста неназваної партії Андрія Бурбела та потенційного кандидата Володимира Василевича. Далі пропіарили старт кампанії Порошенка.

На «1+1» про старт кампанії вийшло кілька матеріалів, зокрема з роз’ясненнями ЦВК й окремо інтерв’ю із заступницею голови ЦВК Наталією Бернадською. «Фарш неможливо прогорнути назад. Ось так, жартома можна пояснити, чому виборчий процес є незворотнім», — метафорично почала Марія Васильєва інтерв’ю з Бернадською.

Також у випуску озвучили рейтинги «за найсвіжішою соціологією», не вказавши умови проведення дослідження й похибку, замовника, та й узагалі назву соціологічної організації. А потім говорили з головою політради партії «Сила людей» Олександром Солонтаєм, якого титрували просто «експерт із політики».

Гра слів на «1+1» щодо Нацради: «Президент Зеленський повернув голову Національної ради з питань телебачення та радіомовлення Юрія Артеменка на місце, тобто, поновив на посаді». Далі за кадром сказали, що «ситуація з Горковенком обурила медіаспільноту». Але за всю спільноту висловилася одна телеведуча Наталя Влащенко. Вона назвала Артеменка «сторожевим псом в Адміністрації президента» і разом із Горковенком та Віктором Уколовим назвала їх «цензорами, не побоюсь цього слова, всього медійного простору». Горкавенко це заперечив. Але журналісти не навели жодного факту від жодної зі сторін. Про ситуацію в Нацраді також вийшов доволі стриманий сюжет на «Україні».

У студії каналу «Україна» гостем був Володимир Гройсман. Прем’єрові дали змогу похвалитися досягненнями на посаді, не поставили жодних критичних запитань, а врешті запитали про похід у політику. Він відповів: «Ви так сказали — залишатись у політиці. Я хочу сказати, що я вирішив далі служити своїй державі, тому що я думаю, що ще дуже багато потрібно зробити і завершити для того, щоб от той результат люди отримали».

Політв’язень Станіслав Клих оголосив голодування. Про це повідомили лише на «UA: Першому», «Україні» та СТБ.

На «Україні» традиційно піарили бізнес Ахметова: інвестиції ДТЕК на Придніпровській ТЕС та внесок компанії в реформу енергоринку.

25 травня, субота

Політичних новин у випусках було обмаль. На «112» і ICTV дали реакцію Зеленського на рішення Трибуналу ООН, що зобов’язало Росію звільнити полонених моряків. «1+1» повідомив про спілкування Зеленського та Курта Волкера. На 5 каналі Порошенко роздавав поради своїм наступникам: «Петро Порошенко зазначив, що новим обличчям на Банковій не треба чекати імпульсу від суспільства, а самим формувати порядок денний звільнення Росією українських заручників, а також звільнення окупованих територій».

На «Інтері» піарили народного депутата Сергія Рудика: «Саме він допоміг із виділенням необхідної суми на будівництво. Розповідає — спочатку фінансування не встигало за темпами робіт підрядника, тепер — будівельники не встигають за виділенням грошей», — розповів кореспондент. Рудик — завсідник новин «Інтера», тоді як іншим мажоритарникам канал уваги зазвичай не приділяє.

У студії каналу «Україна» був Олег Ляшко. З ним говорили про парламентські вибори. Також розповідали, як багато зусиль компанія Ахметова ДТЕК спрямовує на захист електромереж у Києві.

На «1+1» Одеську кіностудію привітав зі сторічним ювілеєм Олександр Ткаченко. Він є акціонером приватизованої кіностудії, генпродюсером «1+1», а також не виключає походу в політику. Крім Ткаченка про значення кіностудії в історії українського кіно нікого не питали.

26 травня, неділя

Аналізується лише випуск «Інтера» замість новин п’ятниці. Розпочали його репортажем про День героїв у Львові, а також про святкування Дня міста у Києві.

Один сюжет у випуску можна назвати маніпулятивним. Незбалансовано говорили про конфлікт у релігійній громаді на Буковині. Аргументи прихильників ПЦУ тут проігноровані, а переважає позиція церкви Московського патріархату, яку називають просто УПЦ.

Матеріалів із ознаками замовності у випуску не було.

Підсумки

Половина з усіх піарних новин за тиждень вийшли на каналі «Україна». Значною мірою через системне висвітлення благодійності, соціальних та інвестиційних проектів Ріната Ахметова та його бізнесу.

Безумовним лідером за кількістю згадок став новий президент Володимир Зеленський. Цього тижня ключові інфоприводи були пов’язані передусім із ним та його командою.

Аналізувалися новинні випуски «Подробиці» о 20:00 («Інтер»), «ТСН» о 19:30 («1+1»), «Новини Прайм» о 19:00 («112»), «Час новин» о 19:00 (5 канал), «Новини» о 21:00 («UA: Перший»), «Факти» о 18:45 (ICTV), «Сьогодні» о 19:00 («Україна»), «Вікна» о 22:00 (СТБ).

Виготовлення цього моніторингового звіту стало можливим завдяки підтримці американського народу, наданій через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews. Моніторинг проведено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа».

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1411
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду