ПРОЕКТИ
14:10
Вівторок, 24 Травня 2016

Сепаратистський сайт опублікував списки українських та іноземних співробітників ЗМІ у рубриці «Журналісти Хунти»

Сайт сепаратистів «ЛНР» «Оккупация.net» опублікував складені станом на 10.10.2014 року списки журналістів українських та іноземних ЗМІ, які висвітлювали події на Донбасі і в зоні АТО. При цьому на сайті жодного разу не згадується Україна, не вживається визначення «український», а перелік медійників названий «Список журналістів, акредитованих на висвітлення подій на Сході держави».
Сепаратистський сайт опублікував списки українських та іноземних співробітників ЗМІ у рубриці «Журналісти Хунти»
Сепаратистський сайт опублікував списки українських та іноземних співробітників ЗМІ у рубриці «Журналісти Хунти»

Списки українських та іноземних журналістів розміщені у рубриці «Журналісти Хунти». У переліку – десятки прізвищ журналістів каналів «Інтер», «1+1», СТБ, ICTV, «Громадського ТБ», «Еспресо», 5-го каналу, каналу 24, каналу «Україна» та ніших. Серед іноземних медійників у списку – журналісти телеканалу «Аль-Джазіра», агентства «Франс-Прес», каналу VІCE News, корпорації ВВС, американського каналу FoxNews та багатьох інших.

Разом із прізвищем вказаний номер контактного телефону.

Основну частину інформації сепаратистського сайту «Оккупация.net» крім антиукраїнської пропаганди складають списки громадян України, які беруть участь в АТО, несуть службу в МВС або беруть участь у будь-якій антисепаратистській діяльності.

Варто зазначити, що 24 травня Центр «Миротворец» виклав списки акредитованих в Росії журналістів українських та світових ЗМІ і назвав їх такими, що «співпрацюють з країною-агресором». Від України у списку значаться, зокрема, журналіст УНІАН Роман Цимбалюк, який став відомий після того, як поставив на прес-конференції «незручні» питання Володимиру Путіну, журналістка ІА «Українські новини» Христина Бутко, журналістка телеканалу «Інтер» Юлія Крючкова. Також у списку акредитованих журналістів – кореспонденти провідних ЗМІ світу: «Вашингтон пост», «Ньюсвік», «Нью-Йорк Таймс», «Голос Америки» (США), «Польське ТБ», «Радіо Польщі», телеканал «Польсат» (Польща), агентство «Сіньхуа» (Китай), телеканал «Си-Би-Си» (Канада), агентство «Франс-Прес», газети «Монд», «Фігаро» (Франція) та багато інших.

Нагадаємо, 7 травня на сайті «Миротворец», де збирають дані про донбаських сепаратистів та іноземних громадян, які їх підтримували, був оприлюднений перелік  персональних даних близько 4 тисяч журналістів, які свого часу отримували так звану «акредитацію» в «ДНР», отриманий начебто завдяки зламуванню комп’ютерних баз даних сепаратистів. При цьому сайт «Миротворец» звинувачує усіх цих журналістів у співпраці із сепаратистами.

Кілька десятків українських та іноземних журналістів виступили із вимогою до сайту «Миротворец» негайно видалити з вільного доступу інформацію про персональні дані співробітників ЗМІ.

Уповноважена Верховної Ради з прав людини Валерія Лутковська звернулася до Служби безпеки України та Національної поліції України з рекомендацією вжити заходів щодо припинення незаконного збору та поширення персональних даних осіб на інтернет-сайті «Миротворец», а також забезпечити блокування доступу до зазначеного сайту на території України.

Читайте також

Заступниця міністра інформаційної політики Тетяна Попова закликала сайт «Миротворец» видалити дані іноземних журналістів і тих українських медійників, які працюють переважно на контрольованій Україною території.

Про порушення сайтом «Миротворец» українського законодавства через публікацію персональних даних журналістів заявив Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики.

Своє занепокоєння публікацією персональних даних журналістів на сайті «Миротворец» висловили «Репортери без кордонів»Комітет захисту журналістів, Представниця ОБСЄ з питань свободи ЗМІ Дуня Міятович, посол Європейського союзу в Україні Ян Томбінські, генеральний секретар Ради Європи Торбйорн Ягланд.

Багато закордонних видань розкритикували дії української влади та зазначили, що хакери «Миротворца» помилково зводять усю журналістику до пропаганди. Іноземні медіа нагадали, що в опублікованому списку опинились імена тих журналістів, які зіграли важливу роль у висвітленні збройного конфлікту на сході України.

Дирекція агентства «Франс-Прес» направила листа міністру інформаційної політики України Юрію Стецю, у якому висловила занепокоєння публікацією персональних даних журналістів, які отримували так звану «акредитацію» у «ДНР», і звинуваченням їх у співпраці із сепаратистами.

Тим часом українські журналісти зі списку, опублікованого «Миротворцем»,почали отримувати погрози.

13 травня проект «Миротворец» оголосив про своє закриття. Втім заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України Георгій Тука пообіцяв повернути роботу сайту «Миротворец» «попри будь який тиск».

16 травня народний депутат Антон Геращенко, якого пов’язують із сайтом «Миротворец» і який анонсував оприлюднення персональних даних журналістів ще до їх появи, закликав негайно закрити «кримінальну справу проти волонтерів проекту “Миротворец”».

16 травня міністр інформаційної політики Юрій Стець звинуватив Тетяну Попову, яка захищала права журналістів у скандалі з приводу публікації на сайті «Миротворец» персональних даних журналістів, у тому, що вона не висловлювала позицію міністерства, займалась самопіаром, і вибачився за її коментарі. Водночас Тетяна Попова повідомила про численні погрози, які надходять на її адресу та на адресу журналістів.

16 травня на офіційному сайті Президента України зареєстровано петицію з вимогою звільнити зі своїх посад омбудсмена Валерію Лутковську і заступницю міністра інформаційної політики Тетяну Попову. Ініціатором петиції є Олешко Мирослав Віталійович. Він звинувачує Валерію Лутковську і Тетяну Попову в «проведенні антиукраїнської політики щодо України».

19 травня відбулася прес-конференція МІП, присвячена акредитації журналістів у так званій «ДНР», а також пікет активістів під стінами МІП з вимогою відставки Тетяни Попової.

Станом на 22.00 19 травня на сайті «Миротворец» після короткого терміну, коли сайт не працював, стали знову доступні списки акредитованих в «Л/ДНР» журналістів з їхніми персональними даними. До того ж «Миротворец»опублікував новий список журналістів різних країн світу, які отримали так звану «акредитацію» в «ДНР». При цьому центр вибачився за попередню публікацію списку акредитованих журналістів, бо він був «не першої свіжості».

Опитані «Детектором медіа» журналісти й експерти пов’язують скандал із сайтом «Миротворцем» зі спробою встановити контроль за інтернет-сайтами.

Медійні громадські організації Інститут масової інформації, «Детектор медіа», Незалежна медіа-профспілка України та Національна спілка журналістів України вимагають від української влади негайно вжити заходів, щоб зупинити цькування українських та іноземних журналістів, розгорнуте редакцією сайту «Миротворець» і деякими політиками. Відповідне звернення до міністра внутрішніх справ, генерального прокурора та голови Служби безпеки України організації поширили 20 травня.

Віце-прем'єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Іванна Климпуш-Цинцадзе заявила, що українська держава повинна вибачитися перед тими журналістами із опублікованого центром «Миротворец» списку, які об'єктивно висвітлювали ситуацію на тимчасово окупованих територіях Донбасу.

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
3043
Переглядів
Коментарі
на злобу дня
14:25 / 24 Травня 2016
Для подавляющего большинства украинских журналистов, за честь попасть в этот список, чего же эти идиоты хотели этим добиться прославить героев?..
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop