
[image: image1.emf]

[image: image2.emf]

вих. №_13/01-12/10в від 13.12.2010 р.

Офіційна заява телеканалу «ZIK» на дії голови Держкомтелерадіо Юрія Плаксюка та голови Львівської ОДА Василя Горбаля
Телеканал «ЗІК» (ТРК «Міст ТБ», м. Львів) офіційно заявляє, що розцінює слова голови Держкомтелерадіо України Юрія Плаксюка, котрий під час чат-конференції на сайті «Телекритики» (10.12.2010 р.) сказав про «перегляд угоди Львівської ОДТРК з телекомпанією «ZIK», яка мовить у прайм-таймі з 21:00 до 24:00 на Львівській ОДТРК», як чергову спробу тиску на телеканал, тепер не лише з боку місцевої влади, яку в регіоні представляє голова Львівської облдержадміністрації Василь Горбаль, але й Держкомтелерадіо.
Юрій Плаксюк, зокрема, сказав, що  «у вівторок-середу було прийнято рішення направити доручення в. о. гендиректора Львівської ОДТРК щодо приведення телевізійного мовлення компанії у відповідність до чинної ліцензії Нацради, тобто забезпечити ефір з 16:00 до 24:00. Щодо наявної угоди – дано також доручення переглянути умови "дивної" угоди». 
Подібне рішення голови Держкомтелерадіо України з’явилося після того, як керівництво телеканалу публічно заявило про тиск на «ZIK» з боку голови ЛОДА Василя Горбаля (газета «Експрес» від 18. 11. 2010 р. та сайт «Телекритика» від 18.11. 2011 р. «Губернатор Горбаль «тисне» на телеканал ZIK»), зазначивши зокрема, що «керівництво обласної адміністрації та особисто губернатор Василь Горбаль хочуть розправитися з телеканалом за чесну і незаангажовану позицію».  «Після відмови координувати дії телеканалу з ЛОДА під час місцевих виборів, за нашою інформацією, було поставлене завдання знайти юридичний механізм дострокового розірвання угод між нами та державним телебаченням. А в одній з розмов Володимир Бойко (тоді начальник управління преси та інформації ЛОДА) узагалі обмовився, що проблема із «ЗІКом» вирішиться дуже просто -- усім відомим методом «маски-шоу» за участю спецзагону, -- розповів у цьому інтерв’ю виконавчий директор телеканалу «ZIK» Андрій Кісера. 

«Нам по-суті сформульовано ультиматум: або ліквідація, або цензура. Пан Горбаль особисто мені заявив, що при бажанні він би міг усунути «ZIK» із ефірного мовлення за півдня перемовин з відповідальними особами у столиці. Мовляв, я ж цього не роблю… Ця розмова була напередодні  виборчої кампанії. Після виходу програми «Хто тут живе?», де фігурантом журналістського розслідування був штатний радник В. Горбаля, зі слів знайомих депутатів та журналістів, пан Горбаль уже чи не відкрито говорив, що непоступливий телеканал скоро зникне з ефіру, позаяк зробити це для нього не проблема, -- розповів тоді генеральний продюсер телеканалу «ZIK» Дмитро Добродомов, котрий у прямому ефірі програми «Хто тут живе?» додав, що реакція місцевої влади на відмову узгоджувати з ЛОДА інформаційну політику телеканалу була радикальною. За словами того ж Володимира Бойка, «у такому разі «ZІK» дуже швидко попрощається з ефірним мовленням на частоті 12 каналу, а також залишиться без офісно-студійних приміщень, що їх орендує». 
На наші апеляції, що ми виконуємо усі умови договорів, санкціонованих Нацрадою з питань телебачення та радіомовлення (щодо ефірного часу) та Фондом держмайна України (щодо приміщень), сам пан Бойко лише посміхнувся. І хоча після появи цієї інформації у пресі та на телебаченні, пана Бойка було звільнено з посади (чим влада підтвердила правдивість його погроз на адресу телеканалу, позаяк жодним іншим чином губернатор Василь Горбаль слова керівництва телеканалу «ZIK» ніде не спростовував і не коментував), тепер пан Горбаль вочевидь від слів перейшов до справи. З висловлювань пана Плаксюка під час чат-конференції так виглядає, що механізм із ліквідації мовлення телеканалу «ZIK» в ефірі 12 каналу запущено.  
Слід зазначити, що телеканал «ZIK» (колишній «УТ-Захід», що належить ТзОВ «Міст ТБ» і перейменований у вересні 2010 р., про що Нацрадою з питань телебачення та радіомовлення внесено відповідні зміни до ліцензії) транслюється в ефірному мовлені 12 каналу вже майже півтора року у такому форматі (згідно договору N 1-03 від 07.07.2009 р. між ТзОВ «Міст-ТБ» та Львівською державною телерадіокомпанією). І до цього часу жодних претензій ані Держкомтелерадіо, ані Нацрада не мали. У тому числі й з боку голови Держкомтелерадіо Юрія Плаксюка. Тим паче, що згідно ліцензії Національної ради з питань телебачення та радіомовлення (серія НР N 0979-м), видана Львівській обласній державній телерадіокомпанії 09.04.2003 р. (і продовженій до 10.04.2017 року)  вписано пункт про максимальні обсяги ретрансляції, де чітко вказано, що ТзОВ ТРК «Міст ТБ» має три години такого мовлення в ефірі 12 каналу. А вищезгаданим договором між «Міст ТБ» та ЛОДТРК визначено і конкретний час – щодня з 21:00 до 24:00. Причому ці данні збереглися і при процедурі продовження ліцензії, коли пан Плаксюк вже був головою Держкомтелерадіо України. Більше того, очевидно, що за півтора року, відколи «Міст ТБ» мовить на частоті ЛОДТРК, на 12 каналі відбувалися і перевірки Нацради з питань телебачення та радіомовлення. Наскільки нам відомо, жодних приписів, зауважень чи попереджень до ЛОТРК щодо присутності «Міст ТБ» у прайм-таймі їхнього ефіру не було.
Раптова зміна позиції голови Держкомтелерадіо щодо присутності телеканалу «ZIK» в ефірі 12 каналу дивним чином збігається із бажаннями місцевого керівництва Львівщини позбавити принциповий телеканал ефірного часу. Попри те, що усі законні підстави для такого мовлення у телеканалу «ZIK» існують. Також варто зазначити, що програми телеканалу «ZIK», основний контент яких складають журналістські розслідування власного виробництва, соціально важливі та резонансні, позаяк спрямовані на боротьбу з корупцією (по деяких журналістських розслідуваннях правоохоронці нині навіть проводять відповідні слідчі дії, приводом для яких стала оприлюднена  у програмах «ЗІКу» інформація). Тобто журналісти, котрі першими відгукнулися на заклик Президента України протидіяти такому ганебному явищу, як корупція, несподівано опинилися під прицілом представника Президента на Львівщині Василя Горбаля, котрий робить усе можливе, аби позбавити популярний та неупереджений телеканал ефірного мовлення. Причому до цього долучається й державна структура, котра покликана розвивати якісне телебачення в країні, а не нищити його. Що вже казати про погрози фізичної розправи, котрі надходять на адресу журналістів «ЗІКу» від невідомих осіб, про що неодноразово заявляло керівництво телеканалу, а правоохоронці навіть відкрили кримінальну справу, слідство у якій триває й досі.
Очевидно, що каменем спотикання стала програма журналістських розслідувань «Хто тут живе?», котра викриває корупційні схеми діяльності місцевих високопосадовців,  обґрунтовано і фактажно доводить у прямому ефірі, за які насправді статки вдається місцевим чиновникам так розкішно жити (купувати шикарні будинки та дорогі іномарки, мати стосунок до комерційних фірм тощо), при цьому перебуваючи на державній посаді з доволі скромними зарплатнями. Варто зазначити, що згідно даних рейтингу соціологічної служби GFK, програма «Хто тут живе?» є серед лідерів глядацьких симпатій мешканців Львівської області, не поступаючись у рейтингах (а іноді й випереджаючи) програми центральних телеканалів, котрі виходять у цей же час. 
Мабуть останньою краплею для губернатора стало журналістське розслідування репортерів із програми «Огляд: люди і проблеми» про скандал із вилученням земель поблизу львівського стадіону до «Євро-2012», де шляхом маніпуляцій, погроз та істотного заниження вартості землі, влада намагалася забрати приватну власність у людей з с. Зубра, Львівської області. Лише після серії журналістських розслідувань, у тому числі й на телеканалі «ZIK»,  чиновники з ЛОДА змушені вирішувати цю проблему в правовому полі, а губернатору, на вимогу журналістів, таки довелося зустрітися із цими людьми, яким він пообіцяв вирішити проблему. Щоправда, досі нічого так і не зрушилося з місця, а пан Горбаль тепер узагалі відмовляє в коментуванні журналістам «ЗІКу». 

Колектив телеканалу «ZIK» звертається до вищого керівництва держави та міжнародних організацій із проханням втрутитися у цю ситуацію та унеможливити розвиток подібних дій щодо телеканалу, який має усі законні підстави виходи в ефір, що доводять відповідні документи (копії додаються). Головне завдання журналістів – об’єктивно та неупереджено реагувати на події, висвітлювати їх, а також обгрунтовано критикувати дії тих високопосадовців, кому держава доручила відповідальні посади. І це зовсім не означає, що ми оголосили місцевій владі війну, як їй може здатися. Ми хочемо допомогти їй якнайкраще працювати на благо людей. Адже основні принципи побудови громадянського суспільства та демократичної держави -- це утвердження свободи слова, про важливість чого декларує нинішнє керівництво держави. 
Тому нам незрозуміла така поведінка керманича області та голови Держкомтелерадіо, яку ми розцінюємо як тиск на журналістів телеканалу «ZIK», який вони  намагаються позбавити ефірного мовлення. Якщо подібного роду тиск не припиниться, а телеканал таки спробують викинути з ефіру, ми змушені будемо захищатися усіма доступними, але законними методами. Журналісти телеканалу «ZIK» готові вдатися до акцій протесту та звертатимуться за підтримкою до своїх телеглядачів, правозахисних організацій та журналістів інших ЗМІ. 
Від імені колективу телеканалу «ZIK»:
Андрій Кісера, виконавчий директор телеканалу «ZIK»;
Дмитро Добродомов, генеральний продюсер телеканалу «ZIK», автор та ведучий програми журналістських розслідувань «Хто тут живе?»;
Галина Роспопа, член редакційної ради телеканалу «ZIK», автор та ведуча програми журналістських розслідувань «ПРАВОкація».
13.12.2010



LTD “TV&RADIOCOMPANY “MIST TB”








ТзОВ ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ 


«МІСТ ТБ»





79066, Україна, м. Львів, вул. Сихівська, 8 e-mail: � HYPERLINK "mailto:office-ut3@yandex.ru" ��office-ut3@yandex.ru�, ЄДРПОУ   25550345





	                                                   








_1289373576.psd

_1289372506.psd

