ПРОЕКТИ
Опитування
/
Результати


Чи подобається Вам, коли на сайтах, матеріали публікуються у вигляді лонгридів?

Мені все одно
Ні, не подобається
Так, подобається


Чи подобається Вам, коли на сайтах, матеріали публікуються у вигляді лонгридів?

Мені все одно
20.7% (90)
 
Ні, не подобається
39.4% (171)
 
Так, подобається
39.9% (173)
 
Загалом відповідей: 434
20:03
Понеділок, 16 Січня 2017

Нацрада роз’яснила Freedom House, чому в Україні припинено трансляцію каналу «Дождь»

Національна рада щодо заяви Freedom House: у питаннях захисту інформаційного простору Україна керується чинним законодавством і міжнародними нормами
Нацрада роз’яснила Freedom House, чому в Україні припинено трансляцію каналу «Дождь»
Нацрада роз’яснила Freedom House, чому в Україні припинено трансляцію каналу «Дождь»

На заяву віце-президента “Freedom House” із міжнародних програм Роберта Германа, поширену на офіційній сторінці цієї організації, український регулятор у сфері електронних медіа повідомляє, що вилучив телеканал «Дождь», який перебуває під юрисдикцією Російської Федерації, із Переліку програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України виключно на законодавчій основі.

Третій рік проти держави Україна ведеться гібридна війна, однією зі складових якої є інформаційна інтервенція. Поширення прокремлівської пропаганди настільки системне й потужне, що її загрози останніми роками відчули і європейські країни. Як відомо, питання протидії агресивній дезінформації, яка поширюється на замовлення російських урядових кіл,  неодноразово  порушувалися на найвищих європейських форумах. 2015 року за рішенням Європейського Союзу було створено Оперативну робочу групу зі стратегічних комунікацій, що діє в рамках роботи Європейської служби зовнішніх зв’язків (European External Action Service), завданням якої є розвінчування маніпулятивних впливів.

У цих умовах Україною ухвалено низку законодавчих актів, спрямованих  саме на захист інформаційного простору і національної безпеки держави загалом. Постановою Верховної Ради України від 27.01.2015 № 129-VII Російську Федерацію визнано державою-агресором, а відтак і вітчизняне медійне законодавство, яке має відповідати національним інтересам, надзвичайно змінилося. Так, на разі чинною є норма: «Суб’єкт господарювання, який перебуває під юрисдикцією України, має на меті здійснювати ретрансляцію програм та передач і отримав на це дозвіл від правовласника (виробника), який не підпадає під юрисдикцію держави - члена Європейського Союзу або держави, яка ратифікувала Європейську конвенцію про транскордонне телебачення, має право здійснювати ретрансляцію програм та передач лише за умови відповідності їх змісту вимогам законодавства України, Європейської конвенції про транскордонне телебачення та у разі їх включення до переліку програм, що ретранслюються, за рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення». 

Телеканал «Дождь» було внесено до цього переліку, однак служби Національної ради, які постійно проводять моніторинг як іноземних, так і вітчизняних мовників, виявили невідповідність програмного наповнення каналу українському законодавству. Було зафіксовано поширення комерційної реклами, що є порушенням вимог частини дев’ятої статті 13 Закону України «Про рекламу» («трансляція (ретрансляція) реклами, яка міститься у програмах та передачах іноземних телерадіоорганізацій, що транслюються (ретранслюються) на територію України, у разі якщо іноземні телерадіоорганізації не підпадають під юрисдикцію держав - членів Європейського Союзу або держав, які ратифікували Європейську конвенцію про транскордонне телебачення, забороняється»). Як відомо, Російська Федерація не ратифікувала Конвенцію, отже, на телеканали, які діють під її юрисдикцією, поширюється зазначена норма.

Крім того, неодноразово фіксувалося поширення в програмах телеканалу «Дождь» інформації, яка не відповідає вимогам частини другої статті 6 Закону України  «Про телебачення і радіомовлення» («не допускається використання телерадіоорганізацій для  закликів до розв'язування війни, агресивних дій або їх пропаганди») та частини першої статті 28 Закону України «Про інформацію» («інформація не може бути використана для закликів до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганди війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини). 

Регуляторний орган двічі звертався до керівництва компанії з листами, повідомивши про необхідність усунення порушень трансляції комерційної реклами (19 лютого  і 10 травня 2016 року). Спершу компанія відповіла, що вирішує проблему, а 2 серпня 2016-го повідомила, що її вже вирішено.  Мовляв, для України зроблено окремий IP-протокол без реклами, і що більшість провайдерів транслюватимуть мовника без реклами. Однак наступні моніторинги програм цього іноземного мовника підтвердили, що порушення тривають. Адже не всі провайдери програмної послуги брали програми каналу з Інтернету, велика частина отримувала їх через супутник, тобто глядач бачив комерційну рекламу.

Неодноразово транслювалася в сюжетах програм телеканалу «Дождь» інформація, яка свідчить про невизнання державних кордонів та посягання на територіальну цілісність України, зокрема в ефірі й на сайті мовника демонструвалася карта, де Крим позначається як складова частина території Російської Федерації. Також в окремих висловлюваннях журналістів телеканалу містилася інформація про наявність державного кордону між Кримом і Україною. У коментарях генерального директора «Дождя» Наталії Синдєєвої, звучить: «Відповідно до статті 65 Конституції Російської Федерації Республіка Крим є суб'єктом Російської Федерації». Законослухняність керівника каналу зрозуміла й не має нічого спільного з положеннями Конституції України. Тому це рішення українського регулятора є правомірним як із правового,  так і морального погляду.

Законодавча гілка влади України і регулятор у сфері телерадіомовлення прагнуть наблизити вітчизняне медійне законодавство до Європейського, триває розробка нового закону про аудіовізуальні послуги. У досить складний для країни час регулювання медіа-ринку відбувається лише до нинішніх законодавчих вимог і відповідно до чинних міжнародних норм. Ухвалюючи рішення щодо телеканалу «Дождь», Національна рада керувалася також статтею 28 Європейської конвенції про транскордонне телебачення, де, зокрема, зазначається, що жодне із  положень   Конвенції  не заважає  сторонам її підписання застосовувати суворіші й детальніші правила порівняно з тими,  які передбачені в цьому документі.

В Україні радіочастотний ресурс обмежений і є прерогативою держави, натомість через Інтернет і супутниковий зв’язок вітчизняний глядач може переглядати програми телеканалу «Дождь».

Принагідно хотіли би звернути увагу пана Роберта Германа, на те, що цей телеканал вилучений із кабельних мереж Російської Федерації. Надзвичайно важливою і позитивною, на наш погляд, стала б підтримка міжнародними організаціями вільного розповсюдження каналу у власній країні та забезпечення права російських глядачів на свободу слова і можливості отримання альтернативних точок зору на  суспільні події.

 

Прес-служба Нацради
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2031
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
Опитування
/
Результати


На якому каналі, 
Ви помічаєте найбільше джинси?

Інші
Телеканал «1+1»
Телеканал «Інтер»
Телеканал «СТБ»
Телеканал «Новий канал»
Телеканал «ICTV»
Телеканал «Україна»
Телеканал «5 канал»
Телеканал новин «24»
Телеканал «112»
Телеканал «NEWS ONE»
Телеканал «ZIK»
Телеканал «Еспресо»
Не помічаю взагалі
Не знаю, що таке джинса
Коментар або свій варіант:


На якому каналі, 
Ви помічаєте найбільше джинси?

Інші
1.0% (13)
 
Телеканал «1+1»
7.4% (98)
 
Телеканал «Інтер»
28.2% (373)
 
Телеканал «СТБ»
2.6% (35)
 
Телеканал «Новий канал»
1.7% (22)
 
Телеканал «ICTV»
2.6% (34)
 
Телеканал «Україна»
11.2% (148)
 
Телеканал «5 канал»
7.6% (100)
 
Телеканал новин «24»
1.0% (13)
 
Телеканал «112»
3.0% (40)
 
Телеканал «NEWS ONE»
7.1% (94)
 
Телеканал «ZIK»
1.5% (20)
 
Телеканал «Еспресо»
2.3% (30)
 
Не помічаю взагалі
4.5% (59)
 
Не знаю, що таке джинса
15.0% (198)
 
Коментар або свій варіант:
3.5% (46)
 
Загалом відповідей: 1323
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop