ПРОЕКТИ
19:30
Вівторок, 27 Січня 2015

НМПУ вважає тиск окупантів на кримський телеканал ATR кроком до тотальної цензури на півострові

НМПУ вважає  тиск окупантів на кримський телеканал ATR кроком  до тотальної цензури на півострові
НМПУ вважає  тиск окупантів на кримський телеканал ATR кроком  до тотальної цензури на півострові

Незалежна медіапрофспілка України (НМПУ) вважає обшук кримського телеканалу ATR 26 січня черговим кроком російських окупантів до встановлення тотальної цензури на півострові. Про це йдеться у заяві НМПУ, яку отримала «Детектор медіа».

 

Медіапрофспілка називає інцидент брутальним порушенням міжнародних норм права - зокрема ч.1 ст.10 Європейської конвенції з прав людини,  згідно з якою  «Кожен має право на свободу вираження поглядів. Це право включає свободу дотримуватися своїх поглядів, одержувати і передавати інформацію та ідеї без втручання органів державної влади і незалежно від кордонів. Ця стаття не перешкоджає державам вимагати ліцензування діяльності радіомовних, телевізійних або кінематографічних підприємств».

 

Також Конвенція містить у собі заборону дискримінації за будь якою ознакою - расовою, релігійною, національною - ст.14. «Є всі підстави вважати, що канал зазнає дискримінації  саме за етнічною ознакою, бо він кримсько-татарський. Російська Федерація порушує документ, під яким стоїть підпис її керівників. Конвенція з прав людини ратифікована РФ», - зазначає НМПУ.

 

Медіапроспілка нагадує, що після анексії Криму здійснювався тиск та напади на інформаційні прес-центри у Севастополі та Сімферополі, багато журналістів змушені були рятувати своє життя на материковій частині України - ставати вимушеними переселенцями. Лише за період з 27 лютого по 30 березня 2014 року кримський «Центр журналістських розслідувань» зафіксував понад 100 випадків порушень прав журналістів, серед них 38 нападів, 13 затримань (іноді журналістів тримали у підвалах по кілька діб). 

 

«Після анексії Криму окупанти вимкнули ефірне мовлення українських телеканалів, заборонили продаж української преси, обмежили доступ журналістів до органів окупаційної влади та запровадили перереєстрацію ЗМІ за російським законодавством (має завершитися 1 квітня 2015 року). Станом на початок року перереєструвалися лише 100 медіа з понад 3000. Схоже на те, що переєстрацію пройдуть лише ті ЗМІ, які лояльні до російської влади», - нагадує НМПУ.

 

За інформацією медіапрофспілки, за рік після анексії Росією інформаційний простір Криму критично звузився. Мешканці Криму переважно отримують інформацію від російських пропагандистів. Єдиний на півострові незалежний телеканал ATR з початку окупації знаходиться під тиском. Його журналістів затримували 18 березня 2014 року, а Центр з протидії екстремізму ГУ МВС РФ 24 вересня 2014 року  виніс редакції попередження  за «формування антиросійської суспільної думки».

 

Обшук каналу ATR 26 січня 2015 року - це ще один крок або до закриття, або до «націоналізації» телеканалу окупаційною владою, заявляє НМПУ. «Міжнародна журналістська спільнота не має стояти осторонь. Не можна закривати очі на створення у Європі регіону з тотальною цензурою та нестерпними умовами праці для чесних журналістів. НМПУ звертатиметься до партнерів з Міжнародної федерації журналістів та Європейської федерації. Ми також просимо Союз журналістів Росії  підняти це питання у Москві, звідки йдуть накази про запровадження цензури у Криму», - закликає медіапрофспілка.

 

НМПУ підтверджує, що надаватиме усю можливу допомогу журналістам в Криму, а також тим, хто змушений виїхати з півострова до материкової частини України - матеріальну, юридичну, психологічну.  

 

Нагадаємо, зранку 26 січня в Сімферополі озброєні силовики, у тому числі ОМОН, оточили будівлю кримськотатарського телеканалу ATR та організували обшук.

 

«Мета "візиту" - вилучити всю інформацію про торішній (26 лютого) мітинг під стінами кримського парламенту. У нас вилучають сервер. У кожному кабінеті обшук», - повідомила у Facebook заступник генерального директора ATR з інформаційної політики Ліля Буджурова.

 

Унаслідок обшуку в ATR було вилучено сервер і відключено ефірне мовлення.

 

Ліля Буджурова звернулася в прямому ефірі до телеглядачів і засудила дії місцевої влади, з дозволу якої силовики увірвалися на телеканал.

 

Біля будівлі телекомпанії почали збиратися телеглядачі, шанувальники АТR. Заступник голови Меджлісу кримських татар Ахтем Чийгоз, який прибув на місце події, назвав ситуацію, що склалася на телеканалі, елементом залякування кримських татар.

 

Представник ОБСЄ з питань свободи ЗМІ Дуня Міятович засудила рейд кримських силовиків у масках на кримськотатарський телеканал ATR у Сімферополі.

 

«Детектор медіа»

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2502
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop