ПРОЕКТИ
14:17
Неділя, 19 Березня 2017

Українські інтернет-ЗМІ різко змінили подачу інформації щодо блокади Донбасу - Романюк

Риторика українських ЗМІ змінилась після офіційного запровадження блокади Донбасу, заявляє виконавча директорка Інституту масової інформації (ІМІ) Оксана Романюк.
Українські інтернет-ЗМІ різко змінили подачу інформації щодо блокади Донбасу - Романюк
Українські інтернет-ЗМІ різко змінили подачу інформації щодо блокади Донбасу - Романюк

Про це вона сказала в інтерв’ю DW .

Оксана Романюк повідомила про результати моніторингу в лютому десяти ключових загальноукраїнських інтернет-медіа та шести найбільш популярних суспільно-політичних друкованих ЗМІ.

«Здебільшого, ці засоби масової інформації транслювали позицію влади, яка зводилася до негативних наслідків блокади для України. Дуже широко подавалися точки зору представників міністерства енергетики, ДТЕК та експертів, які підтримували цю позицію. Позиції протилежної сторони, тобто блокувальників (активістів, які блокували залізничні шляхи на Донбасі - Ред.), у ЗМІ було менше в рази», - сказала вона.

За її словами незбалансованість у висвітленні теми блокади пов’язана з двома факторами.

«По-перше, сторона блокувальників продукувала значно меншу кількість новин, тоді як їхні опоненти активно висвітлювали свою точку зору. Фактично сторона блокувальників була проілюстрована лише заявами народного депутата Володимира Парасюка, причому ці заяви дещо маргіналізували їхню позицію. У цій ситуації ЗМІ часто виступали як ретранслятори і не докладали багато зусиль для того, щоб дійсно збалансовано висвітлювати цю подію.

По-друге, ми не виключаємо цілеспрямованого ігнорування та замовчування думки іншої сторони окремими ЗМІ та холдингами через відповідну редакційну політику їхніх власників. Що, наприклад, ми яскраво бачили по газеті "Сегодня". Зокрема, у них виходили матеріали під заголовками на кшталт "Блокада руйнує економіку", де абсолютно всі експерти, всі коментатори виступали категорично проти блокади, пророкували колапс економіки тощо», - сказала Оксана Романюк.

Вона також зазначила, що у деяких ЗМІ було очевидно, що висвітлення блокади Донбасу напряму залежить від власника медіа.

«Наприклад, у таких виданнях, як "Сегодня", навіть не намагалися збалансувати. Це також УНІАН, який дуже вирізнявся від інших, адже там набагато більше було новин від блокувальників, ніж представників влади і ДТЕК. Всі інші - "Цензор.НЕТ", "LB.ua", "Українська правда", "Укрінформ", "Ліга.net" приблизно однаково висвітлювали цю тему. Чітку прив’язку до власника ми побачили саме в "Сегодня" та УНІАН», - підкреслила виконавча директорка Інституту масової інформації.

Водночас, за словами Оксани Романюк, ІМІ не здійснював моніторинг висвітлення блокади Донбасу на українських телеканалах.

«Телеканали на цю тему ми не моніторили. Але я думаю, що стовідсотково дисбаланс у них був, тому що на телебаченні набагато більше тиску власників, ніж в інтернет-виданнях і пресі», - сказала вона.

За її словами, після категоричної зміни позиції влади щодо блокади Донбасу всі експерти від влади почали виступати «за» блокаду.

«Ми як медіа-фахівці зараз спостерігаємо за цією ситуацією, і вона нас безмежно дивує. Це свідчить про відсутність якогось стратегічного підходу у влади, а також брак незалежної експертизи. На жаль, ми не побачили експертів, які би детально і незалежно пояснювали, що відбувається. Дотепер риторика представників влади стосовно блокади була категорично негативною. Зараз ситуація хитнулась як флюгер, і це, безумовно, вплинуло на ЗМІ. Ми планували оприлюднити звіт, але трошки притримали його, адже цікаво порівняти висловлювання експертів, які говорили одне, а потім різко почали говорити інше», - зазначила Оксана Романюк.

На її думку,  раніше подібних різких змін у подачі інформації про блокаду не було: «Вугільна блокада була однією з ключових тем останнього часу, і через це, мабуть, така різка зміна тональності дуже очевидна».

Водночас Оксана Романюк не змогла сказати, чи у всіх ЗМІ змінилася манера подачі інформації щодо блокади: «Я не можу сказати про всі ЗМІ, тому що ми просто не встигли відстежити їх усі. Це будемо робити зараз».

Нагадаємо, народний депутат Володимир Парасюк заявив, що українські ЗМІ не зателефонували йому, аби поцікавитися його версією інциденту 14 березня біля Слов'янська (Донецька область), коли правоохоронці зупинили громадян, які планували приєднатися до блокади з ОДРЛО на Донбасі. Поліція заявила про напад нардепа на поліцейських, а Президент України Петро Порошенко сказав згодом, що вважає поведінку Парасюка «ганебною».

16 березня інформагентство 122.ua опублікувало на своєму сайті новину «Парасюк ответил Порошенко на высказывание о депутате среднего рода», але згодом зняло це повідомлення з друку. Але новина зберіглася у кеш.

На фото – Оксана Романюк

Фото:  DW

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1303
Переглядів
Коментарі
123
16:19 / 19 Березня 2017
http://from-ua.com/news/400724-parasyuk-otvetil-poroshenko-za-deputata-srednego-roda.html
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
Опитування
/
Результати


На якому каналі, 
Ви помічаєте найбільше джинси?

Інші
Телеканал «1+1»
Телеканал «Інтер»
Телеканал «СТБ»
Телеканал «Новий канал»
Телеканал «ICTV»
Телеканал «Україна»
Телеканал «5 канал»
Телеканал новин «24»
Телеканал «112»
Телеканал «NEWS ONE»
Телеканал «ZIK»
Телеканал «Еспресо»
Не помічаю взагалі
Не знаю, що таке джинса
Коментар або свій варіант:


На якому каналі, 
Ви помічаєте найбільше джинси?

Інші
0.8% (17)
 
Телеканал «1+1»
7.5% (158)
 
Телеканал «Інтер»
25.8% (545)
 
Телеканал «СТБ»
2.4% (50)
 
Телеканал «Новий канал»
1.7% (37)
 
Телеканал «ICTV»
2.4% (50)
 
Телеканал «Україна»
11.5% (244)
 
Телеканал «5 канал»
8.2% (174)
 
Телеканал новин «24»
1.1% (23)
 
Телеканал «112»
3.0% (64)
 
Телеканал «NEWS ONE»
9.2% (194)
 
Телеканал «ZIK»
1.6% (34)
 
Телеканал «Еспресо»
2.3% (49)
 
Не помічаю взагалі
4.3% (90)
 
Не знаю, що таке джинса
15.0% (317)
 
Коментар або свій варіант:
3.3% (70)
 
Загалом відповідей: 2116
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop