ПРОЕКТИ
16:42
Вівторок, 10 Жовтня 2017

Група «112 Україна» отримала від Нацради попередження за відсутність інформації про авторів

Натомість за скаргою «Детектора медіа» на аналогічне порушення каналу «Україна» Нацрада не захотіла призначати перевірку
Група «112 Україна» отримала від Нацради попередження за відсутність інформації про авторів
Група «112 Україна» отримала від Нацради попередження за відсутність інформації про авторів

5 жовтня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила попередження супутниковому телеканалу «112 Україна» і п’яти регіональним компаніям, які його ретранслюють у цифровому ефірі. Крім цього п’ять регіональних компаній з групи «112 Україна» отримали двадцять шосту відмову в зміні програмних концепцій на концепцію супутникового телеканалу «112 Україна».

ТОВ «ТРК “112-ТВ”» – юридична особа супутникового телеканалу «112 Україна» – отримало попередження за відсутність у програмах «Вечірній прайм» і «Студія 112 live» даних про ім’я автора чи авторів, назву і адресу виробника програми (порушення частини 5 статті 6 закону «Про телебачення і радіомовлення»). ТОВ «ТВ Вибір», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «Новий формат», ТОВ «Лідер ТВ» і ТОВ «Аріадна ТВ», які мовлять у цифровому мультиплексі МХ-5 з логотипом «112 Україна», теж отримали попередження за відсутність інформації про авторів, а також – за недотримання програмної концепції та логотипа, тобто за те, що у своєму ефірі фактично ретранслюють контент супутникового каналу «112 Україна».

Окрім цього Нацрада двадцять шостий раз поспіль відмовила ТОВ «ТВ Вибір», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «Новий формат», ТОВ «Лідер ТВ» і ТОВ «Аріадна ТВ» у зміні програмних концепцій на концепцію інформаційного телеканалу «112 Україна». Традиційно свої відмови Нацрада мотивувала тим, що компанії перемогли в конкурсі з визначеною концепцією регіонального/місцевого мовлення. А внаслідок змін концепції замість п'яти регіональних цифрових каналів в Україні було б легітимізовано створення ще одного загальнонаціонального цифрового ефірного телеканалу, тоді як понад 130 місцевих і регіональних мовників залишилися без цифрових ліцензій.

Представників групи компаній «112 Україна» на засіданні Нацради традиційно не було. Хоча вони й дали можливість Нацраді провести позапланову перевірку та надали свої письмові заперечення. Зокрема, на каналі не вважають порушенням відсутність інформації про авторів, оскільки вказують усі дані, що прописано в законі.

На відміну від ситуації з каналом «Україна», якому дали санкцію за відсутність інформації про авторів, у випадку з каналом «Україна» Нацрада не захотіла навіть проводити перевірку. «Детектор медіа» звертався до Нацради зі скаргою на відсутність інформації про авторів у передачі «Спеціальний репортаж» (випуск «Слідами гранітоїдів. Частина 2»), що вийшла на каналі «Україна» 7 липня. У прикінцевих титрах цієї програми було вказано тільки знак копірайту, назву ТРК «Україна» і рік виробництва.

Ми отримали відповідь за підписом першої заступниці голови Нацради Ольги Герасимюк про те, що Нацрада не вбачає доцільності у проведенні перевірки телеканалу «Україна». За даними моніторингу Нацради, прикінцеві титри передачі «Спеціальний репортаж» від 7 липня 2017 року містили посилання на авторів творів, фрагменти яких було використано в передачі, та копірайт із зазначенням виробника передачі ТОВ «ТРК “Україна”».

«По суті скарги інформуємо вас про те, що, на жаль, відсутність інформації про виробників та авторів передач, їх адрес є доволі поширеним явищем в українському телевізійному просторі. Причиною цього є відсутність чіткої правової визначеності щодо механізму реалізації вказаної законодавчої норми, оскільки не визначено обов’язку подавати таку інформацію саме під час ефірної трансляції, а не в інших джерелах інформації, наприклад на офіційному сайті телерадіокомпанії», - йдеться у відповіді Нацради.

Читайте також

Нагадаємо, протягом 2015 року Нацрада сім разів відмовляла п’яти компаніям з групи «112 Україна», що володіють регіональними цифровими ліцензіями, у зміні програмних концепцій: 26 березня, 11 червня, 23 липня, 3 вересня, 26 жовтня, 26 листопада і 30 грудня. Протягом 2016 року – 12 разів: 28 січня, 25 лютого, 24 березня, 19 травня, 16 червня, 14 липня, 18 серпня, 15 вересня, 5 жовтня, 3 листопада, 1 грудня і 22 грудня. Протягом 2017 року – уже сім разів: 24 січня, 30 березня, 27 квітня, 7 червня, 6 липня, 31 серпня і 5 жовтня.

Відмовляючи компаніям групи «112 Україна» в зміні програмних концепцій, Нацрада протягом 2015 року за результатами позапланових перевірок оголосила по три попередження та призначила штрафи цим компаніям за недотримання визначених ліцензіями програмних концепцій. 3 вересня 2015 року Нацрада вирішила звернутися до суду про анулювання ліцензій на цифрове ефірне мовлення в мультиплексі МХ-5 (регіональне мовлення) ТОВ «ТВ-Вибір», ТОВ «Партнер ТВ», ТОВ «Новий формат ТВ», ТОВ «Лідер ТВ» і ТОВ «Аріадна ТВ».

П’ять ліцензіатів не сплатили штрафів та оскаржують у суді всі рішення Нацради про санкції та про відмови в переоформленні ліцензій. Відповідно, розгляд позову Нацради про анулювання ліцензій заблоковано до моменту вирішення в суді інших справ. Частина справ за позовами групи компаній «112 Україна» проти Нацради пройшли вже апеляційну інстанцію, рішення ухвалені на користь Нацради.

Нагадаємо, що 2 березня Нацрада переоформила супутникову ліцензію телеканалу «112 Україна» (ТОВ «Телерадіокомпанія “112-ТВ”») в частині зміни керівного органу. Замість директора, яким був Василь Сметана, виконавчим органом стала дирекція у складі генерального директора Єгора Бенкендорфа, його першого заступника Василя Сметани і другого заступника Юрія Будяка. Проте заяви всіх шести компаній з групи «112 Україна» про внесення до їхніх ліцензій нових власників Нацрада досі не розглянула (це питання відкладається з літа 2016 року), оскільки має зауваження щодо всієї структури власності групи компаній «112 Україна» та хоче поспілкуватися з представниками компаній, а ті не приходять на засідання.

12 травня Нацрада переоформила ліцензії шести компаній з групи «112 Україна» щодо зміни власників, керівників і редакційних рад, але висунула компаніям додаткову умову: зобов’язала їх протягом 14 днів надати перелік пов’язаних осіб, відомості про кінцевого бенефіціарного власника та документи, які підтверджують права кінцевого бенефіціарного власника. Рішення про переоформлення ліцензій наберуть чинності після того, як компанії нададуть запитувані Нацрадою документи. Телеканал «112 Україна» оскаржив рішення Нацради про додаткову умову переоформлення ліцензій.

16 червня Нацрада призначила позапланові перевірки супутникового телеканалу «112 Україна», а також п’яти регіональних цифрових телеканалів, які мовлять з логотипом «112 Україна». Підставами для перевірки стали результати моніторингу, які зафіксували відсутність в ефірі каналу «112 Україна» інформації про автора чи авторів програм «Вечірній прайм» і «Студія 112 live», а також недотримання програмної концепції та логотипа регіональними цифровими компаніями. 27 липня Нацрада планувала розглянути результати цієї перевірки, але перенесла питання через відсутність представників компаній на засіданні.

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
666
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop