ПРОЕКТИ
14:40
Четвер, 8 Жовтня 2015

Нацрада призначила перевірки щодо піратства на одеських телеканалах, а «1+1» уже судиться з одним з каналів

Нацрада призначила перевірки щодо піратства на одеських телеканалах, а «1+1» уже судиться з одним з каналів
Нацрада призначила перевірки щодо піратства на одеських телеканалах, а «1+1» уже судиться з одним з каналів

8 жовтня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення призначила позапланові перевірки дев'яти одеських телеканалів щодо можливої трансляції ними неліцензійних фільмів і серіалів.

 

Нацрада перевірить такі телекомпанії:

- ТОВ «ТРК ОНЮА "Академія"» (телеканал «Академія»)

- ТОВ «ТРК "Андсер"» (телеканал А1)

- ТОВ «ТРК "Здоров'я"» (телеканал «Здоровье»)

- ТОВ «ТРК "Клуб-ТВ"» (телеканал GTV)

- ТОВ «Інформаційне агентство "Медіа-Інформ"» (телеканал «Медіаінформ»)

- ТОВ «ТРК "Міський телеканал"» (телеканал GNews)

- ПрАТ «Інформаційне агентство "Репортер"» (телеканал «Репортер»)

- ТОВ «Телерадіомовна компанія "Телеканал Сімейний"» (телеканал «Домашній»)

- ТОВ «Телеконект» (телеканал «Третій цифровий»).

 

Водночас Нацрада вирішила не призначати перевірок ще двох компаній - ТОВ «ТРК "Арт"» і ТОВ «Ріак-інформ» (обидві об'єднані в 7 канал).

 

Нагадаємо, 27 серпня телеканал «1+1» поскаржився Нацраді на одеські кабельні та ефірні телеканали, які масово транслюють іноземні фільми, у тому числі світові блокбастери, та серіали, правами на показ яких на українському ТБ володіють загальнонаціональні телеканали. На замовлення «1+1» юридична фірма Vindex провела моніторинг одеських каналів, і лише за п'ять днів серпня (12-19 серпня) зафіксувала 103 виходи фільмів і серіалів на 17 одеських телеканалах.

 

З ініціативи «1+1» Індустріальний телевізійний комітет 3 вересня звернувся до Нацради з відповідною письмовою скаргою. З огляду на це Нацрада 9 вересня звернулася до всіх одеських телекомпаній з проханням надати записи добового ефіру за 4, 5 та 6 вересня.

 

Однак 11 телекомпаній так і не надали Нацраді записів добового ефіру, натомість надали лише записи окремих програм окремими файлами, але без фільмів. Як пояснив на засіданні Нацради генеральний директор ТРК «Академія» Олександр Филиппов, телекомпанії не вважають фільми передачами, а тому не зберігають їхніх записів протягом 14 днів, як того вимагає закон «Про телебачення і радіомовлення». Втім, і члени Нацради, і присутні на засіданні юристи «1+1» запевнили, що згідно із законом і фільми, і телепрограми, і всі інші складові ефіру є «передачами», з яких формується «програма» - загальне програмне наповнення телеканалу.

 

Нацрада планувала одразу оголошувати попередження телекомпаніям, які не надали своїх записів ефірів, - за перешкоджання Нацраді в здійсненні її повноважень. Але вислухавши пояснення представників компаній, обмежилася поки що призначенням їм позапланових перевірок.

 

Присутні на засіданні керівники телеканалів визнали, що транслювали неліцензійні фільми, але запевнили, що такого вже не роблять.

 

«Ми висловлюємо жаль, що зараз представники багатьох регіональних телекомпаній знаходяться в ситуації, коли змушені пояснювати свою поведінку. З іншого боку, ми підтримуємо розпочатий процес і вдячні Олександру Ткаченку за те, що ця проблема піднята. Ці порушення об'єктивно присутні. Ми перші зацікавлені в тому, щоб привести все в цивілізований вигляд. Ми сподіваємося, що Національна рада продемонструє однаковий підхід до всіх телекомпаній з усіх регіонів, а не лише з Одеси», - сказав генеральний директор ТРК «Академія» Олександр Филиппов.

 

«У нас було одне маленьке порушення - один серіал "Відчайдушні домогосподарки". Ми вже закупили ліцензійний продукт і більше такого не будемо робити», - повідомив генеральний директор телеканалу «Репортер» Олександр Ушканов.

 

«Ми визнаємо своє порушення. В Одесі була негласно закладена традиція, щоб фільми були цікаві. І іноді виникали такі неприємні речі, що транслювали фільми, на які в нас не було ліцензії. Але цей випадок змінює весь підхід одеських медіа до ситуації. Ми змінюємо свою роботу», - запевнив директор Третього цифрового каналу Григорій Блайда.

 

Водночас директор одеського 7-го каналу (ТОВ «ТРК "Арт"» і ТОВ «Ріак-інформ») Михайло Малишев звернув увагу, що його телекомпанії не фігурували в скарзі «1+1» і вони взагалі не транслюють художніх фільмів, а передбачений програмною концепцією фільмопоказ - це, за його словами, документальні фільми. Нацрада, відтак, зняла з розгляду питання щодо цих двох компаній, хоча вони й не надали своїх записів ефіру.

 

Серед компаній, яким Нацрада призначила перевірки, фігурують ще дві, яких не було в скарзі «1+1» - наприклад, GNews і «Домашній». Але вони, як і решта, не надали записів ефіру, а їхні представники не змогли аргументовано відповісти на запитання членів Нацради, тому регулятор вирішив їх перевіряти.

 

Водночас Нацрада не призначала перевірок низки інших телеканалів, які фігурували в скарзі «1+1» - наприклад, «Страна советов» (ТОВ «ТРК "Прайм-тайм"»), «Град» (ТОВ «ТРК "Град"»), «Первый городской» (ТОВ «ТРК "Нова Одеса"») та інших.

 

Втім, телеканал «1+1» як скаржник задоволений ухваленими Нацрадою рішеннями. «Для нас важливо ухвалення будь-якого рішення, яке припинить піратство, - наголосив генеральний директор групи «1+1 медіа» Олександр Ткаченко. - Покарання в даному разі не є ключовим - каратиме суд. Ми вже подали до суду позов на значну суму проти ТРК "Нова Одеса" (телеканал «Первый городской». - ТК) з приводу трансляції "Роксолани" (турецький серіал «Величне століття», правами на який володіє «1+1». - ТК). Нам у позовній заяві допомагає правовласник. Думаємо, що це буде першим випадком ухвалення рішення через суд».

 

За його словами, позов подано саме щодо «Величного століття», оскільки «1+1» було простіше отримати підтримку від турецького правовласника, ніж від західних мейджорів, у яких досить довга процедура погодження юридичних рішень.

 

За даними Олександра Ткаченка, телегрупа StarLightMedia також має наміри звертатися до суду щодо піратського показу на одеських каналах фільмів і серіалів, правами на які володіють телеканали групи StarLightMedia.

 

Головний юрист телегрупи «1+1 медіа» Тетяна Смирнова звернула увагу Нацради на проблеми з ідентифікацією одеських телеканалів: «Під час свого моніторингу ми зіштовхнулися з проблемою ідентифікації каналів. На своїх сайтах телеканали не вказують назви юридичних осіб. Є плутанина з логотипами, коли мовлять вони з одним логотипом, а в реєстрі вказаний інший. Сподіваємося, що Національна рада під час перевірки розбереться і з цими питаннями».

 

«Детектор медіа»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1996
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
Опитування
/
Результати


На якому каналі, 
Ви помічаєте найбільше джинси?

Інші
Телеканал «1+1»
Телеканал «Інтер»
Телеканал «СТБ»
Телеканал «Новий канал»
Телеканал «ICTV»
Телеканал «Україна»
Телеканал «5 канал»
Телеканал новин «24»
Телеканал «112»
Телеканал «NEWS ONE»
Телеканал «ZIK»
Телеканал «Еспресо»
Не помічаю взагалі
Не знаю, що таке джинса
Коментар або свій варіант:


На якому каналі, 
Ви помічаєте найбільше джинси?

Інші
0.8% (16)
 
Телеканал «1+1»
7.3% (149)
 
Телеканал «Інтер»
26.1% (534)
 
Телеканал «СТБ»
2.4% (50)
 
Телеканал «Новий канал»
1.8% (37)
 
Телеканал «ICTV»
2.4% (50)
 
Телеканал «Україна»
11.3% (232)
 
Телеканал «5 канал»
8.3% (171)
 
Телеканал новин «24»
1.0% (21)
 
Телеканал «112»
2.9% (60)
 
Телеканал «NEWS ONE»
8.9% (183)
 
Телеканал «ZIK»
1.7% (34)
 
Телеканал «Еспресо»
2.2% (46)
 
Не помічаю взагалі
4.2% (87)
 
Не знаю, що таке джинса
15.0% (308)
 
Коментар або свій варіант:
3.4% (70)
 
Загалом відповідей: 2048
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop