10:58
Неділя, 7 Червня 2015

Інтер атакує «Народний фронт»

Своїми вимогами не продовжувати ліцензію «Інтеру» партія прем’єра Яценюка призвела до шквалу критики з боку «Подробностей». Характерною ознакою цього тижня є практична відсутність балансу думок в політичних матеріалах. Порушення стандартів інформаційної журналістики в новинах «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», 5-го та Першого національного каналу 25 – 30 травня 2015 року.
Інтер атакує «Народний фронт»
Інтер атакує «Народний фронт»

25 травня, понеділок

Цього дня на телеканалах – бенефіс Юлії Тимошенко: на ICTV вона просить місцеві ради «встановити реальний норматив тепла для населення. Вона переконує: уряд завищив тарифи у 3-3,5 рази. Тимошенко навела дані експерименту, який провели в Сумах. Заміряли використане тепло в однакових 5-поверхівках – з лічильником і без нього. В результаті люди, які мали лічильник, витратили втричі менше "блакитного палива". Тимошенко закликає, аби альтернативні замірювання провели місцеві ради по всій країні». Ідентичні сюжети вийшли на «Інтері» та «Україні». Позиції уряду чи незалежних експертів у жодному з них немає.

ТСН каналу «1+1» тим часом невиправдано піарить «Фонд оборони країни», яким керує близький до Ігоря Коломойського Геннадій Корбан: «У Чернігові з’явився Центр підтримки волонтерів, де можна буде без зволікань і зайвої бюрократії виконати заявки на фронт. Організовує його роботу дніпропетровський "Фонд оборони країни", який з початку АТО зібрав на потреби армії 150 мільйонів гривень».

Також «1+1» висловив особливу прихильність до уже екс-губернатора Одещини Ігоря Палиці: «По инициативе нашего губернатора Игоря Петровича Палицы мы за счет средств медицинской субвенции на Одесскую область изыскали средства и полностью обеспечим всех нуждающихся на острый коронарный синдром инфаркт миокарда этим объемом медицинской помощи», - хвалить свого шефа керівник управління охорони здоров'я Одеської облдержадміністрації В'ячеслав Полянський

Не обійшлося цього дня на «Україні» без щоденної порції вдячності для Ріната Ахметова за його благочинність.

26 травня, вівторок

«Народний фронт» виступив за те, аби «Інтеру» не продовжували ліцензію на мовлення. Телеканал вирішив не захищатися, а йти у відкритий наступ: лише у цьому випуску вийшло 7 сюжетів, присвячених як захисту інтересів каналу, так і наїзду на партію Яценюка.

Заступник міністра внутрішніх справ Сергій Чоботар не з’явився на допит. «Подробности» звинуватили у його відсутності голову МВС Арсена Авакова і «Народний фронт»: «Я вимагаю від ГПУ негайно приводом привести на допит заступника міністра внутрішніх справ Чоботаря і в разі доведення його вини за корупційні злодійства ми будемо вимагати відставки Авакова і частини Кабміну, за яку відповідає «Народний фронт» Арсенія Яценюка», - емоційно закликав нардеп і постійний коментатор «Інтера» Каплін.

Далі канал повідомив, що МВС почало досудове розслідування щодо «Інтера»: «И касаются они, в частности, 1997 - 1999 годов. Так, в МВД считают, что некие неустановленные лица Фонда госимущества якобы незаконно передали в частную собственность 20% акций "Интера". И государство пострадало от этого на 800 миллионов долларов».Однак журналісти зманіпулювали інформацією, оскільки Генпрокуратура України відкрила кримінальне провадження щодо підробки підпису колишнього власника "Інтера" Ігоря Плужникова при відчуженні телеканалу в 2005 році. Також правоохоронці повідомили, щоупродовж 2010-2011 років «невстановлені особи з числа засновників телеканалу «Інтер» «вчиняли вплив на інформаційну політику журналістів телеканалу. Це втілювалось у контролі за змістом інформації, яка транслювалася в ефірі телевізійного каналу».

Замість незалежних експертів і Нацради цю ситуацію коментували в Опозиційному блоці: «Вместо того, чтобы бороться с уличной преступностью и бандитизмом - руководство МВД занимается политическими преследованиями Это заявили в "Оппозиционном блоке". И потребовали прекратить информационную войну со стороны, цитирую, "фейсбук-министра Авакова и его пиар-команды". В блоке настаивают, чтобы МВД, наконец, взялось за раскрытие резонансных преступлений, особенно - коррупции в центральном аппарате ведомства».

І ще більше накинулись на «Народний фронт»: «Нардеп Вадим Рабинович потребовал немедленного отчета Авакова о раскрытии резонансных преступлений. По мнению парламентария, министр МВД слишком много времени уделяет активности в интернете. И если такой министр не раскрывает преступления, дорога ему в "Фейсбук", - сказал политик».

Далі йшла заява самого каналу: «"Интер", в свою очередь, расценивает досудебные расследования как продолжение политического давления На протяжении всей своей деятельности "Интер" подтверждает репутацию законопослушного предприятия, - говорится в заявлении. И такие шаги расценивает как давление на свободу слова и наступление на независимые СМИ».

І адвокатська позиція близьких до Опозиційного блоку політкоментаторів Андрія Золотарьова («…Мы наблюдаем политическое банкротство "Народного фронта". В этих условиях ничего другого не остается, как, используя присвоенную себе патриотическую франшизу - начать охоту на ведьм"), Вадима Карасьова: «Копают. Под "Интер". Хотят найти проколы. Какие-то крючки найти юридические, для того, чтобы в суде оспорить правомерность выдачи лицензии "Интеру" [] Оппозиция - всегда неприятная вещь. А еще более неприятны те, кто дает слово оппозиции» та Кості Бондаренка: «Если говорить про то, что сейчас происходит - это попытки рейдерского захвата, отжима "Интера". Захотелось группе некоторой, некой политической группе, забрать "Интер"…».

На «десерт» «Подробности» додали ще й коментарі  міжнародних організацій. Автор сюжету каже, що «высказывания тех, кто предлагает отобрать лицензию у нашего телеканала, могут серьезно ухудшить позиции всей Украины».Його тезу мали б підтвердити екс-прем’єр-міністр Польщі Єжи Бузек та віце-президент «Фрідом Хаус» Арч Пудінгтон. Однак з їх відповідей випливає: експерти не стверджують, що «Інтер» переслідують:

Арч Пудингтон, вице-президент "Фридом Хаус": "если есть проблема, что украинская власть преследует свободу высказываний, то это повлияет на то, как демократические страны будут судить об Украине".

Ежи Бузек, премьер-министр Польши (1997-2001), председатель Европейского парламента (2009-2012): "Мы были настроены решительно и знали, что должны внедрять реформы в жизнь, а медиа высказались очень критично. Но это - обязанность СМИ. Они должны показывать плохие стороны реформ, то, что у нас не получается".

Єдиними експертами, які дійсно підтримали саме канал, були експерт європейського політичного центру Аманда Пол та журналіст Марк Холлінгсворт.

Тим часом «1+1» повертається до критики Леоніда Кучми: «Друзі колишнього керманича держави готували йому оригінальний подарунок, а саме звання почесного члена Спілки художників України. В обхід правил цієї організації, нібито за особливі досягнення в мистецькому житті країни. через суперечливість цієї кандидатури, члени київської організації навіть пересварилися між собою». Позиції самого Леоніда Даниловича в сюжеті немає. Кореспондент зіслався на те, що його фонд того дня подію не коментував.

Також цими днями Україна готувалася вболівати за ФК «Дніпро», який вийшов у фінал Ліги Європи. В обласних центрах монтували великі екрани для перегляду матчу з Варшави, але ТСН вирішила сконцентрувати свою увагу саме на сцені Дніпропетровська. Афішував подію близький до Ігоря Коломойського нардеп Борис Філатов: «Организация будет на высшем уровне. Три огромных экрана. Будет 70 сидячих мест для раненых бойцов АТО. Мы планируем минимуму 10, а то и 20 тысяч…»

Тим часом в ефірі «Подробностей» - черговий піар нардепа Сергія Капліна: «Пересмотреть минимальные зарплаты до 1 июля требует Федерация профсоюзов Украины. Серию акций планируют провести у стен Кабмина», «Без змін уряду, без змін підходів в частині діалогу влади із людьми ми вже цієї осені матимемо серйозні проблеми, - скаржиться нардеп. - І ніхто співати пісень під урядом не буде..». Також піарЮлії Тимошенко: «В нынешнем году победителями и призерами  (конкурсу імені Петра Яцика, - ТК) стали 70 школьников из разных регионов Украины. Часть из них получат президентскую стипендию. Специальными поощрительными премиями наградила лауреатов и их учителей также лидер "Батькивщины" Юлия Тимошенко».Ідентичний матеріал про лідерку «Батьківщини» вийшов і на «Україні».

На «Україні» у «Событиях » вирішили не церемонитися з короткими піар-матеріалами і для реклами Опозиційного блоку запросили у студію нардепа Володимира Гусака. Він обурювався тим, що «замість того, щоб стабільного миру, відтак і дотримання прав людини на Донбасі, український парламент прийняв рішення зупинити зобов’язання України перед своїми власними громадянами. Мета одна – щоб люди не могли звертатися до Європейського суду. Формально Україна має на це право, але в демократичній державі так не роблять. Опозиційний блок не голосував за цю постанову. Ми вимагаємо реалізації Мінських домовленостей та прийняття нашого пакету законопроектів, який дозволить забезпечити мир на Донбасі, а відтак і дотримання прав людини». Не забув Гусак і про ще один законопроект партії розповісти – мораторій на підвищення тарифів і цін на комуналку. Однак в ефірі так і не прозвучало реальних механізмів впровадження таких ідей і аналізу їх експертами.

«Засвітились» опозиціонери і на звільнених від бойовиків територіях: «Микрорайон Черемушки в Попасной более всего пострадал во время боев за город. В целом, полсотни человек работают над восстановлением крыш и стен в городе.Вскладчину материалы поставляют предприятия области - Северодонецка, Лисичанка и Рубежного. Организовывают восстановительные работы народные депутаты Сергей Дунаев и Юрий Бойко» («Подробности»).

Також в ефірі «Інтера» - реклама Федерації роботодавців, яку очолює співвласник каналу Дмитро Фірташ: «В Украине появилась программа подтверждения неформального образования. То есть приобретенного в результате собственного опыта. Идею подала Федерация работодателей. А госслужба занятости поддержала».

А ось «Україна» своїм смакам не зраджує– хвалить Ріната Ахметова.

На СТБ – прихована реклама банку «Кредит Дніпро»: «Класику в маси. Камерний оркестр імені Гаррі Логвина дав концерт у Дніпропетровську. Камерний оркестр уже понад 20 років підтримує банк "Кредит Дніпро". Вклад фінустанови дає можливість реалізовувати важливі мистецькі проекти. Керівництво банку цю ініціативу називає інвестиціями в мистецтво».

27 травня, середа

Пікет профспілок під Кабміном

Протестувальники вимагали виплатити заборгування по зарплаті і скасувати 15% податок з працюючих пенсіонерів. Центральні телеканали здебільшого висвітлили вимоги пікетувальників нейтрально, однак зманіпулювали коментарем міністра соцполітики Павла Розенка. Якщо Перший національний намагався згладити конфлікт і подав пропозицію міністра: «Є пропозиція однієї із засідань уряду, можливо, за участю глав обласних адміністрацій – присвятити питанню заборгованості по заробітній платі, де б ми пройшлись і по кожному підприємству, і побачили, як реально буде і в подальшому, не лише не зростати заборгованість по заробітній платі, але і зменшуватись», додавши коментар міністра освіти про те, що в його галузі оплати йдуть вчасно, то «Інтер» наголосив, що нібито Розенко визнав, що ситуація катастрофічна: «Тенденція позитивна, але це не означає, що все у нас в порядку в цій ситуації, адже заборгованість загальна по заробітній платі у нас все-таки складає досить велику цифру. Вона перевищує 1 мільярд гривень", - сказав в ефірі «Подробностей» міністр соцполітики. Інші телеканали висвітлили протест нейтрально.

А от щодо «Народного фронту» на «Інтері» нейтральністю й не пахне. У цьому випуску аж 6 критичних матеріалів проти партії прем’єра та захисних сюжетів про канал:

«Сегодня в журнале "Форбс" вышла статья с красноречивым названием. "Яценюк-Вашингтону: Купите Украину, пожалуйста!" Автор утверждает, что премьер-министр, цитирую, "всячески лоббирует продажу остатков украинской промышленности американским компаниям. Отдельно акцентирует, что в марте правительство выставило на продажу 164 предприятия, оценив их в 3 миллиарда гривен. И сейчас намерено дополнить список еще тысячей компаний. Похоже всё это - на пожарную распродажу, резюмируют журналисты».Однак позицією Яценюка «Подробности» не поцікавились.

Аналогічна ситуація і з обвинуваченнями на адресу ще одного заступника Арсена Авакова Василя Паскала. Цього дня відбулося засідання у його справі. Суд виніс рішення на користь останнього, однак «Інтер» все одно розкритикував чиновника словами політкоментатора, близького до Опозиційного блоку, Михайла Діденка: «[Василий Паскал] подпадает под действие закона о люстрации. Не исключено, что был причастен к преследованиям активистов Евромайдана, к подавлению протестной акции. Это назначение или, возможно, какое-то лоббистское назначение. Совершенно непрофессиональная кадровая политика самого Кабинета министров».

Наступною «мішенню» «Інтера» став ще один заступник Авакова – Сергій Чоботар. Активіст «Дорожнього контролю» Андрій Задорожний стверджує: «Из своих источников, приближенных к руководству МВД, мы получили информацию, что на данный момент ведутся, скажем так, политические торги. Вопрос не простой, и явно Чеботарем может не ограничится, и под угрозой сам Аваков. Поэтому логично, что Чеботарь уехал из страны, чтобы переждать, не попасть под задержание, на время следствия, во-вторых, переждать и дождаться какого-то решения. То, что ведется торг между Аваковым и Шокиным – это, в принципе, нам ясно».Однак на таку гучну заяву немає відповіді ні Авакова, ні Чоботаря, ні Шокіна.

Насамкінець «Інтер» знову «наїхав» на партію прем’єра Яценюка: «Вопрос продления лицензии телеканалу "Интер" ещё на 10 лет - завтра будет рассматривать Нацсовет по вопросам телевидения и радиовещания. Решение планировали принять ещё неделю назад, но на членов Совета решили надавить депутаты от "Народного фронта": они пришли на заседание и потребовали прекратить работу "Интера". К атаке на наш канал подключилось и МВД: начало два досудебных расследования по эпизодам, которые якобы произошли около 20 лет назад».І знову обвинуваченим сторонам слова не надали.  

Далі канал захищається:

 «Атака на телеканал "Интер" со стороны политиков - на руку кремлевским пропагандистам и противоречит европейским стандартам свободы слова. Такое мнение высказал председатель комитета Верховной рады Украины по вопросам европейской интеграции Григорий Немыря».

І знову коментарі західних експертів дуже розмиті, немов не про «Інтер» їх питали. До прикладу:

Питер ЗАЛМАЕВ, директор НПО "Евразийская демократическая инициатива": "И если в нынешней проевропейской Украине будут закрывать СМИ в угоду возможных политических или бизнес интересов, то чем эта проевропейская Украина будет отличаться от Украины времен Виктора Януковича".

Пол ТВИД, юрист по международному праву, Johnsons Solicitors "Постараемся записать медиа-юриста о том, как в цивилизованных странах журналистов привлекают к  ответственности".

Щоразу до розмитої позиції західного експерта підводить сам кореспондент каналу. Але підведення до коментаря і сам коментар не збігаються. До прикладу:

«Манипуляции относительно лицензии. Здесь явно чувствуется политическое давление - говорят коллеги. Видимо, чиновники понимают: общенациональный канал с высокими рейтингами - огромный инструмент влияния. И кто-то хочет прибрать его к рукам. Давление на СМИ в Украине играет на руку России. В этом уверен известный критик Путина, немецкий журналист Борис Райтшустер, 16 лет возглавлявший московское бюро журнала "Фокус":

Борис РАЙТШУСТЕР, немецкий журналист: "Я думаю, что это на руку Кремлю, потому что московская пропаганда будет говорить, что, смотрите, они вот нам рассказывают о свободе прессы, а на самом деле давят на СМИ. Это медвежья услуга для Украины и для демократии, я уверен"».

Не припиняє «Інтер» і нападки на концерн РРТ. Частина його працівників звинуватила компанію у «кришуванні» сепаратистів. В ефірі «Подробностей» обурювався Павло Білоножко: «Ми сьогодні тут, бо вважаємо, що міліція, зокрема Шевченківське РОВД, кришує сепаратистів. Чому? Тому що в. о. генерального директора концерну РРТ перебуває на посаді, ця людина – член злочинної команди Сівковича-Княжицького-Звєрєва. Відкрито 23 кримінальні справи, вони знаходяться в Шевченківському РОВД. Жодних кроків, жодних успіхів».І знову позиції жодної з обвинувачених сторін у випуску «Подробностей» немає.

Тим часом ICTV «взався» за «Укрнафту»: «Депутати Верховної Ради звертаються до прем'єр-міністра, аби той посприяв зміні управління "Укрнафти" та її голови Пітера Ванхеке. Секретар профільного комітету Вікторія Войціцька розіслала запити до Міненерго і з’ясувала: з моменту приходу керівництва видобуток газу впав на 1,2 мільярда кубометрів, нафти – майже на мільярд тонн. Нікуди не ділась і заборгованість за дивідендами». Вкотре слова «Укрнафті» на каналі не дали.

У цьому ж випуску канал хвалить  ДТЕК Ахметова: «Компанії ДТЕК на Донеччині за 20 кілометрів від лінії зіткнення вдається проводити реконструкцію енергоблоків, що дозволяє збільшувати потужність станції при зменшенні палива. Але енергетики сподіваються, що для продовження такої тенденції на ринку необхідно встановити чіткі правила гри і подолати велику проблему неплатежів у галузі». А також і банк «Кредит Дніпро» свого власника Віктора Пінчука. Його фінустанова долучилася до організації концерту камерного оркестру імені Гаррі Логвіна "Времена года" у Дніпропетровську: «В наше время очень мало уделяется внимания данному вопросу, поэтому считаем своим долгом делать все усилия для того, чтобы уровень культурного развития украинцев, уровень всесторонней развитости общества повышался постоянко», - переконує глядачів заступник голови правління банку Андрій Мойсеєнко.

Другий день поспіль «Інтер» піарить заступника голови Федерації роботавців України Олексія Мірошниченка: «В Киевском политехе сегодня открыли первую в Украине лабораторию по проектированию объемных гидромашин. Стало это возможно в результате договоренности ректора вуза с главой Федерации работодателей Украины». І далі звучить неконкретний коментар Олексія Мірошниченка: «Качество подготовки специалистов, наверное, становится сейчас номер один - и для работодателей, и для бизнеса, и для студентов, и только вот в таком треугольнике бизнес - учебное заведение и студент, мы можем достичь определенных результатов».

А «Україна» не припиняє хвалити свого власника Ріната Ахметова: «О раненом мальчике Гуманитарному штабу Рината Ахметова сообщили работники Авдеевского коксохимического завода».

28 травня, четвер

«Інтер» на припиняє атак на «Народний фронт»: «Киевские активисты утверждают, что анонсированных министром Аваковым увольнений столичных милиционеров, попавшихся на крышевании проституции, так и не произошло. А экс-начальник ГАИ, живущий на широкую ногу, вообще теперь уважаемый человек и продолжает получать зарплату от государства». Позиції Авакова чи правоохоронних органів немає.

Цього разу на засіданні Нацради критику на адресу «Інтера» відбивав Опозиційний блок:

Николай КНЯЖИЦКИЙ, народный депутат, "Народный фронт": "Комісія повинна працювати, щоб не дозволяти компаніям з невідомими власниками, як, наприклад, компанія «Інтер» порушувати український закон".

Юрий ПАВЛЕНКО, народный депутат от "Оппозиционного блока": "Після детального ознайомлення з зауваженнями до каналу «Інтер» стало зрозуміло, що вони надумані і стало зрозуміло, що канал «Інтер» працює у відповідності до українського законодавства".

Також канал вкотре «вщипнув» партію Яценюка: «Запросы депутатов от "Народного фронта" телеканал называет частью пропагандистской кампании. Безосновательными, и направленными на захват популярного украинского СМИ».

А в наступному матеріалі знову дісталось міністру МВС Арсену Авакову: «По вопросу лицензии телеканала "Интер" в интервью одному из изданий высказался и глава МВД Арсен Аваков Он заявил, что продлевать ее он считает неправильным. Вот что об этом думают оппозиционеры». Далі своє довге соло в ефірі «Подробностей» виконав Вадим Рабинович: «Сегодня я слышал, как министр внутренних дел призывает закрыть канал. Но это - безумие в любом обществе. Они хотят одного, чтобы никто не мог говорить о том, что они не могут просто управлять государством. Знаете, я думаю, что уже Европа открыла глаза и мы с вами тоже должны взглянуть сегодня, Кабинет министров уничтожает нашу страну. Сегодня лично Аваков, я считаю, должен уйти в отставку немедленно. Потому что нет такого министра внутренних дел, который объявляет приговоры»

Четвертим критичним матеріалом проти «Народного фронту» стала заява компанії Фіраша "Group DF":«Очередное давление "Народного фронта". "Group DF" вынуждена остановить работу гигантов химпроизводства - Черкасский "Азот" и "Ривнеазот". Соответствующее заявление есть на сайте компании. Депутаты "Народного фронта" и их представители у власти, говорится в сообщении, фабрикуют уголовные дела против руководителей предприятий, незаконно арестовали сырье - газ, из-за чего работа заводов стала невозможной. Под угрозой срыва оказалась осенняя посевная, а без работы останутся сотни тысяч людей». Відповісти на обвинувачення «фронтовикам» знову не дали.

Аналогічна ситуація склалася і в п’ятому сюжеті, спрямованому на дискредитацію партії прем’єра: «Скандал с нефтепродуктами беглого олигарха Курченко получает все новое и новое развитие. Еще вчера Сергей Пашинский, при котором нефтепродукты были реализованы по низким ценам через фирму его близкого друга, пояснял срочность этой сделку тем, что у бензина ограниченный срок хранения и на жаре он портится. А уже сегодня нардеп Сергей Лещенко опубликовал письмо Пашинского на имя президента, где тот просит поскорее отдать эти нефтепродукты бесплатно на нужды армии. Лещенко уверен, что это попытка спрятать концы в воду».

І фінальним цього дня, шостим матеріалом проти Яценюка, стала заява лідера Опозиційного блоку Юрія Бойка: «В бездействии обвиняет правительство оппозиционеры. Украинцы ждут снижения тарифов, индексации пенсий и реальной борьбы с коррупцией. Однако, власти ничего не делают. Об этом сегодня в Сумской области заявил Юрий Бойко». Ідентичний матеріал вийшов і на ICTV та «Україні».

«События» партію прем’єра критикують, однак не так активно: «Ложью и популизмом назвал народный депутат Сергей Левочкин обвинения министра Арсена Авакова в причастности к убийству Олега Калашникова». Відповіді Авакова на обвинувачення і тут немає.

Допоки опозиційні телеканали воюють проти «Народного фронту», на «1+1» - свої бої: канал виступив проти реструктуризації валютних кредитів: «Допомагати треба насамперед бідним, твердить Ярослав Жаліло. Натомість закон 1558-1 зобов'язував перевести в гривню всі споживацькі кредити. Тобто, перерахунок долара по 5 чи 8 стосуватиметься і мільйонерів з елітним житлом. А якщо боржник уже виплатив на 15% більше від початкової вартості покупки, кредит пропонують закривати», і заохочує до здешевлення переходузвалютного у гривневий депозит. Нагадаємо, і «1+1», і «Приватбанком» володіє Ігор Коломойський.

Також цього дня телеканали масово висвітлювали проблему щодо закупівлі важливих ліків для соціальних категорій населення. «Інтер» скористався цим, аби покритикувати уряд словами політкоментатора, близького до опозиції, Кості Бондаренка: «То есть мы видим политический процесс в этом вопросе. Квиташвили сделал не больше, и не меньше, чем другие министры. Есть претензии ко всему Кабмину, не только к Квиташвили. Сегодня интересы с одной стороны политических групп, и интересы отдельных корпораций, они слились в единый процесс». Позиції інших, незалежних експертів, в сюжеті немає.

ICTV тим часом хвалить голову громадської ініціативи «Біла Церква завтра» Костянтина Єфименка: «Латання дірок в асфальті чи фарбування парканів не вирішують глобальних проблем. Учасники міжнародного форуму, який відбувся у Білій Церкві за системні зміни і перетворення. Голова громадської ініціативи "Біла Церква завтра". Костянтин Єфименко переконаний – умови для ведення бізнесу і залучення інвестицій і розбудова міста є…»

І двічі свого власника Віктора Пінчука:

«Про перспективи членства у НАТО говорив і Прем'єр Арсеній Яценюк. Це саме його фонд "Відкрита Україна", спільно з Фондом Віктора Пінчука були серед ініціаторів проведення поважного форуму».

«У ПінчукАртЦентрі презентували, поки лише пресі, масштабну і групову виставку українських художників періоду 1985-2004 років».

А на «Україні» - корпоративна реклама компаній власника каналу Ріната Ахметова: «Модернизация Аглофабрики Мариупольского меткомбината имени Ильича – самый дорогой экологический проект за всю историю независимой Украины, заявляют в «Метинвесте». Его реализация потянет на 220 миллионов долларов», «В компании не хватает денег – государство не вернуло более 3,5 миллиардов гривен НДС. Несмотря на это, "Метинвест" не свернул экологические проекты. А сотрудникам – повысили зарплату».

«До начала военных действий на Донбассе проживал 1 млн. детей. Половина сегодня из них остается на неподконтрольной Украине территории. Большинство из них нуждается в поддержке. С осени работает масштабная программа гуманитарного штаба Рината Ахметова направленная на помощь детям по обе стороны линии соприкосновения».

А ось після матчу «Дніпра» у фіналі Ліги Європи ТСН знову піарить президента клубу і свого власника Ігоря Коломойського: «Даже цвет тех медалей, которые у вас на груди или которые вы спрятали в чемодан, он, в общем-то, говорят, все равно отдает блеском золота. И я понимаю, конечно, вы спортсмены, вы всегда стремитесь к максимальному результату и вам нужна только победа. Но я считаю, что сегодня была игра, не важно, как она закончилась, она была на уровне победоносной».

29 травня, п’ятниця

Засідання наглядової ради «Укрнафти»

 ТСН спершу надає слового близькому до Ігоря Коломойського нардепу Борису Філатову: «Меня лично приглашали мои друзья депутаты Мустафа Найєм, Виктория Войцицкая для того, чтобы мы смогли убедиться в том, что на собрании наблюдательного совета «Укрнафты» не будут нарушены государственные интересы. Я возглавляю специальную контрольную комиссию Верховной Рады по вопросам приватизации, поэтому все вопросы наша комиссия очень внимательно отслеживает».

Далі повідомляє, що рішення щодо виплати дивідендів прийматимуть 22 липня, а потім без пояснення дає ось це обурення Ігоря Коломойського: «Это ж цирк просто. Мы ж в суде это будем показывать. Это нарушение прав акционера. Работник акционеров сразу консультирует и объясняет народному депутату. А … народный депутат заявляет, что у нас тысяча человек идет куда-то с Кременчуга на «Укрнефть» штурмовать».

Однак весь тон сюжету свідчить про те, що результатами засідання «1+1» задоволений. Інші канали розповіли про засідання нейтрально.

Тим часом «Інтер» не припиняє штурмувати «Народний фронт»: кореспондент присвятив весь сюжет заступникам міністра МВС Арсена Авакова: «Есть среди советников и заслуживший скандальную славу в Непале Зорян Шкиряк. Теперь еще вот и Сакал, который уволился по собственному желанию, чтобы потом это не сделал суд. До сих пор продолжает работать замом министра Василий Паскал, который во времена Януковича руководил уголовным розыском в МВД. А еще он якобы причастен к преследованию активистов Евромайдана. Его дело уже рассматривают в суде».

Не впустив можливості пропаритись в цій справі і покритикувати Авакова постійний критикан уряду нардеп від БПП Сергій Каплін: «Цей прецедент у нормальній європейській країні був би приводом для відставки. Доступ до документів, кришування цієї людини з боку міністра, бо він є радником, означає безперешкодні можливості робити те, що робив Чеботар. Це прописка в мафії міністра».

Ще одним  приводом понарікати на уряд стало судове засідання з приводу колишнього ректора Петра Мельника, якого зловили на хабарі. Недоречно в матеріалі з’являється близький до опозиції політкоментатор Андрій Золотарьов: «Никакой реальной борьбы с коррупцией не ведется. Эта борьба носит характер такого "договорняка". Ничего не остается, как открывать дела в отношении, как говорится, уже "сбитых летчиков". Возбуждать уголовные дела, а потом, собственно, продавать индульгенции. И представители новой власти очень хорошо знают "тарифную ставку"». Такі розпливчасті звинувачення навіть не дають змоги уряду відповісти.

На цьому звинувачення в бік «Народного фронту» не припиняються: «Что касается Сергея Клюева, то его могут и не сдать, поскольку его и лидеров партии "Народный фронт" связывают кулуарные договоренности. В этом уверен народный депутат Сергей Лещенко. В своем блоге он поделился впечатлениями от того, как вчера проходило заседание регламентного комитета. Депутат считает: все затягивал депутат от "Народного фронта" Павел Пинзеник, который возглавляет комитет».Але знову ж таки відповісти на обвинувачення нардепи-«фронтовики» не змогли.  

А ось що стосується Опозиційного блоку, то тут «Інтер» працює його прес-службою: «Против повышения тарифов на жилищно-коммунальные услуги выступают в Оппозиционном правительстве Предлагают провести полную модернизацию жилищного фонда. Как например в Германии в начале 90-х».

В той же час на «Україні» - корпоративні повідомлення від компаній Ріната Ахметова:

«Запорожсталь оставили без света. Сегодня оно из самых крупных металлургических предприятий Украины полностью отключили от электроэнергии. По утверждению чиновников Облэнерго из-за долга в 98 млн. гривен. В руководстве Запорожстали от дога не отказываются, но говорят - само государство должно предприятию в 6 раз больше - 650 млн. гривен. К тому же накануне комбинату прекратили автоматически возвращать НДС. Из-за чего на предприятии теперь не хватает денег даже на расчеты с поставщиками энергоресурсов».Позиції державних органів з цього приводу немає.

Аналогічна ситуація і в наступному матеріалі про «Нафтогазвидобування»: «Генпрокуратура вновь требует арестовать счета компании Нефтегаздобыча Все из-за уголовного производства трехлетней давности, когда исчез тогдашний глава правления компании. Вчера Апелляционный суд отменил арест счетов Нефтегаздобычи. Решили, что оснований для этого нет. А сегодня следователи снова подали ходатайство с требованием арестовать счета, скважины и другое имущество компании. Дело слушают в Печерском суде столицы. Адвокаты уже попросили об отводе судьи».

Також в ефірі «України» – черговий матеріал про Гуманітарний штаб Ахметова. Ідентичний сюжет вийшов і на СТБ.

30 травня, субота

За добу «1+1» різко змінив свою риторику щодо засідання наглядової ради «Укрнафти». Якщо ще у п’ятницю журналісти казали, що все пройшло добре, то вже цього дня констатують, що «скандал довкола "Укрнафти" триває. Озброєні бійці "Альфа", наперед написані рішення, скандальні вимоги…»

І далі глядачі побачили шматок інтерв’ю для «ТСН-тиждень» з головою правління компанії Пітером Ванхеке. Він, не показуючи документів, стверджував: «На дану мить ми не спроможні платити з тієї простої причини, що "Нафтогаз" відмовляється виконати свої зобов’язання перед нами. "Нафтогаз" винен нам 10 мільярдів кубометрів газу, який перебуває у його сховищах і який він нам повинен повернути. На 2 мільярди з цієї кількості було рішення суду від серпня минулого року».Однак позицією самого «Нафтогазу» ТСН не поцікавилася.

Натомість Опозиційний блок в ефірі «Подробностей» обурюється призначенням Саакашвілі губернатором Одещини: «В оппозиции же назначение Саакашвили критикуют. Дескать, фигура неоднозначная, и уголовные дела у него на родине. Да и вряд ли сможет объединить и одесских политиков, и жителей региона».

Незадоволена призначенням грузина і «Україна». Підтекст її сюжету – Саакашвілі тут тимчасово. Як аргументи, кореспондент наводить цитату Ігоря Коломойського: «Насчет Саакашвили я вообще удивлен. Думаю, это временная фигура. Сейчас он сдаст Одессу русским, а потом придется ее опять отвоевывать… Побудет некоторое время губернатором, а потом его сменят», і того ж Миколи Скорика з Опозиційного блоку.

«1+12 знову дивує: замість  донедавна звичних критичних сюжетів про Олега Ляшка – позитивний піар: «У поминальну суботу в Михайлівському соборі відкрили стіну пам'яті загиблих за єдність України  всі, хто віддав життя за незалежність і територіальну цілісність України, мають бути на стінах Михайлівського собору, – переконаний Олег ЛЯШКО, народний депутат України». Ідентичний матеріал вийшов на «Україні»

А ось в «Событиях» - все стабільно. Цього дня в ефірі – два сюжети про Ріната Ахметова:

1)                 Українські експортери знову скаржаться на проблеми з поверненням ПДВ: «Сегодня, когда в результате рыночных условий, к сожалению, нету большой прибыли у металлургов – если она есть вообще, - НДС нам жизненно важен для работы всех наших предприятий» жаліється гендиректор «Метінвесту» Юрій Риженков.Позиції відповідних держструктур у матеріалі немає.

2)                 «Донецк прибыла заключительная в мае автоколонна 19-го гуманитарного рейса Рината Ахметова».

ВИСНОВКИ

Конфлікт навколо ліцензії телеканалу «Інтер» призвів до численних атак каналу на «Народний фронт». Журналісти «Подробностей» не гребували порушеннями журналістських стандартів, аби в якнайгіршому світлі подати діяльність партії прем’єра і маніпулювали коментарями міжнародних експертів, які, нібито, стосувалися підтримки «Інтера». Загалом продовж тижня ми нарахували аж 66 матеріалів з ознаками замовності. Лідером за кількістю джинси цілком логічно став «Інтер» - 32 сюжети, за ним «Україна» (17), «1+1» (8), ICTV (7) та СТБ (2).

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Скрін-шот Подробности
Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
11429
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop