11:50
Середа, 1 Березня 2017

Зміна медійного караулу. Медіапідсумки 21–28 лютого 2017 року

На українському медіаринку відбувається «зміна караулу»: одні ЗМІ закриваються, інші – відкриваються.
Зміна медійного караулу. Медіапідсумки 21–28 лютого 2017 року
Зміна медійного караулу. Медіапідсумки 21–28 лютого 2017 року

1 березня припиняє супутникове мовлення телеканал Савіка Шустера 3S.tv. Наприкінці минулого року менеджмент каналу анонсував припинення своєї діяльності з 1 січня 2017 року через фінансові труднощі, але ще два місяці мовив, показуючи повтори старих програм та сподіваючись знайти фінансування (повідомлялося про необхідні для цього $10 млн). Гроші не знайшлися, і 27 лютого гендиректор каналу Павло Єлізаров повідомив, що останній день лютого стане останнім днем мовлення.

«Радио Вести» цього тижня продовжувало руйнуватися на очах: 23 лютого про наміри залишити радіостанцію з 1 березня оголосили генпродюсер Віталій Докаленко, шеф-редакторка інформаційної служби Ольга Куришко та програмна директорка Ірина Сінченко. 24 лютого радіостанція припинила мовлення в Харкові через непродовження Нацрадою харківської ліцензії, а про звільнення 80% співробітників в ефірі програми «Постфактум» оголосили ведучий «Радио Вести» Дмитро Тузов та гостя ефіру Ірина Сінченко. 28 лютого стало відомо про те, що з 1 березня з радіостанції звільняються 99% її співробітників, що їх повідомили про скорочення за два місяці й досі винні зарплатню за ці два місяці та компенсацію. Керувати радіостанцією призначили Юлію Кугітко із закритого холдингом телеканалу UBR, яка запевнила, що радіо працювати не припинить (сьогодні радіостанція крутить повтори старих програм). Нині «Радио Вести» веде мовлення на частотах у Києві та Дніпрі, а також в інтернеті. Питання продовження ліцензії в Києві Нацрада перенесла на 3 березня і є ймовірність, що її також не продовжать. Холдинг уже поскаржився на дії Нацради щодо харківської ліцензії до Генпрокуратури, НАБУ та Нацполіції і не виключено, що так само активно він воюватиме й за київську ліцензію.

Водночас, невідомо, де новий менеджмент станції швидко набере для неї співробітників, навіть для мовлення у «лайт-версії»: не виключено, що він захоче закрити кадрові дірки за рахунок внутрішніх резервів (газети «Вести»), а з урахуванням перспективи залишитися зовсім без ліцензій контентна політика радіостанції може стати продовженням редакційної політики газети, яка направлена на маніпуляцію суспільною свідомістю та порушує всі стандарти журналістики.

Минулого тижня холдинг «Вести Украина» продав ще одну свою цифрову телевізійну ліцензію: новими власниками ТОВ «Медіамережі», що володіє ліцензією на місцеве цифрове ефірне мовлення в мультиплексі МХ-5 у Києві з логотипом «Всі новини», стали Йосип Аксельруд і Андрій Альошин, помічники на громадських засадах позафракційного народного депутата Вадима Рабиновича, лідера партії «За життя». Можна припустити, що таким чином партія Рабиновича та Євгена Мураєва вже зробила заявку на проактивну участь у майбутніх виборчих кампаніях.

Сумнозвісний 17 канал теж лихоманить. Минулого тижня про рішення залишити його оголосили одразу двоє керівників: Жан Новосельцев і Андрій Павловський. Обидва не повідомили, куди йдуть, але запевнили, що 17 канал продовжить працювати. Між тим ринком уже починають ширитися резюме співробітників каналу.

За іронією, того самого вечора, коли колектив «Радио Вести» відмічав прощання з проектом, за кілька кварталів від офісу радіостанції відбувалася презентація нового телеканалу «Настоящее время» – спільного проекту «Радіо Свобода» та «Голосу Америки», орієнтованого на російськомовну аудиторію по всьому світу. І хоча презентація відбулася тільки зараз, цей проект уже непогано знайомий багатьом із нас: він розпочався 2,5 роки тому з однойменної 30-хвилинної інформаційної програми. Сьогодні це телеканал, який має чотири щоденних новинних випуски, а також широкий спектр інформаційних програм, у тому числі тих, які виготовляються в Україні і зосереджені на українському порядку денному. Канал присутній в кабельних мережах – зокрема, в базовому пакеті «Волі». Бачили його глядачі й у мережі «Інформаційних технологій», хоча на сайті провайдера інформації про наявність каналу в його пакетах немає.

Перша презентація каналу відбулася в Вашингтоні. Нинішня його презентація в Києві – друга за рахунком. Це, звісно, свідчить не про те, що в Україні дуже привабливий медіаринок, а про те, що наша країна наразі перебуває в центрі складних геополітичних процесів.

Серед гостей презентації «Настоящего времени» я зустріла, зокрема, Матвія Ганапольського, який нещодавно разом із Олексієм Семеновим та Євгенієм Кисельовим залишив канал NewsOne. Як ви, мабуть, пам’ятаєте, ця трійця оголосила про запуск нового проекту, але не назвала його. З того часу циркулювали різні чутки: спочатку – що вони пішли створювати київський міський канал на гроші з оточення Арсена Авакова, потім – що на «Тоніс» на гроші чи то Ігоря Кононенка, чи то Макара Пасенюка. Поки жодна з цих чуток не підтвердилася, але чекаємо. Люди, які звикли до високих зарплат та були так довго затребувані різними медіавласниками, не могли піти просто в нікуди.

На презентації «Настоящего времени» теж можна було зібрати багато чуток: і про те, що Савік Шустер ближче до виборів обов’язково десь з'явиться, і про те, що Олександр Клименко міг перевкласти свої медіаінвестиції з холдингу «Вести Украина» за якусь іншу ширму.

І, нарешті, хто нещодавно запустив YouTube-канал The Mir, зроблений доволі якісно та небезпечно через вкрай маніпулятивний контент?

Не залишає медіаспільноту байдужою й канал ZIK та питання про те, чи не наблизиться його контентна політика до політики каналу «112 Україна» з приходом менеджерів зі «112 Україна» (який ніяк не вирішить із Нацрадою питання зі своїми цифровими ліцензіями). Перші тривожні дзвіночки вже надходять: наші джерела повідомили нам сьогодні, що з ZIK начебто хтось звільнився «на знак протесту» (на жаль, людина не захотіла поспілкуватися з нами). Я чудово розумію, що зміна керівництва будь-якого підприємства, не тільки медійного, може призводити до звільнень та призначень на ключових позиціях та, відповідно, появи незадоволених людей. Але не можна не згадати й епізод з братами Капрановими: минулого тижня вони висловили свою незгоду з призначенням на посаду креативного продюсера ZIK Наталії Влащенко, після чого заявили, що їхній проект «Брат за брата» за це закрили. Натомість генпродюсер ZIK Гайгисиз Гелдієв повідомив, що проект не закривають, а переформатовують, і він матиме нових ведучих, а з братами Капрановими канал «розірвав трудовий договір виключно з етичних міркувань».

Процеси закриття та запуску нових проектів на українському медіаринку часто відбуваються хвилями. Минула хвиля охопила нас на межі 2013-2014 років та супроводжувалася найбурхливішими політичними подіями за всю недовгу історію незалежності нашої держави. Що буде зараз – легенька хвиля, дев’ятий вал чи цунамі, – нам лише належить дізнатися.

Фото: скріншот з YouTube

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
3419
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop