ПРОЕКТИ
13:40
Четвер, 18 Травня 2017

«Вєсті» на каналі «24»: «І що?» — «А щоб було!»

У березні цього року другу річницю виходу в ефір святкувала програма «Вєсті Кремля» на каналі «24». 8 червня аналогічну дату відзначить її родичка «Вєсті.UA» на тому ж каналі.
«Вєсті» на каналі «24»: «І що?» — «А щоб було!»
«Вєсті» на каналі «24»: «І що?» — «А щоб було!»

Цілком поважний вік для телевізійних продуктів. Тим паче таких, які обіцяли розвінчувати кремлівську пропаганду засобами нищівної сатири та подавати «найцікавіші новини з України під гострим гумористичним соусом».

Стилістика обох програм абсолютно ідентична. Можливо, тому, що їх ведуть брати-близнюки Гаврищаки. Ігор, який веде «Вєсті.UA», та Юра, редактор і ведучий «Вєсті Кремля», настільки схожі, що глядачеві-початківцеві здається: це якась гра з царини «Ігор, він же Гарик, він же Горик, він же Юра». Але це, виявляється, як у старому анекдоті про Карла Маркса й Фрідріха Енгельса, «два разных человека».

Близька спорідненість ведучих, вочевидь, наклала незмивний відбиток на обидві програми. Вони настільки схожі, що відрізнити «Вєсті Кремля» від «Вєсті.UA» можна лише за назвами та об’єктами жартівливого обігрування в ефірі. В одному випадку такими об’єктами є події «за порєбріком», у другому — суто українські реалії. Проте обом бракує того самого «гострого гумористичного соусу», що його так щедро обіцяли автори на старті обох проектів.

Два роки — більш ніж поважний вік для телепрограми, щоб зіпнутися на ноги й, урахувавши всі зауваження від критиків, розвинутися в конкурентний продукт у царині політичного гумору. Проте брати Гаврищаки, а за ними — й уся команда відповідного підрозділу каналу «24», працюють так, ніби фотожаби з інтернету чи сатиричні, як здається місцевим гуру інфографіки, кіноколажі власного авторства, та ще й під музичний супровід із радянських мультиків, і досі є неперевершеними зразками гумору для сучасного шанувальника цього жанру. Схаменіться, панове, надворі — друге десятиліття омріяного багатьма фантастами XXI століття, і час у ньому настільки швидко змінюється разом зі смаками публіки, що, аби встигати за цими змінами, треба мислити аж ніяк не категоріями часів появи інтернету.

Звісно, глядачі, для яких єдине віконце в світ — телебачення (це, зокрема, стосується лежачих паралізованих інвалідів, до яких належав мій нині покійний брат, і він, до речі, не пропускав жодного випуску «Вєстєй» на каналі «24»), сприймають інтернетні фотожаби на теми сучасної політики як єдиний і крутий взірець політичної сатири. Але ж канал «24» — львівський, тобто за визначенням західний, а отже крутий, відвертий і розкутий. Тим часом, жодної з цих рис «Вєсті», що кремлівські, що українські, не демонструють. Натомість автори цих програм дивують одним — умінням викликати нудьгу. Складається враження, що всі ці «Вєсті» з різними розширеннями замислювалися авторами хіба що для «галочки». Не можу не повторити думки Андрія Кокотюхи з рецензії дворічної давнини: «Не знаю, кому треба спеціально пояснювати, хто такий Путін і чого варті його слова. Напевне, є серед наших співгромадян мільйони, котрі ще не зрозуміли всієї правди про головного мачо Російської Федерації. По ідеї, зусилля каналу “24” — для них. Лише один нюанс: ті, кого ми вже звично називаємо ватниками, не є й не будуть цільовою аудиторією цієї програми».

У рецензії знаного письменника, сценариста та медіакритика йшлося про «Вєсті Кремля». А що ж «Вєсті.UA»? Довільно візьмемо один із останніх випусків програми, який вийшов 10 травня, і проаналізуймо його.

Перший сюжет — про те, що судове засідання щодо зловживань колишнього народного депутата Олега Царьова перенесли через відсутність прокурора та захисника пана «Што?». За це автори сюжету копнули генпрокурора та президентського кума Юрія Луценка як за відповідальну особу за огріхи системи заочного судочинства.

У наступному сюжеті — про події 9 травня «Вєсті.UA» — автори програми навіщось реанімували Наталію Вітренко, про яку всі давно забули. І якби не цей сюжет про «Рапунцель Вітренко», ніхто з притомних глядачів про неї не згадав би.

Можливо, так само ніхто не згадав би з нагоди свят і про Надію Савченко, якби не сюжет «Вєсті.UA» про «робочу поїздку» нардепа до Індії. До речі, цю поїздку народного депутата України редактори «Вєсті.UA» ілюструють кадрами з радянського мультика «Мауглі», де на місце голови Мауглі приліпили фото Надії Савченко. Вважаючи, вочевидь, що це шалено смішно — порівняти інтелект народного депутата України, яка вирішила відпочити від батьківщини, з людським вихованцем вовчої зграї.

Віддам належне редакторам програми «Вєсті.UA» — здається, вони справді щиро вважають, що відкривають глядачам каналу «24» геть незнайомі для них деталі української політики. Проте більшість сюжетів, що виходять в ефірі програми «Вєсті.UA», викликають у нормальних, себто більш-менш досвідчених глядачів одне-єдине запитання: «І що?». Здається, у відповідь вони чують: «А щоб було!».

Фото: скріншот із трансляції каналу «24»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1005
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop