ПРОЕКТИ
18:27
Вівторок, 24 Жовтня 2017

Британський таблоїд The Sun назвав «телесоромом» шоу «Інтера» про маму-дитину

24 жовтня британський таблоїд The Sun опублікував статтю про скандальні випуски реаліті-шоу «Стосується кожного» на телеканалі «Інтер» про 12-річну дівчинку-породіллю, назвавши шоу «телесоромом» і найгіршим реаліті-шоу.
Британський таблоїд The Sun назвав «телесоромом» шоу «Інтера» про маму-дитину
Британський таблоїд The Sun назвав «телесоромом» шоу «Інтера» про маму-дитину

Стаття журналіста Вілла Стюарта має назву «Телесором. Найгірше реаліті-шоу, де українська мама 12 років стикається з ДНК-тестами в прямому ефірі, щоб з’ясувати, чи є батьком дитини її вітчим або брат». А в ліді видання пише: «12-річна українська дівчинка стикнулася з болючим студійним випробовуванням після того, як помилково стверджувала, що батьком її дитини є 18-річний сусід».

The Sun повідомляє, що телевізійне шоу викликало обурення після анонсу, що в ефірі 12-річна мама постане перед результатами перевірки на батьківство членів її родини. «Шоу, яке безсоромно виставило дівчинку на широкий загал в ефірі, викликало дві перевірки місцевих медійних регуляторів. Десятки глядачів теж звинуватили шоу в образі та порушенні прав на приватність бідної дівчинки», - йдеться в статті.

The Sun описує сюжет програми й те, що відбувалося в студії «Стосується кожного», та подає реакцію регулятора і громадськості. Видання інформує, що Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення призначила перевірку телеканалу «Інтер», зокрема щодо порушення права дівчинки на приватність. «Медійний watchdog “Детектор медіа” теж застеріг, що телевізійне шоу порушує права малолітньої дівчинки», - пише The Sun і цитує уривки зі скарги ГО «Детектор медіа» до Нацради: «По суті в студії програми обговорювали розбещення малолітньої дитини, та ще й обтяжене ймовірним інцестом. Тобто злочин, за який дають від п’яти до восьми років тюрми». Також The Sun наводить критичні відгуки глядачів програми, які звинувачують «Інтер» у травмуванні дівчинки заради високих рейтингів. Видання інформує, що цього тижня канал планує випустити третій епізод реаліті, в якому за результатами ДНК-тестів буде названо члена родини, який є батьком дитини.

При цьому британський таблоїд розмив зображення дівчинки та не вказав її прізвища в статті (в одному місці вказано ім’я – Таня), але водночас оприлюднив зображення, імена та прізвища всіх членів її родини.

Нагадаємо, 9 і 13 жовтня на телеканалі «Інтер» вийшли дві серії ток-шоу «Стосується кожного» на тему «Мама-дитина» – про 12-річну шестикласницю з Борислава Львівської області, яка у вересні народила дівчинку. У першій серії 9 жовтня обговорювали гіпотетичного батька – 18-річного сусіда. У другій серії 13 жовтня глядачі дізналися про результати ДНК-аналізу, який спростував попередню гіпотезу. Відтак у програмі йшлося вже про трьох кандидатів на батьківство, усі з яких є родичами дівчинки (вітчим і два брати).

Уповноважена Верховної Ради з прав людини вважає, що телеканал «Інтер» порушив права 12-річної дівчинки-породіллі, яка брала участь у ток-шоу «Стосується кожного», та не виключає судового позову проти каналу. Омбудсмен і ГО «Детектор медіа» поскаржилися на дії телеканалу «Інтер» щодо цих випусків ток-шоу «Стосується кожного» до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення. 19 жовтня Нацрада призначила позапланову перевірку телеканалу «Інтер» за скаргою Омбудсмена та ГО «Детектор медіа». Незалежна медійна рада дійшла висновку, що телеканал «Інтер» у випусках «Стосується кожного» про «маму-дитину» припустився порушень закону «Про телебачення і радіомовлення» щодо поширення інформації, яка порушує законні права та інтереси фізичних осіб, а ведучий передачі, Андрій Данилевич, порушив професійну вимогу виявляти обережність при висвітленні питань, пов’язаних із дітьми.

Читайте також

Зазначимо, що це не поодинокий випадок на українському телебаченні. Раніше увага Національної ради була прикута до телеканалу СТБ. Близько двох років тому у випуску ток-шоу «Один за всіх» на СТБ 14-річна та 10-річна сестри розповіли подробиці розбещення своїм батьком. Нацрада після скарг омбудсмена і громадськості звернула увагу на порушення телеканалом прав дітей. Але на перший раз Нацрада пожаліла СТБ і не стала давати йому попередження, а натомість почала постійно моніторити контент каналу. Зрештою, за результатами цих моніторингів і перевірок СТБ за показ шкідливого для дітей контенту отримав попередження і штраф у розмірі 1,6 млн грн, який нині оскаржує в суді. Спірний контент СТБ був також двічі предметом розгляду Незалежної медійної ради, яка вбачає в ньому порушення норм законодавства, а окремі члени Незалежної медійної ради звернули увагу на систематичність таких порушень в ефірі багатьох телеканалів.

Кейс СТБ спонукав індустрію до саморегулювання. При Нацраді була зібрана робоча група з розробки правил захисту дітей у медіа. Її першим результатом став спільний акт узгодження «Захист дитини, яка зазнала сексуального насильства, при залученні до медіавиробництва», який підписали медіагрупи StarLightMedia, «1+1 медіа», «Медіа Група Україна», Національна суспільна телерадіокомпанія України та Незалежна асоціація телерадіомовників. Підписанти акту погодилися унеможливлювати ідентифікацію дітей – жертв сексуального насилля глядачами (не називати їхніх прізвищ, не показувати обличчя, не оприлюднювати назви населених пунктів тощо). Єдиною великою медіагрупою, яка відмовилася підписувати акт, стала Inter Media Group.

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
13905
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop