ПРОЕКТИ
18:13
Четвер, 22 Березня 2018

Група «112 Україна» отримала п’ять попереджень за результатами планових перевірок

22 березня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила попередження п’яти регіональним компаніям, що мовлять у цифровому мультиплексі МХ-5 з логотипом «112 Україна» (ТОВ «Новий формат», ТОВ «Аріадна ТВ», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «ТВ Вибір», ТОВ «Лідер ТВ») за результатами їх планових перевірок, пов’язаних із завершенням строку дії ліцензій.
Група «112 Україна» отримала п’ять попереджень за результатами планових перевірок
Група «112 Україна» отримала п’ять попереджень за результатами планових перевірок

Строк дії ліцензій ТОВ «Новий формат», ТОВ «Аріадна ТВ», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «ТВ Вибір» і ТОВ «Лідер ТВ» спливає 19 вересня 2018 року, і цього року Нацрада розглядатиме питання їх продовження. За законом перед завершенням строку дії ліцензії Нацрада проводить планову перевірку ліцензіата.

Під час планових перевірок компаній з групи «112 Україна» Нацрада виявила, що відомості про власників, директорів і склад редакційних рад компаній не відповідають зазначеним у ліцензії. Також телеканали не дотримуються програмної концепції та ліцензійних умов, не виконують конкурсних умов (розміщення дитячих передач і проведення інформаційно-рекламної кампанії щодо забезпечення населення сет-топ-боксами).

Нацрада визнала порушення телекомпаніями таких норм закону «Про телебачення і радіомовлення»:

  • частина 7 статті 27 (змінено формат з розважально-інформаційного з фільмопоказом на інформаційний);
  • частина 8 статті 28 (змінено програмну концепцію: збільшено обсяг інформаційно-аналітичних передач, відсутні культурно-мистецькі, науково-просвітницькі, розважальні та музичні, дитячі передачі та фільмопоказ);
  • частини 1 і 3 статті 46 (логотип не відповідає зазначеному в ліцензії).

За зафіксовані порушення Нацрада оголосила компаніям попередження. Представників компаній на засіданні Нацради не було, хоча їх запрошували на засідання.

Нагадаємо, ТОВ «Новий формат», ТОВ «Аріадна ТВ», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «ТВ Вибір» і ТОВ «Лідер ТВ» отримали цифрові ліцензії під час конкурсу на регіональне та місцеве цифрове мовлення 2011 року, здобувши частоти в усіх регіонах, окрім Одеської області. «Партнер ТВ» отримало всі цифрові частоти у Вінницькій, Івано-Франківській, Черкаській та Хмельницькій областях. «ТВ Вибір» стало переможцем у Волинській, Закарпатській, Тернопільській, Рівненській та Львівській областях. «Новий формат ТВ» — частоти в усіх містах Дніпропетровської, Запорізької, Харківської та Луганської (окрім самого міста Луганськ) областей, а також майже в усій Донецької області (лише в Донецьку та Красноармійську не вистачило). «Аріадна ТВ» здобула цифрове покриття в Житомирській, Київській, Чернігівській, Сумській та Полтавській областях. «Лідер ТВ» став власником частот у Кіровоградській, Херсонській, Миколаївській області та в Криму.

На той момент вони були новоствореними компаніями, без жодного досвіду мовлення. У них були пов'язані між собою власники й керівництво: директори одних компаній були власниками інших і навпаки. Причому ці люди були невідомі широкому загалу, вони уникали спілкування з журналістами після презентації в Нацраді. Усі компанії мали ідентичні програмні концепції стандартного змісту: майже 12 годин фільмопоказу, 3,5 години розважальних програм, 2,5 години інформаційних програм, півгодини дитячих програм і по 15 хвилин науково-просвітницьких і культурологічних програм. Такі концепції досі прописані в їхніх ліцензіях.

Як раніше писав «Детектор медіа», Нацрада минулого скликання створила де-факто загальнонаціональну мережу на частотах, призначених для регіонального і місцевого мовлення (внаслідок конкурсу понад 130 місцевих і регіональних мовників залишилися без цифрових ліцензій). І мережу цю було створено під продаж, оскільки компанії так і не запустили обіцяного в презентаціях мовлення, натомість через два роки, у 2013-му, змінили власників на осіб, причетних до супутникового каналу «112 Україна», після чого і стартував цей новий загальнонаціональний інформаційний телеканал як на супутнику, так і в цифровому ефірі.

Між тим, компаніям «Аріадна ТВ», «Лідер ТВ», «Новий формат ТВ», «Партнер ТВ» і «ТВ Вибір» попередній склад Нацради змінив лише логотипи (на «емблема 112 Україна»), а програмні концепції в них залишилися старими. Компанії подали заяви про переоформлення програмних концепцій і формату на інформаційний уже новому складу Нацради, який відтоді вже 32 рази відмовляв у переоформленні, оскільки вважає, що в регіональному мультиплексі МХ-5 мають мовити саме регіональні або місцеві мовники, а не ще один загальнонаціональний канал.

У 2014 році, коли до роботи приступив новий склад Нацради, новопризначені члени регуляторного органу провели зустріч із представниками медійних громадських організацій. Медійні ГО висловили до Нацради вимогу позбавити ліцензій п'ять створених під конкурс телекомпаній, які зайняли регіональні місця в мультиплексі МХ-5 (і згодом об'єдналися в мережевий телеканал «112 Україна»). Адже в результаті дій попереднього складу Нацради в Україні, всупереч Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору та конкурсним умовам Нацради, з'явився 29-й загальнонаціональний цифровий ефірний канал, який зайняв частотний ресурс, призначений для місцевого/регіонального мовлення.

Нагадаємо, протягом 2015 року Нацрада сім разів відмовляла п’яти компаніям з групи «112 Україна», що володіють регіональними цифровими ліцензіями, у зміні програмних концепцій: 26 березня, 11 червня, 23 липня, 3 вересня, 26 жовтня, 26 листопада і 30 грудня. Протягом 2016 року – 12 разів: 28 січня, 25 лютого, 24 березня, 19 травня, 16 червня, 14 липня, 18 серпня, 15 вересня, 5 жовтня, 3 листопада, 1 грудня і 22 грудня. Протягом 2017 року – десять разів: 24 січня, 30 березня, 27 квітня, 7 червня, 6 липня, 31 серпня, 5 жовтня, 2 листопада, 30 листопада і 27 грудня. Протягом 2018 року – вже тричі: 25 січня, 22 лютого і 22 березня.

Відмовляючи компаніям групи «112 Україна» в зміні програмних концепцій, Нацрада протягом 2015 року за результатами позапланових перевірок оголосила по три попередження та призначила штрафи цим компаніям за недотримання визначених ліцензіями програмних концепцій. 3 вересня 2015 року Нацрада вирішила звернутися до суду про анулювання ліцензій на цифрове ефірне мовлення в мультиплексі МХ-5 (регіональне мовлення) ТОВ «ТВ-Вибір», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «Новий формат ТВ», ТОВ «Лідер ТВ» і ТОВ «Аріадна ТВ».

П’ять ліцензіатів не сплатили штрафів та оскаржують у суді всі рішення Нацради про санкції та про відмови в переоформленні ліцензій. Відповідно, розгляд позову Нацради про анулювання ліцензій заблоковано до моменту вирішення в суді інших справ. Частина справ за позовами групи компаній «112 Україна» проти Нацради пройшли вже апеляційну інстанцію, рішення ухвалені на користь Нацради.

2 березня 2017 року Нацрада переоформила супутникову ліцензію телеканалу «112 Україна» (ТОВ «Телерадіокомпанія “112-ТВ”») в частині зміни керівного органу. Замість директора, яким був Василь Сметана, виконавчим органом стала дирекція у складі генерального директора Єгора Бенкендорфа, його першого заступника Василя Сметани і другого заступника Юрія Будяка.

12 травня 2017 року Нацрада переоформила ліцензії шести компаній з групи «112 Україна» щодо зміни власників, керівників і редакційних рад, але висунула компаніям додаткову умову: зобов’язала їх протягом 14 днів надати перелік пов’язаних осіб, відомості про кінцевого бенефіціарного власника та документи, які підтверджують права кінцевого бенефіціарного власника. Рішення про переоформлення ліцензій мали набрати чинності після того, як компанії нададуть запитувані Нацрадою документи. Телеканал «112 Україна» оскаржив рішення Нацради про додаткову умову переоформлення ліцензій. Таким чином, зміни до його ліцензій не набули чинності.

5 жовтня 2017 року Нацрада оголосила всім шести компаніям з групи «112 Україна» попередження за відсутність інформації про авторів програм «Вечірній прайм» і «Студія 112 live», а також недотримання програмної концепції та логотипа регіональними цифровими компаніями. Натомість за скаргою «Детектора медіа» на аналогічне порушення каналу «Україна» Нацрада не захотіла призначати перевірку.

Восени 2017 року Нацрада провела конкурс на вільне місце в мультиплексі МХ-5 для загальнонаціонального телеканалу. На цей конкурс група «112 Україна» подала заяву з концепцією телеканалу «112 Україна» від імені компанії, яка раніше не входила до структури власності телеканалу «112 Україна» та власниками якої виступають дирекція каналу – Єгор Бенкендорф, Василь Сметана і Юрій Будяк. Однак переможцем конкурсу став парламентський телеканал «Рада», а «112 Україна», NewsOne, «ПлюсПлюс» та УНІАН-ТБ програли цей конкурс.

18 січня 2018 року Нацрада оголосила попередження телеканалу «112 Україна» за його супутниковою ліцензією (юридична особа – ТОВ «ТРК “112-ТВ”») через порушення Правил ведення мовлення в день пам’яті 25 листопада – День пам'яті голодоморів.

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
348
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
Ми — люди
21 Квітня 2018
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop